Nt-ultra

Voi ei. Mua huolettaa toi veriseula, ikää kun on jo reippaasti niin pelkkä ikä antaa 1:89. Mitä tuo nipt tarkoittaa? En haluaisi lapsivesipunktioon kun siinä on se keskenmenoriski, mutta en myöskään haluaisi stressata synnytykseen asti onko lapsi terve. Paljon tsemppiä sulle. :Heartbigred

joo toi on non-invasive prenatal test eli äidin laskimoverestä eristetään lapsen dna:ta. kannattaa googlata. meille tarjottiin sitä nt-ultrassa vaihtoehtona lapsivesipunktiolle tai istukkanäytteelle. jostain katsoin että 800€ olis hinta yksityisellä mut tampereella ainakin sen saa neuvolan kautta ilmaseks jos on jäänyt kiinni seulassa. lisänä tuosta saa tietää tulokkaan sukupuolen jos haluaa sen tietää :) pari viikkoa kestää ilmeisesti saada tulos ja tulos on luotettava
 
Juttelin miehelle ohi mennen nipt testistä, kun täällä teidän keskusteluista sen pongasin. Mies innostui heti. Ihmetteli miksi ei ole tarjottu meille testiä. Julkinenhan tietysti ei tarjoa kuin riskiryhmille. Yksityisellä olisivat varmaan jotain puhuneetkin jos siellä alkionsiirto olisi onnistunut.

Kaiken mahdollisen olen varmaan lukenut yritysaikana hedelmöityshoidoista, mut nipt testiin en ollut törmännytkään. En varmaan uskaltanut lopulta uskoa et raskaus saadaan alulle ja siksi seulonnat eivät ole kiinnostaneet.

Testin saisi klinikalta jossa meidän hoidot aloitettiin hintaan n.600euroa.

Vaikka Nt- seulan yhteisriski oli pieni ei mies ole voinut rauhoittua vieläkään et kaikki olisi hyvin.

Aika varmasti siis varataan aika vielä nipt- testiin. Jospa se toisi mielenrauhan ja samalla saisi tietää sukupuolen :)
 
Oonko mä ainut joka ei haluis tietää (tällä kertaa) sukupuolta etukäteen? :grin

Hyvä kuulla että tuo nipt testi on verikoe, eli jos seula hälyttää niin tuohon voi mennä ilman pelkoa keskenmenosta.
 
Oonko mä ainut joka ei haluis tietää (tällä kertaa) sukupuolta etukäteen? :grin

Hyvä kuulla että tuo nipt testi on verikoe, eli jos seula hälyttää niin tuohon voi mennä ilman pelkoa keskenmenosta.

Me saadaan tietää sitten rakenneultrassa syyskuun loppupuolella. Toivotaan poikaa, niin tuntuu että on vähän paineita, vaikken siihen voi vaikuttaa mitenkään :grin Eli tavallaan haluan tietää, mutta tavallaan en. Pääasia kuitenkin olisi, että on terve.

Kyllä tuo nipt on tosi hyvä, että on mahdollista tehdä. On hyvin luotettava, väärä tulos on todella harvinainen. Ilmeisesti siitä on jokin laajempikin versio olemassa. Aivan kaikki poikkeamat eivät kuitenkaan näy, mutta ne ovat äärimmäisen harvinaisia muutenkin. Poikkeavan tuloksen voi varmistaa istukka- tai lapsivesinäytteestä.

Ihmettelen muuten miksi ei ole seulan tuloksia tullut kirjeitse? o_O
 
Me ei olla päätetty halutaanko sukupuolta tietää etukäteen. Esikoisesta ei haluttu, oma fiilis oli kyllä loppuraskaudesta todella vahva ja piti myös paikkansa.
 
mä jo kirjottelinki tonne "suljetulle osastolle". me jäätiin kiinni down seulassa kun ikä+verikoe+nt ja saatiin 1/150 riskiksi. raja on sen 1/250. nyt menen maanantaina nipt- verikokeeseen ja saadaan siitä tulos parissa viikossa. pieni ihminen oli riehakkaalla tuulella ja ei suostunut kääntymään että olis kunnolla saanut kasvot kuviin. rakenteet oli kunnossa ja nenä näkyi selvästi. en jotenkin osaa olla kovin huolissani tuosta seulatuloksesta. jos sitten nipt-kokeessa löytyy jotain niin sitten alan murehtimaan. sukupuolta yritettiin kans katsoa mut ikiliikkuja oli vaikeasti jopa mitattavissa niin varovainen tyttö oli kätilön mielestä. mulla on edelleen poikaolo. sekin selviää sitten nipt-kokeella varmasti
Toivottavasti kaikki on hyvin ❤️
 
Oonko mä ainut joka ei haluis tietää (tällä kertaa) sukupuolta etukäteen? :grin

Hyvä kuulla että tuo nipt testi on verikoe, eli jos seula hälyttää niin tuohon voi mennä ilman pelkoa keskenmenosta.


Myökään ei haluta tietää. Esikoisestakaan ei tiedetty. Esikoisen aikaan ajattelin että sukupuolella ei ole väliä, kunhan lapsi on terve. Nyt ajattelen että kunhan selvitään kaikki hengissä se riittää. Esikoisen synnytyksessä molempien henki oli vaakalaudalla eikä lapsikaan ole terve :D
 
Takaisin
Top