Nt-ultra

Mä kävin tänään labrassa. Ultrasta en tiedä koska se on, kun ne soittaa mulle sieltä päin ja antaa ajan, johtuen siitä että raskauden kestosta ei ole varmuutta.
Mulla kysyttiin neuvolassa että haluanko seulan tuloksen kirjeenä vai puhelimitse. Ja se kirje on aina tullu 1-2vko ultran jälkeen.
Labratulokset näkyy omakannassa viikon päästä.

Ultra oli alkuviikosta, turvotus saatiin huonosti mitattua, koska tyyppi ei halunnut vaihtaa asentoa. Eikä ottaa pois kättä naaman edestä. Mutta luultavasti oli normaali 1,1 ja 1,5 tuli mittauksista.

Nopeasti tuli aika ultraan kun keskiviikkona oli neuvola ja tänään tuli postissa aika 7.8. Just hyvä aika, kun miehen äiti ja sisko tulee 11. päivä suomeen niin jos vaan kaikki on hyvin niin päästään kertomaan heille uutiset :)

Ultrassa kaikki hyvin! Laskettu aika siirtyi parilla päivällä eteenpäin eli se on nyt 11.2. Tätä osasin kyllä odottaakin. Samana iltana tuli OmaPostiin kirje, ja itse asiassa myös omakannassa näkyi labratulokset, jossa oli riskiluvut kromosomihäiriöihin, eikä jatkotutkimuksia siis tarvita :)

Moi!

Viime viikolla kävin verikokeissa ja nt-ultrassa. Ultran aikaan oli 11+5. Turvotusta oli 1,5mm, lapsiveden määrä normaali. Kaikkia seulojen tuloksia ei ole vielä tullut. Mitään poikkeavaa ei näkynyt, selkä ehyt, kaikki vaikuttaa olevan paikallaan. Mittaili raajojakin, niitä mittoja en kuitenkaan saanut. Sikiön pääperämitta oli 57,3mm, joka vastaa 12+2, istukka on hyvällä kohtaa etuseinässä ja B-mitta oli 17,4 mm, joka vastaa 12+4. Kuulemma laskettua aikaa muutettaisiin, jos pääperämitan vastaavuus heittäisi yli neljä päivää, melko lähellä siis oli :) Nenäluu näkyi, mikä on kuulemma hyvä. Virtsatesti puhdas, kilpirauhasarvot ok (T4 15,9 ja TSH 1,12), A+, ei vasta-aineita veressä. Heikko D-antigeeni tyyppi 3, ei vaikuta mihinkään raskauden kannalta, on vain vaikea määrittää laboratoriossa ja se merkitään tietoihin ylös. B -NPHS1-D negatiivinen (ei ole geenimutaatiota, joka molemmilta vanhemmilta löytyessään voisi johtaa lapsen vakavaan munuaissairauteen). Vointi erinomainen ja hyvät naurutkin saatiin, kun pikkuinen ei halunnut näyttäytyä tai kääntyä oikeaan asentoon, oli nyrkit kasvojen edessä halusi nukkua :wink Meni lähemmäs tunti ennen kuin antautui, aika monta kertaa tuli revettyä nauruun :laughing002 Mahani vaan heilui naurusta, kun kätilö koitti ultrata.

Ultra takana. Voin koko aamun niin huonosti stressin ja pelon takia, että melkein oksensin.
Onnen ja helpotuksen kyyneleet valuivat välittömästi, kun näin, että pieni rakas liikkuu näytöllä ja vaikuttaa oikein elinvoimaiselta. Kaikki hyvin!!!
Niskaturvotusmitta oli 1,2 mm ja kaikki muutkin mitat normaalit. Down-riskiluku todella pieni, myös muut riskiluvut erinomaiset. Olen niin helpottunut ja iloinen, että voisin vaan itkeä ja nauraa. Ehkä nyt uskallan alkaa nauttia tästä raskaudesta ja kertoa myös läheisilleni nämä ihanat uutiset!

Ihana kuulla tiania, että kaikki oli hyvin! Toivottavasti uskallat nyt nauttia. :happy: Itse jännitän vielä huomiseen eli sormet ja varpaat ristiin.

Mulla ensviikon tiistaina ultra ja jännittää ja pelottaa jo nyt ihan hulluna. Mitenhän tässä sais ajan kulumaan eikä miettis liikaa. :rolleyes:

Ultra takana. Voin koko aamun niin huonosti stressin ja pelon takia, että melkein oksensin.
Onnen ja helpotuksen kyyneleet valuivat välittömästi, kun näin, että pieni rakas liikkuu näytöllä ja vaikuttaa oikein elinvoimaiselta. Kaikki hyvin!!!
Niskaturvotusmitta oli 1,2 mm ja kaikki muutkin mitat normaalit. Down-riskiluku todella pieni, myös muut riskiluvut erinomaiset. Olen niin helpottunut ja iloinen, että voisin vaan itkeä ja nauraa. Ehkä nyt uskallan alkaa nauttia tästä raskaudesta ja kertoa myös läheisilleni nämä ihanat uutiset!

Ihanaa! Olen todella onnellinen sun puolesta!

Onnea ihanista uutisista <3

Ensi viikolla,Viikot tuolloin 11+3. Jännittää ja hermostuttaa melkolailla sillä takana tuulimunaraskaus. Vaikkakin varhaisultrassa sykkeet todettu, niin nyt kun ei enää ole jatkuvasti aivan hirveä olo niin sitten pohtii että onkohan kaikki kunnossa. :bored:

Onnea paljon Tiania minunkin puolestani, nautitaan jokaisesta hetkestä :Heartred
Ja kaikille ultraa odottaville tsemppiä :Heartred

Eilen oli ultran aika. Oli pikkunen nokosilla eikä tahtonut millään herärä kääröltä. Onneksi lopulta saariin vähän heräteltyä ja pikkasen oikaisi itseään. Kaikki vaikutti olevan kunnossa ja laskettu aika säilyi samana. Nyt vielä viikon verran pitäisi odotella seulan tuloksia, mutta tuntuu suuri huoli menneen jo ohi, kun näin pikkusen siellä liikkuvan ja kuulin taas sydänäänet. Turvotusta 1,3mm, joten toivottavasti kaikki on kunnossa. :happy:

Kauhee jännitys. Tänään ois klo 16:00 nt-ultra, mitähän sitä keksis et aika menis nopeempaa Kokoajan vaa pyörii mielessä ajatuksia, että mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin :s

Kauhee jännitys. Tänään ois klo 16:00 nt-ultra, mitähän sitä keksis et aika menis nopeempaa Kokoajan vaa pyörii mielessä ajatuksia, että mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin :s

Tsemppiä ultraan, pidän peukkuja, että kaikki on hyvin!

Takaisin