Ois kiva ku noihin la muutoksiinki olis joku yhteneväinen tapa. Ko tuntuu et monella muutetaan la vaikka heitto on pari-muutama päivä. Täällä taas sanotaan ettei muuteta jos heitto on alle 6 päivää. Eikä tosiaan muutettu esikosen kohallakaan vaikka heittoa oli +5 päivää![]()
Mulle sanottiin jorvissa, että heillä 5 päivän raja. Et jos sillä ylittää niin siirretään LA.. mulla tosiaan siirtyi neuvolan 1.7.:stä 8.7.:n. Tosin mulla sille siirolle oli ton rakenne ultran takia merkitystä, kun sen erikoislääkäri ultraa kätilön sijasta ja rakenteet tietysti näkee paremmin, kun ei tule sinne viikkoa tai kahta aikaisemmin.
Nt oli 1,3mm eli normaali ja itseasiassa sama, kun melkein kaikilla meidän lapsilla ollu. Kätilö ultrasi puolisen tuntia ja tarkkaan tarkisteli kaikki. Napanuora on kolmisuoninen ja lähti keskeltä istukkaa, istukka oli etuseinässä niin kun arvelinkin, sydämestä löytyi kammiot ja suuret suonet oli oikeilla paikoilla. Munuaiset ja niiden suonet löytyi, samoin palleakaari oli paikallaan, virtsarakko näkyi myös, kun täyttyi ultran aikana. Kaikki kädet ja jalat tarkisteli ja niiden liikkeet. Pienellä olikin ihan vauhti päällä kun alettiin ultrata, ponkaisi aina vauhtia toisesta kohdunseinästä ja " löi päänsä" toiseen
Tästä on nyt hyvä jatkaa masun kasvattelua. Rakenneultraankin saatiin aika helmikuun 26. päivälle.