Nt-ultra!

Ois kiva ku noihin la muutoksiinki olis joku yhteneväinen tapa. Ko tuntuu et monella muutetaan la vaikka heitto on pari-muutama päivä. Täällä taas sanotaan ettei muuteta jos heitto on alle 6 päivää. Eikä tosiaan muutettu esikosen kohallakaan vaikka heittoa oli +5 päivää :eek:

Mulle sanottiin jorvissa, että heillä 5 päivän raja. Et jos sillä ylittää niin siirretään LA.. mulla tosiaan siirtyi neuvolan 1.7.:stä 8.7.:n. Tosin mulla sille siirolle oli ton rakenne ultran takia merkitystä, kun sen erikoislääkäri ultraa kätilön sijasta ja rakenteet tietysti näkee paremmin, kun ei tule sinne viikkoa tai kahta aikaisemmin.
 
Mulle sanottiin jorvissa, että heillä 5 päivän raja. Et jos sillä ylittää niin siirretään LA.. mulla tosiaan siirtyi neuvolan 1.7.:stä 8.7.:n. Tosin mulla sille siirolle oli ton rakenne ultran takia merkitystä, kun sen erikoislääkäri ultraa kätilön sijasta ja rakenteet tietysti näkee paremmin, kun ei tule sinne viikkoa tai kahta aikaisemmin.
Paljon sulla on viikkoja rakenneultrassa? Mulla vaihtui la ihan samoin kuin sulla, mut RU pidettiin ennallaan. Sillon siis viikkoja 19+5, mut ihan hyvä määrähän se taitaa jo olla.
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli niin kun pitikin :love7 Nt oli 1,3mm eli normaali ja itseasiassa sama, kun melkein kaikilla meidän lapsilla ollu. Kätilö ultrasi puolisen tuntia ja tarkkaan tarkisteli kaikki. Napanuora on kolmisuoninen ja lähti keskeltä istukkaa, istukka oli etuseinässä niin kun arvelinkin, sydämestä löytyi kammiot ja suuret suonet oli oikeilla paikoilla. Munuaiset ja niiden suonet löytyi, samoin palleakaari oli paikallaan, virtsarakko näkyi myös, kun täyttyi ultran aikana. Kaikki kädet ja jalat tarkisteli ja niiden liikkeet. Pienellä olikin ihan vauhti päällä kun alettiin ultrata, ponkaisi aina vauhtia toisesta kohdunseinästä ja " löi päänsä" toiseen :grin Sitten nukahti ja lopuksi vielä virkosi liikkumaan ja hankailemaan nassuaan pikku käsillään. Kolmeen kertaan katsoi 4D:llä ja saatiin viisi kuvaa mukaan isommille lapsille viemisiksi. Keskimmäinen lapsista oli mukana ja kylläpä oli poika aika mielissään kun näki vauvan liikkumassa masussa :happy: Tästä on nyt hyvä jatkaa masun kasvattelua. Rakenneultraankin saatiin aika helmikuun 26. päivälle.
 

Liitteet

  • IMG_20171229_195916_952.jpg
    IMG_20171229_195916_952.jpg
    100.4 KB · Katsottu: 74
  • IMG_20171229_195857_383.jpg
    IMG_20171229_195857_383.jpg
    94.7 KB · Katsottu: 74
Paljon sulla on viikkoja rakenneultrassa? Mulla vaihtui la ihan samoin kuin sulla, mut RU pidettiin ennallaan. Sillon siis viikkoja 19+5, mut ihan hyvä määrähän se taitaa jo olla.
Muistelisin et sillon on 20+1. Et hyvinhän tuossa tosiaan luulis olevan kasassa :)
 
Yyni, saiko teillä olla ultrassa lapsia mukana? Täällä se on ainakin kielletty eikä mies sen takia päässyt mukaan ultraan kun ei saatu esikoiselle hoitajaa..

Siska: mäkin kävin jorvissa nt ultrassa ja siellä siirsivät laskettua aikaa vaikka heitti vaan päivällä.
 
Oottepa Yyni saaneet hyviä kuvia :happy: ja mukava kuulla että kaikki on kunnossa!
 
Yyni, saiko teillä olla ultrassa lapsia mukana? Täällä se on ainakin kielletty eikä mies sen takia päässyt mukaan ultraan kun ei saatu esikoiselle hoitajaa..
Kyllä meilläkin tuolla lukee ovissa, että ei lapsia tutkimushuoneeseen, mutta oli aiempien raskauksien ajoilta tutuksi tullut kätilö niin kysyttiin että voiko poika (11v) tulla mukaan niin kätilö sanoi että voi ainakin aluksi, että testataan ensin ultrata mahan päältä. Ja koska näkyvyys mahan päältä oli hyvä niin ei tarvinnut ultrata alakautta niin poika sai olla mukana koko ajan.
 
Yyni, onpas teillä katottu ihanan tarkkaan kaikki! Meillä oli tosi nopea ultra, kesti kaikkine keskusteluineen vaan vartin. Vähän harmitti kun tuntui, että kätilö katto vaan mahdollisimman äkkiä ne pakolliset (niskaturvotuksen, pää-peppumitan ja aivot) eikä mitään extraa.
 
Meillä katsottiin mun mielestä ihan suht tarkkaan kaikki. Meillä lääkäri siis ultrasi, ja sanoi että katsoo kaiken minkä voi näin pienestä katsoa. Ei mulla tosin ole kauheasti vertailukohtaa, mutta tuntui ainakin ettei mitään jäänyt puuttumaan. Nenäluunkin sieltä pongasin. :)
 
Mun mielestä meillä ultrattiin kans tosi tarkkaan, ainakin omaan silmään! Vaikka ei kauaa siellä oltukaan. Näytti kaikki elimet mitä näkyi (munuaiset, mahalaukku, sydän, virtsarakko ainakin), kädet, jalat, naamaakin näytti sillä 3D ominaisuudella :)
 
Siis miksi mulle kätilö joka ultrasi sano et tässä vaiheessa ei sanota missä istukka sijaitsee.. Onkai muissa raskauksissa nt ultrassa kerrottu
 
ultra oli keskiviikkona ja kaikki hyvin pienellä :Heartred reilu puoli tuntia ultrailtiin ja kätilö katsoi rauhassa että kaikki mitä tällä hetkellä voi nähdä niin näkyy, verikoetulokset eivät olleet vielä tulleet mutta kätilö piti melko varmana ettei tuolla 1,1 niskaturvotuksella mtn suuria riskejä tule kun kaikki näytti hyvältä eikä muutkaan tekijät vaikuttaisi sinne suuntaan. Oireetkin ovat sopivasti tässä viikon pari mittaan pahoinvoinnin suhteen helpottaneet joten voipi jäädä odottelemaan suht hyvillä mielin seuraavaa mielenkiintoista etappia eli liikkeitä ☺️
 
Mullekkaan ei sanottu nt ultrassa missä istukka sijaitsee mutta varhaisultrassa sanottiin että etuseinässä, silloin ainakin vielä kohdunsuun päällä, mutta siitä pitäisi nousta.
 
Mulle taidettiin sanoa että istukka ei ole ainakaan kohdunsuun päällä, jos nyt ihan oikein rekisteröisin. Katsoi samalla kohdunkaulan pituuden ja että on varmasti kiinni.
 
Sportmom toi on niin tympeetä kun saa tollasta palvelua ja tuntee ettei oo ottauduttu kunnolla :sad001Toivotaan rakenneultrasta sulle parempaa kokemusta.

Mulle kätilö sano et istukka on etuseinässä, mutta ei merkitse sitä vielä neuvolakorttiin, että laitetaan se vasta rakenneultran yhteydessä, kun voi vielä siirtyä. Kai se mulla oli jotenkin vähän rajalla etuseinässä/ylhäällä, kun jos se ois ihan puhtaasti etuseinässä niin mun ymmärtääkseni se ei siitä enää mihinkään siirtys.
 
Hurjaa, huomenna ois nt-ultra [emoji33] käytiin yksityisellä ultrassa 9+4 ja se vähän rauhotti mieltä, mutta viime viikolla taas iski epävarmuus, että mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin. Mitään siihen viittaavia oireita ei oo ollut (vuotoja tms) mutta kun ensimmäistä odottaa niin on niin uus juttu ettei oikein uskalla luottaa näin alussa vielä. Toivottavasti huomenna saa taas hyviä uutisia ja saa mielenrauhan :)
 
Kylläpä aika matelee. Huomenna rv 12+5 ois kauan odotettu nt-ultra. Mä niin toivon kaiken olevan pikkuisella hyvin [emoji307] Sydänäänet olen saanut kuuluviin jo monta viikkoa. Viimeksi toissapäivänä niitä kuuntelin ja mietiskelin. Ihana päästä näkemään vihdoin meidän pieni [emoji7]
 
Takaisin
Top