NT-ultra

Mamma kannattaa yrittää saada apua jostain. Lähtiskö yhdessä juttelemaan jonnekin? Ehkä näkis sitten sun työtaakan paremmin. Meillä menee vähän silleen että se kumpi tulee töistä ensin kotiin tekee ruoan valmiiksi ja jos kumpikin kotona niin joko yhdessä tai vuorotellen. Keittiösiivotaan päivittäin joko yhessä tai erikseen ja muuten yhessä viikkosiivoukset. Mun mielestä tosi toimiva systeemi. Sano sille että sä voit alkaa hoitaan autoasiat jos se siivoaa, viet sitte kerran vuodessa huoltoon ja maksat sen ja saat ilmaiset siivouksen ja ruoanlaiton koko vuodeksi :D
 
Täällä kans ensi viikolla np-ultra ja kovasti jännittää.... Kunpa kaikki olisi hyvin :rolleyes:
Onko kenelläkään ko. Ultrassa arvioitu jo sukupuolta!? Kuulin tuttavalta että heille oli jo katsottu :cool14
 
Tanni31 : Tulis aika vitukseen kalliiksi kun isäntä hoitaa itse autojen huollot ja isotkin laitot jos mä veisin ne jonnekin liikkeeseen laitettavaksi.. Ei mun perse kestäisi sellaisia maksaa, nytkin osti mulle auton 600 eurolla ja teki täyden vaihdelaatikko remontin siihen itse, osat maksoi 100 euroa. Auto toimii nyt ku unelma ja jos myisi eteenpäin niin siitä saisi nyt melkein 3 kertaisen hinnan ostosummaan nähden. Tuollaisen laittaminen liikkeessä olisi jo maksanut monta tonnia..
Joo olen mä sille monta kertaa sanonut että pitäis tiedostaa et oot masentunut mut ei se sitä myönnä, on mun neuvolassa juteltava asioista, tässä on monta asiaa jotka hiertää vielä ennenku saa oman pään selväksi ja pääsee ehkä joskus nauttimaankin tästä raskaudesta. Niin kauan kun töissä ei porukka tiedä et oon raskaana ja muut ihmiset niin ei tästä oikein pääse nauttimaan kun pitää piilotella. Nyt 14+4 menossa ja olisin tyytyväinen jos saisin edes 3-4 viikkoa vielä töissä pidettyä raskauden salassa. Pomolle aion kertoa mun parhaan kaverin kanssa asiasta ensi viikolla.. Pelottaa, pomo on täys urpo ja ei varmasti ole iloinen mun puolesta - teennäisesti ehkä..

Onneks täällä on ihmisiä jotka ehkä ymmärtääkin nää mun ongelmat - tuntuu ettei oikein kukaan ymmärrä mitä käyn läpi nyt...
 
Mamma, no kalliiksi tulee kyllä, meillä menee muutama satanen sillon tällön remppoihin, viedään aina jonnekin pienelle korjaamolle joilla halvemmat hinnat, ei mun ukko niitä ite jaksa laitella :D viimeksi oli isompi remppa ja tais olla 220e osat ja työ :D joku eläkkeellä oleva autoasentaja pitää jotain pientä autopajaa jossa käytetään muunmuassa :) mutta kyllähän niihin menee varsinki jos isompaa remppaa tulee :) Me kyllä sitte maksetaanki ne yhteisistä rahoista että sen puoleen :)

Joo kannattee ihmeessä jutella! Lapsi on kuitenkin ihme ja lahja, ja tarkoitus ois että se ois iloinen asia. Mutta elämä kuljettaa jokaista omaa polkuaan pitkin, pitää vaan yrittää pitää huolta itestä ja koittaa nähdä niitä valoisia puolia. Mutta voin vaan kuvitella miltä tuntuu olla yksin asioiden ja ajatuksien kanssa. Kun lähipiiri ja oma mies pitäis olla se tuki ja turva johon voi luottaa viimeiseen asti. Ja tottakai myös toisin päin. Fakta on kuitenkin se että ensin pitää huolehtia itestä ennenkuin voi edes muista huolehtia. Toivottavasti saat neuvolasta apua ja ne ainakin osaa ohjata sieltä avun piiriin. Sairauden tunnottomuus on silti tosi salakavala, koska se vie koko ajan esim masennusta eteenpäin mutta sen näkee vain ulkopuolelta.. voimia ja haleja sinne ❤
 
Niin ja tuo mies on muutenkin sellainen ettei sitä meinaa saada mitenkään lääkäriin, sillä on ollut jo 8 vuotta nivustyrä jota se ei ole yhdellekään lääkärille näyttänyt, mä tajusin sen vasta sitten kun huomasin sen seksin aikana kun ei näkynyt ulospäin - nyt se jo näkyy koko ajan ja vaikuttaa työntekoon kun on ajoittain kipeä - nyt vielä huonommin saa tuon miehen lääkäriin kun pisti firman pystyyn ja vauva tulossa, ei uskalla olla sitä muutamaa viikkoa kevyemmissä hommissa.. Eihän se verkotus estä kun painavien asioiden nostelua muutaman viikon mun käsityksen mukaan. Mutta kun se munan näyttäminen lääkärille on niin kamalaa et mieluummin vuositolkulla kärsii vaivasta...
On mulla muita läheisiä tukena, mut mun äitikin vetää sit ihan yli elikkä tekis kaiken tyyliin puolesta, enhän mä mikään invalidi ole - en suostu sellaiseen passaukseen niin kauan kun pystyn itse asiat tekemään. Kuunteluapua olis mut jotenkin oon taas vetäytynyt kuoreeni ja oon mielummin jotenkin yksin kun hirveessä ihmismelskeessä jatkuvasti - töissä saa sen verran tuota sosiaalisuutta niin ei paljon enää muuta tarvitse...
Mutta ehkä tää tästä pillu hiljaa, aina on toivoa paremmasta huomisesta. Ehkä tuo mieskin alkaa paremmin toimia kun se tajuaa et synnytys lähenee ja hommat on ihan levällään kaikki. Yrittänyt sitäkin tsempata mut ei vaan aina jaksa..
Kiitos kuunnelleille :Heartred
 
On se jännä nuo miehet, muuten kyllä mielellää housut laskee mutta sitte ku pitäis lääkärille mennä niin ei millään :D
Pakko sanoa että tuo sun kirjotus virhe tuossa tekstin lopussa sai hymyn huulille :smiley-angry017:smiley-bounce022

Kannattee ehottomasti pyytää apua ja just se kuuntelu apu on monesti kaikista parhainta, kun saa purkaa tuntojaan ja vielä jos toinen ymmärtää niin paranee vaan.. jospa sun mieskin heräis huomaamaan mitä kaikkea sillä on ja oppis arvostamaan sitä. Liian monia asioita muutenkin pidetään itsestäänselvyytenä. Voimia paljon ❤
 
Meillä nt ultra perjantaina ja jänskättää paljon enemmän ku esikoisesta... sillon ei kai osannu pelätä mitään mut nyt kun on jo vanhempi ja kaikkee ni mietityttää tosi kovin että jos siellä ei olekaan kaikki hyvin :sad001
 
Meilläkin nt-ultra perjantaina ja pientä jännitystä ilmassa :happy:

Sydänäänet on saatu jo kuulumaan joten ihan varma oon että sielä jotain löytyy. Ehkä enempi jännittää onko muuten kaikki ok. Tosin jos poikkeavuuksia löytyy niin sitten toimitaan asian vaatimalla tavalla, eipä niilli mitään voi. Mutta ei panikoida ennenkun on pakko :happy:
 
Nyt mammaa viilataan linssiin urakalla jos vaihdelaatikko remppaan saa missään uppoamaan tonneja, herätys :D saatika että 600€ auton arvo kolminkertaistus yhdellä rempalla.
 
Meillä myös perjantaina ultra! Ja jännittää ihan hitosti. Mulla kun ei ole tuntemuksia mihinkään suuntaan eikä sydänääniäkään ole löytynyt, niin olen ihan pihalla. Vuorotellen mä olen ihan varma että kaikki on hyvin, ja kohta taas sitä mieltä ettei siellä mitään ole. :wacky: Tule jo perjantai!
 
Friddel joissakin merkkiliikkeissä kyllä varmasti saa helposti tonnin menemään.riippuu merkistä. Esim. Bemarin huolto on liikkeellä paljon kalliimpaa kuin tyylii Toyotan. Jotkut merkit on vaa rahastusta. Esim. Varaosissa kannattaa huomioida ottaako merkin oman vai vastaavan halvemman ei oman merkin osan. Sytytystulppa eroja on ite tullut huomattua 50€ kpl vaihtoehtona sama vastaava ilman merkkiä 5€ kpl.
 
Tänään oli nt-ultra. Jännitti ja vieläkin on posket punasina. Mutta onneks pieni oli kehittynyt hyvin myös koon puolesta. Oli ottanut kiinni 4 päivää, jotka oli näyttänyt olevan pienempi varhaisultrissa. Nyt koon puolesta 13+2! Poks tähän väliin, koska luulin edellisten mittausten perusteella olevan vasta 12+5. :grin Niskaturvotusta 1.6 (max). Riskilukuja pitää vielä oottaa.
 
Muutettiinko siun la siis Barbaba? Onnea hyvistä ultra kuulumisista! :)

Mulla vastasi myös isompaa kuin la. Mulla viel kierrot heitelleet 28-58, että mulla ois voinu muuttaa jos oisin sanonu, mut en nähny tarpeelliseksi parin päivän takia.
 
Meillä ne riskiluvut laskettii suoraa ultran yhteydessä ja sano siinä että kaikki on normaalit ja merkkas nl korttii että seula negatiivinen :)
 
Meillä ne nt tulokset meni Kuopioon muiden seulatulosten kanssa. Sanottiin, että ei voi vielä sanoo, että lähtevät Kuopioon jossa kattoovat. Ilmeisesti oisko yliopistolliseen sairaalaan lähteneet?


Veriryhmä seula ja noi merkkasi nla täti korttiin. Mut noita muita lukuja ei saa vasta, kun ovat yhdessä nt kanssa katsoneet
 
Pilvilinna, hyvä huomio LA:sta. Taidankin muuttaa tuon lasketun ajan. Olin näemmä laittanut myöhemmän LA:n jonku aiemman ultran perusteella.
 
Meridiaani, mulla taisi kestää parisen viikkoa nt-ultran jälkeen ennen kuin seulatulokset näkyi kannassa. Kirje, jossa kerrottiin, että seulahälyä ei tullut, tuli paljon aiemmin.
 
Takaisin
Top