NT-ultra

Tsemppiä ultriin! :)

Haahe meidän esikoinen on poika ja oli ultrissa pari päivää pienempi, jopa rakenneultrassa. No ihan normaali 3,6kg sieltä syntyi ja kasvanut 0-käyrällä tasaisesti.

Tää vauva oli pään perusteella 12+3, mutta pituuden mukaan 12+5 ja sen mukaan määräytyi la. Esikoinenkin oli pitkä ja hoikka eli samanlainen kaveri varmaan odotettavissa. Ei oo kyllä mun geenejä perinyt :D
 
meil oli esikoinen kans aina vähän pienempi ku viikot, mut mitää tarkkaa ovulaatioaikaa ei ollu tiedossa. Ja tyttö tuli. Aika pienihän hän oli syntyessäänkin, 47cm ja 3,3kg. (syntyi siis kuitenkin 39+4)
 
Saa nähä kumpi sieltä sitten tulee. Jotenkin itellä on ehkä vähän poikaolo. Vaan mistäpä minä mitään tietäisin, jää nähtäväksi
 
Ultrassa käyty ja kaikki näytti hyvältä :Heartred
Kätilö tosin oli vähän tyly, kun kysyin että miltä se niskaturvotus näyttää, niin totesi vain että näyttäisi olevan 1,0 mutta siitä ei pysty vielä mitään päättelemään vaan pitää odotella ne yhteisriskilaskelmat jotka tulee postissa. No ymmärrän sen, ettei hän näe siellä verikokeen tuloksia eikä tuo pelkkä ultra kerro kokonaisriskilukua mutta kaipa tuo ultrassa mitattukin jotain kertoo?! Eli eikö tässä uskallakaan vielä hengähtää ja voiko posti tuoda huonoja uutisia hyvältä vaikuttaneen ultran jälkeen?
 
Muokattu viimeksi:
Pelkkä niskaturvotus ei kerro kaikkea, mutta yleensä jos se on pieni, ei tuu seulahälyä.
Suuri niskaturvotus voi olla merkki jostain kehityshäiriöstä.
 
Täällä kans vielä nyt se edessä, tiistaina onneksi jo. Ja lapset tällä viikolla meillä niin hyvin pikaisesti on mennyt aika ja varmasti vkl menee yhtä nopeasti :)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Womn, mitä tarkoittaa, että hcg mom oli hiukan koholla ja miksi pitää tehdä kasvukontrolli? Mulla hcg mom oli 1,75.

Pallo, hyvältä vaikuttaa sulla tilanne ainakin niskaturvotuksen perusteella.
 
Koska sitä hcg hormonia on ns. liikaa meikäläisellä tällä hetkellä ja se saattaa tarkoittaa sitä että istukan toiminta loppuraskaudesta heikkenee. Jos se hcg MoM on yli 3 niin sitä seurataan. Mä nyt siis toistan vaan niitä mitä mulle sanottiin että en ole mikään asiantuntija todellakaan :happy: itellä se oli 3,28. Ajattelin soitella vielä ens viikolla neuvolaan ja varmistaa että mitä se nyt käytännössä tarkoittaa
 
Keskiviikkona olisi meillä vasta nt-ultra ja jännittää kyllä kovasti. Ultran jälkeen aletaan vasta kertomaan ihmisille ja reaktioista tulee varmasti mielenkiintoisia.
 
Meillä torstaina ja kovasti jännittää nähdä pikkunen ja erilainen ultrakuva kuin oli varhaisultrassa. Oon ajatellut että voisimme ottaa monitorista videokuvaa mitä katsella tässä vielä harmaina talvipäivinä :)
 
Meillä nt ultra vielä eessä, 18 pv olis. Jännittää tosi paljon enemmän kun esikoisesta. Esikoisesta aatteli vaan että varmasti kaikki hyvin mut nyt jotenkin jännittää hirmusti.
 
Tsemppiä kaikille joilla ultra vielä edessä! Muistan itsekin miten ekassa raskaudessa menin nt-ultraan ihan hyvillä mielin, ehkä vähän jännitti.

Mutta nyt toisella kertaa en saanu aamulla mitään syötyä, oksetti, ärsytti kaikki, ja pelotti aivan hirveesti. Sitten kun ultra oli ohi, iski ihan lamauttava väsymys kun kaikki se stressi laukesi.
 
Kiva lueskella että niin monella mennyt kaikki hyvin :) Meillä nt-ultra on siis TÄNÄÄN! Olin just viikon lomamatkalla nii ei oikein ehtiny sitä jännittää mutta nyt se tais iskeä.. :D Onneks vaan pari hassua tuntia tässä on siihen aikaa! Toivottavasti meilläkin kaikki on hyvin!
 
Huoh käytiin ultrassa ja kaikki hyvin :) Niskaturvotus 1,48mm ja down riskiluku 1:950, jotkut muut kromosomihäiriöt 1:100 000 ja ne hormoniluvut oli myös hyvät :) Pikkunen köllötteli selällään ja potki jaloillaan, aika selkeästi kaikki jo näkyi vaikka onkin pieni vielä. Sain onneksi miehenkin mukaan ja se tais vasta nyt tajuta mistä on kyse :D
 
Takaisin
Top