Nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla sikiö vastasi ar-ultrassa kaksi viikkoa pienempää. En ole kuitenkaan huolissani, mä en huomaa ovulaatioita niin varmasti oli vain myöhässä. :)

Tosin mulla kiertoa oli tuskin ollenkaan, kun vain yhdet kuukautiset tuli.

Mulla olis ultra 1.9 ja sillo viikot 9+6 mahtaakohan ne sit samalla ottaa sen niskanki Jännityksellä odotetaan

Tänään oli se kauan jännitetty NT-ultra synnärillä. Seuraavaksi vielä rakenne ultraa odottelemaan jonka aika vasta lokakuussa. Siellä vielä pientä ultralla sitten näkee ennen kuin syliin tupsahtaa. :Heartpink

Turvotusta vain 1,2mm. Koko vastaa täsmälleen viikkoja ja LA pysyy siinä 10.3 päivällä. Rv 12 tänään myöskin täynä joten voi huokaista helpotuksesta, nyt jos jotain menee pieleen niin se menee silkasta huonosta tuurista! Kaikki tähän asti pötkyllä kehittynyt oikein hyvin. :Heartred mahtaa tulla melko villi kaveri kun kovasti toinen masussa potki ja pui nyrkkiä ultrauksen aikana, ei vissiin arvostanu alhaalta ultrausta, päältä ei pystytty tekemään kun istukka oli tiellä. :love7 Ihana isän ja äidin pikkupötky. :Heartred

Anttimir noin aikasilla viikoilla ei pysty ottaa niskaturvotusta. Pitää olla vähintään 11+0. Meillä erikoislääkäri sano, että just ja just saa mitattua ku viikkoja oli 11+2. Raja on yleensä 11+0

Meillä oli tosiaan mitta 3-4pv isompi kuin pitäisi olla. Tiedän siis ovispäivän 26.6. ja tiiän että meillä oli vain yksi yhdyntä 24.6. Mut en yhtään tiiä voiko noin paljon olla heittoa näillä viikoilla? Eli jos hedelmöitys ollut 26.6. niin ke ois pitänyt olla 10+3 eikä 11+0.

Onkohan merkki jostain, jos vauva liian iso? En mä nyt kovin huolissaan oo, mutta onneksi saatiin se uusi ultra-aika. Toivottavasti silloin kokoero ois tasoittunut, ei ainakaan kasvanut!

Kaikki oli hyvin 11+4 viikkoja ja tsekataa kuva... villiä veikkausta kumpi tulossa
Istukka on ollut aika alhaalla ja hematooma on pienentynyt reippaasti.
Viikonlopun aikana olis tarkoitus tulla "kaapista ulos". Laskettua aikaa ei alettu vaihtaa koska vain neljä päivää oli eri, viidestä olis vaihdettu. Rakenne-ultra varattiin jo 7.11 olis sitten se.

Liitteet

• IMG-20160826-WA0001.jpeg
    IMG-20160826-WA0001.jpeg
    488.5 KB · Katsottu: 90
Oiiii ihanaa onnea taas kaikille tämän päivän ultralaisille!! <3 Kultamarja mielestäni tuo on ihan normaali heitto näillä viikoilla, eikös voi yksilöllisiäkin eroja jo olla kun ollaan näin "pitkällä"? Minullakin heitti edellisessä raskaudessa nt-ultrassa joitain päiviä, ja silloin lääkäri sanoi että tässä vaiheessa kasvu ei enää ole ihan vakioa vaan pikkuisilla on jo keskenään kokoeroja :)

Meillä oli tosiaan mitta 3-4pv isompi kuin pitäisi olla. Tiedän siis ovispäivän 26.6. ja tiiän että meillä oli vain yksi yhdyntä 24.6. Mut en yhtään tiiä voiko noin paljon olla heittoa näillä viikoilla? Eli jos hedelmöitys ollut 26.6. niin ke ois pitänyt olla 10+3 eikä 11+0.

Onkohan merkki jostain, jos vauva liian iso? En mä nyt kovin huolissaan oo, mutta onneksi saatiin se uusi ultra-aika. Toivottavasti silloin kokoero ois tasoittunut, ei ainakaan kasvanut!

Sinänsä luulisi, että jokainen on yksilö ja kasvaa vähän eri tahtia jo tässä vaiheessa! :)

Kaipa se voi suuntaan tai toiseen heittää se arvio. Jos sikiö voi hyvin en olisi huolissani :binkybaby

Alussa kokoerot pienempiä ja vauvat kasvaa lähes samoissa mitoissa. Niin pienistä mitoista kun kyse, on mittavirheet todennäköisempiä ja heitot viikkojen arvioinnissa isompia. En minä ainakaan olis huolissani muutaman päivän heitosta :)

Kultamarja mulle neuvolassa sanottiin ettei sitä laskettua aikaa voi kunnolla laskee oleteusta ovulaatiosta. Se selitti kaikki siitä että siinä hedlmöittymisprosessissa menee se muutama päivä ja sitten se että kiinnittymisessäkin kestää omat aikansa. Sen takia se arvioidaan aina menkoista. Määkin meinaan sanoin että mää lasken ovulaatiosta. Ja vaikka kuinkas kävikään niin meillä on jopa viikko vähemmän raskausviikkoja kun ovulaatiosta laskettu ja me ei edes sinä vkl oltu miehen kanssa samalla paikkakunnalla kun tää vaava olis ns saanut alkunsa. ☺

Mulla taas menkoista laskettuna menis pari viikkoa pieleen, niin laskettiin neuvolassakin ovulaatiosta/oletetusta hedelmöityksestä, koska niin tarkempi kuulemma :D Kaikki vaan eivät ovulaatioajankohtaa tiedä, joten menkoista varmempi siinä tapauksessa.

Ultra takana ja siellä kaikki hyvin! Vastasi viikkoja 12+0, eli la siirtyi pari pv eteen päin. Turvotusta oli kahdella mittauksella 1,2 ja 1,0, riskiluvut downiin 1:64000 ja muihin 1:100000, eli todella pienet. Ehkä tässä jo vähän uskaltaa huokaista, kaikki rakenteetkin tähän asti niin kuin pitää :) Kyllä varmaan mun poikaveikkaus voi kutinsa pitää kun vauvan sykkeet 119, vaikka eihän niistä mtn varmaa voi sanoa ;)

Takaisin