niskapoimu ultra

Täh, miten meillä oli muka mittojen mukaan 13+1 ku oli 68mm :O Vaihtu la sen takia myös..

Minulla on laskettu aika 27.7 ja np 20.1. Minua mietittää kun olen jo 13+1 viikoilla kun np tehdään että onko se jo liian pitkällä

Meillä oli ultrassa pituudeksi 7cm ja silloin oli rv 12+4, joka ei muuttunut mihinkään.

Kyfi, mulle sanoi gyne, että kannattaisi niskapoimu tehdä ennen viikkoa 13, kun on kuulemma luotettavampi. kannattaisiko neuvolasta tarkistaa aika kuitenkin?

noin yleisesti kaikille, että älkää hyvät ihmiset alkako guugletella mitään niskapoimu-juttuja tuntia paria ennen varsinaista ultraa. Olisi varmaan ihan tarpeeksi hermotunut olo muutenkin, ja Google ei kauheasti auttanut.

Ultra on ohi ja hyvin meni! Meidän pikku hyppyhiiri liikkui kovasti, heilutteli käsiään ja jalkojaan ja tosiaan oikein hyppelehti. Kovasti liikkui, paitsi tietenkin juuri silloin, kun lääkäri olisi kaivannut parempaa asentoa. Silloin pikkuinen laittoi kädet kasvoilleen ja päätti lepäillä, niin että mun piti vähän yskiskellä ja lääkärin painella kevyesti mahaa, että saataisiin mitat otettua. jossain vaiheessa pieni kääntyi ihan kokonaan ympäri, eli kova oli meno. välillä näytti, kuin se olisi harjoitellut trampoliinilla hyppimistä. ihanaa oli nähdä pieni ja ihmetellä, miten sormekin voivat jo näkyä. Ihan pieni ihminen siellä. :Heartred lääkäri jo vähän tuskastui, kun ei meinannut saada niskapoimua mitattua kunnolla, mutta eipä mua haitannut ihastella hyppyhiirtä pidempäänkin.

Arvot olivat normaalit, ensin turvotus näytti olevan asennosta johtuen 2 mm, mutta sitten lopulta kunnon asennossa 1,2 mm. Nenäluukin löytyi ja jotkut verisuonet, jotka myös jotain ennustavat. Myös kohdun verisuonet olivat hyvät, eli riski preklampsialle tai sikiön hitaalle kasvulle ovat kuulemma pienet. No, huomenna pitää vieä mennä verikokeisiin, joiden tulokset saadaan onneksi nopeasti (täällä kun mennään yksityiselle, niin hoituu sekin homma parissa päivässä). Mutta en tosiaan pahemmin asiasta enää murehdi, tuskin noissa kokeissa mitään uutta ilmenee.

Ehkäpä se päästä otettu mitta vaikuttaa siihen viikkoisuuteen enemmän kuin pää-perämitta? Meilläkin ultraaja vähän ihmetellen sanoi että "tää kone antaa 12+0, laitetaan sitten se." Vähän outoa minustakin on jos se päivällä myöhästyi, ovulaatiotestejä tein, ja tuona päivänä mikä sitten olisi tuohon osunut, en saanut enää positiivista tulosta.

Mulla esikoisesta oltiin ekan kerran ilman kumia 12.10. Vikat menkat oli ollu 14.9. Menkkoja ei kuulunu ja kumin poisjätöstä aikasin mahd. Laskettuaika ois ollu 19.7. Neuvolassa kuitenkin laittovat menkkojen mukaan 21.6. Ja se nt-ultrassa muuttu 14.7. Rakenneultrassa koko vastas viikkoa isompaa(eli la 7.7. ) mut la.ta ei muutettu koska ois pitänyt heittää 2vkoa. Eli 14.7. Pysyi laskettuna aikana, eli hedelmöitys olisi tapahtunut 5 päivää ennen kumin poisjättöä. Nää on toisinaan kummallisia nää vauvojen kasvuspurtit ja mittaajastakin voi mitat riippua. Ite pidin koko ajan sitä 19.7. Todennäköisimpänä laskettuna aikana, ja esikko syntyki sit 17.7.

Ja tämän viestin sanomahan oli että ei kannata turhaan stressaa mitä ne siellä neuvolassa sanoo, vauva tulee ulos kun on valmis :) ja kehityksen kannalta ei hirveesti oo merkitystä onko ne viikot 38+2 vai 38+4 :)

Muokattu viimeksi:
Täälläkin käyty tänään ultrassa ja kaikki on hyvin pikkuisella. Olihan se melko haaste saada mittoja otettua, mutta saatiin kuitenkin. Hienoja kuviakin saatiin mukaan, edelleen myös jaksan ihmetellä miten pieni käsi voi jo erottua niin selvästi. Ihanaa! Jännitin päivää erityisen paljon, mutta nyt on hyvä jatkaa uuteen vuoteen...

Meijän pikkunen on 67mm pitkä ja vastas viikkoja 12+6. Vissiin laskkeevat sitte eri tavalla ne viikot eri paikoissa?! Ota nuista selevä :D pääasia ku kaikki hyvin ❤

Pakko tulla tänne hehkuttamaan (vaikka ei ihan tämän otsikon alle kuulukaan), että tänään neuvolalääkärissä ultrattiin ja löydettiin elämää vatsasta. Jestas, mikä helpotus! Nyt voi vähän kevyemmin mielin odottaa np-ultraa, johon on vielä se kolme viikkoa. :)

Voimia Jenzku! Toivottavasti pääsette pian lisätutkimuksiin ja perinnöllisyyslääkärin puheille.

2,4mm sanottii et ok/hyvä ei hälyttävä. Juu keskiviikkona istukast otetaa testi(neula maha läpi)siit 2vk ainaki et tulokset tulee 0,5% mahis et keskeytyy testin tekemisest. Mies haluu keskeytyksen jos vamma todetaan. Tnä soitettava takas ja varata aika jos haluaa ja aijon mennä kyl,parempi se on tietää ja asiassa paljon eri puolia..mut kyl se keskeytys on sit.oon nuori viel ja eka.tiedän etten jaksais mut tähänki meni monta vuotta eikä mies ala yrittää toista tarkotuksel koska ei täkää tarkotukselline ollu vaik tervetullu.

Muokattu viimeksi:
Toivotaan Jenzku parasta! Paljon jaksamista ja onnea matkaan!

Voimia :Heartbigred. Ehkä ja toivottavasti kaikelle löytyy lopulta joku tarkoitus.

Olin itse reilu 2vkoa sitten istukkanäytteessä, joka on aika samanlainen kuin lapsivesipunktio. Se vaan otetaan aiemmilla viikoilla. Jännitin sinne menoa ihan hirveästi, mutta se ei sattunutkaan juuri yhtään. Enemmän sattui sen jälkeen otettu normaali verikoe.

Pahempaa on tulosten odottelu, kun ne oli jouduttu viljelemään ja niissä menee vielä 1-2vkoa. Meillä on siis mahdollisuus kaikissa tulevissa raskauksissa siihen esikoisen ongelmien takia.

Yhden lapsen menettäneenä haluan varmistua niin pitkälle kuin mahdollista siitä, että saan suhteellisen terveen lapsen.

Takaisin