Mä kirjoitan tänne kun en löytänyt sopivampaakaan ultra-aiheista keskustelua. Mun LA on siis vasta heinäkuun lopussa, joten en ole käynyt np-ultrassa vielä. Olen kuitenkin ollut niin vainoharhainen kaikkien raskausoireiden loppumisen jälkeen (paha olo, rintojen aristus) että päätin maksaa itse yksityisellä ultran jotta näen että onhan siellä vielä joku kyydissä. Kävimme tänään ultrassa (rv 10) ja siellä tyyppi uiskenteli ja esitteli potkusarjoja.
Ilo oli siis iso ja huojennus valtava kun näin että sydän sykkii ja kaikki on kunnossa.
Jupina tämän viestin takana olikin varsinaisesti aiheesta kovakouraiset gynekologit. Olen tietysti käynyt elämäni aikana aika monilla eri gyneillä - miehillä ja naisilla. Pääasiassa kaikki ovat olleet ok tai loistavia, yhtä mies- ja yhtä naisgynekologia lukuunottamatta jotka saivatkin aikaan melkoisen ahdistuksen tätä ammatinharjoittajakuntaa kohtaan. Tänään tapasin sitten sen kolmannen gynekologin, joka käytti ultralaitetta kuin vasaraa ja työnsi sormensa sisääni mitään sanomatta ja varoittamatta. Kaiken huippu oli kuitenkin epäempaattisuus elämäni ensimmäisessä tilanteessa jossa saatan nähdä tulevan lapseni sydämen sykkivän, rupesin itkemään kesken toimituksen puoliksi helpotuksesta ja puoliksi vasaroimisen tuomasta tuskasta, eikä nainen sano mitään! Yritin rauhoitella itseni, hengittää rauhassa ja saada itkun loppumaan, pyysin anteeksi, eikä nainen sano edelleenkään mitään. Ei mitään. Toimituksen jälkeen ei onnittele tai puhu muutakaan rohkaisevaa tai oikeastaan mitään muutakaan, antaa laskun käteen ja näyttää tulostetuista kuvista missä sikiö niissä on. Itkin koko kotimatkan, mies hämmentyneenä rauhoittelee kun ei tiedä itkenkö helpotuksesta vai pettymyksestä, tässäkö se upea hetki oli kun näin tulevan lapseni?
Jos joku miettii mistä kammo gynekologeja kohtaan tulee, niin tällaisista epäempaattisista ja kovakouraisista lääkäreistä. Muilla kokemuksia?