nimi pikkuiselle

Haluaisin omani mutta mies ei oikein lämmenny.. Meillä on kumminkin melko harvinainen sukunimi

Mä en keksi pojalle nimeä ellei sitten mun isän kasvatti isän nimi eli Antton. ja tää on eka nimi mikä tuntuu hyvältä. Tytölle mulla on kaks vaihtoehtoa joista valitsen toisen kun lapsi syntyy :)

Nyt kun saatiin selville että pieni mies on meille tulossa, niin on mukava jo makustella poikien nimillä. Yksi nimi on tällä hetkellä ylitse muiden ja kelpaa isinkin puolesta, mutta sen verran on odotusta vielä jäljellä että kerkiää moneen kertaan vaihtumaan. Esikkoa odottaessa tiedettiin että tyttö on tulossa ja nimikin päätettiin hyvissä ajoin. Sitten kun tyttö syntyi niin totesin että päätetty nimi menee vaihtoon, ei sopinut mun mielestä meidän tytölle ollenkaan. :)

Mulla ja miehellä molemmilla harvinainen sukunimi. Olisin halunnu oman sukunimen antaa mut päädyttii kuitenki miehen nimee :) Miehen sukuu on kuitenki alle 20 ni jatketaa sillä :) koko nimi on jo valmiina

Onpa hyvä, että tämä nostettu taas esiin. Taas eilen illalla viimeks tuskastuin ku koitin löytää kivoja nimiä! Jos joku on kekseliäällä tuulella, niin saa heitellä kansainvälisiä vähän erilaisia nimiä, perinteiset ei kelpaa miehelle (oltiin jo sovittu joistain, mutta aina ne menee vaihtoon parin päivän päästä!)

Mä haluaisin jonkun tyttömäisen jopa prinsessamaisen nimen (se Aurora, voih..) ja mies haluaa h:n nimen perään.... Jopa Isabellasta on nyt tullut Isabellah. En ihan tykkää, mutta menkööt, kun ei se kuulu ääntäessä. Tullaan Ausseissa asumaan, mutta haluaisin nimen kuitenkin sopivan myös suomalaiseen suuhun, eli ei mikään Willow :p

4d kuvat nähtyäni oon ollut ihan S mielellä, musta Sierra (miehen mieliksi Sierrah :D) olisi ihana, mutta en oo saanut vastausta tähän. Aiemmin tykkäsin Tiffanysta, mutta sekään ei kelvannut. Mies löyti nimen Aurelia, mutta alkoi sitten takeltelemaan sen lausuminen kanssa, eli hylkäsi :(

Mies keksi uniikin nimen: Zendayah............. Onneksi sain perusteltua, että liian outo suomalaiseen suuhun. En tykännyt. Yhtään. Muita hänen nimiään olisi Adelah ja Delilah, mutta plääh..

Sukunimessä on kaksi f kirjainta peräkkäin, musta se Tiffany olisi niin sopinut :)

Täällä tulee automaattisesti ensin miehen ja sitten naisen sukunimi, eli ei tarvi sitä miettiä. Etunimistä olisi yksi tytön nimi, jonka mies keksi Suomea käsittelevästä leffasta. En ollut sitä aiemmin ajatellut, mutta tykkään. itse haluaisin jonkun aika suomalaisen nimen, joka kuitenkin olisi sellainen, että olisi helppo lausua espanjanksi ja mielellään englanniksikin. pojan nimiä ei olla kauheasti mietitty. Taisin täällä mainita Elielin, mutta miehestä se kuulostaa "alienilta", joten se siitä. Muutenkin mies on torpannut aika monta mun ehdotusta, kun ne kuulemma ei kuulostaisi täällä hyviltä. Aino, jonka olen halunnut vaikka kuinka kauan, se tosiaan kielsi, kun kuulostaa kuulemma "voi ei!" -vohkaisulta espanjaksi. Pyh.

Me laitetaan miehen sukunimi, tosin sillä ehdolla että se on munki sukunimi muutaman vuoden kuluessa ;D Se on muutenkin kiva nimi ja helpompi ku mun sukunimi, jonka kirjoitusasussa joutuu aina neuvomaan ku nimen sanoo. Onhan se uniikki lumihiutale kun meitä on vain noin 50 kpl olemassa, mutta mulle se ei ole kovin tärkeää kuitenkaan. :)

Miehen sukunimi tuli kaikille :) Minulle kuukautta ennen synnytystä. Jotenkin oli turvallisempi olo synnyttää kun oltiin naimisissa ja jos mulle ois jotain sattunut niin miehellä oli isän oikeudet vauvaan heti. Ei siis toki ollut ainoa syy naimisiin mennä, mutta kuitenkin :D

Olisko vaikka tällaiset nimet kansainvälisiä ja suomalaiseen suuhun sopivia: Ester, Frida, Anna,Sofia, Lydia, Lucia, Sylvia... Pojan nimistä vaikkapa tällaiset helpot kuin : Otto, Oliver, Ben, Anthony, Tobias. Nämä on kylläkin niitä perinteisiä nimiä, mutta ne on juuri niitä mitkä on helppoutensa takia universaaleja.

Nonii, pojan nimi valittu. <3 ideat tästä ketjusta :)
Tytön nimi edelleen kahden kauppaa, jos sitten osais päättää että kumpi kun vauva tulee. Tietty voi olla että 9.3 kuulee sukupuolen ja se voi sit helpottaa.

Noista tykkäisin Sofiasta, mutta sekin kuulemma liian yleinen :( Ja siitäkin tulis Sofiah :D!! En kestä tota h:ta.. Haha. Jos joskus tapaatte Suomessa jonkun puoliks australialaisen tytön kenen nimi on joku Maija-Liisahh ni se on sitte meitin mukula.............

Luciaa oon vähän maistellu, mut jotenki se on outo kuitenki. Se varmaan on mun/suomalaisten korvaan yleensäkin kaunis, kun tiedetään mistä se tulee :) Just lisäsin Fian listalle uudestaan, jos se olis unohtanu että torppas sen jo kerran.

Frida olis kiva, mutta meijän naapurissa asuu sen niminen tyttö ku yrittää vikitellä tota mun miestä kokoajan :D

Tuleeko teillä äitien, isien, mummojen ja pappojen ja serkkujen kissojen nimiä toisiksi nimiksi?

Ihana tuo H-kirjain :D Voisko sen laittaa nimen keskellekkin niin kuin me on mietitty Ester/Esther? Mutta joo ei se kovin suomalaiselta kuullosta...

Meillä toiset nimet kulkee suvussa ja musta se on kiva perinne :) Ihan sama, vaikka ne onkin yleisiä - musta on ihana ajatus antaa pala itseä ja omaa sukua etunimiin, koska sukunimi tulee jo miehen puolelta :)

Miull on toinen nimi jo kolmannessa polvessa sama ni jos tulee tyttö, se saa sen toiseksi nimeksi

Meillä ei oo pojalle yhtään nimeä, en tykkää mistään suomalaisista pojan nimistä eikä kyllä mieskään :[ Onneksi ultrassa veikkasivat edes hieman suuremmalla todennäköisyydellä tyttöä, joten jotain tyttöjen nimiä voisi jo harkita. Muutamia on takaraivossa, mutta en uskalla vielä miettiä kun ei tuo sukupuoli ole ihan varma... entäs jos se on kuitenkin poika, aaaaapua :D

Törmäsin tänään kirjastossa ihan tuoreeseen suomalaiseen nimikirjaan "Uusi etunimikirja". Pikaisesti selailtuna tuolta löytyy ainakin almanakassa olevien nimien taustaa ja merkitystä sekä vähän harvinaisemmistakin nimistä juttua. Vinkkinä niille joilta vielä nimi hakusessa :) Ja siis vuoden 2015 kirja eli ihan uutukainen!

Törmäsin tänään kirjastossa ihan tuoreeseen suomalaiseen nimikirjaan "Uusi etunimikirja". Pikaisesti selailtuna tuolta löytyy ainakin almanakassa olevien nimien taustaa ja merkitystä sekä vähän harvinaisemmistakin nimistä juttua. Vinkkinä niille joilta vielä nimi hakusessa :) Ja siis vuoden 2015 kirja eli ihan uutukainen!
Kiitos vinkistä! Katoin just, et meijän lähikirjastossa olis toi hyllyssä, täytyy ehkä huomenna hakea lainaan.

Jos tulee tyttö, häneen nimeensä toiseksi nimeksi tulee isomummoni nimi, myös pikkusiskollani kyseinen nimi toisena nimenä.
Jos poika niin miehen vaarilta tulee varmaankin kolmas nimi, koska.. eräänä aamuna sängyssä maatessani tuli vaan semmonen olo että pojalle kolme nimeä ja ne nimet vaan poksahti ilmoille, tosta vaan paljoa miettimättä. Eli oliko joku merkki siitä että se sen on oltava. :D eli pojalle tokaksi nimeksi mieheni toinen nimi ja kolmanneksi hänen edesmenneen vaarin nimi. :)

Takaisin