nimi pikkuiselle

Monta kertaa sana "nimi" erimuodoissaan esiintyy ylläolevassa viestissäni.. luoja, ei ois voinu vaikeemmin enää kirjottaa.. xD ihanku toistaisin itseäni. :D mieheni toisinaan kutsuu mua papukaijaksi :D

Niin ja sukunimeksi automatic annetaan miehen sukinimi. Se vaan kuuluu niin. :) ja siitä tulee kolmen vuoden päästä minunki sukunimi (en oo varma viel et tuleeko yhdistelmä, meiän nimisii ei älyttömiä määriä suomes ole).. :)

Helmimeri, noi J:llä alkavat taas ei käy, kun äännettäisiin erilailla täällä ja Suomessa :p

Ja kyllä sen h:n kuulemma Lemmy pitää olla lopussa. "Se on aalto joka lyö hiekkarantaan" - täällä ei edes ole aaltoja kun valliriutta rikkoo ne :D!! Puolustukseksi todettakoon, että mies on kalamies ammatiltaan :p

Meillä myös tulee ei suvussa vielä kulkevia, mutta omien lähisukulaisten nimiä :) Pojalle olis tullu mun ukin ja miehen veljen nimet, nyt tyttö sää toiseksi js kolmanneksi nimekseen mun äidin ja miehen siskon nimet. Ehkä ne jää sukuun meidän lapsien myötä, ehkä ei :)

meillä miehellä yleinen sukunimi ja mulla sellanen mitä on suomessa alle 30 henkeä, mutta eipä tarvitse edes miettiä, lapsi tulee miehen nimelle olkoon vaikka joka toisen suomalaisen nimi.

Meillä lapsilla kaikilla miun sukunimi. Sehän tässä mietityttää, (ei tää varmaan varsinaisesti tähän ketjuun kuulu mutta kirjotanpa silti) että kun esikoinen ei oo nykyisen mieheni lapsi ja hällä miun sukunimi, ni miten jos myö mennään miehen kans naimisiin, ni jääkö esikoiselle miun sukunimi?! Oon vähän ulalla ku ajatellu näitä nimi juttuja :D

Aubrey, kaunis tuo selitys tuolle loppuh:lle (vaikka nauroin sille "Marja-Liisah" -heitolle:)). Kyllähän se sellaiselta aallolta kuulostaa.

Jenni, esikoisen sukunimeksi jää se alkuperäinen, vaikka itse muuttaisit sukunimesi, ellei sitten esikoisen sukunimeä erikseen vaihdeta. voit myös ottaa yhdistelmä sukunimen (kuten meidän äiti, kun erosi isästä ja meni uudestaan naimisiin, mutta halusi, että on edes osa sukunimeä sama kuin meillä lapsilla). Tai sitten mies voi ottaa sun sukunimen, sehän olisi helpointa, kun vain yhden tarvisi vaihtaa :wink

On kyllä han hyvä, että täällä ei ole edes mitään vaihtamismahdollisuutta naimisiin mennessä, eli jos joskus mennään naimisiin, ei tarvi sitäkään pohtia. En nimittäin kyllä haluaisi omaa sukunimeä vaihtaa, kun olen siihen niin tottunut ja muutama artikkelikin on sillä nimellä julkaistu.

Nii just. Sitä mietinkkii.. Saiskohan tuon ukon vaihtammaan sukunimesä :D sitte kyllä saan viimestään anopin vihat niskaani.. mies on kyllä aika suostuvainen kaikkeen :D no ei oo vielä ajankohtasta miettii sitä.
Niin just. No siellähän onki sitte hyvä käytäntö sen kans. Paitsi jos joku välttämättä haluais vaihtaa.

Pitäs ite vielä selailla nimiä, vaikka onki jo nimet päätetty mutta siltihän on kiva olla eri vaihtoehtoja :D

Tää nimiasia olis kyllä joo paljon helpompaa jos ei tarttis miettiä molemmille mutta kun tuo pikkunen nyt päätti yllättää mamman ja iskän vielä synnärillä niin kait se on mietittävä molemmille nimiä :D

Kuule Aubrey, et viittis ettii mulle lammasfarmaria sieltä? Voisit järjestää sellasen perinteisen liiton mulle :D
Mä oon hyvä kokki ja muksutkin olis valmiina niin ei tarttis isännän nähdä vaivaa?

Annnika, ihanaa!!! <3

En ny muista oonko jo pistäny, mutta meilllä siis on nimi valmiina. Eka nimi ei tuu suvusta, toinen nimi isänsä ja kolmas mun veljen. :) Toki, silti löytyy kaverinkaverein lapsista liki täysin saman niminen...

Miulla ois kans lähipiirissä muutama kiva nimi, siis kavereiden muksuilla... Harmi, ettei samaa kehtaa antaa :p

Meikäläisel oli tytölle nimi valmiina ni eiköhän työkaverin muksulle tullu se just >:(

Womb, mä en oo vielä keksiny, missä ne kaikki lampaat kasvatetaan :D Heti ku löydän ni voin laittaa jonku deittisivuston sulle pystyyn ;)

Ja jos ei luonnistu ni me taidetaan periä lehmäfarmi ni voit tulla sinne sitte kokiks vaikka :D

Muokattu viimeksi:
Haettiin eilen kirjastosta Uusi etunimikirja ja ollaan sitä nyt selailtu. Tosta sukunimiasiasta, nii laitettiin eilen maistraattiin tutkintapyyntö avioliiton esteistä :wink.[/QUOTE
Womb, mä en oo vielä keksiny, missä ne kaikki lampaat kasvatetaan :D Heti ku löydän ni voin laittaa jonku deittisivuston sulle pystyyn ;)

Ja jos ei luonnistu ni me taidetaan periä lehmäfarmi ni voit tulla sinne sitte kokiks vaikka :D

Hieno homma.. katot sitten että tilanhoitaja joka on teillä töissä on raamikas mies niin voi vikitellä sitä :)
Me voitais lanseerata sellanen Suomen yksinhuoltajalle austraalian lammasfarmari ja kertoa niille kaikille millanen palkinto perinteinen Suomalainen työtätekevä hehkee ja kaunis yh mamma on <3
Tarpeeks vaan sponsorirahaa niin täydestä menee :D
Jeps. kerron muksuille että me muutetaan austraaliaan...

Tavoitteitahan pitää aina elämässä olla :D Eksy kyllä vähän aiheesta tämä nyt :p

Oltiin hirmuisen vääntämisen ja pohtimisen jälkeen saatu pojalle nimi kasaan, molemmilla oli ihan poikaolo ja kaveritkin sano, että näytän siltä, että ootan poikaa...no RUssa paljastui, että tyttö näyttäisi olevan ja taas on hirveä pohdinta menossa...

Mulla olisi monta hyvää toista nimeä mielessä, osa suvussa periytyviä ja osa ei,, mutta mielestäni niitä ei voi ottaa kutsumanimeksi. Joku lyhyt, kansainväisesti ääntyvä ja kirjoitusasultaan helppo nimi olisi nyt hakusessa.

Satuin ottamaan mummini kanssa puheeksi vauvan nimivaihtoehtoja ja eräänä aamuna olin päätynyt nimeen Antti (2/3 nimeksi), koska mieheni toinen nimi (tai siis 2/3) ja se vaan sopisi nimilitaniaan. Ja serkullani myös 2/3 nimenä. Mummi sitten kertoi että Antti on meidän suvusta ja että mummini isoisä oli nimeltään Antti.
Tytölle sitten nimeä Aino olen pyöritellyt jo pitkään. Mummini kertoi sitten että hänen isoäitinsä, Antin vaimo, oli ollut nimeltään Aino.
Joten taas vahvistui tuntemus ja ajatus näistä kyseisistä nimistä. :)
Olen haaveillut suvussa kulkevista nimistä, käyttökelposista. ;)

Takaisin