nimi pikkuiselle

Meilläki vahvoilla toi Eino <3 tai siis se tulis nimeksi jos poika sattuisi olemaan, tytölleki nimi valmiina..nää löyty helpolla :)

Esikoisella on kaksi nimeä, joista toinen nimi miehen suvusta, tytöllä kolme nimeä ja tietääkseni ei ole kummankaan suvuissa nimiä...
Pojalle ois hyrymykket nimiä, aikalailla tulisi 3 nimeä.. Mutta tytölle on vähän vaikeampi keksiä...
Mutta jos tulee tyttö niin osana nimeä haluaisin olevan Mirjam Eleonora tms...
Mistä näitä nimiä tulee :D
Pojassa on oltava Toivo, rakkaan edesmenneen pappani mukaan <3

Meillä pojan nimi oli valmiina jo ennen kuin tiesin olevani raskaana, tokihan se voi vielä muuttua kun pikkuisen sitten näkee. Tytölle ei vaan tule sopivaa nimeä mieleen vaikka kuinka mietin! Tosin sekin voi vähän vaikeuttaa tätä kun mulla on koko ajan niin vahva poika olo, etten osaa edes miettiä tyttöä kunnolla..

Esikoiselle meillä oli ensimmäinen nimi ehdottaa ennen syntymää (tuli joskus rakenneultran jälkeen mieleen), ja jo 4d:ssä se lukkiutui, oli niiiiin nimensä näköinen! Pojalle tuli kolme nimeä, jotka kaikki merkitsee meille "jotain enemmän". Saatiin tosin päätettyä lopullinen nimen muoto vasta kahta päivää ennen ristiäisiä :grin
Jos tämä tuleva pikkuMonni nyt sattuisikin olemaan tyttö, niin pari nimiehdotusta on, mutta ensin pitäisi nähdä pieni, että tietää sopiiko nimi kantajalleen.. Toiseksi nimeksi tulee joka tapauksessa sama kuin minullakin, mikä on kiertänyt suvussamme jo hyvän tovin.
Pojalle ei ole taaskaan tässä vaiheessa mitään nimeä :grin

Esikoiselle päätettiin nimi rakenneultran jälkeen kun saatiin tietää sukupuoli. Mikäli kakkonen on tyttö niin selvä suosikkinimi päätettiin jo heti plussaamisen jälkeen. Toinen nimi on hakusessa. Mikäli tulokas on poika niin nimestä ei ole vielä mitään tietoa, eikä kummallakaan ole edes yhtä ehdotusta.

Meillä myös pojalle nimi valmiina, mutta mua pelottaa, ettei lapsi näytäkään siltä! Mies ei tätä tajua, kun täällä nimi kerrotaan heti vauva. Synnyttyä ja kuulemma ei voida toimia minun kulttuurin mukaan ja kertoa vasta myöhemmin :D Pojasta tulisi siis Noah, kuten harmillisesti kovin monista muistakin nyt syntyvistä täällä päin palloa.. Olisin halunnut mieluiten nimen, joka on helppo mutta hieman erilainen :) Tuo vaan iski heti.

Tytöksi olen aina halunnut nimeksi Aurora, mutta ääntäkääpä rullaamatta kieltä.. Mies kuulostaa ihan puhevikaiselta kun sanoo tuon nimen, joten ei :D! Isla olisi ihana, Isabella myös. Ehkä kuitenkin tuo nimimerkkinäkin (kyllä, todella huono keksimään nimimerkkejä) toimiva Aubrey tai Aubrée olisi se..

Muoks. 4D on tietysti minun ratkaisu tähän ongelmaan, ehdin vielä muuttaa mieltä ennen syntymää, hienoa :D!!

meillä pojalle siis nimi kokonaa:) nyt vaa tuntuu että tyttö tulis.. annaa mies ei halua ku tunteee jotaki.. kyllä mäki mutta mukavia :) sofia ois kiva :) joku ihan perus nimi.. mariastaki nykyääm tykkään :)

Eino on ihana nimi!

Meillähän on ollu nimet valmiina jo tyyliin 2 kukautta. No, nyt löyty tytön nimelle etunimi vaihtoehto. :D Mä taas bongasin jostain tyyliin kaverin facebook seinältä yhden nimen ja se istu mun suuhun. Heitin sen miehelle et mitäs tykkäät. Meinas ensin et ei, mut nimi jäi kuitenkin suuhun pyöriin. Et saas nähdä millai mein vielä käy :D

Minä halusin antaa pojan nimeksi Pietari, mutta miehen mielestä se on "liian venäläinen nimi". Isommaksi suosikikseni on nyt noussut Anttoni, mutta miehen mielestä se nimi "ei sovi meidän sukuun". Pitkään aikaan en keksinyt mitään muuta minkä haluaisin antaa, kunnes mieleeni tuli Voitto. Mutta nyt sekään ei käy, koska "työkaverin koira on sen niminen". :angry5 Pitääkö niille elukoille antaa ihmisten nimiä?? Ja saisi tuo mieskin jotain nimiä keksiä, eikä pelkästään teilata mun ehdotuksia.

Meillä on menossa ihan sama homma, eli minä ehdottelen nimiä ja mies niitä teilaa :D Saa nähä jääkö nimettömäksi koko lapsi, ainaki tuntuu todella vaikealta tämä pohtiminen.

Me tehtiin esikoisen aikaan nimiehdotuslistat. Ukko oman ja mää oman. Toinen sai aina valita toisen listasta parhaat nimet. Lopulta jäljellä oli n.8 nimee ja mää sain pääni läpi :) Kannattaa vaiks tota samaa koittaa, jos tuntuu ette ukko suostu mihinkään omiin ehdotuksiin.

Meillä esikoisen nimi syntyi jotenkin kuin itsestään. Tokan kohdalla mulla oli tosi selkeänä, että toiseksi nimeksi haluan äitini toisen nimen (esikoispojalla on miehen ja hänen isänsä toinen nimi) ja etunimistä mulla oli vissiin viiden nimen lista, jotka sitten tyrkkäsin miehelle ja lopullisen päätöksen sai kahden nimen väliltä tehdä sitten isoveli :)

Tän yllärivauvan nimeä en osaa ollenkaan ajatella... mikään ei tunnu joko meidän perheeseen sopivalta tai sitten ei mätsää isompien nimiin. Tän hetken suosikkeina silti ehkä jotenkin Vilma, Venla ja Pinja... joku a-loppuinen vois kyllä toimia, niin istuis katraaseen. Toisen nimen haluan löytää taas suvusta, mahdollisesti mieheni äidin toinen nimi (jota en kyllä itseasiassa tiedä, eli jos se on joku simppeli) tai sitten mun toisen mummin toinen nimi :)

Ite osannu miettii lähinnä pojalle nimiä.. tai no mulla on kyl ollu jo alusta asti mielessä että jos on tosiaan poika niin Rasmus ois ihana.
Mies haluais lapselle jonkun "luontonimen".

Tytöllekin oon jotain nimiä pohtinut nyt myöhemmin, esim. Just toi Aava ois miusta ihana tai perinteistä perinteisempikin Elina. Mut mitään ei oo lyöty lukkoon eikä oikein oo kunnolla vielä nimistä keskusteltukaan miehen kanssa.

Meillä pojan nimi (3 nimeä) tuntui käyvän miehelle heti kun sitä ehdotin, mutta joitakin tytön nimiä olen heitellyt ilmoille mutta mikään ei käy.. Mutta eipä mies osaa itsekään mitään ehdottaa, että vaikeaa tuntuu olevan. Täytyy katsoa jos rakenneultrassa saataisiin selvyys sukupuolesta niin jos sit tehtäis listat myös samaan tapaan miten tuolla ylempänä jo ehdotettiin. :)

Nostellaanpas tätä... mitenkäs te, joilla on puolisonne kanssa eri sukunimet - kumman sukunimi vauvalle?

Takaisin