nimi pikkuiselle

helmimeri

Sukkela juttelija
aattelin tällästä ketjua että mihi jokaine vois halutessaan kertoo millanen nimi ois mielessä ja kysellä mielipiteitä :) jokaisen nimituntemusta vähä laajentaa :D ja ois kiva tietää minkä tyylisistä nimistä tykkäätte.. jo omat lapset ja tietenki meidän kaikkien tulevat kullannuput:Heartred mutta muistaen sen että jokaisella on oma maku:) ite oon huomannu sen että semmosista nimistä ei tykkää ainakaa jos tuntee jonkun ärsyttävän ihmisen:) jja toistekkin päin:)
 
Se on kyllä totta, että joistakin nimistä tulee heti joku ennakkokäsitys, että minkälainen sellaisen "nimen takana" on :p. Itse en ole vielä päässyt niin pitkälle että olisin nimiä miettinyt, mutta pitää laittaa ylös, jos tulee joku hyvältä kuulostava vastaan.
 
Ukosta en tiiä, mut MÄ oon jo päättäny :smiley-bounce015 et poika on ehottomasti Benjamin tai Aapeli ja tyttölle vaihtiksina on Amanda ja Amalia/Amalie.

Amaliasta vaan tulee se Leevien biisi mieleen, mut so what? Oispa sit iha nimikko biisi, tosin ei niin imarteleva. :smiley-ashamed008

Esikoisen nimestä me väännettiin heti sukupuolen tiedettyämme aina synnytyssaliin asti...mut kyl se mun nimi sit vei voiton :gen014
 
meillä lähinmä että mä keksin ja mies päättää ja niinku et yhteistulos :) mies ehdotti joel nimeä ja mähän oon iha innossaa tosta :D ja jos tyttö nii sandra.. paljon muitakin hyviä nimiä on tiedossa.. mut kai se nimi sit tulloo ku se vauvan näkee :) se on sit joku:D
 
Meillä on jo nimet päätetty :grin
Meidän lapsilla on ihan tavalliset suomalaiset nimet, ei ehkä ne kaikkein yleisimmät, mutta ihan peruskamaa kuitenkin. Mä en välitä oikeen mistään erikoisuuksista enkä halua, että lapsen nimeä joutuu tavaamaan kirjain kirjaimelta. Meidän sukunimikin on ihan perus, niin ei siihen mikään erikoinen etunimi oikein sitten sopisikaan :)
 
Meillä on toiset ja kolmannet nimet valmiina kummallekin sukupuolelle, kutsumanimi päätetään vasta kun nyytti on sylissä. Viimekerrasta opin, että vaikka kuinka se nimi olisi 'varma', kun vauva on masussa, ei tilanne välttämättä ole sama enää synnyttyä. :) Toki ehdotuksia käydään läpi varmaan siinä vaiheessa, kun sukupuoli on tiedossa.
 
Mä halusin esikosta nimen valmiiks hätäkastetta varten ja onnistuttiinki siinä. Toki aateltin et kyl sen sit voi vaihtaa. Mut onneks toi mein "Maija" näyttikin ihan Tinjalta ni sai suunnitellun nimen. Sillä lisäyksellä et työnimestä jäi tuo Maija toiseks nimeks elämään. Nyt pistellään jo ylös nimiä, koska meillä on kohtuullisen erilainen nimimaku, ni tässä menee kyllä aikaa. Täytyy myöntää et yhden uuden tuttavuuden bongasin kuolinilmotuksista muutama kuukausi sitten ja se on jäänyt mun mieleeni. Mieskin makusteli sitä ja ainakin toistaseks on tykänny. Meiltä sukunimi sulkee pois nimet, joissa on nn, koska sukunimessä on nn. Mun mielestä menee puuroks jos molemmissa on nn.

PS: Nimet on äärettömän kiinnostavia!
 
Me aiotaan laittaa jotkut vanhat kauniit suomalaiset nimet, jotka ei ole juuri nyt niin suosittuja. Eli kaivellaan isomummojen ja pappojen nimiä ilmi. :) Tytön nimi on aika selvillä, pojan etunimestä kamppaillaan vielä. Pojan nimeen tulee toiseksi nimeksi miehen edesmenneen isän nimi.
Meillä sukulaiset antaa rajoitteita nimen valintaan. Esim. mummo totesi siskon pojan kohdalla "jos siitä tulee Sisu, niin mie pistän välit poikki." Mitä hittoo?? o_O Vaikeuksia tuo sekin, että isän myöskin edesmenneellä veljällä oli sama nimi kuin miehen isällä, ja isä suuttuu jos sitä nimeä käyttää, kun ei sekään veljensä kanssa tullut hyvin toimeen. Mutta päätettiin että saa niellä kiukkunsa, koska se on kuitenkin mun miehelle tärkeää.
 
... Meiltä sukunimi sulkee pois nimet, joissa on nn, koska sukunimessä on nn. Mun mielestä menee puuroks jos molemmissa on nn.

PS: Nimet on äärettömän kiinnostavia!


Nimet ovat todellakin äärettömän kiinnostavia!

Kuinka moni tarkastaa nimen merkityksen ennen antamista tai edes harkitsemista? Minä teen niin.... :oops:
 
ehdottomasti tarrkastan meillä oli ihana nimi ja otin selvää niinoli joku pahaa tarkottava. . nii kyllä koko nimi on nyt poissuljetru ja karsea .. vaikka nimestä ei miteenkään saaa pahaa

rakastan nimien miettimistä .. meillä -nen loppuinen suomalainen nimi jotenka ei voi iha mitä vaa laittaa..rakastan vanhoja nimiä.. mutta meillä on vaan erimaku:) riippuu aina :D
 
Ite oon miettiny että jos tyttö tulee niin isla olis ihana nimi, pojalle en oo ees vielä kerenny miettii. :)
 
Mä en suuremmin tarkasta nimen merkitystä, mut en myöskään suosi nimiä joilla on ikävä kaiku esim Marina tai Melena.
 
Eeehehee, pakko oli sitten googlata meidän perheen nimien merkitykset. Mun nimeni merkitsee hedelmällistä ja kakkosen "hän lisääntyy" :laughing001
 
Mä en suuremmin tarkasta nimen merkitystä, mut en myöskään suosi nimiä joilla on ikävä kaiku esim Marina tai Melena.


Melena/Meleena ei kyllä (toivottavasti!!) menisi edes nimenä läpi.



Melena tarkoittaa siis veristä ulostetta
 
Nimiä tulee kyllä mietittyä. Mutta itsellä on se ongelma että työn puolesta kun paljon tulee lapsia vastaan ja niitä oppii tuntemaankin niin jotkut kivat nimet on sitten täysin poissuljettuja kun niistä tulee niin voimakkaat mielikuvat juuri tiettyihin lapsiin.
Mutta pojalle kyllä on toinen nimi tiedossa, se kun on miehen nimi sekä miehen isän toinen nimi.. Ongelma vaan on etunimessä että minkä siihen voi yhdistää kun kivat nimet joihin se kävis niin niistä tulee joku mielleyhtymä :D Tai sitten se on jo jonkun minun tunteman lapsin nimiyhdistelmä :P
Tytön nimeä on vaikeampi keksiä. Nyt tässä ehkä keksin tytölle etunimen.. Fanni. Monia oon kyllä pyöritelly aiemminkin, mutta nyt tuo pomppasi jostain mielensopukoista. toiset nimet tulis joko mummoilta tai itseltä..
 
Kuullostaa siltä, että aika moni miettii vanhoja/perinteisiä suomalaisia nimiä. Itse en vois miettiäkkään mitään vanhoja nimiä lapselle. Siksi myöskään en halua vanhempien tai isovanhempien nimiä antaa lapselle edes toiseksi nimeksi. Itse olen suunnitellut meidän lapselle nuorekasta ja vähän erikoisempaa nimeä, mutta ei mitään liian erikoista, jolle ei nimipäivää löytyisi kalenterista. Vielä ei olla miehen kanssa nimestä puhuttu. Jännäks
 
Mä en mieti nimiä raskauden aikana. En miettinyt esikoisen raskausaikanakaan. En jotenkin osaa, koska sitten tulee vaan mieleen, että jos se ei sitten näytäkään yhtään siltä nimeltään. Meillä esikoisen nimi tuli päähän kerran vaunulenkillä ollessa ja sen jälkeen mikään muu nimi ei kelvannut enää mulle eikä miehelle. Poika on siis Santtu ja näyttää kyllä ihan Santulta. Toinen nimi tulee isältään ja mun isoisoisältä.

Tälle toiselle lapselle on tiedossa vain toinen nimi ja se tulee olemaan joko miehen toinen nimi, joka on siis eri kuin Santulla, koska miehelle on kolme nimeä. Tai jos on tyttö, niin minun toinen nimi. On haluttu, että lapsi kantaa mukanaan jotain suvusta tulevaa nimeä ja päädytty omiin toisiin nimiin. Etunimi tulee sitten varmaan taas, kun lapsi on hetken aikaa ollut täällä meidän kanssa. Siihen asti mennään Pallerolla. :wink
 
Takaisin
Top