Mä en ole kauheasti nimiä miettinyt. En vaan uskalla vielä. Tai no, olin aina halunnut tytölle nimeksi Aino, mutta se ei vaan taida onnistua, kun se ei oikein espanjaksi toimi. Pitää siis löytää nimi, joka toimisi sekä suomeksi että espajaksi, ja plussaa vielä, jos ei englanniksikaan ihan kauhealta kuulosta, kun nyt kerran kansainvälisiä ollaan. Yhden täällä asuvan suomalaisen kaverin baby showereissa pohdittiin nämä kriteerit täyttäviä nimiä (ja piti olla vielä ruotsiksikin hyvä, kun perheessään on ruotsinkielisiäkin) ja semmoinen kiva nimi jäi mieleen kuin Eliel. En sitä ollut ikinä ajatellut, mutta kun tuolla sitä makustelin, tykkäsin.
Mutta katsotaan sitten joskus lähempänä, jos on aihetta. Saa nähdä, mitä vääntöä tästä miehen kanssa vielä tulee. (Ainon se tyrmäsi jo ajat sitten, kun ei edes vielä lapsia suunniteltu, huoh.) Mutta miehen tai mun nimeä ei kyllä lapselle laiteta, vaikka se on täällä yleistä. Ainakaan ainoaksi ja varsinaiseksi nimeksi. Mieskin tämän tietää, ja on käsittääkseni samaa mieltä (ja jos ei ole, niin tästä pidän kiinni, koska mun lapsilla on oikeus ihan omaan nimeen).
Mutta katsotaan sitten joskus lähempänä, jos on aihetta. Saa nähdä, mitä vääntöä tästä miehen kanssa vielä tulee. (Ainon se tyrmäsi jo ajat sitten, kun ei edes vielä lapsia suunniteltu, huoh.) Mutta miehen tai mun nimeä ei kyllä lapselle laiteta, vaikka se on täällä yleistä. Ainakaan ainoaksi ja varsinaiseksi nimeksi. Mieskin tämän tietää, ja on käsittääkseni samaa mieltä (ja jos ei ole, niin tästä pidän kiinni, koska mun lapsilla on oikeus ihan omaan nimeen).