Nimiäiset vai kastejuhla tulossa?

Onko kenelläkään lähipiirissä ollut Stella nimistä tyttöä? Olemme miettineet kyseistä nimeä lapsellemme, mutta epäilyttää saattaisiko tuosta nimestä kuulla pilkkaa (rakas Stella, hienostella jne näitä on paljon). Onko kokemuksia tai mielipiteitä? :)
 
Tuo oli meillä vakavassa harkinnassa ekaksi nimeksi, mutta hävisi sitten loppumetreillä toiselle vaihtoehdolle. Mä toisaalta pohdin myös Estellaa kolmosnimeksi, mutta mies torppasi. Hirmu nättejä kyllä molemmat. En kyllä valitettavasti tunne yhtään Stellaa niin en osaa sanoa tulisiko ongelmia. Meidän ykkösnimen kanssa yhdistelmänä olisi ehkä tullut, jos olisi laittanut Stellan toiseksi nimeksi, kuulostaa juuri vastaavan tyyliseltä sanalta mistä annoitkin esimerkkejä. :meh: Siksi jätettiin kokonaan pois sen sijaan että olisi laitettu toiseksi nimeksi. Jos joskus tulee pikkusisko niin Stella otetaan kyllä ilman muuta uudelleen pöydälle. :)
 
Kaikista nimistähän voi keksiä pilkkaa, ei kannata sen takia jättää nimeä pois. Kyllä niitä pilkan aiheita muustakin voi keksiä. Stella on kaunis nimi!
 
Syyskuisista huutelen. Meidän tytön nimeksi tuli Stella ja nimeä miettiessä pyöri päässä juurikin samat ajatukset että onko nimestä sitten helppo tehdä tyhmiä väännöksiä. Mutta asia on juuri kuten tuossa edellinenkin sanoi - jos asiaa vain siltä kantilta miettii niin ihan mistä tahansa nimestä saa kiusaamista/pilaa aikaiseksi. Nimi on kuitenkin tosi kaunis, joten siitä vaan! :)
 
Jeij, edistystä! Nyt on pappi ja päivämäärä! Vielä omasta srknnasta hakeen kynttilä ja todistukset ja anomaan lupaa yhteen kummiin
 
Meillä kaikki vielä auki. Ristiäiset tulossa, mutta kummien kanssa ongelmaa, joten asia ei oikein etene.

Ajateltiin kummeiksi veljeäni ja hänen avovaimoaan. Veli suostui, mutta avovaimo ei. Ei ilmeisesti tunne välejämme tarpeeksi läheisiksi vaikka useamman vuoden hän on jo ollut kuvioissa mukana. Nyt sitten ongelma, että mistä toinen kummi.

Olisin halunnut kummeiksi pariskunnan, jolloin olisivat mielestäni ns tasaarvoisia kummeja. Nyt tuntuu vähän tyhmältä repäistä kummitäti jostain toisesta pariskunnasta. Ja voisi tietysti ottaa Veljeni lisäksi jonkun pariskunnan, mutta jotenkin minusta Veljeni olisi sitten ulkopuolinen kummina kun hänet ensisijaisesti kummiksi haluttiin. Vaikea selittää, mutta olen siis tottunut siihen, että lapsella on 2 kummia ja he ovat pariskunta. Ja olen vähän jäärä tämän asian suhteen :wacky:

Ja oman lisänsä tähän tuo vielä se, että muut kummiehdokkaat eivät joko kuulu kirkkoon, tai sitten heillä on ennestään jo monta kummilasta ja kieltäytyvät rahaan vedoten. Ymmärrän kyllä sen että tahtoisi kummilastaan lahjoa ja monen kanssa raha voi tulla esteeksi. Itselleni tärkeintä olisi, että kummi viettäisi lapsen kanssa aikaa, eikä lahjat ole niin tärkeitä, mutta yritä se sitten selittää kummiehdokkaalle.

Mun mielestä yks kummi olisi ihan riittävä, ettei tarttis tästäkin stressata :banghead:
 
Me päästään näköjään helpolla, kun ei kuuluta kirkkoon. Pitää vaan muistaa ilmottaa nimi maistraattiin. Kummeiksi pyydettiin kummaltakin yhtä kaveria, ja kumpikin suostui. Juhlat pidetään ens viikon lauantaina, ja mun kaveri lupas auttaa suunnittelussa ja järjestelyissä. Me ollaan miehen kanssa molemmat ihan kelvottomia hienompien juhlien järjestämisessä, kun taas toi kaveri on ihan mieletön. Se järkkäs mulle todella upeet vauvakutsut, ja sillä on aina ihan uskomattomat tarjoilut omissa juhlissaan.
 
Meilläkin nimi ilmoitettu jo aikapäivää sitten maistraattiin ja kuun lopussa nimiäiset. Kotona pidetään ja tehdään tarjottavat itse. Saatiin viikonloppuna jopa aikaiseksi tilata nimiäiskortit ja häitten kiitoskortit, hääthän oli jo kesäkuun alussa :oops: no helppo postittaa molemmat samalla kertaa joille ei saa käteen annettua.
 
Meilläkin nimi ilmoitettu jo aikapäivää sitten maistraattiin ja kuun lopussa nimiäiset. Kotona pidetään ja tehdään tarjottavat itse. Saatiin viikonloppuna jopa aikaiseksi tilata nimiäiskortit ja häitten kiitoskortit, hääthän oli jo kesäkuun alussa :oops: no helppo postittaa molemmat samalla kertaa joille ei saa käteen annettua.

Meillä oli häät kesäkuussa 2015 ja kiitoskortit vielä lähettämättä. :rolleyes:
 
Ei hitto... Ei tuu meijän tytölle nimeä. Mies on näköjään päättänyt nimen ja kutsuu tyttöä sillä ja mä en tykkää siitä nimestä :( siis Tuuli. mikään ei kelpaa mitä mä ehdotan. Mä sanoin että toi nimi sais olla toisena nimenä... Ja ehdottelee tyyliin Sini-Tuuli, Taika-Tuuli... ym. Ratkaisuja. Koko Tuuli nimi ei jotenki sovi ja tota väliviivaa karsastan...

Mä haluisin sellasen nimen joka kuulostaa molempien mielestä hyvältä... Muutama potentiaalinen ehdotus ollu mut ei tyttö näytäkkään niiltä. Elsa oli aika vahvoilla hetken kunnes mulle tuli muotiniminpaniikki. Aava oli toinen ja varmaan koululuokalla näitäkin useampi... "Hildur" typy on ollu tähän asti :P ja raukka varmaan saa sen kastenimekseen jos ei äiti ja isi pääse pian yhteisymmärrykseen....
 
Muokattu viimeksi:
Oih Aava on kyllä aivan ihana nimi, olisi ollut mun ykkössuosikki ekaksi nimeksi paitsi että sukunimi alkaa Va- ja mun mielestä kuulosti jotenkin soinnillisesti tyhmältä että nimen keskelle tulee sellainen änkytysmäinen "vava" -äänne. :arghh:
 
Ei hitto... Ei tuu meijän tytölle nimeä. Mies on näköjään päättänyt nimen ja kutsuu tyttöä sillä ja mä en tykkää siitä nimestä :( siis Tuuli. mikään ei kelpaa mitä mä ehdotan. Mä sanoin että toi nimi sais olla toisena nimenä... Ja ehdottelee tyyliin Sini-Tuuli, Taika-Tuuli... ym. Ratkaisuja. Koko Tuuli nimi ei jotenki sovi ja tota väliviivaa karsastan...

Mä haluisin sellasen nimen joka kuulostaa molempien mielestä hyvältä... Muutama potentiaalinen ehdotus ollu mut ei tyttö näytäkkään niiltä. Elsa oli aika vahvoilla hetken kunnes mulle tuli muotiniminpaniikki. Aava oli toinen ja varmaan koululuokalla näitäkin useampi... "Hildur" typy on ollu tähän asti :p ja raukka varmaan saa sen kastenimekseen jos ei äiti ja isi pääse pian yhteisymmärrykseen....
Entäs Tuulia tai Tuulikki? Jos meille ois tullu tyttö niin yks vaihtoehto oli Vieno Tuulia ja kutsumanimi Tuulia. Tai sitten kutsumanimi Tuuli, joka on toisena nimenä ja ensimmäinen etunimi joku muu. Onhan noita vaihtoehtoja, tai antakaa maistraatin päättää :p
 
Syyskuisista huutelen. Meidän tytön nimeksi tuli Stella ja nimeä miettiessä pyöri päässä juurikin samat ajatukset että onko nimestä sitten helppo tehdä tyhmiä väännöksiä. Mutta asia on juuri kuten tuossa edellinenkin sanoi - jos asiaa vain siltä kantilta miettii niin ihan mistä tahansa nimestä saa kiusaamista/pilaa aikaiseksi. Nimi on kuitenkin tosi kaunis, joten siitä vaan! :)

Stella on kyllä kaunis nimi. Ei pitäisi liikaa miettiä asiaa. Tottahan se on, että pilkkaa voi keksiä mistä vain jos silmätikuksi joutuu.
 
Mä en osaa päättää pidänkö nyt sit ristiäiset vai nimiäiset. Jos päädyn ristiäisIin niin pitäs jo alkaa soittelee kirkkoon. Nimiäiset tuntuisi vaan helpommilta ja kun en mikään kovin uskovainen ole. Mies ei kuulu kirkkoon ja sille on ihan sama. Esikoinen on kastettu että teenkö nyt sit väärin jos tätä ei kasteta. :confused:
 
Onkohan 4 kummia liikaa? Jos ei saada lupaa/ei jakseta anoa ja perustella lupaa niin pyydän veljeäni toiseksi viralliseksi kummiksi. Sitten meillä olisi yhteensä 4 kummia mutta musta se tuntuu paljolta...
Tuosta nimi asiasta, paljastan että ollaan kaavailtu nimeksi Reinoa ja kyllä itsekin pohdin tullaanko lasta kiusaamaan reino-tossuiksi ym mutta eipä tuota pidä miettiä vaan annetaan semmonen nimi joka tuntuu meistä hyvältä :)
 
Minä komppaan kyllä myös muita, että antakaa vaan ihan sellaiset nimet, kuin itsestä parhaalta tuntuu. Kiusaajat kyllä keksii kiusan syyn, jos on keksiäkseen.
Meillä tytöllä on nimi, joka on myös ihan asiaa tarkoittava sana (vrt. vaikka tuo mainittu Tuuli). Mutta halusin tämän nimen antaa, koska se on aina ollut mielestäni kaunis nimi. Ja tämä lapsi on kyllä ihan nimensä näköinen. :) <3 Toinen nimivaihtoehto, joka nyt jäi rannalle, ei olis tälle tytölle kyllä sopinutkaan. :D
 
Mun siskolla on 4 kummia ja yksi epävirallinen. Tämä ainakin muistaakseni näin.. On veli ja hänen vaimo sekä minä ja mun mies. :) ja mun serkku vielä lisäksi epävirallinen kummi :)
 
Olen tiennyt varmasti kaikkien neljän tyttäreni nimet jo raskausaikana joten helppoa on ollut. Kun vauva syntynyt,on nimi tiedossa.
Musta vanhat nimet on ihania. Pidän myös kunnioitettava ja tärkeänä että vanhemmilta ja suvusta tulevat nimet yhdistetään vauvalle.
 
Caarina, meillä oli alussa ajatuksena Elsa nimi ja samasta paniikista kärsin ja hylättiin nimi :) ja päädyttiin Ava nimeen :grin hauskaa kun on niin samat nimet pyörineet!
 
Takaisin
Top