Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Pappikaan ei osannut varmaksi vastata. Aina näkee noita listoja hylätyistä nimistä, mutta ei me ainakaan haluta saada nimipapereita ristiäisten jälkeen bumerangina takaisin, ja alkaa sitten jälkikäteen ilmoittelemaan kaikille uutta nimeä. Tulossa yleinen eka ja kolmas nimi ja harvinainen toka nimi, toiveena ettei olisi täyskaimoja Suomessa.Tietääkö joku mistä voi tarkistaa uniikin tai hyvin harvinaisen nimen laillisuuden ennen ristiäisiä?Pappikaan ei osannut varmaksi vastata. Aina näkee noita listoja hylätyistä nimistä, mutta ei me ainakaan haluta saada nimipapereita ristiäisten jälkeen bumerangina takaisin, ja alkaa sitten jälkikäteen ilmoittelemaan kaikille uutta nimeä. Tulossa yleinen eka ja kolmas nimi ja harvinainen toka nimi, toiveena ettei olisi täyskaimoja Suomessa.
Kun siis löydän hyvin monelta nettisivulta tiedon että nykyään saa erikoisluvan yhteen kummiin muttei missään kerrota sen tarkemmin kriteerejä tai mikä se erikoislupa on...Oliko täällä joku joka olisi jo saanut erikoisluvan yhteen kummiin? Riittääkö kun vaan sanoo papille ettei yksinkertaisesti löydy ketään toista...
Kun siis löydän hyvin monelta nettisivulta tiedon että nykyään saa erikoisluvan yhteen kummiin muttei missään kerrota sen tarkemmin kriteerejä tai mikä se erikoislupa on...
Toivottavasti kirkkoherra on sitten ymmärtäväinen ja antaa luvan.http://evl.fi/perhejuhlat/ristiaiset/kummien-valinta-ja-tehtavat
Tuolla lukee, että kirkkoherra tekee päätöksen :)
Vai pitääkö keksiä jotain fiinimpää tarinaa alkuperästä. Todellinen alkuperähän oli siis se, että keksimällä keksin omia väännöksiä tunnetuista etunimistä ja löin niitä netissä Väestörekisterikeskuksen nimipalvelun hakuun, kunnes joskus 100++ yrityksen jälkeen löytyi eka uniikki idea. Onko mahdoton ajatus pyytää sekä kirkkoon kuuluvia virallisia, että kirkkoon kuulumattomia epävirallisia kummeja? Mä olen mun parhaan kaverin esikoisen kummi (epävirallinen, ei ollut ristiäisiä vaan nimiäiset) ja pyytäisin hänet ilman muuta omankin tytön kummiksi, mutta mä haluan ristiäiset eikä hän kuulu kirkkoon. Nyt meille on tulossa kaksi kummia lähisuvusta, mutta mietin vielä pyytäisinkö tuon ystävän vielä ylimääräiseksi epäviralliseksi
kummiksi.
