Neuvolaterveiset :))

Peukut pystyssä Inxu!!!
ja viimeistään lähtee käyntiin kun saa jännittää lätkääkin illalla... Jos se auttais... menee jännäx Suomen tilanne ku Usa hävis Tanskalle... [:D]

Mimmu86
tuo kuulostaa niin meikäläiseltä toi protskut +2 jne.
Ja sit sairaalassa käyrille ja virtsa puhdas...
Ja viime viikolla sen takia 2 turhaa käyntiä äippäpolilla...

Toivottavasti teillä alkais sit jo jotain tapahtuu... meidät vaan lähetettiin kotiin...
 
Onko muuten kaikkialla nuoäippäpoli käynnit maksullisia? Tuntuu typerältä kokoajan maksaa kaikista käynneistä ja sitte vielä maksaa kunnallisveroa ja jotain sairaanhoitomaksua ym... Vai yrittääkö ne vähentää " turhia " käyntejä noilla maksuilla? 
 
Hyvinkäällä se maksu oli viime vuonna 25€ ja risat ja tänä vuonna 27€ ja risat... (olisko 27,95€)
Mut nämä viimeiset kerrat kun olen sinne lähetteellä tai heidän pyynnöstään mennyt niin maksuja ei ole otettu.
Onnex...
 
Kotona ollaan taas...paineet ä-polilla 116/94 (alapaine vähän koholla) ja U-prot +1 sielläkin. Lääkäriä sit venailtiin pari tuntia leikkaussalista ja totesi et ei tänään ainakaan mitään akuuttia tehdä. Verikokeet oli kaikki normaalit eli oikeestaan ainoo merkki on noi protskut siitä et olis jotain vialla. Vauva liikku hyvin ja oli virkee, painoarvioks tosin heitti taas sen 3600g mitä ne on nyt kolmessa ultrassa arvioinut kuukauden sisällä mut lääkäri sanoi ettei tarvii huolestua kun on niin virkeen olonen vauva. Eli ei kuulemma pelkoa kasvuviivästymästä.
 
Nyt sit sain huomiselle ajan lääkärille ja 12h virtsankeräily. Lääkäri neuvottelee aamulla kollegoidensa kanssa mun tilanteesta ja huomenna sit voi olla et käynnistetään tai sit ei. Ärsyttävää ravata tuolla edestakas jatkuvasti! Kohdunsuu oli edelleen tiukasti kiinni ja kaulaa edelleen se pieni nypykkä jäljellä...eli ei itsekseen ainakaan ole vielä tulossa poika maailmaan...
 
Mimmu86
Just kerkesin sua kaipailee tuolla toisella ketjulla.

Kiva juttu se 12h virtsankeräily, mulla 2 kertaa 24h...
Eli joudut nyt huomenna taas Hyvinkäälle?

Meillä ei mitään merkkejä mihinkään suuntaan...
 
Joo, kymmeneltä olis sinne aika taas vaihteeksi...jotenki en jaksa uskoa et ne käynnistäis sitä vieläkään kun paikat on niin epäkypsät. Mut mennään nyt kattoo mitä ne sanoo... [8|]
 
On varmaan tosi tuskaista olla yhtenä kappaleena vielä tossa vaiheessa ja sitten kun kohdunsuulla ei tapahdu mitään muutosta [&:]
 
ei ole kiva tunne ei. Mullehan viime keskiviikkona sanottiin et kohdunkaula on pehmeä mut kiinni on...
Tuli aikamoinen masennus sen jälkeen...
 
Aika epätoivoinen olo tuli joo...ja tulee käynnistyksestä aikas kivuliasta varmaan kun näin epäkypsist paikoista lähdetään alottaa [&:] ja pitkä!
 
Tsemppiä Mimmu!

Neuvola äsken, 39+4. Kokenut neuvolantäti, mun oma on joku sijainen..
Pissa ok
Paineet 121/74
Syke ~140
Sf 32
Paino -260g/vko.
Rt
Kysyin onko se sen mielestä kuinka alhaalla. On kuulemma tosi alhaalla. Sit kysyin kiinnittymisestä, sanoi että aikalailla on kiinni, ettei kyllä paljoo pää heilunu.. Olipa taas selkeesti! Se kyllä käytti siihen tunnustelemiseen ehkä kaikki 5 sekunttia... [&o]

Kerroin näistä parista yöstä ja kun supistaa päivisinkin. Ja sit siitä vuodosta. Sit se alko koneella pohtimaan, että varaako mulle enää ens viikon aikaa.. [:-] Kun kuulemma ihmeissään on jos ens viikolla vielä tuun!! Sanoin, että ala nyt varaamaan vaan se aika tai saan ens viikolla soitella, että mites mun tulo!! [:D] Meinas siks tuota, kun supistelee(supisteli sielläkin), se vuoto, muksu niin alhaalla ja kai kiinni... Hitto mitkä epäonnen sanat tollaset, ettei usko mua ens viikolla enää näkevän! Sehän on ihan varma sillon, että varmaan oon yhdessä koossa ens viikollakin! [:D]
 
Lyydia Mä oon kans ihan samaa mieltä,et parempi ku olis sanomatta ettei varmaa ens viikol enää. Mulle tosin varas ajan ihan suosiolla mut totes kans et tuskin me sillo enää täällä nähdään! Eli varmasti nähdään! [:@][:-]

Vauva kans tosi alhaalla, mut kiinnittymisest en tiä, mut oletan kun kerran päätä ei edes löydy tunnustelemalla!! Päätön ratsumies... [;)]
 
Neuvolakäynti takana...

RV 38+1
RR 123/85
U-prot -
U-gluk -
SF 34...2cm laskenu viime viikosta :)
Tarjonta RT
Syke 132-149

Kuulemma muksu ei voi enää alemmas mennä kuin synnytysosastolla :) Käytiin ponnistusasentoja myös läpi..

Katellaan millon muksu päättää tulla ulos :)
 
Lyydia~:lle ja Hylene78:lle tsemppiä ja pidetään peukut pystyssä että ette tarvitse seuraavaa neuvola käyntiä :)

Eihän tuo kiinnittyminen tarkota toisaalta mitään. Munkin neuvolan täti sano että yks sen asiakkaista oli käyny sen luona aamusta ja ei ollu vauvan pää kiinnittyny, mutta sinä iltana oli sitten lähtö tullut.
 
Vähän hiljainen on muksu ollut, joten mukava kun oli neuvolapäivä! Ei jalkojaan ja käsiään ultrassa näyttänyt, mikä selittää ettei liikkeitä juuri tunnu. Sydän löi upeasti.
Pää hyvin alhaalla, ei meinannut sitäkään ultrassa näkyä. Vettä oli mukavasti, istukka aikaan nähden vielä ok.

Hb oli vaan noussut lisää, paino samaten... Verenpaineetkin matalapaineisella "koholla".
 
Eilen oli neuvola 39+0
paino: -200g
RR: 112/68
Sf: 38cm
RT
liikkeet: ++
syke: +

Terkkari meinas edelleen et on lapsivettä runsaasti ja laitto sit äippäpolille lähetteen, et nyt sit vaan odotellaan et millon sieltä soitellaan. Teki myös sisätutkimuksen ja ei oo ipana kiinnittyny ollenkaan eikä muutenkaan paikat oo ollenkaa kypsynyt. Eli tämä ipana ei vielä ollenkaan suunnittele tulevansa ihan lähiaikoina ulos...
 
Just kävin neuvolassa (38+4) ja hyvillä mielin tulin kotiin [:D]
sf-mitta sama kuin viime viikolla ja kohdunkaula kokeiltiin ja hyvältä vaikuttaa, että lapsonen ois näillä näkymin hyvinkin pian tulollaan [:)]
Ens torstaille varattiin vielä aika, mutta toivotteli mulle jo onnea synnytykseen, ku meinas etten välttämättä enää ois käynnille tulossa.. voi kun oiski oikeessa. Olo on niin tukala kyllä, että en pistäis yhtään hanttiin jos vauva päättäis tulla. [:D]
Iltasin alkaa aina supistelee ja eilen ekaa kertaa tuntu supistukset myös tuolla alaselän puolella kipeenä, niin että piti miestä pyytää painaa selkää, että olo vähä helpotti. Yö oli kans tosi tuskanen, ku kaikki asennot tuntu pahalta..
Pidetään siis peukut pystyssä, että vauva haluis tulla näin kesähelteiden kynnyksellä [:)]
 
mulla ei oo neuvolan tädit kukaan kohdunkaulaa tutkinu [8|] tosin oon käyny siellä jorvissa ja lääkärissä.. oon ajattelu että ei kuulu niille, vaan lääkärin hommia [8|]
 
Multa neuvolatäti kokeili alakautta, että onko muksu laskeutunu.. ei kommentoinu kohdunkaulan pituuteen kun sano, ettei se ole nyt oleellista..Lekuri on tarkemmat tutkimukset aina ennen tehny..
 
Mulle ei ole kans tehty mitään alapäätutkimusta neuvolassa (paitsi siis neuvolalääkäri)

Tänään pika neuvola
Verenpaineet ok
Virtsa kerrankin puhdas
muuta ei tutkittukaan. Kävin itse vaa'alla ja paino tippunut viime perjantaista 500g.

ja sit se tosiaan soitti ja varas mulle yliaikakontrollin äippäpolille lauantaiksi klo 10.
Mut sehän ei tosiaan tarkoita et silloin käynnistetään... Veikkaan et menee käynnistys sit maanantaille...
 
Takaisin
Top