Neuvolaterveiset :))

joo mäkin ajattelin että varmasti saan ne 20kg raskauden aikana, mutta kaikkien ihmetykseksi(jopa itseni) tui sitten vaan se 4-5kg ja 9 jäi leikkuu pöydälle niin nyt 4 päivää sektiosta ollaan -5kg [:)] Mulla oli siis tuota lähtö painoakin jonkin verran että parempi että tuli vähän.
 
Inxu: Niin oli (ja on) mullaki lähtöpainoa ihan tarpeeksi. Tästä ko sais toiset 15 kg pois, niin sitte oisin todellaki enempi ko tyytyväinen. Huomena vois asian etteen jottain tehäki ja käyä pojan kanssa vaunulenkilä :).
 
Mä aion laihduttaa semmoset 10kg. Tai katotaan nyt ensin mitä imetys saa aikaseks ja lähteä siitä :)
 
Mulla kans suu loksahti auki kun kotiutumisen jälkeen kävin vaa'alla päivittäin. 2kg lähti päivittäin ja nyt on saliin jääneet kilot mukaan lukien tipahtanu 17kg paino. -1kg ollaan lähtöpainosta tällä hetkellä et aika reilusti oli ainakin nestettä kehossa!
 
Kyllä mullekki se kymppi riittäis :). Ainaki tämän poitsun kanssa saa imettää, ko äsken vetäs pumppaamaani maitoa 120ml ja halus vielä pikkusen tissiä päälle :D. Yllättäen uinuu sylissäni :).
 
Mulla on jotakuinkin ehkä 12kg tullut lisää. En ihan satavarma ollut silloin alussa siitä omasta painostani koska edellisestä puntarireissusta saatto olla jopa pari kuukautta. Mutta kyllä se tuohon mahaan keskittyy, ehkä ihan hitunen on reisissä lisää, kun farkut tuntuu ihan aavistuksen tiukemmilta reisistä mutta eipä sitä sen kummemmin edes näe  Selluliittiähän noissa on jo ollutkin vaikka hoikat ovatkin [:D]
 
Babaytoy ei ole terkkari huomannut et on pepputarjonnassa, enkä itsekään muista et olisi mitenkään suuremmin vaavi tuolla myllännyt. Mutta ei se huomannut se äitipolin lääkärikään ennenku ultralla katsoi...
 
Kävin kotona nyt vaa'alla niin semmoinen n.4-5 kiloa jäi sairaalaan.
Ja koko raskauden aikana tuli vähän yli kymmenen kiloa.
Nyt sit sama laskusuhdanne jatkukoon ja kiloja pois parikymmentä lisää...
 
Mulla tuli 11kg, tänään viikko ja päivä synnytyksen jälkeen kilo jäljellä. Mä olen ollut aina tosi laiha, ja olen saanut kamppailla painon kanssa siihen suuntaan, etten näyttäisi ihan anorektikolle kun kilot ei vaan tartu. Nyt vähän pelottaakin miltä kuivan kesän oravalta mä kesällä näytän jos tätä tahtia kuihdun.. [&:][&o] Joten huoli voi olla myös näin päin. Millään en tahtois näyttää ihan riutuneelle ja kuulla kaikkien epäluuloa, etten mä söisi kunnolla.. [&o]
 
No mutta sellanen ihminen on TYHMÄ joka arvostelee toisen laihuutta! minkä sille mahdat. Ja sitäpaitsi olet vain perinyt sellaiset geenit ettet liho vaikka tekisit mitä. Ystäväni on samassa tilanteessa ja sai raskausaikana kuulla lääkäriltä kaikenlaisia ikäviä kommenttejä ja muiltakin. Älä murehdi! jos voit itse hyvin niin mitä väliä muiden sanomisilla ja luuloilla. [:D]
ALKUPERÄINEN: Lyydia~

Mulla tuli 11kg, tänään viikko ja päivä synnytyksen jälkeen kilo jäljellä. Mä olen ollut aina tosi laiha, ja olen saanut kamppailla painon kanssa siihen suuntaan, etten näyttäisi ihan anorektikolle kun kilot ei vaan tartu. Nyt vähän pelottaakin miltä kuivan kesän oravalta mä kesällä näytän jos tätä tahtia kuihdun.. [&:][&o] Joten huoli voi olla myös näin päin. Millään en tahtois näyttää ihan riutuneelle ja kuulla kaikkien epäluuloa, etten mä söisi kunnolla.. [&o]
 
Juu eihän sille mitään mahda, ja pitäis antaa vaan mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Se vaan kuitenkin aina tuntuu ikävälle, kun joku sanoo mun näyttävän jo sairaalle.. Näin kävi kun lopetin aktiiviurheilun ja paino tippui puolessa vuodessa kuusi kiloa ennenkuin sain sitten pikkuhiljaa kolme takasin.
 
Tämä olis sitten luultavasti vika neuvolakäynti, vaikka perjantaille kyllä seuraava aika katsottiinkin.

41+4
Paino 74kg, muutos +1050g
Paineet 137/78
Sf-mitta 38cm
Lapsivesi N
RT
Sykkeet 150
Liikkeet ++

Sf-mitasta sanoi ihan suoraan het että tämä ei nyt ole kyllä oikea mitta, kun pe oli 35,5cm. Supisti koko aika mitatessa ja vauvakin tuntui kuulemma olevan pitkänä keskellä jotenka jätetäänpä se omaan arvoonsa [:D]
Kyselin sitten kunnolla noista minun supistuksista niin oli sitä mieltä, että kyseessä olisi ns. "oikeat" supistukset, koska kestävät kerrallaan sen 30-60s ja koska on sitä vereslimaista vuotoa ja ovat kipeitä ja kestäneet jo pari päivää. Ja koska mulla ei vikassa lääkärineuvolassa ollut kohdunkaulaakaan enää juuri jäljellä niin oletettavasti siellä on alkanut pikkuhiljaa pientä aukeamista tapahtua.
Nyt sitten vain odotellaa, koska nämä supistukset muuttuvat sillein, että tarttee sairaalaan lähteä. Epäili kuitenkin, ettei mene kauaa koska tosiaan parikin päivää jo jatkunut tämä [:)] Oli myös vahvasti sitä mieltä, että emme näe perjantaina [:D] Että lähtöä se vissiin tekee [:)]
 
Siitä se lähtee! :)

Mulla on neuvola huomenna,ja sieltä nyt tuskin mitään ilmeistä tulee esille. Muistaakseni se sanoi just viimeksi,että jos olen keskiviikkona samas kasassa,niin sitten soitellaan varailee yliaikaiskontrolliin varmaan ensviikolle ja tämä loppu viikko olis luultavasti sitä odottamista vaan. [8|] Ja sit jos syntyy ennen kontrollii niin sitten syntyy..
Mutta kylläpä antaa odotuttaa. Vauvan syntymät ei ainakaan geeneissä mee. Mä synnyin kaks päivää ennen laskettua ja veljeni kaks päivää myöhässä. Ei tuu onnistuu tän meijän kohdalla. Mies syntyi vissiin 2 viikkoa aikasemmin,vaikka lekurit kuulema sanoi,että menee yli,mutta kun sen äiti kävi tarkkailus,niin joku lekuri tokas,että ei tän kokonen ole enää kahta viikkoa! [:D] 4kilonen jötikkähän se oli [:D] En muista sitten käynnistettiinkö se sitten miehen suuruuden takia,vai tuliko itekseen sieltä.
Mielikin on niin alakulonen,kun joutuu vaan olee ja odottaa nää päivät.. [8|] Siis todellakin turhauttaa. ,- Voisin käydä vaikka päikkäreille..
 
Babaytoy, leuka pystyyn, hyvää kannattaa odottaa [:)]
On varmasti tuskallista odottaa ja odottaa, mutta sun pitää vaan suhtautua siihen niin,
että se kyllä tulee sieltä aikanaan [:)] Ota nyt näistä viimosista päivistä kaikki irti, kohta nimittäin
ei ole vapaa-ajan vietto ongelmia [:D]
 
Yritetään kokoajan pitää mieli korkeella,mutta sitten sitä aina lannistuu vaan [:D] Kaipa se sitten joskus tulee.. [8|][;)]
 
Noniin. Vähän myöhässä neuvolakuulumiset,mutta tässä..

Rv 40+4
Paino 66,2kg
Turvotus +
RR 114/69
Pissa +-
Hemppa 135
SF 33cm
Tarjonta Rt
Sydän 145
Liikkeet ++

Joo eli hyviä uutisia tuli :) Nyt voin ottaa rennommin.

Mulla oli tänään neuvola RV 40+4 ja täti teki lähetteen äitiyspolille yliaikaseurantaan ensi viikolle. ,-Tämän lainasin Kazkun kirjoittamasta tuonne "Raskauden viimeinen kolmannes"-osasta.

Eli siis. Menin neuvolaan ja neukku heti ilmoitti,että oli jo soittanut ja varanut mulle ajan yliaikaiskontrolliin ens maanantaille klo.9.15. Tutkii kohdunsuun ja ultrailee ja mitä muuta tutkivat,ja jos kohdunsuulla ei ole tilanne mitenkään muuttunut,niin varaavat uuden ajan sitten keskiviikolle 2.päivä kesäkuuta,jolloin tekevät tutkimukset uudestaan,mutta silloin alkavat sitten käynnistelemään,vaikka ei olis muutosta! Se keskiviikko on niinkuin se viimeinen tikki,että sen päivän yli ei enää raskautta pidennetä. Eli siis meijän vauva syntyy aika varmalla viimeistään ensi viikolla,joko maanantaina(Jos homma edenny!) tai sitten keskiviikkona viimeistään! [:)][:)] Mutta nämä siis suljetaan pois,jos nyt tässä loppuviikon aikana alkaa syntymään. Että tällasia terveisiä. :)

Muuta neuvola asiaa..mun virtsa oli muuten ok,mutta proteiinia löytyi vähän. Olin juonut huonosti ennen sinne menoa ja virtsa oli kuivaa,ja sanoi sen johtuvan luultavasti siitä,joten sain tikut kotiin ja pissakuppeja,ja nyt täytyy tänään illalla juoda paljon ja aamulla ottaa tikulla näyte ja katsoa,että näkyykö protskuu vielä ja soittaa sitten neuvolaan huomenna,oli tilanne sitten sama tai ei protskuu enää ollenkaan. Seurailua. Hemppa oli sama,kun ihan ekalla neuvolakerralla,että se on sitten palautunut normaaliksi :)
SF mulla oli ihme kyllä 33cm,mutta pikkunen pullisteli siellä niin tuli tommoset lukemat.

Nyt sitten odotellaan täällä kärsimättömänä jos alkais,ja jos ei niin sitä ensviikkoa sitten,kun tietää että nutun saa sylkkyyn! [:)]
 
Tänään on käyty sitte viimistä kertaa neuvolassa ja kyllä alko ottaa päähän.[:@] Vauva on ollu asemissaan muutaman viikon, mut nyt oli sitte halunnu vähä pyörähtää ja muljauttaa päänsä irti reitiltään, mutta oikeessa asennossa sentään oli pää alaspäin. Varattiin nyt sitten aika yliaikasuuskäynnille ens viikon torstaiksi ja sano, että luultavasti sit perjantaina viimeistään käynnistetään.. eli max. viikko!
Ei tässä auta ku odotella JOS se vaikka vielä haluis meidät yllättää ja syntyy ihan itekseen. Mikäs tässä muuten ois odotellessakaan, mutta ku olo on niin tukala ja turvotus on jotain aivan kaameeta.

Anteeks tämä valitus.. taitaa olla kaikki muut saanu jo tarpeekseen meikäläisen kitinästä. Täällä ei ainakaan kukaan oo vielä sanonu mitään [:D]
 
Piedra.
Eipä tässä voi muuta todeta kuin koita jaksaa. Tyhmältä kuulostaa mut usko pois, se unohtuu samantien kuin saat vauvasi... Niin kävi minullekin ja meil meni 2viikkoa ja 2 päivää yli... Nyt sitä aikaa ei edes muista. Tai ainakaan ajattele pahalla enää...

Zemppiä!!!!
 
Kiitos Rauha!
Sitä tässä kovasti odotellaan, että saa nämä säryt ja kolotukset pois ja ihanaisen vauvan syliin. Siihen luotan, että viimeistään sit nämä unohtuu ja saa vaan ihastella pikkusta. [:)] Ja onneksi tosiaan enää max. se viikko, että eiköhän tässä jaksa ku on tähän asti jo päästykin.. valituksen voimalla. [:D]
 
Takaisin
Top