Neuvolaterveiset :))

17.5 /40+0
Paino: +1100g, nestettä taitaa olla suurimmaksi osaksi
Paineet: 110/70
Turvotus:+
U-Prot -
U-Gluk -
Sf: 39
RT

Ei antanut enää aikaa omaan neuvolaan ku mulla on perjantaina aika sinne äippäpolille... Saas nyt sitten nähä mitä siellä tuumataan :) Mies veikkailee et voisivat ehkin jo käynnistää...
 
Nonni, viimesillä viikoilla sitte jouduin alkaa raudan käytön, hb 112 kun tähän asti  ollu 125 alimmillaan, ihmekkös siis ku eilen niin väsytti. Muuten baaby oli laskeutunu ja kiinnittyny valmiiksi synnytystä varten, kohdunsuu ja -kaula vaan ei ole vielä kypsynny.
 
Ai niin, tuosta turvotuksesta sen verran, että neukka sano et jonku verran täs vaihees pitää turvotusta ollakki ( lähinnä iltasin jaloissa aamusin käsissä ) kun kertoo istukan normaalista ja oikeanlaisesta virtauksesta. Niin, ei siis mikään liiallinen turvotus tietenkään.
 
Neuvolaterveisiä täältä etelä-suomesta.

Rv 39+3
Paino 66,6kg
Turvotus +
RR 116/65
Pissa -
Tarjonta Rt
Sydän 149
Liikkeet ++

Joo..Hemppaa ei otettu tällä kertaa,koska se vehje oli kuulema ottanut lopputilin. Kaikki muuten ok. Vauva on laskeutunut ollut pitkän aikaa,mutta nyt kunnolla ja on jopa kiinnittynytkin! :)) Vihdoinkin. Selkä tuntui vasemmalla puolella ja ketarat tuolla oikealla. Tän hetkistä painoarvioo veikkasi,että olisi nyt 3200g ja pituutta kun tunnusteli niin olis kuulema vähän päälle 50cm pitkä :o Ohhoh. Neukun sanoin "Ei se nyt mikään 48cm ole ollenkaan" ja naureskeli. [:D] Uudeksi syntymäpainoksi veikkasi,että jos syntyy ensviikolla niin jtn 3500g. Neukkuhan on aijemminkin sanonut,että pitkät jalat on pienellä,eli siis tulee pitkä tyttö luultavasti. Ja tunnusteli siinä ja sanoi,että ei ole mikään pulska lapsi,semmoin siro ja semmoin..miten se nyt sano,sillee ei niin pyöree.[:D] En nyt osaa selittää. Mies kun on painanut syntyessään sen 4060g ja ollut 52cm pitkä ja minä olen ollut 3620g ja 50cm niin sanoin neukulle,että taitaa lapselle tulla isän pituus ja äidin paino [:D]
Veikkasi,että mahdollisesti syntyy tällä viikolla,mutta tosiaan on mahdollista,että menee sille ensviikolle vielä. Mulla taas jomottaa tuolta selästä ihan "kivasti" [&:][&:][X(] au. Sain vielä seuraavan neuvola ajan ensviikon keskiviikolla 14.30 ja viikot on silloin 40+4. Toivottavasti tulis ennen sitä..

Nyt tämä voi siis syntyä ihan milloin tahansa..jännäillään.[:)]
 
Ai niin, tuosta turvotuksesta sen verran, että neukka sano et jonku verran täs vaihees pitää turvotusta ollakki ( lähinnä iltasin jaloissa aamusin käsissä ) kun kertoo istukan normaalista ja oikeanlaisesta virtauksesta


Jaa, ei meillä kyllä olla kovin huolissaan oltu, kun ei mulla turvotusta ole lainkaan [8|] Totesi vaan, että minä olenkin sitten onnekas, että se voi olla aika inhottavaa.
 
Rv 39+1
Turvotus +
RR 132/83
Pissa -
SF 35.5
Tarjonta Rt
Sydän 133
Liikkeet ++

Muksun pää heilu vielä jonkin verran, eli ei vielä ole kiinnittyny mutta tuntuu kyllä lantion luissa että alempana on kuin viime viikolla.. Ens torstaille antoi seuraavan ajan, mutta sanoi että ei tartte erikseen perua jos onkin jo synnyttäny/synnyttämässä..

Olossa ei mitään valittamista jos ei olis näin kuuma!!! Onneksi ei tartte loppukesästä tämän mahan kanssa enää olla..
 
Minä myös olen ollut ilman turvotusta koko raskauden. Nyt enää kaksi päivää laskettuun aikaan ja tämän viikon on ollut turvotusta jaloissa, mahassa ja sormissa. Neuvolatäti sanoi samaa, että turvotus on merkki istukan oikeanlaisesta toiminnasta ja sitä hyvä olla nyt. Hmmm... itse en ollut moista kuullut aikaisemmin. [8|]
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Ai niin, tuosta turvotuksesta sen verran, että neukka sano et jonku verran täs vaihees pitää turvotusta ollakki ( lähinnä iltasin jaloissa aamusin käsissä ) kun kertoo istukan normaalista ja oikeanlaisesta virtauksesta


Jaa, ei meillä kyllä olla kovin huolissaan oltu, kun ei mulla turvotusta ole lainkaan [8|] Totesi vaan, että minä olenkin sitten onnekas, että se voi olla aika inhottavaa.
 
Joka tapauksessa en aio huolestua, jos minulla EI ole jotain raskausoiretta  Varsinkaan, kun ei neuvolassakaan ole kertaakaan ollut puhetta moisesta. Netistäkin löysin vain pari kohtaa, jossa oli puhetta siitä, että "turvotusta olisi hyvä olla" ja muuten vain että sekin on myös perintötekijöistä kiinni ja että "se on raskausaikana yleinen vaiva". Ei kuulosta kovin tärkeältä saada moista "vaivaa"... [8|] Ja varsinkin, kun tuo vauva tuolla tuntuu voivan hyvin.
 
No ei tietenkään! enkä itse ollut edes kuullut moisesta aikasemmin. Ihmettelin vain, että miten ihmees turvotus voi olla hyvä asia. [:D] Kyllä jatkaisin nämä loppumetrit ihan ilman turvotusta.[&o]
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Joka tapauksessa en aio huolestua, jos minulla EI ole jotain raskausoiretta  Varsinkaan, kun ei neuvolassakaan ole kertaakaan ollut puhetta moisesta. Netistäkin löysin vain pari kohtaa, jossa oli puhetta siitä, että "turvotusta olisi hyvä olla" ja muuten vain että sekin on myös perintötekijöistä kiinni ja että "se on raskausaikana yleinen vaiva". Ei kuulosta kovin tärkeältä saada moista "vaivaa"... [8|] Ja varsinkin, kun tuo vauva tuolla tuntuu voivan hyvin.
 
Ja onhan sitä huomattu tässä matkan varrella, että joka puolella vähän erilaisia neuvoja neuvoloissa. Jos se olis jotain tosi huolestuttavaa niin kyllä siitä olis kaikille paasattu enemmän. Joten ei kannata panikoidakkaan.
 
Samaa mieltä edellisten kanssa. Oikeasti tärkeät asiat, kuten alkoholin välttäminen ja sen sellaiset, ovat kaikkien tiedossa. Yksittäisten neuvolatätien jakamiin "salatietoihin" mäkin suhtaudun varauksella.

Tulee nyt mieleen, kun joku kirjoitti taannoin, että kyllähän KAIKKI tietävät, miten äidin syömä suklaa aiheuttaa vauvalle imetysaikana karmeita vatsanväänteitä. Että on Oulussa ja Ruotsissa ihan yleistä tietoa... [:D]

Mulla on jalkapöydät nykyisin itselläni kuin pullataikinaa... Sormet on aamuisin ihan nakit. Menisin ihan mieluusti ilman tätä. Luonnollisesti tämän kurjuuden keskellä olen aivan valmis uskomaan, jos joku sanoo, että tää on hyvä asia: istukka toimii. [:D]

Oletteko muuten huomanneet, että kansanperinteessä ikävät asiat aina pyritään selittämään käänteisellä tavalla: sade hääpäivänä tietää onnea jne. Katsoin maanantaina Onnen varjot- elokuvan, jossa päähenkilö siteerasi Oscar Wildea erittäin osuvasti:

"Ihmiset haluavat uskoa mahdottomaan, mutta eivät epätodennäköiseen".

Mutta joo, meillä on tarve selittää asioita ihan tuulesta temmatuillakin jutuilla. Riippu siitä, mitä kukin pitää mahdottomana ja mitä epätodennäköisenä, vaikka ovathan nämä tiedonjyväset pitkälti kulttuuri- ja yhteiskuntasidonnaisia.

Korostan vielä, että tämä on täysin inhimillistä ja teen sitä itsekin, en todellakaan ole mikään puhdas asioiden rationalisoija. Joskus on vaan pakko yrittää pitää itseään maan pinnalla, jotta ei lähde lapasesta...
 
20.5.
RV 39+4
Turvotus ++
RR 125/75
Virtsa -
SF-mitta 34
Tarjonta RT
Syke 130
Liikkeet ++

Pikkunen sielä vielä tyytyväisenä köllöttelee. Pää on kiinnittyny ja tässä vaan odotellaan.
Seuraavan neuvolakäynnin sain ens perjantaille (40+6). Saa nähdä tuleeko sinne enää käyntiä vai joko murunen haluis olla äitille mieliksi ja syntyä tässä ihan lähi aikoina.
Alkaa olla tosi tukalaa tämä oleminen, kun jalat on tosiaan ku lyhtypylväät (polvista varpaisiin yhtä paksut). Tässä nyt vaan toivotaan, että pian saatais helpotusta ja päästäis synnärille ähkimään [:D]
 
21.5.10   40+0
Paino 73,4kg, muutos +200g
Paineet 137/73
U-Prot -
U-Gluk -
SF-mitta 35,5cm
Lapsivesi N
Sykkeet 130-150
RT
Liikkeet ++

Viikossa sf-mittaa lisää 1cm mutta kuten sanoi, että asento vaikuttaa tosi paljon ja kuulemma se ei ole kovin luotettava mittari enää 35 raskausviikon jälkeen. Eli mitään tipahdusta täällä ei ole tapahtunut missään vaiheessa, lähinnä sen kasvu vaan on hidastunut [8|] Tiistaille sitten seuraava aika, toivotaan nyt taas kerran, että jotain tapahtuisi ennen sitä!
 
21.5 40+4 Äitipoli
Paino: -1000g
Paineet: 133/76
U-Prot -
U-Gluk -
Sf: 36cm
lapsivesi: N

Tuolla äitipolilla oli siis lääkärintutkimus ja ultra. Kaikki ok, kunnes sit katottiin ultralla. Tämä meidän ipana istuu persiillään siellä mistä pitäs ulos tulla. Kokoa on reilu neljä kiloa lääkärin arvion mukaan. Päättivät sit et yritetään vielä kääntää. Eilen siis käytiin siihen poli-ajan päälle mutka synnytyshuoneessa ja kokeiltiin kääntää ipana oikein päin. Eihän noin iso muksu enää tuolla mahtunut kääntyy vaikka siinä kävi kolme eri lääkäriä kokeilemassa. Kävi muuten aivan stanan kipeää!!!!!! Sitten annettiin sektioon aika ensi viikon tiistaille... Silloin siis viiemistään saan masukin syliin <3
 
Onnea sektioon Katt_i. Harmi,että teijän pienokainen olis muuten pylly eellä tulossa sieltä. Onkohan se vastikään itse kääntynyt pyllylleen vai eikö terkka ole sitten neuvolassa tunnustelemalla huomannut,että on pepputarjonnassa? [8|]
 
Mulle ainakin neuvolassa sanottiin jo jokin aika sitten, että sen tuntee varmasti, jos lapsi 34+ viikoilla kääntyy vielä ympäri. Mä luulen, että ainakin mun helmikuiset aivan törkeät aamun vatsakivut saattoivat johtua siitä, että tyttö kääntyi ympäri.

Mun neuvolakäyntini nyt tällä viikolla oli seuraava:

19.5.10   39+2
Paino 92,6 kg, muutos +1100g
Turvotus ++ (aivan järkkyä)
Paineet 130/88
U-Prot -
U-Gluk -
SF-mitta 35,5cm
Syke 145
RT
Liikkeet ++

Ja tosiaan, painan sitten 19 kiloa enemmän kuin raskaaksi tullessani. Vissiin syntymässä suoraan semmonen alakoululainen... [;)]

Mutta hassua kyllä, ei musta tunnu, että olisin erityisesti lihonut.[8|] JOtenkin tosi perverssiä...
 
Mulle on tullut lisäkiloja lähtöpainosta n.10kg. Ja mulla taas on kauheen iso olo [:D] Mutta sitten kaikki sanoo,että "Ei sulle kyllä erityisemmin ole tullut tai ei näytä että olis lisäkiloja tullut" ,-etten siis olis pyöristynyt mistään muualta kun mahasta. Vähän sitä itsekin ihmettelen,mutta niin..tämä on taas yksi niistä erilaisista raskauksista mitä kaikilla on. :)
 
ja turvotushan tuo tuota painoa myös aika reippaasti ylöspäin. mulle kaikki kommentoi että oon laihtunu, paitsi tietenkin mahasta [:D] ja tulihan se paino alas [8|] bikini kuntoon eiks se niin mene [;)][;)]
 
Mie olin tosi onnellinen, ko tuli vain 14 kg (aattelin, että paisun ko pullataikina ja olen valaan kokonen, ja kilot jää pysyvästi..). Nyt on lähteny 15 kg pois, eli todellaki saa olla tyytyväinen :). Synnytyksestä kuitenki alle kaksi viikkoa :).
 
Takaisin
Top