Neuvolaterveiset :))

Täällä tultiin ainakin hyvillä fiiliksillä neuvolasta [:)]

38+6 tänään ja neiti on laskeutunut (sf -1,5cm edellisestä) ja on kuulema TOSI alhaalla nyt vaikka alhaalla on ollut jo jonkin aikaa -ja nyt sitten myöskin kiinnittynyt.
On myös kääntänyt peppua jo lähtöasemiin, on ollut useamman viikon masun oikealla puolella ja nyt peppu selvästi jo keskellä.
Oli sitä mieltä että ei ainakaan montaa päivää yli LA:n mene, vahvasti uskoo että viikon sisällä syntyy.

Nyt kyllä pidän tästä hyvästä fiiliksestä kiinni ja uskon neuvolantätiä, ehdin ainakin reilun viikon nauttia siitä ajatuksesta että kohta mennään [;)]
 
No onnekas olet KisMet [:)] Täällä niin ootellaan tulevaa. Mulla laskeutunut kanssa,mutta EI kiinnittynyt [8|] Josko olis ens viikon tiistaina,kun on neuvolaa taas..
 
Toivotaan et ens yönä päästäis tosi toimiin... Varsinkin kun saa todella jännätä illalla telkkarin ääressä...
Voi HuhHuh... [:D]
 
joo sitä saa illalla taas jännitellä :) alkaa näyttämään että pakko voiton edessä suomalaiset :)
 
Ei kai se kiinnittyminen oikeasti edes paljon kerro Babaytoy, lähtö voi tulla vaikkei olis kiinnittynytkään.
Mutta jotenkin se on vaan niin ihanaa kuulla että siellä jotain on tapahtunut.
Mulla oli vko:lla 36 synnytystapa-arvio sairaalassa (äiti oli juuri sairaalassa keuhkoveritulpan takia ja selvisi että veritulppariski on vahvasti perinnöllinen joten halusivat siksi laittaa sairaalaan arvioon) ja silloin oli kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja sormelle auki.
Pehmentynyt oli jo viikkoja sitten.
Eli on siellä jo aikaisemmin tapahtunut, mutta ultrannut lääkäri sanoi ettei nekään sano ettei menisi yli lasketun ajan.
Ja niinkuin täällä moni on sanonut, että kun neuvolassa sanotaan noin niin mennään ihan varmasti yliajalle [:D]
Mutta en usko nyt, mä pidän kiinni tästä fiiliksestä ja alan kiukuta vasta reilun viikon päästä [;)]

Rauhalle isot tsempitykset, sitä mäkin tässä olen koko ajan pelännyt että joudutaan käynnistämään ja voin kuvitella fiilikset kun on jo reilusti yliajalla.
Hyvinkäällä taidetaan käynnistää vasta 42+2?
Sovitaan ainakin niin että sä olet jo kotiutunut nyytin kanssa kun mä sairaalaan päädyn!
 
KisMet
Juu, niinhän ne mulle viime perjantaina sanoivat et käynnistys voi mennä niinkin pitkälle kuin 42+2.
Eli tänään mulla 41+2 eli vielä viikko... Kuulostaa aika kamalalta.
Mut kai ne niin toivoo ettei tarvitsisi käynnistää...

Hassua miten sitä ei toivonut ollenkaan etuajassa mut heti kun 40 viikkoa tuli täyteen niin be my guest; tule vauva ulos... Ja päivä päivältä olo tulee tukalammaksi ja alkaa ahdistaa ja jopa vituttaa...
ja sit tietty kun asia koko ajan mieles niin ei tää kivaa ole...

Oletkos säkin menossa Hyvinkäälle synnyttämään?
Asuitko Nurmijärvellä?

Inxu
Onko sulla mitään merkkejä et vois jo alkaa tulemaan ulos? Samat jomotukset? Jos illalla jännitys vähän auttais asiaa....

Kerkeis ottaa pikkupäikkärit ennen illan matsia...
 
samat jomotukset joo -.- vähän ehkä isompia vihlasuja ollu alamahalla, mutta mä oon luovuttanu jo -.-
 
Rauha Hyvinkäälle ollaan mekin tulossa synnyttämään, ja Nurmijärvellä asutaan.
Mä olin jostain syystä koko raskausajan varma että tää tulee etuajassa, ja ei ole mullakaan ollut kiire saada nappulaa ulos.
Viimeiset päivät on nyt ollut jo niin tuskaisia että pikkuhiljaa alkaa jo toivoa että tulis, kaveri on alkanut taas tietyssä asennossa ollessaan painaa jotain hermoa jolloin en saa toista jalkaa liikutettua.
Ja liitoskivut on ollut aikamoisia puolestavälistä saakka, nukkuminen pahenee yö yöltä -jalkaakaan ei voi siirtää ilman heräämistä ja tuskan irvistystä.
Että joo, todella tyytyväinen oon tässä vaiheessa jos ei yli lasketun tarvii enää kärvistellä.
Varsinkin kun tietää että vauva on valmis ja ihan hyvän kokoinenkin.
Ja mulla on joku kammo sitä käynnistämistä kohtaan.
On kuulema paljon helpompi synnytys kun käynnistyy luonnollisesti, eli on niillä varmasti syynsä odotella josko itsekseen lähtis käyntiin.
Katsellaan sitten parin viikon päästä vieläkö mäkin roikun täällä ja kiukkuan siitä ettei ne neuvolassa tiedä mitään ja pelkään käynnistystä kahta kauheammin [;)]
Eihän tää loppuaika taida suurimmalla osalla enää mitään ihan herkkua olla, onnellisia ne jotka pystyy loppuraskaudestakin nauttimaan täysillä...

Mäkin alan jännäämään peliä, mutta pikkulikan kanssa on vielä sovittava ettei ihan ensi yönä vielä ala syntymään että saan sen koiran toimitettua huomenna trimmattavaksi.
 
Ei mullakaan yleensä ole neuvolassa sisätutkimusta tehty mut nyt jostain syystä halus terkkari tarkistaa et missä mennään ja laitto sit sen lähetteen sinne äippäpolille. Tosin sinne sain ajan vasta 21.5, mikä on neljä päivää lasketun ajan jälkeen. Eipä täällä kyllä mitään merkkejä ulostulosta olekaan, paitsi toi menkkamainen jomotus varsinki öisin...
 
39+0

Paino 73,2, muutos +613g
Paineet 130/70
U-Prot -
U-Gluk -
Hb 142, raudan saapi jättää kokonaan
SF-mitta 34,5
Lapsivesi N
RT
Syke 135
Liikeet ++

Turvotus edelleen nolla. SF-mitta on jotakuinkin pysynyt samassa lukemissa jo 6vkoa, sentti vaan kaikenkaikkiaan tullut lisää. Muten kuten hoitaja sanoi tänään, että hän kyllä tietää koska mitataan kun joka kerta työntää itsensä ihan ylös ja nyt hän huitoi vielä kantapäällä siellä kylkiluihin ja hoitajaa käsille [:D] Niinhän hän sanoi jo viime viikolla, että tuota mittaa ei kannata hirveästi katsella, tämä kaveri kun vielä aina venyttää sitä mittaa. Mutta kuulemma alhaalla on ja hyvin vauva asettunut asemiin [:)]
Lapsivettä on kuulemma aika runsaasti, vaikka kirjoittikin normaaliksi. Mutta kovin on pinkeänä vatsa ja sanoi, että jos menee vedet niin sitä sitten saattaa tulla kunnolla [:D]
Ja oloani kun purnasin, niin sanoi, että kuulostaa mun olo siltä, että voi olla että on synnytys jo hyvinkin lähellä [;)] Peukut pystyssä!! Ensi pe eli lasketulle päivälle varattiin nyt sitten neuvola, toivottavasti emme ole enää yhtenä kappaleena vaan toivottavasti olemme suorittaneet jo tämän ihmeellisen laskutoimituksen; 1-1=2 [:D]
 
Zemppiä Miiuhoo et saat vauvan ennen laskettua aikaa...
Tänään 41+4 et ei ihan kivoilla fiiliksillä jaksa enää olla... [:(]
 
Tsemppiä Rauhalle.. ei sun enää pitkään tarvii odotella! Mie tulen tod. näk. ottamaan sit tän sun "pisimpään raskaana" -paikan[;)] Viimesessä neuvolassa käyty tänään ja kaikki OK.. vauva vaan kasvaa kovaa vauhtia [:D] Ensi viikon torstaina sit viimeistään pääsen synnytysosastolla ja siel sit käynnistävät jos kohdunsuu ja -kaula kypsä. Ellei ole niin sit laittaavat jotain kypsyttävää ainetta ja meen takaisin perjantaina, jolloin sit virallinen käynnistyspäivä. Eli joka tapauksessa korkeintaan viikko jäljellä[:)] Tosin sanoi se neuvolatäti et saa sinne synnytysosastolle mennä jo aiemminkin, jos alkaa syntymään[:D]
 
Kaikilla kuulostaa niin lupaavalta,että kohta olis menoa,mutta täällä sitä tavallista. Liitoskipuja vaan pukkaa oikein että vihlasee kunnolla..

Ei nyt oikee huvita mikään. Jäi aika paha mieli tosta äsken kun mies lähti ja jätti mut vaan tänne..niin mieli tekis pihalle lähtee,mutta yksin just juu nii..
Voiku asuttais lähempään toisiamme niin voitais lähtee yhteiselle mamma-kävelylle vaikka sitten käynnistysmerkeis,niin sais miestenkin huomiot [;)][:D][8|] Jokainen vois soittaa ukoille "Noni. Nyt kotia ja heti. Lähtää synnyttää!" [:D] Kaikki mammat puhelimes.
 
niin kun asuttaiskin lähempänä toisiaan [:)] Ois synnärillä tungosta kun kaikki loput toukomammat menis samaan aikaan synnyttämään [:D][:D][:D][:D]
 
Niin just ..[:D] Kätilöt miettii kenet ottaa ensimmäisenä [:D] Kaikki huutaa "Ei mitää järjestelyitä! Nyt tulee jo."[:D][:D]
 
^Rivissä sängyillä vierekkäin ja muutama kätilö huseeraamassa vuoron perään jokaisen jalkovälissä [:D]
 
Rauha minust on jännä ettei ne ole sulla vielä käynnistäneet jos sulla on kuitenki ollu vielä enemmän viitteitä raskausmyrkytyksestä kun mitä mulla oli... [>:] Mä en ehtinyt edes saada tuloksia siitä virtsankeräilystä [:D] Mut hyvä paikka oli ja kaikki kenen kanssa oltiin tekemisissä näiden päivien aikana oli aivan äärettömän mukavia. Toivotaan et pääsisit jo pukertamaan!
 
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

^Rivissä sängyillä vierekkäin ja muutama kätilö huseeraamassa vuoron perään jokaisen jalkovälissä [:D]


Niin ja luettelee samalla "Täällä ollaan 4 senttii auki,täällä 7 senttiä auki,täällä ollaan 2 senttiä.."[:D] ,-"Nämä lähetetään saliin,ja nämä kotiin odottelemaan,nämä käyrille.." [:D]
 
Kiitos Mimmu86!!!

saas nähdä mitä huomenna sairaalassa meinaavat...
Mä näin et olit tossa linjoilla niin kieli pitkällä odotin sun viestiä...
Olette näköjään kotiin päässeet... Meen lukemaan sun synnytystarinaa seuraavaksi...

Harmi ettei kohdattu, mut viimeistään vauva-tapaamisessa sitten...
 
Takaisin
Top