Neuvolaterveiset :))

Täällä alkaa kovasti vaikuttaa siltä et menee siihen käynnistämiseen ens viikolla... tulin just neuvolasta, yhtään ei oo laskeutunut eikä kiinnittynyt ja sf-mitta 39cm [&:] aika iso ero kahden mittaajan käsialassa kun toinen saanu 36cm parina viime kertana.
 
Eli ei siis mitään merkkejä vieläkään poistumisesta!
 
Mimmu86, ikävä homma [8|]
Sun pikkusella on vaan niin hyvät oltavat sun massussa, ettei se viiti tänne ulkoilmaan tulla [:D]
 
Sf-mitta kasvanu 2,5 cm viime viikosta :O! Tosin on kyllä tuntunukki, että maha onki kasvanu ihan kivasti lähiaikoina. Varmistettiin myös ultralla, että vauva on raivotarjonnassa ja niihän se oliki :). Oli aika huono ultravehje, mutta kyllä siitä sen verta näki :).

Painoa on tullu tähän mennessä 13 kg, ei vielä huolestuttavia lukemia minun mielestä.. Ja vaikka verenpaineet on vähä kotonaki koholla, niin pissat oli onneksi ok :).
 
Jaa mimmu  yrittää lähennellä mua ja Rauhaa [:D] Mä toivon sf-mitan pienennystä viime kertasesta(39,5cm) kerran jorvin lääkärin mukaan alhaalla olis. Maanantaina vasta seuraava neuvola [>:]
 
Joo, kiinni otetaan ja kovaa vauhtia [:D] Vaan kyllä sitä jo toivois edes jotain edistymistä...sain viimeyönä nukuttuakin kunnolla niin alkaa elämä taas sen verran voittaa et vois jo ponnistamaan lähtee. Ja varsinki ku oltii eilen jo niin innoissaan et se olis laskeutunu...mut ei nii ei...en vaan millään tahtois sitä käynnistämistä [&o]
 
Mimmu86 :n vauva siellä aavistaa,että täällä ulkopuolella on vielä niin kylmä,ettei raaski pihalle tulla [:D] Kyllähän se varmasti aina mukavampi on,että alkais itsestään,kun että käynnistyis. Itselläni jos venähtäisi niin kyllä odottaisin mielummin,että käynnistyis itekseen. Minä kun olen täälläkin tehnyt selväksi,että en tykkää että paikkoja ränklätään,ja siinä jos ja kun puhkasis kalvot,niin olis varmaan aika inhottavaa,vaikka se ei välttämät millee tunnukkaan,mutta siltiiii.. [&:] Sulla on siis Mimmu86 päätetty se jo,että ne käynnistävät ensviikolla? ,- Jos ei satu käynnistyy nytten..
 
Synnytystapa-arviossa sanoivat et jos ei mitään kuulu ennen niin sit 41+5 aletaan käynnistää, se olis ens viikon perjantai. Ettei sit pääse liian isoks kasvamaan. Kaverin kanssa just eilen vaan naureskeltiin et jos poika syntyy sillon ens viikon perjantaina niin sit sillä on mun kummitytön kans tasan vuosi ikäeroa...ja kun ovat vielä Turkissa samassa hotellissa saaneet alkunsa sekä kummityttö että poika niin menis jo vähän liian oudoksi [:D]
 
Voi pärkkyleen pärkkyle...

Ollaan sit varmaan samaan aikaan Hyvinkäällä synnyttämässä Mimmu86!

Olin nyt aamun sairaalassa päivystyksessä (terveyskeskuspuolella) tuon mun murtuneen jalan takia.
Tai siis siihen tulleen pahan turvotuksen takia. Heräsin aamuyöllä neljältä et jalkaa särki ja se oli semmoinen "levoton jalka"
Lääkäri sit katsoi ja mittaili molempia jalkoja ja koska pohkeet oli kunnossa eivätkä aristaneet niin hänen mielestään ei ollut mitään laskimotukosta tai vastaavaa.
Soitti kuitenkin äitipolille ja ne halus ottaa virtsa näytteen joka sitten yllätyksekseni näyttikin proteiinia ja verta 2+ ja ei muuta kuin lähetteellä sitten äitipolille.
Olin puol tuntia käyrillä ja sit annoin uuden virtsanäytteen. Se olikin sitten puhdas...
Lääkäri teki vielä tutkimuksen ultralla.
Paino neidillä nyt 3,6kg
kohdunsuu pehmeä MUTTA VIELÄ KIINNI!!!
vähänkö harmitti kun mä jo kerkesin toivoa et jos vaikka käynnistykseen sit menis...
Mut ne sanoi et kaikki oli ok ja odotellaan jos itse käynnistyis.
No tää neiti varmaan yrittää olla maailman ensimmäinen kohtuun jäävä asukki. Vai kestääkö se neidin valmistautuminen (meikki ja asusteet) vaan näin pitkään [:D]

Hitsi kun jo niin toivoin et olis jo tulossa!!!

No hyvää kannattaa odottaa...

niin ja mulle kans puhuttiin käynnistämistä 41+5 eli ens viikon perjantaina. Ei nyt mut viime kerralla kun olin siellä äippäpolilla...
 
miiuhoo: meilläkin siis jos on puhe musta ja ukosta niin kyllä ukkoa saa aina odottaa.. 
 
Rauha: ei oo turhan kiire tällä pojallakaan [:D] isäänsä kyllä tulee NIIN selkeesti. Aamu-uninen jota ei härkkimisetkään häiritse (th yritti herätellä neuvolassa ilman kunnon tulosta; vähän kääns kylkee ja jatko unia) ja tosiaan saa aina ootella [:D] Ollaan tyyliin jo ulko-ovella menossa kun mies vielä muistaa jonkun jutun mikä piti tai minkä vois nyt vielä tehdä ennen lähtöö. Et jos se oli poika eilen jo laskeutumassakii mut sit tuli mieleen jotain et muuttiki mielensä [:D]
 
Aika samoissa tunnutaan menevän muutenkin, mulla kans sillon viime perjantaina niin oli pehmeä, sentti jäljellä ja kiinni...et ei tosiaan pelkoo et olis tuloillansa tässä ihan lähiaikoina. En viitti hirveesti nyt huhkiakaan et sais käynnistyy kun ei oo kiinnittynyt toi pää vielä ettei käy hassusti jos vedet menee.
 
Toivottavasti sun jalka tulis nyt kuntoon! Mulla ollu kans ihan älytöntä turvotusta, tarralenkkarit menee kyl jalkaan mut tarrat ei riitä et ne sais kiinni! Varpais ei mitään mut nilkat ja etenkin jalkapöytä ihan hirmusessa kunnossa.
 
Tänään taas saunottu. Tuon sairaalareissun jälkeen olin tosi väsy ja mieli maassa. Nyt olo jo selkeästi parempi... Huomenna taas touhuillaan ja suunnitelmissa olis käydä katsomassa sitä kaverin reilun 2 viikon ikäistä poikaa.
 
Eilen oli neuvola 38+1
Paino: +1800 /viikossa [:-]
Sf: 37cm
Verenpaineet: 106/64
 
RV 37+2 (5.5)

RR 123/87 ja 129/81.. nyt on ollu tarkempi neuvolatäti :)
Pissa leuk ++ (joten nyt odotellaan viljelyn ja streptokokkivastauksia)
Turvotus - (tasoittunut onneksi viime viikosta)
SF
36 cm
Tarjonta
Rt
Sydän
135
Liikkeet
++

Neuvolatädin analysoi minun alaselkäkivun virtsatietulehduksen oireeksi, lekuri puolestaan suppareiksi.. :) Ei ainakaan ollut paikat avautunut yhtään sen enempää mitä viime viikollakaan, joten ei ainakaan näillä kivuilla ole ollut muuta tekemistä kuin että saanut minut pirun huonolle tuulelle...

Onko kellään tuota streptokokkibakteeria? eihän se äidille ole vaaraksi mutta saattaa tarttua vauvaan synnytyksessä..mietin vaan että mitäköhän se vauvalle saattaa aiheuttaa? kun ei tullut tarkemmin kysyttyä lekurilta kun varmuuden asian suhteen saa vasta loppuviikosta..

Muistin just, että mullehan on aikoja sitte ennustettu kesäpoikaa ensimmäiseksi lapseksi.. joten reilusti yli LA mennään jos ennustukseen on uskomista :) Olihan tuo oikeassa sukupuolen suhteen ainaki..

Jaa, melko jojoilua tämä loppuvaihe on.. viime viikolla oli turvotusta ja nyt oon virtsanäytteen mukaan kuiva ja hiilihydraatin puutosta elimistössä. Vaikka mielestäni oon samalla tavalla syöny kuin ennenki..Muksu on vissiin päättäny alkaa kasvattamaan massaa oikein kunnolla..
 
37+6
Paino 72,5,kg muutos 200g
Paine 139/77
U-prot. -
U-Gluk. -
SF-mitta 35
Lapsivesi N
RT
Syke +145
Liikkeet ++
Turvotus -

SF-mitta siis kasvanut sentillä mutta sanoi, ettei kannata sitä katsoa, koska kaveri nimittäin juuri tunki itseään kipeästi kylkiluideni alle, joten saattoi tulla ihan omia lukemia vauvelin venytellessä siellä paikkoja. Tod näk laskeutumista tapahtunut, koska kaikki kumartelu yms on alkanut olla tosi hankalaa, eli esim eilen aamulla en meinannut saada sukkia jalkaan![8|]
Arveli näppituntumalla, että siellä painellaan ehkä kolmisen kiloa, nyt olisi tosiaan hyvä hetki alkaa harkitsemaan syntymistä, esim äitienpäivä olisi hyvä [:D] Sanoi myös että pää on tosi alhaalla (kuten toki ollut pitempäänkin jo) eli ihan oikeassa paikassa tuntuisi olevan [:)]
 
Tässä nyt ensin merkinnät Äitipolikäynniltä 5.5 2010 minne mut lähetettiin kun virtsassa proteiinia ja verta molempia 2+
rv 40+2
RR 152/104 ja 148/100
U-prot. +/- (noin pari tuntia tuon 2+ tuloksen jälkeen!)
lapsiveden määrä Normaali
painoarvio 3670g
tarjonta Rt
sydämensyke KTG
liikkeet ++

ja sitten tämän päivän neuvola
7.5 2010
rv 40+4
paino +600g
turvotus +
RR 160/100 ja 163/103
U-prot. 2+
B-Hb 122
SF-mitta 41cm (nyt kyllä selkeästi tuntui peppu taas tosi korkealla et ei ihme)
tarjonta Rt
sydämensyke +
liikkeet ++

Neuvolatäti soitti sitten äitipolille ja eikun taas käymään...

Siellä sitten käyrille ja lääkärin juttusille ja tämmöiset tulokset sitten reilua tuntia myöhemmin sairaalassa:
RR 132/91
U-prot. (+)

tarjonta Rt
sydämensyke KTG
liikkeet ++

että kyllä vähän ihmetyttää et noin heittelee... Eli ei sitten muuta kun taas vaan kotiin... Suurin syy on just se et mulla on kuitenkin kaikki hyvin ja voin niin hyvin. Eli ei mitään muita oireita ole..

Juttelin sit lääkärin kans ja ne sanoi et 41+5 (eli ensi lauantaina) menen sitten sairaalaan jossa katsotaan ja arvioidaan tilanne mutta käynnistys voi kuulemma mennä niinkin pitkälle kuin 42+2... riippuu ihan mun ja vauvan kunnosta...
Sitä ennen vielä ensi viikolla neuvolaan ja sitten keskiviikkona/torstaina soittoa äitipolille ja varaamaan aikaa lauantaille...

Voi kun nyt lähtis ihan itsekseen syntymään ja mieluiten heti [:D]
 
Aika samoissa mennään Rauha
 
Mulla myös noi paineet heittelee välillä ja sillon ku on korkeella niin proteiinia ollu se +1 mut parin tunnin päästä (eli äippäpolilla) kaikki taas ok ja normaalia! Alkaa pian pää hajoilee ton kanssa... [:@] Ja sit th pelottelee mua noista vauvan liikkeistä...kun se ei saa härkkimälläkään poikaa neuvolassa hereille. Ite en oo osannu huolestuu kun oon joka päivä liikkeet tuntenu ihan hyvin, välillä niitä on enemmän ja välillä vähemmän, ja toisaalta se et näin on ollu aina. Ei tuota poikaa kiinnosta th:lle esitellä liikkeitä [:D] Ei oo ykskään kuullu tai tuntenu.
 
Mut hyvä että teilläkin kaikki on hyvin noista heittelyistä huolimatta! [:)] Pidetään peukut ja varpaat pystyssä et lähtee käyntiin ilman käynnistämistä, en sitä itekään tahtois.
 
kaikki peukut pystyssä Rauha että lähtis ilman käynnistyksiä tulemaan.. se on ihastunu yksiöönsä kun ei suostu ulos tulemaan [:D]
 
Mimmu86
ehkä meidän vauvat suunnittelee ensi treffejä sairaalaan ensi viikolle?

Inxu
niin, onhan toi yksiö ihan jees kun ajattelee et täällä odottaa 52 neliön kolmio jossa asuu äippä ja iskä ja 4 kissaa sekä viikonloppuisin vielä isoveikat melkein 3 ja 7 vuotiaat... ehkä rauhallisempi olla siellä yksiössä...
ruokaa saa aina kun haluaa eikä kukaan ole sörkkimässä ja putsailemas peppua jne...
 
Takaisin
Top