Neuvolaterveiset :))

eli aivan selvästi tietää mihin on joutumassa kun uskaltautuu [:D][:D]
 
Mul oli neuvola viime ti 39+4
Kaikki ok, tosin paino noussu valtaisasti viikossa, 1,4kg!!!! Huh! Mut tosin mul on nyt alkanu tulee turvotusta,et se ehkä selittää nousun.. [8|]
Sf-mitta kolmatta viikkoa 33cm, sitä ennenhän se oli 32cm kolmen viikon ajan.
Kaverin hartiat löytyy tuolt alhaalt, mut päätä ei, sama tilanne ollu kans jo kolmisen viikkoa. Eli ilmeisesti oltais hyvin asemis, mut ei vahingossaka viel tulos.. [:-]
Ma taas neuvola ja yliaikais-lähetteen voivat tehdä vasta sitten seuraavalla viikolla..
 
Mulla on myös maanantaina neuvola, sit viimeistään keskiviikkona pitäs alkaa soitella Hyvinkäälle ja varailla aikaa perjantaille.
 
Mulle ei nyt perjantaina annettu aikaa neuvolaan mut sinne pitäis äitipolin mukaan päästä ens viikolla vielä.
Täytyy maanantaina olla yhteydessä neuvolaan.
Ja kans keskiviikkona-torstaina soittelee sitä aikaa sairaalaan joka mulla on lauantaina (41+5)... et sit katotaan miltä näyttää....
 
Minulle kun torstain neuvolakäynnillä katseltiin aikaa ensi viikolle ja oli vähän nihkeesti enää aikoja tarjolla niin hoitsu sanoi, että kun verottaa tuo helatorstai tuossa ensi viikolla yhden päivän niin on ajat kortilla. Johonka minä meinasin kysyä ihan tosissani, että niin, minäs päivänä se helatorstai onkaan...  voi pyhä yksinkertaisuus [:D] perjantaille sitten laitettiin uusi aika [:)]
 
Rupes kyllä naurattaa tuo sama miiuhoon lausahdus [:D][:D] Kun luin kerran tuon läpi,ja aattelin että "no mäkii varmaan kysyisin" mutta sitten kun luin uudestaan,että "ai helaTORSTAI" [:D][:D] Että eipä leikkaa mullakaan näköjään.
 
hyvä miiuhoo [:D]

tulee ihan mieleen omat "mokat".. meillä on roskis ja tiskikone vierekkäin niin muutaman kerran meinannu lentää veitset ja haarukat roskiin.. kerran tais olla lautanenkin kädessä [8|] ei mitenkään omissa ajatuksissa ei [;)]
 
Neuvola rv 41+1
Paino +200g (millonkohan on viimeks noussu noin vähän [:D] turvotus tosin helpottanu , oon saanu jopa käsitöitä tehtyä et olisko sillä osuutta asiaan)
RR 140/80 eli ihan hyvä
U-prot +1
U-gluk -
Sf 38 cm
RT, syke 135-145
Liikkeet ++

Tj totesi ettei oikein ole vauva vieläkään paikallansa...tiedä sitte voisko siihen vaikuttaa se et mulla tosiaan todettiin kohdun olevan reippaasti oikealle kallellaan...et olis vaikee sit asettuu oikeisiin lähtöasemiin..?

Proteiinia se +1 mut paineet oli ok eikä mitään muutakaan oiretta niin sit pisti lähetteen labraan. Tarkistetaan nyt sit se pissitulehduskin vaikkei siihenkään ole mitään oireita. Ite en nyt olis tosta ykkösestä huolestunu...et koita täs nyt näillä viikoilla piätellä pissiä 4h [:@] muutenkii saa ravata tunnin välein. Janoki olis muttei uskalla juoda et jotenki selviäis tästä [:D]

Varasin itelleni just ajan kynsihuoltoon. Saa jotain piristävää tähänkii päivään [:)]

Soitin myös äippäpolille. Perjantaina olis yliaikaisuusaika. Aamusta sinne ja käyrille minkä jälkeen lääkäri tutkii vauvan ja kohdunsuun. Jos kohdunsuu on "valmis" tai on muuten tarvetta niin käynnistävät perjataina mutta jos meillä on kaikki hyvin ja kohdunsuu epäkypsä niin sit saadaan uus aika muutaman päivän päähän siitä. Mut nyt on kaikki luotto siinä helatorstaissa [:D]
 
dodii.. viimeinen neuvola [:D][:D][:D] ehkä....

39+4:
painonmuutos: -900g [;)] 400 heitti mun arvauksesta [:)]
turvotus: +
U-prot: -  (en tiiä sit oisko ollu +/-, kun sanoi että odotti kun näytti että ois vaihtanu väriä)
U-Glug: -
sf: 38,5cm (-1cm viime kertasesta!!!!!!)
lapsiveden määrä: N+
RT
neidon syke 140-150
liikkeet: ++

Jep jep eli sain tikkuja kotiin ja sanoi että tutki nyt vaikka joka päivä [:'(] Painosta olen tyytyväinen, eli nyt on sitten +4kg alkupainosta tullut muutosta [:)] Vaavi oli taas kovasti liikekannalla, mulla on aina saanu etsi vauvan sykettä eikä tämäkään kerta ollut poikkeus. Totesi neukku vaan siihen että eipä oo pelkoa, että olis iso vauva, kun ei se siellä mahtuis näin pyörimään jos olisi. Oli ensin selkä oikella kyljellä ja sitten vaihtoi vasemmalle [:D] Kunnon metsästystä tuo sykkeen mittaus [;)] [;)]Sovittiin että ei nähdä ensi maanantaina neuvolassa [;)]
 
Neuvolaa..

Rv 38+2
Paino 67,3kg (Viimeksi,eli vko sitten 64,8kg!)
Turvotus +
RR 109/61
Pissa -
Hemppa 125 (Noussut!)
SF 31cm
Tarjonta Rt
Syke 140
Liikkeet ++

Jouu,eli painoa tullut rutkasti viime kerrasta. Vauvan pää on tosi alhaalla kuulema kivasti,mutta ei kiinnittynyt vielä. Painoarvioo teki taas ja nyt painaisi siis varmaan sen 2,8kg ja ensviikolla,jos hyvin ottaa loppuspurttii niin jo päälle 3,1kg. Eli syntymäarvioksi se sama 3,2kg. Ja taas sanoi,että kun ei ole iso vauva ollenkaan. :) sirpsakka. Pään kokoa mie kyselin,kun se sieltä lantiosta löytyi hyvin,niin näytti sitten siinä sormien leveysasteilla,että tämmöinen ja sanoi sen olen juuri sopiva näille viikoille :)

Seuraava neuvola ensviikon tiistaille klo.11. ,-Viikkoja silloin 39+3. Saa nähdä täälläkin,että jääkö vikaksi käynniksi.
 
Kohta neuvolaan meno, saapa nähdä mitä siellä sanotaan. [&o] Viikonloppu on mennyt grillaten ja paljon makeeta syöden. Aivan varmasti paino noussut hurjasti! ja sitä siellä ihmetellään. [:o] Toivottavasti ei sentään pissassa näy mitään sokereita. [&o]
Tulen tänne kertomaan kun tuosta reissusta selvitty kunnialla. [;)]

Hyvällä mallilla asiat sinulla Babaytoy. [:)] Nyt vaan odotellaan mitä tuleman pitää.
 
Joo,tääj sovittii kans viikko sit et enää täl viikol ei nähdä, vaik ajan antokin... No, näköjään nyt sitten klo 15.30 on mentävä neuvolaan, kun ei muutakaan ole näköpiiris.. [8|]
 
yksi entinen työkaveri sanoi että painonpudotus voi tarkoittaa että h-hetki on lähellä [8|] pitihän sitä alkaa googlettaa [:D] löytyi kyllä muitakin kellä juuri ennen synnytystä alkanut paino putoamaan [&:] voisiko olla [:-][:-][:-]

onko muut kuulleet tämmöistä?

edit: nyt sitten alko ennakoivia tulemaan [8|] tai eihän sitä tiedä mihin nää tästä muotoutuu.. nyt kaikilla *peukut pystyyn*
 
Toivotaan parasta Inxu, ei näillä 40+ viikoilla niin kivaa ole et tänne asti kannattasi jättää [:D]
 
Mulle soitettiin neuvolasta kun tulin kynsihuollosta, näytteessä minkä vein sinne labraan oli proteiinit jo +2 ja th oli huolissaan vaikkei edelleenkään ole mitään muita oireita. Kirjoitti lähetteen äippäpolille ja sieltä just soittivat ja pyysivät käymään...että näin taas tällä kertaa. Käskivät varautua odotteluun ja yöpymiseen [:@] Jotenki en vaan jaksa uskoo et mitään ihmeellistä olis kun ei oo mitään muita oireita ja taas turha käynti tiedossa...
 
Neuvolakäynnil kaikki ok..
Paino täysin sama ku viikko sit, sf-mittaa en tiä,unohti merkitä sen korttiin. Oletettavasti sekin sama.
Sydänäänet kuulu nyt reilusti navan alapuolel, viikko sit kuulu navan kohdalla..
Sovittii aika viikon päähän (toiv ei tarvi) ja sit tehää lähetettä synnärille.
 
Multa lekuri otti streptokokkibakteeri näytteen kun pissassa oli protskut +.. sano, että se voi vaikuttaa ja niihän se tekikin.  
 
Neuvolassa käyty ja menossa nyt 38+4 raskausviikko. Hyvin selvisin, vaikka käynti meinasi pelottaa.

Paino oli tippunut 200g, mikä oli positiivista. Luulin, että noussut. [:D]
Turvotus +
Verenpaine 117/80
Pissa puhdas
Hemoglobiini 119
Kohdunpohjankorkeus 34
Vauvan sydämensyke 138-140
Liikkeet ++
Ja edelleen raivotarjonnassa. [:)]

Saisi jo pikkuinen syntyä!
 
Takaisin
Top