Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
38+3 neuvola takana. Perus settiä. Ei mitään muutoksia viime viikkoon nähden :) verenpaineet nousussa edelleen, MUTTA mulle ei sanottu,että kyllä se sieltä tulee liibalaaba vaan oireista ja olemuksesta päätellen "sä synnytät ihan kohta", ei tiedä nähdäänkö enää ens ke. Soittele, ku oot synnyttäny! MITÄ?. Nyten haluais joutua pettyy!!! :)

Olipa mimmalla optimistinen hoitaja ottaen huomioon et tääl palstallaki on monella ties mitkä tulpat menny, supistellu ja vaikka mitä jo viikkotolkulla... o_O
Mitenhä sen sit näkee päältäpäin et joku on oikeesti kohta synnyttämässä??

Mulle aamulla neuvolassa vaan tuumi jotta vauva tarttee vielä jotain hienosäätöä ja syntyy sit ku on valmis. Ei lohduttanu yhtään! Vaikka on jo hirmu alhaalla ja kiinnittyny ja paikat alkanu kypsyy jne jne..muaki siis kiinnostas tietää miten sen päältäpäin näkee!? Toivotaan että sun hoitaja sit kans on oikeessa!! :)

Kunhan arvailevat :grin Eiks se oo kuitenkin vähän lekureillekin loppupeleissä mysteeri et mikä just sen synnytyksen käynnistää?

Mun on vaikee enää uskoa omaa neuvolatätiä sen jälkeen kun on joka kerralla toitottanu että vauva on oikein päin mahassa ja hyvin on jo pää alhaalla, niin sit se onki perätilassa! Ja mä veikkaan et on ollu lähes koko ajan koska oon aina tuntenu vahvimmat liikkeet tonne alaspäin.
ylihuomen pitäs taas mennä, mitähän se sanoo ku kerron mitä polilla huomattiin... :)

Ehkä mä näytin niin vittuuntuneelta sinne menemiseen, että päätti sanoo jtn rohkaisevaa! :D en minäkään niihin usko, mutta paremmalta se kuulosti kun "ei ne sinne ole vielä koskaan jäänyt" puheet :)

Täälläkin tänään pikaneuvola, kaikki siis kunnossa ja synnytystä nyt vaan ootellaan. Seuraava aika ensi maanantaina, mutta todella toivon että sinne ei tartte mennä. Tällä viikolla olisi hyvä aika syntyä, ensi viikolla miehellä olisi pari tärkeää menoa (mm. työhaastettelu :) ) Joihin olis kiva, että hän pääsisi.

39+6 neuvola tänään. Perustouhua, eli tuntuu turhalta käydä. Tietty oli kiva kuulla kuinka vauvan sydän sykkii, kun välillä tulee huoli sen voinnista näin viime metreillä.

Viime viikon keskiviikkona lääkäri tutki ja sanoi pään kiinnittyneen... Nyt terkka sanoi, et ei pää ole kiinnittynyt! o_O

Mua vähän riipas tuo kommentti! Tuli vaan tunne, et ny pää kiinni terkka! :mad:

Ihan sama onko pää kiinnittynyt, esikoinenkin synty ilman kiinnittymisiä... Hermo ei vaan meinaa kestää mitään "negatiivista" infoa synnytyksen alkamattomuudesta!

Aamusella oli taasen neuvolakäynti...
Nyt tuli kyllä tehtyy ihan ennätyslukemat painonnousussa, viime viikosta tullu lisää 1,8kg o_O
Ai mitennii eläny herkuilla?!
Muuten oli kaikki ihan ok. Alkaa jo vähän jännittää perjantai.

39+0 neuvola takana ja saatiin hiukan jännitystä elämään! Käyty raskausmyrkystysoireiden takia ottamassa verikokeet

Paino noussut 1,4kg!! (aikaisempina 2 kertana ollut laskussa!) ja olen syönyt ja juonut normaalisti, en ylimääräisiä, turvotus siis vahvasti lisääntynyt.
Verenpaineet koholla 138/87 kaksi kertaa mitattiin
Pissassa proteiinit koholla.

Onneksi:
Tonttu liikkuu todella hyvin (hävisi taas kun täti koitti saada sykkeet) ilmeisesti ei välitä toimenpiteestä
Sykkeet hyvät.
Sf nyt 32 (kun sitä ennen 31 ja sitä ennen 32, hyvin kasvaa, mutta koska laskeutui niin näytti edellisellä kerralla vähän vähemmän, käyrällä mennään)

Tänään neuvolantäti lupasi soittaa jos verikokeen vastaukset kerkeävät tulemaan. Varattiin joka tapauksessa torstaille ylimääräinen aika.

Mies oli heti hiukan paiseessa. Katso koko neuvolan ajan, miten mie reagoin, varsinkin kun mainittiin sanat raskausmyrkytys. Heitti minut kotiin ja otti auton töihin jos tulee lähtö, varmisti et kassit on pakattu, laitto puhelimeen äänet töihin yms. Ihana kun huolehtii <3 Verikokeet on nyt varmuuden varalle: tätsy sano et ei hänen eikä meidän tarvitse ainakaan turhaan sitten murehtia. Kun mulla on se kipeä kohtakin ollut ylävatsalla pitkän aikaa. Kannattaa siis valittaa!

Sit tosi outo käsien kirvely on viime viikolla tullut juttu. Kädet punoittaa, kuumottaa ja kirvelee, mutta ei varsinaisesti ole kuivat...

No saas nähdä mitä tässä nyt käy. Mulla ei kuitenkaan mitään varsinaista paniikkia

Tinska oliko sulla siis perjantaina jo se sektio?? :)
Mua jännittää kun olis 39+4 se oma ja pelkään et syntyy ennen sitä...!

Joo, nyt perjantaina! :eek: Apua.... Sillon mulla on 39+1
Koko ajan minuuki jännittäny, et jos tääkin lähtis aikasemmin syntyy. Mut kyllähän ne siltikkin sen sektion tekee, päivystyksellisenä vaan. Toisaalta oliskii ollu helpompi ku oiskii syntyny aikasemmin, ei ehtis tulla tätä viime hetken paniikkia!

Niin toi siinä olis hyvä et jos syntyy ennen niin ei ehi ehkä jännittään niin paljon, mut silti mielummin sovittuna päivänä ku päivystyksenä!
Mutta kyllä sulla pysyy vielä siihen asti kyydissä ei oo enää ku pari pvää :)

Tänään taas neuvola. En ois halunnut mennä, 40+6... Mut varmaan hyvä tsekata et kaikki kunnossa. Vauvalla vielä pari tuntia aikaa alkaa supisteluttamaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä oli tänään kanssa 40+1 neuvola, oli tosi nopea toimitus kun oli kaikki kunnossa.
Ei olisi jaksanut mennä, mutta eipä siitä sitten vaivaa ollut. :)

Seuraavaan ei enää mennä, se olisi ensi keskiviikkona. Olen ihan varma että tää syntyy tällä viikolla. Ihan saletisti.

Poks, tänään takana 39+0 neuvola, ei mitään uutta. Painoa viikossa +200g, verenpaineet edelleen hyvät ja pissa puhdas. Vauvvan sydän sykki 135 :Heartred on syke laskenu sitten alun, ennen aina oli jonku 150-160.

Plaah, kyllästyttää jo pissata siihen hemmetin kuppiin ja nousta vaa'alle kun numerot juoksee.. kyllästyttää nähä koko neuvolatätiä. En halua käynnistykseen, en jaksa oottaa muutamaa viikkoa, ennen kun aletaan mitään tekeen jos ei lähde itsestään käynnistyyn. Eka hirveänä merkkejä ja paikat kypsät vauvan syntymään, niin sitten jarrua lyyään eikä mitään!

jännä että noin "myöhälle" annettu teille sektio ajat :eek: mä ku oon kuvitellu et ne antas jolleki 37-38 viikoille....

Miekii luulin et se ois tyyliin 38 viikolla... Mutta kuulema 39+ viikolla siks että ei he voi päättää että vauva olis valmis syntymään aikasemmin :confused:

Neuvolassa käyty. Yllätyksenä paino ei ollut noussut yhtään reilun viikon takaiseen :) johan oli aikakin! Kaikki ok, seuraavaksi sitten yliaikaiskontrollia varaamaan jos ei ennen sitä ala tapahtua. Olo jotenkin helpottui käynnistä, vaikka oli sijainen paikalla. Nyt on taas suht koht tasainen mieliala kypsymisen tilalla :) saas nähä kauanko kestää vaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin