Neuvolat ja ultrat

39+0 neuvola käyty tänään. Paino ei o noussu oikeestaan yhtään reilun viikon aikana. Sf mitta oli sentin pienempi kuin viimeks, nyt 33
(sama mittaaja). Pissa puhdas, paineet 138/82. Vauvan sydänäänet hyvät. Pää tuntuis olevan
kiinnittynyt jo tosi alas. Mulla on ollut pahaa oloa, samanlaista kun alkuraskaudessa ja oon joutunu
syömään tyyliin koko ajan jotain. Yks pv oksensin jopa :sad001
Saas nähdä onko meillä sit kohta toinen lapsi! :Heartred
 
RV 39+4 neuvola.... masentavaaaaaaaaa :sad001

hyvät sydänäänet oli beijbellä, se vissiin olikin ainoo positiivinen juttu koko hommassa...
turvotus ++
paino +++++++++++++++++++ :confused:
verenpaineet koholla
joka perkeleen paikkaa särkee ja liikkuminen kankeeta ja vihloo
supistuksia? no joo, on.... ehkä.... en mä tiiä.... kai se sitä on.....?!
vuotoa tai tulppaa? Noe eipä oo näkyny :mad:
ei oo kiinnittyny eikä neuvolatätin mielestä edes kovin alhaalla.... mut kuulema uudelleen synnyttäneellä ei edes välttis kiinnity ja laskeudu niin kovin alas..... no miks hitossa sä sit sitä kokeilet edes?!
Sf oli kumminki laskenu sentin edellis kerrasta eli nyt 35......
ja pissa oli sentään ok
mut viikon päästä uus aika...

kyselin varovasti jo sitä yliaika kontrolliakin (kun jos tää joku megavauva on), mut täällä on 41+5 vasta se kontrolli äitipolilla... ja jos vauvalla on kaikki hyvin, laittavat kotio ja parin kolmen päivän päästä uudelleen :eek: WHOOOTTT!???!?!?!?!!?!?!?

blääääähhhhhh.......!!!
 
Täällä rv 38+4 ja pläääääääääähhhh!!!
Ei mitään uutta ja ihmeellistä kerrottavaa. Täälläki oli hyvät sydänäänet ja terkka tahto myös ultrata vielä. Alhaalla majailee ja kiinnittyny niinkö todettiin jo viimekski. Lapsivettä oli ja istukka näytti hyvältä. Paineet hyvät ja paino noussu taas vaihteeks mut tällä kertaa onneks "vaan" 500g/viikko, aikasemmin ollu sen 800-900g..pissassa sokerit ja protskut - ja ja..eipä muuta. 39+4 uusiks, toivottavasti ei tarttis mennä!!!
 
Protsku laskussa, silti pitää torstaina edelleen kerätä 12h ajan pissaa, kivaa! Verikokeita ym ja sit kontrolliin perjantaina, yhtä helvetin ravaamista sairaalassa. Ihan turhalta tuntuu!
 
Lisätään vielä et toi tyyppi on taas ihan hurjan rauhallinen! Joku hipasu joskus tuntuu..eikä se hirveesti neuvolassakaa mellakoinu.
 
Mää en jaksa.. Huomenna 40+0 ja neuvola. En jaksa kusta siihen saamarin purkkiin, mennä vaa'alle, mitata verenpainetta ja läpättää pskaa. Sydänääniä voin kuunnella :Heartred Mulle nyt jo piisaa, mutta nuo perus mittailut alkaa passaan, ennemmin vaikka ronkittas paikkoja, entä ku noita pilipaleja. Ja nyt on ihan sama painollekki vaikka ois viikossa +10kg tullu, sou vat
 
Täälläkin 39+5 neuvolasta just tultu. Kaikki mittaukset oli jees, vauva tooosi alhaalla kiinnittyneenä niiku aiemminki, neiti kääntelee selkäänsä vielä puolelta toiselle. Vauvalla painoa n. 3500g, ehkä syntyessään maks. 3700g. Sydänäänet oli yli 150 vaihdellen, tosin alku oli rauhallinen ja neukku meinas että vois johtuu tästä kuumasta kelistä. Seuraava neuvola 41+jotain, saas nähä onko :wink

Aijoo ja sf 34, mikä viimekski.
 
40+0 neuvola takana ...blaah!

Paino se taas heittelee: turvotusta tullu 1,2 kiloa ku viimeks oli miinuksilla ja sit plussalla ja sit kaks miinuksilla. Näkee sen jo naamastakin!
Pissassa proteiinit edelleen yhellä plussalla
Verenpaineet ookoo
Sf 32, pieni mutta pippurinen. Liikkuu tosi paljon: harrastaa potkunyrkkeilyä! Liikkeet ei vaan oo vaimennu yhtään ja sykkeetkin hyvät. Aikamoinen Tonttu. Viihtyy liian hyvin.

Mitä tulee synnytyksen alkamisen merkkeihin. EI vieläkään sukkapuikkoja kummempaa, niitäkään ei tunnu tulevan edes joka päivä. Taidan ottaa kohta kaikki mahdolliset keinot käyttöön. Haluan Tontun tädin ylioppilasjuhliin eli ei oo kauheesti armonaikaa, jos meinaa toukovauva tulla!
 
40+2 neuvola takana. Verenpaine koholla, kotona mitattuna ollu ihan ok. Protskut +/- niinku on ollu lähes koko ajan. Paino -100g/ vkossa (jee jee). Sf sama 38cm ku viimekin viikolla. Terkan mielestä poitsu kuitenkin laskeutunut, koska sai sormia työnnettyä mun kylkikaaren alle. Hemppa 142.
Vielä sain ajan ens viikolle, mutta seuraavalle viikolle ei enää antanu uutta aikaa. Yliaikaiskontrolli ois sit 30.5 Gravidassa, jos muksu ei oo sitä ennen syntyny.
 
Poks. 40+0 neuvolassa käyty, ei mitään uutta taaskaan, paino nousee, verenpaineet hyvät, pissa puhdas, vauva kovasti liikku ja sykkeet hyvät. Ens viikolla lähete ya-kontrolliin ja sinne pitäs päästä heti ens viikon perjantaina viimeistään, eli sillon 41+3. Nyt alkaa jo kyllä piisaan, liikkuminen tosi vaivalloista, sattuu häpyluuhun ja häntäluuhun.
 
Aijjaa, mun veikkaus Millerin poksahtamisesta meniki mettään! :p

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Spiraali: Vaikka työntäisin kaulimen nyt toosaan, niin ei tämä täältä mihinkään oo tulossa :D

Lyyti: Mikä poksahtaminen?! Mää en kerenny jo kirjotettuja viestejä lukia, selviäiskö sieltä :P
 
Synnytysturinoissa jo veikkasin ja olin iha varma että sää oot jakaantumassa! :D

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Sitä päivää saahaan oottaa, että lähtisin itestään jakautuun.. Kyllä tähän taidetaan tarvita korkeampia voimia! :grin Vaikka tehtiin torstaina kuinka sisätutkimus "kovalla kädellä", niin pskat, saanu mitään muuta aikaseksi kuin kauhiana limatulppaa. No, onneksi tämä aletaan häätään jos ei osaa omin avuin syntyä :p
 
Toivotaan että Minnka sun veikkaus osuis oikiaan! Olisin enemmän kuin iloinen! :)
Mulla entistä tohjompana alapää mitä eilen, hyvä kun voi kävellä kun niin kauhiana painaa. Supistukset ei oo lisääntynee, edelleen vaan kestää kauan yks supistus.. plaah.
 
Tänään taas labraan verikokeisiin proteiiniseurannan takia. Sitten saankin keräillä 12h pissaa purkkiin ja seuraavana päivänä lääkäri. Ois voinu kirppu syntyä niin ei tarttis tällassia säätää. Huomenna on jo kuitenkin 40 rv täynnä.
 
Täällä rv 39+6 ja aamulla kävin neuvolassa. Pissa puhdas, paineet 128/80, vauvan syke hyvä ja sf pysyny samana, mikä oli viikko sitten eli 33, mun oma paino ei oo noussu yhtään.
Kaikki oli hyvin, kunnes terkka katsoi ikivanhalla ultralla, kun heräsi epäilys, onko vauva sittenkään oikein päin..
No, pylly edellä hän siellä on majailemassa! Ihan kiva, kun vajaa viikko sitten se oli vielä oikein päin, mutta eipä
oo enää. Oonkin huomannut, että vauvan liikkeet tuntuneet erilaisilta.
Sain sitten lähetteen synnärille, missä kävinkin. Siellä ultrattiin ja vauvan kokoarvio
tällä hetkellä on 4kg. Heittoa voi kuulemma olla suuntaan tai toiseen 500g! Lääkäri totesi,
et onpas aika hyvän kokoinen ja iso vauva siellä. (Ok, mun esikoinen oli myös aika iso, syntyi rv 42+0 ja painoi 3950g).
Sain sitten suoraan ajan maanantaiks 26.5. sektioon. Ja ohjeeksi, et jos tässä ennen sitä
menee lapsivedet tai alkaa supistella, ni sitten pitää heti soittaa synnärille ja sit olis leikkaus päivystyksenä.
Kyllä nyt rupes jännittää! Ja vähän harmittaakin, kun paraneminen varmasti kestää kauemmin
kuin alatiesynnytyksestä ja meillä on kuitenkin vilkas 2-vuotias poika kotona. Isä onneks
pitää sen 3 viikkoo isyyslomaa..
 
Takaisin
Top