Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kävi perhetyöntekijä kanssa. Se oli vapaaehtoinen ja olisi voitu tavata myös neuvolassa mutta me haluttiin mielummin kotona. Oli kyllä ihana ihminen, jäi tosi positiivinen fiilis siitä käynnistä! Toisin kun neuvolassa käynti suoraansanoen vituttaa kun en pidä siitä terkkarista ollenkaan.

Mustakin tuntuisi oudolta että tulisi joku sosiaalitantta tänne kyttäämään. Vaikka paremminhan tietysti saadaan avuntarpeet seulottua kun käydään rutiinisti kaikkien luona. Ja kai siitä voi ilman sen kummempia ongelmiakin hyötyä olla.

Hui, olis kyllä outoa, että tulis joku vieras kyttäyskeikalle. Mulle tulis varmaan kauhein stressi siitä, onko täällä tarpeeksi siistiä... Hinkkaisin varmaan kaappien sisustatkin taas puhtaaksi - siis enemmän kuin perussiivous. Vieras ihminen mun kotona tuntuu vaan niin ahdistavalta... Mutta varmasti noista käynneistä on paljon hyötyäkin. Toivottavasti meillä kunta säästää eikä lähetä tänne ketään!

Pikkulintunen saako udella mitä toi perhetyöntekijän käynti oikeen koskee?

Täällä tuo käynti on ollu aina pakollinen, jos vähintään toiselle lapsi on ensimmäinen. Oon ottanu tuosta asiasta jengaa jo varmaan kaks viikkoa. Miulle koti on ollu aina jotenkin paikka mihin mennä pakoon pahaa maailmaa ja nyt miust tuntuu et ne tunkeutuu miun kotiin just vaan kyttäämään, et voiko tälläses paikas asuva olla hyvä äiti.. No kun tää lapsen saanti on edelleen se ihme, ni en hirveesti oo valmis ottamaan arvostelua vastaan. Oon varmaan saanu tän asian miettimällä pääni sisällä aina vaan suuremmaks. Tänään pesen jopa koirat et niistäkään ei kukaan sano, että likasia koiria pyörii nurkissa. Huominen päivä ennen soppatätin tuloa se mahtaa ollaki ihanaa aikaa.. En ees tiedä mikä tuossa on pahinta, mut silti ahistaa!

Terveydenhoitaja kyl viime kerralla puhu että tulee varmaan käymään yksin kun perhetyöntekijöistä on pulaa. Alkuunha määki kauhistelin et mitä ne tulee kyttää mut tulkoot. Se pointti siinä käynnissä on et perhetyöntekijä kertoo miten voivat olla tarpeen vaatiessa apuna lapsiperheille. Joten mun puolesta tervetuloa vaan! :)

Meil tulee neuvolatäti käymään vasta vauvan syntymän jälkeen. Siit en jaksa ottaa paineita. Niin kauan ku tietää et omat, vauvan ja muun perheen asiat on kunnossa ni uskon et siit on turha stressata. Joten tervetuloa neuvolatäti käymään! :)

No se onki jo oma lukunsa, neuvolatäti tulee käymään soppatädin kanssa uusintakierroksella kun lapsi on syntyny...

Mulle ei ole puhuttu mistään kotikäynnistä. Tai no katsotaan nyt, kun pääsen uuden neuvolan kanssa tositoimiin. Saa meille tulla, keitän kahvitkin.

Me puhuttii kotikäynnistä viimekäynnillä neuvolassa. Täti sano että kun siinä on pääsiäinen ja vappu yms niin niitä kotikäyntejä kasautuu paljon siihen toukokuun alkuun ja muutenkin on kiireinen aika, mutta käyntejä yritetään järjestää mahdollisimman monille. Mä aion ite sanoa että meen mieluummin neuvolaan. Helpottaa sitä neuvolan kiirettäkin.

Neuvolassa käyty tänään. Kaikki oli ok ja nyt sain luvan liikkua. Enää ei tarvii varoo, kun vauva on jo tarpeeks iso ja hyvät viikot. Yli kymmeneen viikkoon kun ei oo tehny mitää, niin voi tehdä ihan hyvää et on lupa käydä kävelyllä ja venytellä. Synnytyksestä ei taaskaa kertonu mitään, rivien välistä anto ymmärtää et ois tayssin hommaa ollu aiheesta puhua, mut ehkä tää syntyy ilman valmennustakin.

Mistään kotikäynneistäkään tääl ei oo puhuttu mitään..tääl varmaa jätetää kaikki vähänki ylimääräinen pois.. alkuun sanottii et tää vika kuukaus olis kerran viikos neuvola, mut eipäs ookkaa, et yks neuvola käynti ois kahden viikon päästä.

Mä oon kyl edelleen sitä mieltä et en mitää tanttoja kotiini päästä :grin Musta se on ahistavaa ja epämukavaa ja varsinkin kun tuo neuvola täti muutenkin väittää mielenvikaseks. Ei oo kyl tervetullu mun kotiin !

neuvolassa käyty (36+6) verenpaine hyvä, pissa ok, painoa tullu 900g/vk - kiitos hirveen turvotuksen, pikkusen syke 137, lapsivettä kuulema hyvin, sf 35 (pomppas yläkäyrälle) ja yhä pää alaspäin (ei kai se mahu enää kääntyy ku pää niin alhaalla...

täällä neuvolan täti tulee käymään n. viikon kuluttua kotiutumisesta mittaamaan vauvaa... muita en kyllä päästäs sisään (on tarjottu perheavustajan käyntiä-hyvä etten huutanu:"Ei!")

Hassuinta miusta tässä on se, että ne neuvolasta vasta nyt saadut voimavaralappuset käydään läpi tän tyystin ennalta tuntemattoman soppatädin kanssa. En kehu neuvolan terkkaa, mutta jotenki noista puhuminen tuntus luonnollisemmalta jonkun kanssa, jonka tietää pidemmältä ajalta, kun ihmisen kanssa jonka tapaa just sen kerran nyt ja toisen kerran ku tulee synnytyksen jälkeen..

Neuvola rv 36: Paineet hyvät, pissa puhdas, syke 143, kohdunsuu pehmeä ja kanava tippunut 3 ---> 2,5..
Yritin etsiä esikoisen äitiyskorttia, mutta hups.. Ei ollut siellä missä yleensä on :O Oon siis jemmannut sen jonnekin!
Muistaakseni esikoisesta oli tää 2,5 cm rv 38.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

En kyl ehkä nää järkee et miks ne nyt etukäteen tulis tänne kotiin pällistelemään? Ehkä sillon jos neuvolassa ois tullut ilmi asioita et ois hyvä tsekkaa kotiolot yms mut muuten kuulostaa vähän turhalta. En tiedä onko täällä meidän alueella edes moista käytäntöä, en oo ainaskaan kuullut...
Synnytyksen jälkeen viikon päästä neukkutäti tule käymään ja se on mun mielestä ihan jees, ei tarvi itse vauvan kanssa lähtee pakosta mihinkään. Etenkin jos on ite tosi kipeenä niin ei kauheesti kävelyreissu neuvolaan innosta...

Se on käsittääkseni uus valtakunnallinen käytäntö, et käydään myös ennen synnytystä kotona.

Öööhhh, ei meilläkään ole ollut puhetta tuosta??? Ja asutaan Kotkan lähellä???
Mulla rv 36 neuvola oli tänään ja seuraava neuvola rv 38 :/ Luulis, että ois ollut jo jotain puhetta asiasta, kun kuitenkin viimeksi rv 38 + 3 neuvolan jälkeen olin jo synnyttämässä ja rv 38 + 6 oli poika sylissä :D
Ehkä ne sit menee isännöitsijän avaimilla sisään silloin kun ollaan synnärillä ;---D Ok, mutta tosi outoa?? :O

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

No siis näin mä ymmärsin. Ei meilkää oo käyty, mut johtuu siitä et mun nlatäti joutuu hoitamaan tällä hetkellä neljän paikkakunnan neuvolat :P Mut eiks noi yleensäkin oo aika lailla neuvolantädistä riippuvia juttuja, et otetaanko käytännöt käyttöön vai ei....

Takaisin