Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa käyty. sf-mitta vetää vieläkin yläkäyrillä ja tietokoneen diagrammilla se näytti mun mielestä siltä että mennyt jo yläkäyrän yli :eek: mut hoitaja sano vaan et se nyt menee missä menee, ettei tarvii huolia. Painoa tullut kahdessa viikossa reilu 600g/vko, josta meinasin saada itkukohtauksen. Mut elokuusta painoa tullut nyt lisää vaan se n.4kg, niin hoitaja rauhoitteli et hätää. Eiks se mukelo tuolla mahassa nyt ala kasvaa sen 250g/vko, niin kai se painokin sit kuuluu nousta?
Muuten kaikki ok, niinku ajattelin. Proteiini taas yhden plussalla, mut se on ollut melkein aina ja pari kertaa otettu kaikki testit ja ne olleet puhtaat niin ei siitäkään huolestuta.
Mut joo, kalenteriin ku kirjottelin seuraavia aikoja niin hymyilytti että viikot käy vähiin ku tää raskaus vihdoin loppuu ja ja vauva-arki alkaa :Heartpink

ja pakko sanoo viel et mun neuvolatäti on aivan huippu. Sille on niin helppo puhua kaikesta ja se oikeesti kuuntelee!

Noniin...taas 1 neuvolakäynti takana. 90% ajasta meni voimavarakaavakkeiden läpikäymiseen. Ihan hyvää keskustelua, mutta ei se nyt ehkä olis ollu ihan välttämätöntä. Koko käyntiin tais mennä n. 75min.

Hb oli laskenu, viikko sit oli 122 ja nyt 111, en tiiä mistä johtuu :/
Paineet hyvät niinkun aina.
Painoa tullu 272g/vko viimekäynnistä. Nyt painoa siis 70,4 ja kokonaisuudessaan tullu 11,4kg lisää.
Sf-mitta 29,5 eli nykyään jo lähellä keskiarvokäyrää!
Vauvan syke 135 ja tyyppi edelleen nätisti raivotarjonnassa.

Neuvolatäti on edelleen tosi mukava ja luotettava, ei mitään valitettavaa. Seuraava käynti on äitiyspolilla 2 vkon päästä ja sit seuraava käynti siitä viikon päästä neuvolassa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jihuuuuuu!!

Vasta-ainetaso pysynyt samana kuin edellisessä mittauksessa, eli ei ollut noussut (tämä otettu siis liki kaksi viikkoa sitten). Huomenna uudet kokeet vetämään ja peukut pystyyn, että vasta-aineet pysyisi samassa.

Neuvolassa tänää käyty ja saatu tietää, että Tyyppi on perätilassa... :/
Ollaanhan tässä 'vasta' vklla 31+1, MUTTA.
MITÄS NIITÄ ASENTOJA OLI, MISSÄ SAATTAA TYYPPI ITTESTÄÄN RUVETA KÄÄNTYMÄÄN?!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

jonppu esimerkiks konttausasento kyynärpäät maassa niin että oot loivasti pää alaspäin :)

Mulla vaihtoi rv 31 vielä muutamana päivänä 2-3 kertaa päivässä asentoa, eli oli yhtäkkiä rt ja sit olikin pää ylhäällä ;) Enkä edes ole huomannut vauvan kääntymistä! Nyt on pää alas päin. Kai niillä vielä tilaa on, en lähtis stressaamaan..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Huomenna olis istukkakontrolli ultra. Siellä saa vahvistuksen myös tän apinan asennolle, vaikka olen edelleen varma, että on poikittain. Jos ei ole, niin melkoisia spagaateja vetää kun liikkeet tuntuu yhtä aikaa vasemmalla ja oikeella...

Rimpsukka mulla on vauva raivotarjonnassa mutta silti tuntuu liikkeet molemmissa kyljissä! En tiiä millä ruumiinosalla vasenta kylkeä tökitään, mutta jalat on kyllä oikeella :D

Mulla myös tuntuu liikkeitä oikealla kyljellä, vaikka rt ja jalat vasemmalle. Veikkaan terävää pyllyä, mikä pyörii milloin missäkin kohtaa oikealla.

Kädet rapsuttelee alamahaa.

Mulla eilinen neuvola vahvisti just ton, että pää on alhaalla, pylly osoittaa viistosti yhteen suuntaan ja jalat ja kädet sinne vastakkaiseen kylkeen. Joten liikkeitä voi tuntua suunnilleen missä vain. Välillä se näprää ilmeisesti käsillään kohdun alanurkkaa naamansa edessä... tuntuu TODELLA oudolta kun vasemmassa nivusessa kipristelee.

Hiphei! Enää 2 neuvolakäyntiä (ehkä???) koko raskauden aikana :D El tarvi kuunnella sitä napinaa painosta, ei tarvi vastailla turhiin kysymyksiin "miten on mennyt" ---> "hyvin on mennyt" jne :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

liii-saaa miks niin vähän? Eikö loppuvaiheessa oo yleensä kerran viikossa? Mulla on se ä-poli rv35, neuvolat vielä rv36, 37, 38 ja 39 ainakin...

Meillä on ainakin vähennetty loppuraskauden käyntejä, ihan loppuvaiheessa niitä on 2 viikon välein. Mä sain kyllä yhden ylimääräisen käynnin, koska muuten tapaisin "oman" terveydenhoitajani luultavasti vain kerran ennen synnytystä... on ollut aika paljon henkilökuntavaihdoksia ja tämä ensi kuussa työt aloittava terkka on meillä sitten myös lastenneuvolassa, ja ihan mielelläni mä tutustun siihen edes yhden ekstrakäynnin verran.

Okei eli ehkä mulla on sit vaan paljon käyntejä vielä jäljellä. No kivahan se on että musta halutaan pitää huolta, mutta hassulta tuntuu ajatus siitä että joka viikko pitäis neuvolassa rampata!

Mulla oli käyntei alus tosi vähän ja nyt sit tuntuukin et loppuraskauden saa melkeen asuu neuvolan tiloissa ku siel käy niin usein.

Mulla tuntuu kans liikkeet ihan missä sattuu, just tuota hipsuttelua tuolla ihan alhaalla ja välillä saa rakkokin osumia, luulin et se potkii sinne, mut vissiin on kuitenkii rt, eli nyrkkiäkö se sit tarjoaa vai päällään hakkaa :grin
MANNARYYNI onks sulla nyt lauantaina se valmennus? Mulla ois ens viikon la, oispa kiva jos ois satuttu samaan ryhmään.

Mua on alkanut kyllästyttämään koko neuvola, ei siellä ikinä mitään kovin hyödyllistä ole, hb otetaan sormenpäästä(ei näytä mulla oikein), kysytään miten oot voinu, kaikkeen vaivaan on vastauksena ota panadol, punnitaan(vaaka kotonakin), otetaan verenpaineet(voin kattoa kotonakin) ja viimeks kokeiltiin mahan päältä että selvästi on vauva RT, mitä suuresti ihmettelin ja niinhän se olikin oikeesti PT kun pari päivää myöhemmin äitipolilla selvisi.

Mun kaupungissa kuulunkin viimeseen porukkaan joilla näin tiheesti käyntejä, tän vuoden alusta neuvolan kirjoille tulevilla on vähemmän.

Hymykuoppa: Eikä normaalissa raskaudessa tarvikaan montaa käyntiä jos neuvola kokee, et kaikki on hyvin :) Ei miullakaa oo varmaan enää, kuin kaks tai kolme korkeintaa. :) Nehä katotaan tarpeen mukaan. Kaverillani on taas enempi käyntejä, kun sillä ei esim ollu kääntyny ajoissa ja sen takia sai ylimääräisen ultrankin vielä 34 viikolle.

Takaisin