Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin no kyllä mäkin varmaan lähtisin aika pitkin hampain joka viikko neuvolaan jos se ei ois niin kivan kävelymatkan päässä! Nyt varsinkin kun kevät on tulossa niin ei haittaa yhtään! Musta on vaan kiva lähtee pienelle lenkille :)
Ei mun neuvolakäynnit oo ikinä ollu vaan 5min käyntejä! Kyllähän ne perusjutut pissa, hb, paino, verenpaine, sydänäänet ja sf-mitta vie jo ainakin 15 min! Ja meillä on selkeesti myös joka käynnille joku suunniteltu sisältö niin aikaa kuluu vähintään se 30min yleensä.

Huh, oli viimeinen perhevalmennus! Meinas iskeä paniikki kun vetäjä toivotteli lopuksi hyviä synnytyksiä... niinkö lähellä se jo on?

Mulla on neuvola parin korttelin päässä, joten ehkä sen takia ei harmittaisi vaikka pitäisi käydä siellä tiuhempaan... jos on "turhia" käyntejä, niihin ei tuhraannu aikaa. Olisin tosiaan varmaan kärsimättömämpi, jos joutuisin matkustamaan kauemmas.

Jep, kyllä tässä nelihenkisessä perheessä on kivasti hommaa ettei sitä mennä aikaa ihan vaan mihin vaan tuhlaamaan :) Mutta muistan kyllä ajan kun esikoisen kanssa oltiin kahden, kaik oli toisin ja aikaa oli ylimääräisiin :)
En silti vaihtais tätä mihinkään..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ai et neuvolasta voisi selvitä nopeasti?! Meil on mennyt joka kerta tähän asti tunti ja ekat kerrat oli 1,5 h. Ei noita nyt tähän mennessä vielä kauhean montaa ole ollut mutta ton terkan puheenlahjat jo tuntien niin noi tihentyvätkin käynnit ottaa aikansa. Ihan noi "nopeet" piipahdukset vaakalla ja muilla mittareilla on kestäny aina melkein puoli tuntia.

Nipsumuki meillä ihan sama juttu! Viimekäynnillä se siirsi seuraavan asiakkaan toiselle neuvolatädille kun oli meiän kans vielä juttu niin pahasti kesken! :D Mutta mä tykkään siitä meiän tädistä. Sen kanssa on helppo jutella oikeestaan mistä vaan :)

Meijän täti on nii symppis tyyppi ja hellyttävä et sen kanssa meinaa aina itkuki päästä helposti!Tykkään kyllä tosi paljon siitä ja tykkään siellä käyvä! :) tiistaina seuraava käynti!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Meidän täti on alkanut lähestymään eläkettä ja sen huomaa ettei työ enää kiinnosta samalla tavalla..

30+0: Mä piipahdin tänään neuvolassa max 30min. Sf 27,5cm (keskikäyrän vähän yläpuolella), RR 111/76. Painoa 3 vkossa 1kg. Eli alusta asti 7/8kg. Pissa ok. Syke 130-150, rt. Ja kauhee meno mahassa... :)

Kaikki siis hyvin! Varattiin seuraavat neuvolat, loppuun asti. Nyt on seuraava terkka 33+0, sitten lääkäri 36+0, sit terkka 38+0, 40+0 ja 41+0. Ilmoitin jo et kaks vikaa aikaa on turhia ;)

Mun neuvolakäynnit on ollu 15-20min. ku ei mitään erikoista kerran oo. Mä oon aina kans yhistäny menot niin, ettei tarvii vartavasten vaan neuvolaan mennä. Viimeks ku oli lääkärineuvola ni otin myöhäsemmän ajan siks, että sain koululaisenkin mukaan vahtimaan tuota pienintä. Lapsityövoimaa :oops:

Mulla oli toi lääkärineuvola rv 29+1 ku hiihtoloma myöhästytti sitä viikolla. Seuraava neuvola on 3 viikon päästä (32+jotain) sit ilmeisesti taas 4vkoa väliä. Sit käsittääkseni tihenee siihen 2vkon välein ja ainakin yliajalla käydään viikottain. Tokihan kaikille tehään yksilöllisesti suunnitelma, mutta täällä kaikki on loppuvaiheessa tarkemmassa syynissä ettei tulis sit mitään myrkytyksiä tms. ylläreinä.

Onkohan täällä Ksshp:ssä sit joka kunnalla erilaiset käytännöt, kun mulla alkoi jo nyt käynnit 2 viikon välein. Ja viikkoja nyt kasassa 30+4

Aika on mennyt niin nopeasti että tajusin että mullahan on parin viikon päästä neuvola :D Rv 34!!
Ja laskin muuten väärin, kyllä mulla on vielä rv 38:n jälkeen yksi neuvola, ellei käy kuten esikoisesta ja synny 3 päivää 38 viikkoisen neuvolan jälkeen eli vois jäädä vaikka vikaksi neuvolaksi toi taas ;) Toivossa on hyvä elää! Kyllä!

Mä en tiedä neuvoloiden käytännöistä mutta oiskohan niin että ekakertalaisia seurattas vähän tiiviimmin...? Meillä on huomenna neuvola, viimeks oli reilu 2 viikkoa sitten. Välissä ollaan tosin siellä sairaalassakin piipahdettu...
Mulle ei oo enempää noita käyntejä sovittuna kun tää yks, mutta tiheemmin tulee olemaan.
Siitä en tiiä et onko vielä lääkäri käynneillä mukana vai ei...
Meil on tosi mukava neuvolantäti kyllä, et ihan mielellään siellä käy vaikka matka sinne on hiukan hankalahko.

Meidän neuvolan "neuvolakäyntilistas" on merkitty et mitkä käynnit on ensi- ja mitkä uudelleensynnyttäjille. Kyl meil ainakin ensisynnyttäjil on ihan reippaasti enemmän käyntei ku uudelleensynnyttäjil.

Mulla on ollu jo vissiin kuus neuvolakäyntiä ja olis kai parin viikon välein, jos ois ihan normaali raskaus, mut nyt kun ramppaan myös siellä tayssissa, niin ei välttämättä oo sitte niin paljoo neuvolaa lopussa.. Neuvolantäti meinaan mietti jo et tarviiko mun siellä ees käydä, kun kuitenki tayssis käyn usein. Musta silti on aina kiva käydä neuvolassa vähän ees juttelemassa, kun on seki vaihtelua tähän kotona olemiseen, vaikka sieltä nyt kauheesti mitään tietoo irtookkaan ja mulla on alle kilometrin matkaki siihen niin ei tarvii kauas lähtee..

Mulle ei kyllä oo annettu mitään listaa minkä mukaan käydään neuvolassa. Saan joka käynnillä uuden ajan ja nyt sanoi, että seuraava aika kahden viikon päästä.

Neuvola 30+2. Opiskelija teki mittaukset. Loppusuoralla opiskeluja oleva hiukan ujonpuoleinen. Oli kyllä kiva kun ne tunnusteli missä tonttu menee niin sain itsekkin infoa samalla. Tonttu on pää alaspäin ja vielä siis alemmas menossa, tilaa oli. Ne vissii heilutteli tontun päätä ja että vähän löysältä tuntui tosin kuin jos olisi ihan alhaalla. :) Rauta-arvot matalalla (kun vaan muistaisi syödä tabut), hitusen korkella verenpaine (ei mikään ihme remontin takia kun parisuhde tässä samalla ollut sen takia koetuksella). Oisko sf mitta ollut 26, jos oikein muistan. Unohdin äitiyskortinkin kotiin (lahopää!) Kivasti siis kaikki ja tänään vielä perhevalmennus osa 1.

Omaa neuvolaa pitäs malttaa odottaa ens keskiviikkoon saakka. Pääsee näkemään tirppanan kun ultraillaan vähän että missä asennossa mukeloitsi massussa makoilee :)
Mullakin ollut ainakin tähän saakka aika sama määrä käyntejä kuin esikoistakin odottaessa, lopusta en vielä tiedä että onko sitten vain kahden viikon välein sitten.

Eilen oli tosiaan ultra ja tänään sit neuvola.

Paino +200g edellisestä kerrasta (jännä, ku tyyppi on ilmeisesti melkein kilon kasvanu :o )
Sf 32cm
Hemoglobiini: 110
Verenpaine ok
Pissa ok

Lisäksi täytettiin joku seurantakysely synnytyksen jälkeisen masennuksen tunnistamista varten, ja enköhän pillahtanu itkuun siellä (kun meillä on miehen kans ollu sitä kriisiä ja se ahdistaa vieläkin). Olin yhteenså melkein tunnin siellä, vaik luulin et on ihan pikakäynti.

Noihin käyntien kestoon, että alkuun mekin saatiin kulutettua siellä se 30-50min, mutta tään nykysen kanssa, kun ei oo ihmeitä niin viimeksikin selvittiin 5minuutissa. Oltiinkin vähä pöllästyneitä, et täh. Mutkun ei ollu ihmeitä niin mikäs siinä. :rolleyes:

Äippäpolilta kotiuduttu. Tänään 29+6 ja pojalla painoa 1700g. Kasvaa keskikäyrän yläpuolella, minun pienessä mahassa 0___o pääkin vastas viikkoja 30+6. Ja kohdunkaula 3,5cm (aikasemmin 4?) ja paikat pehmenneet. Hän oli myös "oikein päin" vihdoin ♡♡

Munuainen edelleen laajentunut. Kuukauden päästä uusiksi ja toivotaan ettei munuainen ala kiukutella :) ja pissanäytteet saa labrassa käydä ottaa joka kk loppuu asti. nii onko tässä ny 2kk??

Mä olin siellä yksin ku mies ei päässy töiltään,mikä oli harmi juttu. Ku mä aina jännitän näitä ja oon puoliporu kurkussa ku niitä mittoja otetaan. Nyt tällä kertaa siellä oli kunnon ultra ja sellanen iso näyttökin niinko rakenne/np ultrassa. Ois mieskin nähnyt! Mutta kk päästä hän tulee mukaan :) koska ilmoitin etten mee sinne enää yksin :-D

Takaisin