Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
200-300€ maksaa ainakin Tampereella. Riippuu vähän paikasta ja siitä ostaako sen dvd:n mukaan. Liian kallista :/

Mä alkuun aattelin et 4D:hen mennään mut nyt ollaan päätetty säästää ne rahat. En mä niin kauheesti kaipaa niitä kasvokuvia että niistä noin paljon maksaisin, ostan tolla rahalla vaikka kunnon kameran et voidaan kuvata pikkuisen kasvua. Toki siinä voidaan katsoa rakenteitakin paremmin kuin mitä r-ultrassa katsottiin eli saisi parempaa tietoa vauvan voinnista. Mutta jos siellä jotain ikävää huomattaisiin niin eipä tässä kohtaa ole paljon tehtävissä kuitenkaan.

Helsingissä karvan alle 200€ tuo 4D. Meillä on varattuna ens viikolle, vähän se rahan meno kauhistuttaa mutta ei voi tätä kakkosta jättää ekan varjoon :wink

Joillakin on 4d-ultria pyytämättä ja meillä täällä on ultra jolla nippanappa näkee masukin, saatikka sit mitään sen suurempia :P Epistää!! :D

Tänään ois neukku, en vaan tiedä pääsenkö kun esikolle ei ole hoitajaa ja -19 ulkona pakkasta niin ei voi mukaankaan ottaa kun menen kävelten. Perusjututhan siellä katsottaisiin ja kohta on lääkärikin.
Poks 26+0!

Siinä tuntuu kyllä nettiotannan perusteella olevan paljon eroa millaisia kuvia ultrista käteen jää. Meillä sai molemmissa 2 kuvaa, jotka kyllä ihan onnistuikin. Ainoastaan äitini on molemmista sanonut ettei saa mitään selvää :confused: Mutta jossain saa monta kuvaa ja esim. kuvatodisteet sukupuolesta. En nyt kyllä tiedä arvostaisko tulokas sitä että vauva-albumi alkaa siitä että "tossa on sun värkit 20 viikkoisena" :grin

Meillä 4D ominaisuutta ei ollut käytössä, vaikka tosiaan jossain kunnallisissa sellaiseksikin kuvan pystyy muuttamaan. Mutta mitä olen katsellut ihmisten nettiin laittamia kuvia niin aika eri maailmasta on ne varsinaisessa 4D:ssä saadut kuvat kuin sitten r-ultran yhteydessä otetut. Ja siinä 4Dssä rakenteita, ainakin joissain paikoissa, tiirataan pitkä lista ja paremmalla ajalla. Ja siinä näkee esim, huulihalkiot yms. ainakin silloin jos se tehdään vähän myöhemmillä viikoilla.

En tiedä. Se lääkäri on vähän hoono soomi ja kovasti se yritti ultrata meidän pientä, mutta josko se ei sit muistanu tulostaa vaan niitä kuvia. Enkä minäkään kaikessa hämmennyksessä älynny kysyä.

Hannastiina12, jopas oli tökeröä. Se ultra oli itsellekin niin jännä kokemus että varmasti en olisi muistanut mitään kuvia pyydellä, hyvä mies sentään sen sukupuolen muisti kysyä.

Jos kysyt vaikka neuvolassa tai sieltä polilta (tai missä nyt ultra teillä tehdään) voisiko kuvia tulostaa jälkikäteen vielä? Ymmärtääkseni tallentavat kuitenkin siitä ultrauksesta jotain materiaalia. Lääkärin kämmi toi kuitenkin varmaankin oli, tuskin nyt jossain järjestelmällisesti kuvia on kieltäydytty antamasta. Olen jopa nähnyt omat ultrakuvani, ja se oli sentään seitkyluvun puolella se kun ne on "printattu" :grin

Mimi; Femedan 4D pitäis olla sen hintainen. Siitä saa kela-korvauksen vaikka "ei kuuluisi" saada... Voin kertoa pitikö paikkansa kun mennään 28.pvä

Meillä varattu 4D-ultra 14.2. Meen aika luottavaisin mielin,kun on tosi kehuttu paikka ja tiedän mitä sieltä saa kun mun hyvä ystäväkin kävi siellä. Ainakin tuolla tehdään perusteellinen rakennetutkimus,sieltä saa monta kuvaa ja se tutkimus tallennetaan dvd:lle jota voi sitten kotona katsoa uudelleen ja uudelleen. Ja saa suurella todennäköisyydellä selvyyden pikkuisen sukupuolesta ja näkee selvää kuvaa kasvonpiirteistä ym. :)

Ensi viikolla 4D Kaarinassa, 180 e. Ok hinta kun katselee mitä teil muilla on. Vaikka pirun kallista mennä ja saan vielä ylimääräisen ultran selkäni takia, mut mies haluaa, niin mennään sit tutkailemaan kumpi sieltä on tulossa :)

Neukku takana ja kaikki ok. Pikkuisen sykkeet 150-156. Potki välillä mut aika rauhassa oli :) Kohdunpohjan korkeus 24 :) Ja hemppa 135 eli ei tarvi kuuria ainakaan vielä alottaa, sit loppupuolella mahdollisesti. Painoa raskauden alusta 3,5kg noin.

Seuraava aika lääkärin kans ja ultra 5.2 :) Sitä odotellessa!

Mulla tais olla toi kohdunpohjan korkeus 17cm? Onko se mikä ny ekaa kertaa (22+4) mitattiin mittanauhalla? Se neuvolan täti ei kun ikinä oikee puhu muutakun ok. Tuolla neuvolakortin takapuolella on se käyrä, niin sinne oli laitettu raksi sen paksun viivan alapuolelle. Ymmärtääkö kukaa mitää mitä tarkoitan, että oonko yhtää kärryillä? :)

En tiiä muistaako se neukkutäti aina, että tää on mun eka. En mää tiiä näistä asioista 8)

Siinä käyrässä on näkyvissä alakäyrä, keskikäyrä ja yläkäyrä. Jos on lukemat käyrien välissä niin ollaan ns normaalimitoissa :) Jos oman käyrän suunta muuttuu äkisti tai mennään järjestäen käyrien ulkopuolella niin vauvan kasvua voidaan seurata sit esim ylimääräsellä ultralla.

Jepsan ja minusta vähä näytti et tää mun terkka mittas hieman pieleen koko mitan, mutta sinne päin ainakin :) Enkä oikein muutenkaan tiedä et tykkäänkö koko terkasta. Hän on kans vähä semmonen "ok-tyyppi" ettei turhia puhuta siellä. Kaipaan esikoisen aikaista hoitajaa tai hän oli itseasiassa kätilö joka tuli heti alussa tuuraamaan vuosilomalle jäänyttä th:ta. Hän oli empaattinen, iloinen, lämmin ihminen ja vaikka ensin itse vähä häntä karsastinkin niin tarkemmin ajateltuna hänen luo oli aina mukava mennä eikä tarvinu odottaa mitään tylytystä jostain painosta tai muustakaan :) Raskaana kun on muutenkin herkillä :)

Eli joo, niin, vähä kyseenalainen siis tämä nykyinen, mut josko tää nyt menis :) (marmatimarmati :P)

Takaisin