Takana neljäs neuvola (lääkärikäynti). Kaikki ok, paitsi painostahan taas jaksettiin sanoa. Mä jos tiuskaisin sille terkalle, jonka kanssa ensin juttelin, että "kyllä mä nyt ittekin tajuan, että sitä painoa on tullut liikaa". Sit näytin tädille mun kahden päivän ruokapäiväkirjaa ja jo rupesi terkkakin raapimaan päätään. En tosiaan mässää tai syö mitään "ylimääräistä", mutta kilot vaan pyörii mittarissa päivästä toiseen. Ja tosiaan painohan otettiin juuri lounaan jälkeen, eli se oli yli 2kg korkeampi kuin aamupaino. Toisaalta ihmettelen sitäkin, miksi alkupainoksi on otettu aamupaino ennen raskautta, mutta vertailupaino on päiväpaino vaatteet päällä. Painon nousun suhdettahan sitä kait seuraillaan, eikä suoraa kilomäärää, mutta kuitenkin...
Kohdun kasvu hyppäsi keskikäyrältä suoraan yläkäyrälle. Tosin isoa lasta tässä odotellaankin, itse olen ollut 4200g ja mies 4800g syntyessään. Mä menin vähän yli, mutta mies syntyi ajallaan. Saas nähdä kuinka käy...
Outoa mahakipua mulla on ollut nyt pari päivää, mutta lääkärin mukaan se ei ole vaarallista. Testaili kyllä todella perusteellisesti kosketusarkuuden, kohdun suun kiinnipysymisen ja kohdun kaulan pituuden. Päädyttiin yhdessä siihen, että nämä on jotain mahan kasvuun liittyviä kipuja.
Seuraava nevola olisikin sitten viikolla 9, eli rv 31.