Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans kaksi lääkärikäyntiä. Mä en kans koe tarvetta useammalle käynnille, kyllähän sinne lääkärille pääsee, jos on jokin syy. Neuvola käyntejäkin on nyt vähemmän kuin esikoisesta ja hyvä niin. Loppuraskaudestahan siellä saa ravata viikottain.

Mä jänskäilen että toteutuuko mun toinen lääkärikäynti, kun just tää keskimmäinen kerta on tän vuoden aikana täällä poistumassa. Aika olisi kyllä varattuna 13.2. Jos toteutuu niin siellä tehdään joku suusanallinen terveysselvitys, joka kuulemma koskee miestäkin mutta terkka sanoi ettei sitä sinne kuitenkaan kannata ottaa mukaan. :wtf

Ja siellä tehdään sisätutkimus, ehkä myös kuunnellaan sydänäänet. Meillä ei neukussa ole ultra-laitetta eli ipanaa ei pääse kurkkaamaan.

Meillä se 4 lääkäriä ja jokaisessa ultra. Ja sisätutkimus tehdään mun käsityksen mukaan kolmessa lääkärikäynnissä.
Mulla seuraava lääkäri ens kuun alussa :) Ens viikon torstaina neukku ja ihana päästä kuulemaan sydänäänet ja muutenkin tsekkaan kaikki :) Mä en malttais todellakaan enää odottaa sinne kevääseen :D

Täällä sitä on istuttu puolituntia sokerirasituksessa. Näytteenottaja ei uskonut, että vakuumilla neulalla musta ei saa verta ja eipä onnistunut! Pikkasen vituttaa, kun tosta asiasta on niin vaikea uskoa potilasta itseään. Sokerilitku meni suht kivuttomasti alas, siihen nähden miten makeaa se oli. Vähän höntti olo on, kun ei ole syönyt mitään yli 12 tuntiin. Nyt on tunnin välein sit uudet verikokeet. Vettä ei saa juoda ollenkaan. On tää hauskaa.

Mulla sama tilanne päällä. Eka muki litkua meni ykkösellä, mut toka alko tökkimään ja pahasti. Sai muutaman kerran nieleskellä ettei tullu ylös.Verta multa tulee onneksi vaivatta. Ei oikeesti vaan kiinnosta istuu nälkäisenä ja väsynyneenä kiljuvien lapsien ja valittavien mummojen joukossa. Vali-vali-vali.. :grin

Mulla kanssa paastoarvo otettu nyt, litku juotuna ja sit vaan istutaan ja odotellaan. Kyllä oli aikamoinen taistelu sen litkun kanssa! Just ja just sain viidessä minuutissa nieleskeltyä. Maun piti olla appelsiini, mutta eipä se juuri muulle maistunu kun sokerille. Paksua kun mikä. Pakko yrittää pitää se sisällä vaikka mikä olis, koska uutta litkua en aio juoda. On kuulemma eri makua kun tää eka jos joutuu toisen kerran ottamaan. Nyt on paha olo ja ihan kamala jano!!

Nii ja hirvee potkumylläkkä masussa kun on veti tyhjään mahaan tollasen määrän sokeria. Kiva kun joku yrittää viihdyttää mua :D

Tsemppiä kaikille sokerirasituksessa kärsiville. Itse olen sen jo kerran kokenut ja vielä pitäs varata aika uuteen rasitukseen vaikka sokeriarvot olikin kunnossa. Äidillä on aikuistyypin diabetes, niin minun sokeriarvoja seurataan myös tarkemmin. Siksi kaksi sokerirasitusta.

Taidan olla yks niistä, joille tulee oikeesti tosi paha olo siitä sokerilitkusta. On kyllä niin vaikee olo just nyt :o

Sokerirasituksesta selvitty. Mulla tuntu ainoastaan kaameena väsymyksenä ja oisin halunnu vaan olla pitkänään. Piikityssaldoksi tuli 5 kertaa, kun kaks kertaa ei tullut verta.
Tsemppii hymykuoppa koetukseen!
Ps. En suosittele jättämään eväsleipiä autoon -20 asteen pakkaseen pariks tunniks :P

Mullakin olis pitänyt olla kaksi sokerirasitusta sukurasitteen vuoksi, mutta koska tiesin jo valmiiks kuinka kamala kokemus tää on "unohdin" alkuraskaudessa mennä. Ihanaa, että vaikka äitillä on kurja olo niin pikkunen on melskannu jo tunnin putkeen. Tää on jo uus ennätys :)

Itsehän unohdin evääni kotiin.. Se tästä vielä puuttuis etten sais autoa käyntiin ku täältä puolen tunnin päästä pääsen, ei meinaan saanu tolppaan.

Nyt alkaa onneks olo helpottaa kun on tunnin jo istunu ja nieleskelly. Edelleen vaan ihan hirvee maku suussa :/ yök.

Voi hemmetti kun lukee näitä teijän kokemuksia ja joudun ilmeisesti iteki samaan rääkkiin ni ihan naurettavan vastenmieliseltä tuntuu koko juttu :eek: No oon kuiteski iloinen teidän puolesta kun ootte näin moni jo käyneet läpi ton epämiellyttävän kokemuksen :)

Mulla oli kans sokerirasitus tänään (25+2). Ei ollut mulle yhtään paha rasti tuo! Litku meni alas ihan janoon ja vertakin tuli mukavasti tarvittaessa. Mitään pahoja oloja, väsymystä tai muutakaan normaalista poikkeavaa en sen kahden tunnin aikana kokenut. Ainut valituksen aihe oli todella kylmä odotustila ja vanhukset, jotka kertoilivat kovaan ääneen omista ongelmistaan, vaikka mä yritin keskittyä kirjaan. Jostain syystä mä varmaan näytin niiden mielestä siltä, että kaipaan juttuseuraa.

Mä unohdin totaalisesti eväät, onneksi laukusta löytyi yksi mandariini. Nyt odotan, että kello paukahtaa vartin verran eteenpäin ja singahdan erittäin vauhdikkaasti lounaalle!

Paastoarvo oli 4,2 (raja kait 5,3 raskaana ollessa). Muut arvot taidan pyytää ottamaan mukaan tämän päivän perhevalmennukseen. Olis kiva ne tietää mahdollisimman pian, niin ei tarvitse miettiä.

Mulla torstaina toinen sokerirasitus, ahistaa jo etukäteen. Viimeks oli niin kauhee yrjöolo muutenkin meneillään, puhumattakaan 12h paastosta ja siitä sokerilitkusta. No selvisin, enköhän tälläkin kertaa:) Aion kyl pyytää et pääsen pötköttämään johonkin sängylle, 2h istuminen ei kyl tuu onnistuu jos yrjöttää yhtään.
Myöhäsin aika minkä sain, oli 8.30... vähän haastavaa ku ollaan iltavirkkuja miehen kanssa ja harvoin mennään sänkyyn ennen puoltayötä, oo siinä nyt sit syömättä ja etenkin juomatta koko ilta... :grin

Mulla on toinen sokerirasitus viikon päästä. Olisin halunnu ajan klo 8, mutta aikaisin aika oli klo 9. Meillä on onneks kahvio heti labran vieressä, ni rahaa vaan vähän mukaan ja pääsee heti aamukaffelle :)

Mulla aika rasitukseen reilun kahden viikon päästä (silloin 26+4). En usko että sokerilitkun alas saaminen tuottaa tällaiselle sokerihiirelle ongelmia mutta tulokset kyllä jännittää pikkusen.

Mä käskin eilen ton toisen puoliskoni ostaan niin paljon herkkuja kun pystyy syömään. Kun oli itellä kerrankin pakkopaasto niin ei voinu sortua ja toinen sai herkutella oikein sydämensä kyllyydestä. Luultavasti nyt ei pieneen hetkeen maistukaan sit herkut kummallekaan niin ehkä mun painonnousukin hidastuis pikkuhiljaa :D

Täällä eka lääkäri oli viikon 15 paikkeilla, nyt seuraava puolen välin käynti ja sitte se vika niin oisko joskus rv 36 paikkeilla.. Eipä kyllä ensimmäisestäkään kerrasta paljon irti saanut, keskusteltiin yleisesti miten on raskaus sujunut yms. Sitte tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin :) Mutta toisaalta mielelläni ramppaan neuvoloissa yms rakastan imeä uutta infoa, ehkä tämä on tätä alkuhuumaa kun ensimmäinen raskaus kyseessä. Sokerirasitus jääköön siihen yhteen kertaan, siihen en uudelleen mene :D

Takaisin