Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ylimääräinen ultra takana. Sydämessä ei mitään vikaa. Ainut mikä mietityttää, et vauva oli taas perätilassa. Arvasin sen, potkut on tuntuneet alhaalla. Siis aikaahan on, mutta mulla on jotenkin semmonen tunne, et mun mahassa vauvat viihtyy pää ylös päin. Mä en halua taas perätilasynnytystä!

Pioni: mun vauva on poikittain. Ja todennäköisesti mahtuu olemaan niin vielä pitkään. Vauvalla on yli 10viikkoa aikaa hakeutua oikeaan asentoon, että elä vielä murehdi!

Röppö, tiedän kyllä että aikaa on, mutta kun esikoisen perätilasynnytyksestä jäi semmonen fiilis, etten enää halua samaa uudelleen, mutta en haluaisi sektiotakaan. Mun äiti synnytti perätilan, mun sisko ja mäkin esikoisen... Voi olla sattumaa, mutta ei ei ei, mä en halua enää! Käännän sen mukulan vaikka itse oikein päin, jos kuukausi ennen synnytystä monottelee tuonne alas. Terkka on kyllä tietoinen näistä mun kääntötoiveista ja lupasi laittaa loppuraskaudesta ultraan tarvittaessa.

Minun eilinen sokerirasitus ei mennyt ihan niinku pitäs.. Saatiin otettua paastoarvo sekä 1h arvo, viimeistä tuntia siinnä sitte istuskelin kun alko oksettamaan niin pirusti.. Koitin nieleskellä ja pidättää, ettei litku tulis ulos mutta hyvä ettei syliin lentänyt kun semmoisella paineella nousi oksennus ylös..justiin kerkesin odotusaulan lavuaariin yökätä :D mutta kyllähän helpotti siihen kauhiaan närästykseen. Neuvolasta sanovat että kattovat 1h ja paastoarvon, että uusimaan ei tarvitse mennä. Aamulla tulikin puhelua, olin henkisesti valmistautunut siihen, että käry käy aina ajatellut kun valmiiksi jo ylipainoinen tapaus olen, että sokeritkin on pilvissä mutta ei.. Paastoarvo 4.2, 1h arvo 5.5 ja otettiin sitten vielä oksennuksen jälkeen varalta joka näytti 4.6. :) onneksi nyt ohi ja voi keskittyä odotukseen! Ei tarvitse tuota stressata.

3. neuvola takana. Taas oli uusi terkkari, mutta onneksi tän pitäs olla sit loppuraskauden ajan. Toivottavasti on, koska on oikein mukava terkkari. Vauvalla kaikki ok. vauvan syke oli 150-160 eli hurja oli vauhti. Kovasti välillä monotti kohti anturia. Voimavarakaavakekin käytiin läpi silleen vilkaisemalla. Terkka vaan totesi, että teillä näyttää kaikki olevan kunnossa :thumright
Verenpaine oli ihan ok, sokeri oli aavistuksen koholla. Pitäs kuulemma juoda enemmän vettä. Sen verran oli tummaa pissaa. Hemppa 133 eli ei tartte rautaa syödä vieläkään :)
Kela-lappuset sain kans. Pitääkin ne täytellä pikimmiten ja palauttaa Kelaan, jotta laskevat päivärahan 2012 verotuksen mukaan. Sain myös lääkäriajan helmikuun lopulle ja lähetteen uuteen sokerirasitukseen.
Terkan ohjeet oli, että muistaisin syödä, juoda vettä, ulkoilla ja levätä :)

Pioni, miten sun ensimmäinen synnytys sitten meni? Luulisi että se toisella kertaa tulisi peräedelläkin ensikertaa helpommin? Kyllä se varmaan(?) on aika "geneettistä" tuo perätilaisuus?
Mulla kääntyili yksi lapsi ympäri vielä 36 viikon jälkeen kolmekertaa..vähän jännäsi kyllä lopussa että mitenkähän lopulta tulee...rt oli lopulta päättänyt.. mutta kyllä aika moni lapsi mahtuu kääntymään myöhäänkin jos ei ole mahdottoman suuri (omani oli 3,7 syntyessään-itse ihan normaalikok),
tsemppiä sinne!

Hops, sähän olitkin jo selventänyt asiaa..
Koita tosiaan vaikka päälläseisontaa :grin, ja sitten pitelet loppuajan vauvaa paikallaan, ettei enää käänny..

Esikoistakin yritettiin kääntää, mutta liian myöhään. Peppu oli kiinnittyny alas. En tiedä käynnistyikö synnytys tuosta kääntöyrityksestä, kun kahden päivän päästä se alkoi (raskausviikolla 38).

Kiinnittymisissä oli itsellä niin, että ensimmäinen kiinnittyi aikaisin rt, seuraavat kolme ei kiinnittyneet, hyörivät reippaasti loppuunsaakka (yleensä vain napansa ympäri)- synnytyksessä yksi ruuvasi itseään niin että mun vatsa heilui hurjasti, oli varsin koomisen tuntuista, siis teki usean varvin napansa ympäri..
En tiedä miten tyypillistä tuo kiinnittyminen on uudelleenodottajille?

Tänään oli taas neuvola ja uus neuvolantäti+opiskelija oli myös mukana. Mukavampi oli tää täti kun mun normaali, nyt sain jopa selkokielisiä vastauksia kysymyksiini... Lisäksi sain (lopultakin) voimavaralaput täytettäväksi. Kuulin myös, että ens vkolla pitäis sokerirasitukseen mennä, kiva kun tää mun aikaisempi neuvolatäti ei oo sanallakaan siitä maininnu.

Hemoglobiini: 117 (noussu vähän)
Verenpaineet: 122/71 (neki noussu, vähän onneksi)
Paino: +700g/vko (liikaa kuulemma)
Vauvan syke 130-135, ihan ok
sf-mitta: 23cm

Paljon tuli asiaa tällä kertaa, oon ihan tyytyväinen.

3600kg? Toyotanko meinasit synnyttää? Vitsivitsi.. Yksikkö on vaa vähä väärä :wink

Hups.. Pitäs vähän varmaa kattoo ku puhelimella kirjottaa et ennakoiva tekstinsyöttö ei tunge väliin. :)

Saitko tuhinamurmeli sen dvd:n myös? Ja paljon toi nyt makso terveystalolla?

Takaisin