Mulla oli tänään ensimmäinen lääkärikäynti, rv 15+3. Mä voin hienosti, verenpaine ok (ehkä hiukka liian matala), virtsa puhdas, painoa tullut 400g/vko (aika paljon!). Repen sydän jyskytti komeasti ja tasaisesti 140. Liikkeen ääniäkin kuului. On tuo neuvolan doppler sata kertaa parempi kuin kotikäyttöinen, siinä ei kuulu oikein mitään sivuääniä.
Lisäksi tehtiin sisätutkimus, katsottiin mahdollisia tulehdusoireita ja kokeiltiin kohdun kasvu. Antibiootit lääkäri määräsi sekä mulle että miehelle jonkinlaisen tulehduksen taltuttamiseksi. Lisäksi kävin verikokeessa, kun testeissä oli kilpirauhasarvot hieman liian matalat.
Mies saikin sitten ryöpytystä kerrakseen. On ylipainoa ja korkea verenpaine... Tosin ihanan asiallisesti tulevaa isää ohjattiin oikeaan suuntaan. Se on hyvä, että joku ammattilainen latoo tiskiin samoja asioita, joita mäkin olen yrittänyt takoa paksuun kalloon. Miehen mielestä laihduttaminen on sitä, että on syömättä ja kärsii. Laihduttaminen maltillisesti ja järkevästi ei kuulemma tuo tuloksia.
Seuraava tapaaminen on sitten rakenneultra 19.12. ja neuvolakäynti 8.1. Ei vielä tiedetä on käynti lääkäri vai terkka, koska täällä ei tiedetty vaihdetaanko uusiin suosituksiin heti vuoden alusta vai portaittain vuoden alusta uusien odottajien kanssa.
Nyt voi taas hyvillä mielin jatkaa odottamista