Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Määki haluan ultraan!! :D Onneksi ensi viikolla pääsee, vielä vaan liikaa päiviä ;) Ihania kyllä lukea näitä ultra kuulumisia aina!

Ameeba, kiitos tiedosta! Hyvä että teidän käynti oli onnistunut! Hyvä jos siellä saa tän hetken painon ja tulevan painoarvion, mulla ei meinaan ole mitään käsitystä minkä painoinen meidän kirppu on tällä hetkellä ja kun ei rakenneultrassakaan sitä taannoin kerrottu :)

Ei kyllä mää oon niin pölhö että haluun sinne 4d:hen mennä! Onneksi meitä on kaksi, en joutunut toivettani miehelle pahemmin edes perustelemaan :).
Aiemmin taiskin olla jo keskustelua niistä viikoista, mutta varmaan mahdollisimman pian pitäs koittaa päästä...?

Oliko niin että Ameeba olit Kaarinassa? Sitä vaan että jos joku siellä on ollut tai sinne on varannut, niin onkohan sinne miten vaikea saada aikaa?
Edit. Siellähän oli nettiajanvaraus :).

Muokattu viimeksi:
Mulla on aika sinne ja ainakin kun itse netissä varasin niin siellä oli hirveesti vapaita aikoja. Silloin oli ainakin kolme seuraavaa viikkoa ihan tyhjää varauksista.

Tuletteko kaikki hyvin juttuun neuvolan tädin kanssa? Minulla niin kertakaikkisen erikoinen hoitsu, etten tykkää. Aina menee asiat sekaisin tai unohtuu. Nytkään en pääse tekemään kelan hakemuksia enkä vakuutusasioita saa eteenpäin koska hän ei ole muistanut/ehtinyt kirjoittaa minulle asiaan kuuluvia todistuksia. Ottaa päähän! :(

mulle on ainakin sattunu tosi hyvä neuvolatäti! se on niin rauhallinen ja asiantunteva että itellekin tulee rauhallinen olo neuvolakäynnin jälkeen. oon pystyny avoimesti puhumaan vaikeistakin jutuista, muttä täti ei oo ollu tuomitseva. tykkään siis kovasti :)

just muuten tajusin että mulla on seuraava neuvolakäynti 30+2 jasithän ne rupeekin olemaan jo 2vkon välein!

Meilläkin on osunut todella ihana neuvolatäti. Hyvin ystävällinen ja mukava. Pystyy puhumaan mistä vaan eikä täti jaksa turhista paasata (kuten paino), siitä kun on kuultu jo niin paljon.

Meillä taitaakin olla seuraava neuvola 32+0 viikolla.

Mulla vähän on ehkä vähä sellanen terkkari jonka kans ei ihan natsaa, mutta josko se nyt tämän odotuksen menisi :) Kaipaan tosin esikoisen aikaista terkkaria joka oli ihan kätilö. Hän oli osaava ja aivan ihana! :)

Kaarinan 4D:hen sai hyvin aikoja. Tosin olivat melkein kuukauden lomalla, joten me jouduttiin pari viikkoa odottelemaan, mutta hyvä nettiajanvaraus. Ja jos ja kun ihmettelette missä se tarkalleen ottaen sijaitsee, katso niiden nettisivulta hyvä ohje. Pitää mennä sisäpihalle yhteen kulmaan. Meinattiin myöhästyä...

Tähdenlento: meillä on kyllä terveydenhoitaja ei tosiaan kummankaan mieleen. Kertoo omia juttujaan, hössää ja höösää ja 2. neuvolakäynnillä kysyi mun vointia, mä vastasin olevani saikulla selän ja pahoinvoinnin vuoksi, silloin oksensin 8 xpvä ja lisäksi migreeni. Vartin päästä se nainen kehtas sanoa, niin että sehän olikin niin, että sä olit voinut hyvin. Korjasin aika jäätävään sävyyn, et eiku erittäin huonosti. Eikä muillakaan kerroilla oo reagoinut mun huonovointisuuteen ym. Oon tosi pettynyt, mut koitan kestää.

Olis kyllä tosi kurjaa jos ei sen oman neuvolatädin kanssa tulis toimeen... :/ Onko teillä joilla on käyny huonompi tuuri tädin kanssa vaihtumassa eri täti lastenneuvolaan vai meinaatteko jaksaa jatkaa saman tädin kanssa?

Meillä luojan kiitos eri täti lastenneuvolan puolella. :)
Mutta just tuollaista että unohtelee pari minuuttia sitten käytyjä asioita, ei tavoita ikinä puhelimella, kirjoittaa ajanvarauskorttiin vääriä päivämääriä. Nytkin laittoi seuraavaksi ajaksi 19.3 , tarkistin asian joka olikin siis 19.2, ei täytä neuvolakorttia kunnolla, ei osaa käyttää dopleria. Mutta kun on ainoa, niin ei voi vaihtaa. :(

Meillä eri täti lastenneuvolassa kuin äitiysneuvolassa, onneksi :)

Mulla vaihtuu koko neuvola eli tietty samalla neuvolatäti. Harmittaa kyl tosi paljon, koska mä oon tuntemattomien kanssa tosi varautunut mut meillä synkkas heti ensi käynnistä lähtien. Vielä en tiedä uudesta neuvolasta kuin sijainnin, toivottavasti sielläkin yhtä mukavaa porukkaa :)

Meillä on sama täti ä-neuvolassa ja l-neuvolassa, tarkistin sen häneltä itseltään. Kun ryhdyin puhumaan muutosta, sanoi hän, että yleensä kyllä hoidetaan loppuun asti samalla terkkarilla. Jos löydettäis asunto niin tasantarkkaan vaihdetaan samalla kerralla neuvolaakin. Mutta jos ei löydetä niin samalla jatketaan, koska sen verran pienellä paikkakunnalla asutaan ettei haluta myöskään mustamaalata neuvolan tätiä vaihtamalla neuvolaa.

Mulle neuvola on ennemminkin hössölä :grin. Ei sieltä kovin paljoa neuvoja tipu, joita en jo tietäis (terveysalalla itsekin ja ko. tädin opiskelijana yli 10 v. sitten olleena (ei onneks muista mua)). Just noissa äitiysrahajutuissa oisin kaivannut apua, niin ei sitä tullut vaan pitää nyt itse selvitellä. Toisekseen oisin halunnut, että hän oisi reagoinut mun kamalaan alkuraskauteen edes ois voinut kysyä oonko oikeesti työkuntoinen, etten vaan itse turhan tunnollisena ja siksi ois ollu töissä kun en halunnut paljastaa raskauttani töissä "liian aikaisin" keskenmenon pelossa. On tädissä hyvätkin puolensa, todella pitkä työkokemus ja kaikkea nähnyt.

Itse vaan ajattelen, että kuunteleminen on se ensisijainen juttu ja sit vasta ne "temput" eli mittaukset, paperit ja muut.

Oon ihan samaa mieltä sun kanssa Ameeba! Sitä tukea mäkin eniten oon neuvolasta kaivannu, mutta ite oon onneks myös saanu. Toivottavasti teidän ei tarvii saman tädin kanssa jatkaa enää lastenneuvolassa! Mulla on ainakin sellanen olo että en kaipaa yhtään enempää hössötystä mitä nyt jo tulee joka puolelta sekä tulossa olevaan vauvaan että raskauteen liittyen. Neuvola on mulle just se paikka missä saan olla rauhassa ja olo tuntuu normaalilta!

Niin ja tähdenlento ja Elisha onpa hyvä että teillä on täti vaihtumassa lastenneuvolaan jos ei nykyisen kanssa kemiat oikein kohtaa. Toivottavasti osuu parempi täti jatkossa :)

Mulla taas on paras neuvolantäti, mitä koskaan. Ja melko monta tätöstä on näiden raskaus- ja vauva-aikojen aikana tässä ollut, kun jossain vaiheessa se vaihtui yhtenään muuttojen ja sijaistätien takia. Nyt ollaan pienemmällä paikkakunnalla ja täällä on vain yksi neuvolatäti, joka on sama sitten kouluterveydenhuollon puolellakin. Ja mun mielestä se on vaan hyvä, ollaan tuttuja jo pitemmältä ajalta, ja saan sellaista apua ja tukea tädiltä, mitä tarvitsen ja hän oppii tuntemaan meidän perheen ja lapset, mikä helpottaa lapsilla asiointia sitten koulullakin :)

Röppö- ihan kun oltais naapureita! just samanlainen täti nyt meilläkin, hoitaa pikkukoulunkin samalla. Ja on ihan omaa luokkaansa, tuonut jopa verenpainemittarin kotiin viimekerralla sairaalasta kotiutuessa- onneksi töissä vielä tämän uusimman tulokkaan vauva-ajan, pian kyllä eläköitymässä. Tuo kyllä luxusta arkeen!

Toisella neuvolakäynnillä sain tavata oman neuvolatätini ja toistaseks ei mitään huonoa sanottavaa. Sille on tosi helppo jutella, viimeksi puhuttiin joku 20min voimavarakaavakkeen esiin tuomista vaikeista asioista(omien vanhempien alkoholin käyttö lapsuudessa ja etenkin nykypäivänä) ja se todella osas kuunnella ja antaa tukea.Ei oo päällepäsmäri ja ottaa mun sanomiset ja mahdolliset huolet tosissaan. Toivottavasti tää ois neuvolatätinä muksullekin!

meillä oo mistään voimavarakaavakkeesta puhuttukaan! ja synnytysvalmennus n. 100 km päässä. näin meillä, pienen paikkakunnan haittapuolia.

Takaisin