Neuvolakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annnika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, mäkin kävin nyt rv 22+3 neuvolassa ja seuraava onkin vasta toukokuussa joskus.. Ei kyllä haittaa yhtään näin uudelleensynnyttäjänä. Neuvolassa kyllä painotettiin että jos ongelmia on, niin käynnille pääsee kyllä aiemminkin.

Miullakin taitaa olla ens viikolla vasta 3.neuvolakäynti, silloin pitäis saada se Kelan todistus ja rv 24+1. Mut on kyl senkin edestä ravattu päivystyksessä Kätilöopistolla, äitiyspolille ja osastolla... :sorry: Neuvolalääkäri jäi väliin, kun tekivät samat tutkimukset päivystyksessä. Huomenna taas verikokeisiin.

Sf-mitta viikolla 22 oli 22cm. Näin alussa se mitta ei oo mitenkään suuntaa-antava ees. Maha kasvaa sit miten kasvaa :)

Ja mulla on ollut nyt kolme neuvolaa ja seuraava viikolla 28-29. Ja tulee siis 6 viikon tauko eikä oo mitään välissä.

Huomenna meilläkin vasta kolmas neuvolakäynti jos ei lääkäriä lasketa mukaan. Viime kerralla neuvolatäti sanoikin, että nyt tulee aika pitkä tauko, mutta kun väliin osui kuitenkin se lääkäriaika ja rakenneultra niin oli hänen mukaansa ihan ok näin. Ilmeisesti nyt käynnit vähän tihenee...

Mieki oon käyny kolmesti, 9+0, 13+2 ja 21+2. Muutaman viikon päästä neljäs käynti :) nyt 23+1.

Onko teillä ollu puhetta neuvolassa kotikäynnistä? Mulle just soitti neuvolatäti ja kyseli että miten saataisiin se sopimaan aikatauluun kun minulla on päivätyö.

Meillä ainoa kotikäynti on synnytyksen jälkeen. Siitäkin kyllä jäi enemmän fiilis, että terkkari halus vaan nähdä, että meillä on kaikki kunnossa ja vauvalla turvalliset olot...halus nimittäin kierrellä koko kämpän ja piti näyttää sitä sun tätä, teki kyllä ovelasti tän kaiken, siitä pisteet :D

Lolamon, mä oon viikolla 20+2 ja ollut YKSI neuvolan terkkakäynti. Arvaa potuttaako mua, kun ois kaikkee vaivaakin ja lupailtiin tosiaan aluksi, että tukea kyllä saa. Tasan kahen viikon päästä TOINEN käynti koko aikana, nimenomasn tää kela-käynti.

Ja kyllä nääkin käynnit vois riittää, jos lääkäri ois kuunnellu mun ongelmat ja saanu sitä kautta jotain apua, mut veti vaan kauheella kiireellä perushommat läpi. Tai jos joku ois mitannu hemoglobiinin, et johtuisko tää hitveä väsymys siitä.

Ihan loppu raskaudesta eikö niitä käyntejä ole sitten tiheämmin, kun seurataan milloin syntyy sun muuta.

Meille tulee joku perhetyöntekijä neuvolan puolesta kotikäynnille jollokin 30 viikon jälkee muistaakseni

Täällä tulee perhetyöntekijää ja neuvolatäti. Ja sillon ekalla kerralla oli tosiaan puhetta että just sillon 30 viikon paikkeilla ni vähän hämmennyin ku se siitä nyt jo soitti kun itsellä se tulee täyteen vasta vappuna.

Joo tääl ei tuu ku tuo perhetyöntekijä, synnytyksen jälkee sit vissii terkkari tulee

Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Hb pysynyt hyvänä, 139 oli eli tosi hyvä. Loppukuusta taas neuvola ja samalle aamua ois se hiton sokerirasitustesti sekä ylimääräiset verikokeet rh- takia. Saadaan sit selville myös vauvan rh, et tartteeko mulle laittaa vasta-aine rokotetta.
Myös saatiin kelan paperi ja äitiysloman anoin heti, alkaa 3.6., mut sitä ennen pidän kesälomaa. Odotan kotiin jäämistä, toivottavasti myös olo pysyis loppuun saakka hyvänä. Tällä hetkelläkin vauva möyrii kovasti masussa!

Tänään oli kolmas terkkaneuvola, viikolla 22+ jotain mennään. Sain raskaustodistuksen, äitiysloman aion hakea heti, äitiyspakkausta venytän vähän pidemmälle. Hemoglobiini oli laskenut 129 -> 109, joten sain kehotuksen syödä lisärautaa. Oletinkin, että sitä tarvitaan, väsymys on ollut sen verran kovaa viime aikoina. Kohtu kasvaa keski- ja alakäyrän tuntumassa ja vauvan syke oli jälleen tasainen 150. Tulipa sieltä napakka potkukin doppleranturille.

Sokerirasitukseen en joudu, vaikka ikää on reippaasti yli 25. Ei kuulemma laiteta enää nykyään, jos sukurasitetta ei ole ja paino on normaali. Eiköhän siinäkin ole säästöpaineet takana.

Koska kaikki on sujunut normaalisti, en kaipaa enempää neuvolakäyntejä. Nytkin tuossa meni vaan puolisen tuntia. Jos joku askarruttaa käyntien välillä, niin verkkopalvelun kautta voi kysyä tai sitten piipahtaa avoimessa neuvolassa. Enemmän odotuksia on perhevalmennusta ja sairaalavisiittiä kohtaan.

Neuvolassa käyty tänään, tänään 23+4. Kelajuttuja käytiin läpi ja raskaustodistuksen sain kans, täytyy muistaa viedä kopio työnantajalle. Hb oli vähän laskenu, mutta oli vielä 122. Tää väsymys johtuu varmaan sit ihan lusmuilusta, toi selkä kun ei anna aina juurikaan liikkua. Kaikki muukin oli kunnossa, mutta sf mitta oli 22 ja heti täti tarkisti kuinka esikon kanssa oli toi mitta kasvanu, ymmärsin et vähän ihmetteli mittaa. Mun korvaan toi kyllä kuullosti ihan normaalilta.

Merkattiinko teillä sf mitta neuvolakorttiin? mulla se mitattiin mut ei mitään hajua mitoista... kai se ok oli kun ei mitään sanonuto_O

Niin merkattiin mullakin, meidän neuvolakortissa on sellanen taulukko johon se merkataan ja siitä näkee millä käyrällä mitta on.

Minuu vähä harmittaa, kun ei mitää tollasii mittailla ja merkkailla neuvolakorttii. Ei sf-mittaa, eikä painoa eikä mitää, vaikka sitä onkin täällä Naistenklinikalla varmasti paljon tarkemmasta seurannassa.

Takaisin