Neuvolakuulumiset

:)Nyt kotona aloin tutkiin tuota äitiyskorttia ja heti huolestuin ku se kätilö on laittanut sykkeen kohdalle vaa yhden plussan??! Sykkeestä vaan siäl sano et se on noin 150, mut ei mitään puhunut, onko hyvä vai huono? Osaako joku neuvoa tääl, et miksei siihen ole laitettu kahta plussaa?
(en taas ymmärrä mistä tuo hymiö tuohon viestiin pomppasi ja miksen saa sitä poistettua!) Katsoin omaa korttiani ja siihen ei ole sykkeestä merkattu mitään.. :D En edes löytänyt mitään sykekohtaa. Ar-ultrassakin merkattiin vaan "syke +". 150 on ihan normaali syke :)

//edit. Nyt löysin sykekohdan ja lääkäri oli merkattu +170, mutta ultraaja ei merkannu mitään..

Jaan teille pikkusen sivuprofiilin. Pikku apina taitaa siellä kasvaa :D
Oliko sillä häntäkin? :"D
 
Muokattu viimeksi:
Eka ultra takana ja kaikki hyvin :) niskaturvotusta oli 1,2 ja se on kuulemma normaali seulonnan tulokset saadaan siiten ensi viikolla neuvolassa. Sydämmen syke oli voimakas ja tasainen, saatin sitä jopa hetki kuunnella. Viikot vastasivat 11+3 eli ihan hieman heittoa siihen mitä neuvola laski (11+4) mutta la ei muutu. Kovin oli liikkuva kaveri :) Aamulla kun katselin esikon aikaista äitiyskorttia niin ekassa ultrassa vauvan mitat oli 45,2 ja vastasivat viikkoja 11+2 mutta nyt vauvan mitat olivat 46,6 ja vastaavat kuulemma viikkoja 11+3... o_O olenko ainoa jota tämä ihmetyttää? Kun sitten esikko on ollut viikolla 20 rakenneultrassa 49,2 ja vastannut viikkoja niin tuo 1,4 heitto ja vain "päivän ikäero" kuulostaa hieman oudolta...
 
Ninnuli87, meillä on mittaa 55,78 ja se vastas 12+1. Uskoisin että tuo päivän heitto pitää paikkaansa. Enemmänkin lähtisin kyseenalaistamaan tuota vko20 mittausta 49,2... olisko se ollut sittenkin joku muu mitta? :)
 
Pakosta tuossa sitten on joku häikkä? Ei ainakaan voi olla milleistä kyse, jos viikolla 20 on 49,2 :D Eikä tuo nyt senttejäkään voi olla...
 
Pakko olla virhe. Esikko ollu 12+1 crl 64,3 ja 20+1 crl 182,3. Ja syntyessään oli pieni 48cm ja 2750g. :)
 
Tuo mittaaminen on millitarkkaa käsityötä ja eri mittaaja voi saada vähän eri tuloksen. Millikin näin pienillä vaikuttaa kovasti ja siksi esim rv6 sain ultrassa vain arvion viikoista ja tarkentuu huomenna np:ssä. Ei noista pienistä eroista kannata huolestua ja sikiöt kasvaa eri tahtiin. Mun mielestä muutkin mitat kuin tuo pituusmitta vaikuttaa viikkoarvioon. :) Kyl ne ultraajat sanoo, jos olisivat huolissaan jostain!
 
Mulla on mies ollu mukana molemmissa ar-ultrissa jotka tehtiin alakautta ja huomenna tulee mukaa myös nt-ultraan :) Eihän se siellä alapäässä seisoskele vaan yläkropan luona kädestä kiinni pitelemässä :grin
 
Mies ollu esikosta mukana ja mikäs siinä. On se mun alapään nähny. :D Nyt ei pääse, kun on esikon kanssa.
 
Eipä mua tai miestä haitannut sekään, että pari ultraa ja tutkimusta tehny mies lääkäri ja ihan tuo on paikalla ollu vauvaa katsomassa ja mua tukemassa.
 
Me saatiin kans monta kuvaa osa oli hyviä ja osa suttuisia. Mut mä oon jo osannu vinkata silloin kun ultraaja pysäyttää hyvässä asennossa kuvan niin sanon onpa hyvä asento sillä tai kylläpä näkyy jalkapohjat hyvin niin silloin se yleensä tulostaakin sen kuvan. Mä olin tunnin ultrattavana. Loppu aikana alavatsa oli jo kipee siitä painelusta et halusin jo pois.

Mun mukana mies ei ollu kertaakaan ja np ultra otettu aina vatsan päältä. Mut tosiaan mieshän saa olla kaikessa mukana,jos vain kantti kestää. Toiset miehet ällöävät kun näkevät et kuvataan alakautta. Ja vielä jos on mies puolinen joka kuvaa. Ajatus vähän ällöttää,mut siihen tottuu .meillä gynegelogit ollu mies puolisia.

Itekkin selasin vanhat neuvolakortit läpi ja yritin kattoo mittoja. Mut lapset kuitenkin ollu niin eri kokoisia. Niitäkin alkaa olla jo vino pino :greet025

Olo ollu kyllä ultran jälkeen tosi hyvä paitsi tänään myöhemmin alko kova päänsärky ja pitää keittää kahvia .se yleensä helpottaa. Olisko kahvin vieroitus oireita. :grin
 
Totta kai mies mukaan ultraan! Se on kuule jo tässä tilanteessa aika turhaa enää kainostella! :grin Luulis miehen nähneen jo akkojensa majavan x"D ja tosiaan mies on yleensä pään vierellä katselemassa, ei siellä alapään puolella:wink

Minulta ultrattiin mahan päältä sekä sisäkautta. En osaa sanoa miten on käytäntö muissa paikoissa. Osalta olen kuullut, että vain mahan päältä ja osalta vain sisältä ja osalta sekä että.
 
Mies lekuri meillä oli ainakin noissa ultrissa :) Ainoo mikä vähän "ahdisti" viimeks kun käytiin oli kun lekurin piti tulostaa kuvia ja hups,paperi loppu.Siinä meikäläinen sitten pöydällä lettu levällään makoilee ja lekuri häärää pää melki jalkovälissä kun ei meinannu saada sitä ultra laitetta kääntyyn että saa laitettua uuden paperin.Mies siinä vielä tokas et nyt kun tarvittas huoltomies vielä paikalle..Eihän siinä sitten meinannu mistään mitään tulla kun ruvettiin kaikki hirnuun mutta loppu hyvin,kaikki hyvin,lekuri sai paperin laitettua ja me kuvat mukaan :grin
 
Mullakin oli mukana mies! Oli paikalla samalla joku ultra laitteen käyttöä tsekkaava mies antamassa vinkkejä ja opiskelija. Itseäni ei niin ujostuttanut olla siinä jalat harallaan koska tilanne on kuitenkin normaali ja henkilökunta osaavaa joten syytä arastelulle ei mielestäni ole. En tiedä tosin ujostuttaisko jos olis mies ultraamassa alakautta. Laitteen tsekkaaja poistu sillaks aikaa ku alakautta ultrattiin.

Tässä lupaamani kuvatus pikkuisesta! Tosiaan porukoiden kommentti "ku pikku apina" :D

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1409763840872.jpg
    1409763840872.jpg
    37.3 KB · Katsottu: 41
Tällä ikää ei enää jaksa välittää miltä näyttää,saati mitä joku muu ajattelee :laughing002
No joo,kyl mie sen verta välitän että joskus sitten kesän korvilla ainakin alotan zumban pitkästä aikaa.Mut tuossaki lähinnä painaa jaksaminen ei se miltä kroppa näyttää :grin
 
Takaisin
Top