Neuvolakuulumiset

Meillä eilen niin odotettu ja jännitetty nt-ultra - yksi elämäni hirveimmistä päivistä. Todettiin siis keskeytynyt keskenmeno jo 7.raskausviikolla. Olen kantanut yli 6 viikkoa kuollutta alkiota kohdussani ja rakastanut ajatusta vauvasta, kiintynyt siihen päivä päivältä enemmän. Istukkahormoni on pitänyt yllä raskausoireita, vaikka pikkuinen on kuollut. Meillä ei olekaan nyt ensi pääsiäisenä kotona pientä vastasyntynyttä vauvaa. Olo on pohjattoman tyhjä, surullinen ja lohduton.

Onnellista odotusta teille maaliskuisille.
 
Voimia starling :Heartred
Itse kokenut saman ekassa raskaudessa, juurikin samoilla viikoilla oli keskeytynyt. Otti aikaa toipua, mutta kyllä siitä selviää ajan kanssa :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voimia, sanat ei riitä lohduksi, niin väärin joutua kokemaan mitä sinä joudut starling... varovasti kuitenkin toivon onnea tulevaisuuteesi ja rohkeutta nähdä eteenpäin synkässä tilanteessa :Heartred
 
Voimia starling :Heartred
Itse kokenut saman ekassa raskaudessa, juurikin samoilla viikoilla oli keskeytynyt. Otti aikaa toipua, mutta kyllä siitä selviää ajan kanssa :Heartred
Sama täälläkin.. 7.viikolla oli keskeytynyt ja vuoto alkoi vasta viikolla 12. Kauheaa oli!
 
Meillä tänään vihdoin np-ultra. Pitkään on pitänyt odottaa, kun laskettu aikakin on vasta aivan kuun lopussa... Niskaturvotuksen määrää ei sanottu, ultrauksen tehnyt kätilö totesi ettei sitä ole. Mietin tässä, että onkohan niin, että sitä ei edes mitata lainkaan, jos ei ole havaittavissa? Riskin suuruudeksi kaikkinensa tuli matala riski, eli hyvillä mielin näin olemme :)
 
Sanoja, kyllä ne on sen np:n mitannut ilman sitä ei saisi sitä riskilukua laskettua. Ja usein jättävät sen sanomatta kun sillä ei ole yksinään niin suurta merkitystä kuin verikoe+np yhdessä. Mukava kuulla että saitte hyviä uutisia ja näitte pikkuisen :)
 
Meillä oli tänään vihdoin ja viimein nt-ultra ja kyllähän sieltä masusta pikkuinen löytyi :Heartred Kaikki vaikutti olevan kunnossa, niskaturvotuksen tarkkaa määrää ei sanottu mutta alle 2mm, joten kuulemma siltäkin osin pitäisi asiat olla ok :) Laskettu aika aikaistui 3 päivää, joten nyt menäänkin jo 12+6 (eikä 12+3 niinkuin menkkojen mukaan).
 

Liitteet

  • ultra.jpg
    ultra.jpg
    429.4 KB · Katsottu: 37
Meillä on tänään neuvola-ajan yhteydessä lääkärikin. Pitäisi tässä aamupäivästä kirjoittaa muistilappu, että tajuan kysyä kaikkea mitä on ollut mielessä. Minulla on mm. jäykkäkouristusrokotus vanhentunut, että voikohan sitä uusia raskaana ollessa vai pitääkö tässä pelätä ensi maaliskuuhun asti ettei vaan tule mitään likaisia haavoja hankittua.. :/ Riskejä kuitenkin on, kun käyn talleilla ja isäni luona nautoja hoitamassa. Ja muutenkin tulee rymyttyä ulkona milloin missäkin.
 
Lismubettina: tässä on THL:n ohje raskausajan rokotuksista http://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/eri-ryhmien-rokotukset/raskaana-olevien-rokotukset , ton mukaan jäykkäkouristusrokotus on siis ihan ok ottaa raskausaikanakin. Itsellä on vähän kinkkisempi tilanne, kun pitäisi ottaa viimeinen b-hepatiittirokotus raskauden loppupuolella. Taidan jättää sen kuitenkin suosiolla synnytyksen jälkeiseen aikaan kun ei se yli mene kuin parilla kuukaudella eikä äitiyslomalla ole enää samanlaista riskiä edes altistua sille kun ei ole duunissa. Lapsen oon kanssa ajatellut rokottaa b-hepatiittia vastaan, vaikka ei Suomessa perusrokotteisiin kuulukaan.
 
Aamulla oli neuvola ja ekaa kertaa kuulin sydänäänet :Heartred Kyllähän se on ultrassa näkynyt, mutta aika ihanaa oli kuullakin! Pitkään joutui haeskeleen ennenkö löytyi, mutta sit kun löyty niin totesi että vahvasti sykkii ja jotain 153 se taisi lyödä :love7 Viikkoja 13+2.
 
Olen myöskin suunnitellut meidän muksuille hepatiitti rokotuksia, olikos Twinrix tms ...itsellä ja miehelläkin on, ja kun elämämme ollaan reppureissattu niin lasten kanssa suunnitelmissa lähteä maailmaa kiertään myös. Ollaan tässä jo toki ympäriinsä kokoajan matkusteltukin mutta ei vielä niihin riskeimpiin paikkoihin.
Mulle sanoi erikoistunut lekuri että nuo hepatiitti rokotteet ei vissiin menetä niin nopeesti tehoaan ettei haittaa vaikka vahvistus myöhässä useammankin kuukauden. Mä otin yli 6kk myöhässä :)
 
Meillä on kanssa esikoinen rokotettu jo pienenä sillä hepatiitin yhdistelmärokotteella (sekä a että b), kun paljon reissataan.
 
Täällä toinen neuvola takana ja kaikki oli niinkuin pitääkin:) syke löytyi heti +150 painoa oli tullut hurjat 100g. Nyt vaan odotellaan rakenneultran joka on vasta neljän viikon päästä...
 
Tänään lääkärineuvolassa. Sydänäänet normaalit ja kovasti taas liikuttiin kuuntelun aikana. Sisätutkimuksessa kaikki ok, kuten myös verenpaine, virtsa ja painonkehitys. Ekaa kertaa mittasi myös sf-mitan, mikä myös osoitti normaalia kasvua. Hassu lääkäri se kyllä oli, sillä rupesi kovasti mainostamaan mahdollisuutta saada saikkua, vaikka olin juuri vastannut työtä koskevaan kysymykseen, ettei työskentely rasita pätkääkään!
Eilen toi posti hyviä uutisia eli 2. trimesterin seerumiseula oli puhdas eikä siis ole kohonnutta riskiä Downiin.
 
Takaisin
Top