Neuvolakuulumiset

Joo, mä sain just sillä tekniikalla käännettyy tän pirpanan. Eli konttaus ja pieni heijaus liike lantiolla. Sillä sain sen käännettyy pariin ootteeseen. Nyt onneks pää hyvin alhaalla.
 
Minkälainen heijausliike? :) Ja pylly pystyyn ja kontilleen? Mulla on heppuli mahassa poikittain. Pylly on navan kohdalla, jalat venyttää oikeelle kylkeen ja pää tuntuu välillä oikeella puolen alempana, toisinaan en tunne eli ilmeisesti ylempänä.
 
Mieki yrittäny pyllistellä tätä raivotarjontaan. Tosin jos magneettikuvan mukaan mahtuu perätilassa tulemaan, ni ei oo niin justiinsa.. Nane jos on hyviä vinkkejä ni kerro vaan (:
 
Tänään oli aivan ihana "kontrolli" päivä neuvolassa. :smug:

Viime viikolla kun oli hieman proteiinia pissassa niin oli sitt uusinta käynti. Ja puhdashan se oli!! :) Sain samalla purkaa sydäntäni kaikista mielessä pyörivistä asioista ja tuntihan meni äkkiä turistellessa. Täytyy kyll kehua, ett mulla on maailman paras neuvolatäti, jolla on kyll "ihanat korvat". :grin Eli jaksoi kuunnella ja kertoa faktat ett se kivi vierähti pois harteilta. :wink

Ja mitä Tiiveröiselle kuului... pää alaspäin köllii edelleen. Täti kun koitteli myös hieman missä ja miten siellä masussa ollaan niin tais Tiiveröinen hieman ottaa nokkiinsa ja yrittikin sitten karkuilla ja potkia kun alettiin kuuntelee sydänääniä. Omapäisiä piirteitä nyt jo.... :joyful: :joyful:
 
Mulla oli tänään 36 +5 neuvola. Saa alkaa kuulemma maitoa pumppaamaan pakkaseen. Sitä jo kerran spontaanisti saunan jälkeen tuli, nyt en oo nähny vähään aikaan. Täytyy kaivella kaapista säköpumppu ja alkaa testailemaan. Oma maito sit synnyttämään mennessä mukaan pakkasesta, niin a'vot saa vauva heti mamman maitoa.

Viimeksi sai poika luovutusmaitoa, kun oma tuotanto lähti niin hitaasti käyntiin. Se harmitti siinä kohtaa, kun jotenkin "iso rintaisena" sitä kuvitteli maidon vain holahtavan. Hienoa kyllä, kun luovutusmaitoa on olemassa.
 
Oho! Mielenkiintoinen ohje Pipo. :) tähän asti oon kuullut vaan, että ei sais lypsää ennen synnytystä.. En siis tuomitse! Oon ite just miettinyt, että eiks se toisaalta olis just hyvä vähän herutella etukäteen. :)
 
Eikös ekana tuu sitä kolostrumia?... Jos enemmänkin pumppailee niin pitää vaan sit huolehtii että just NE tulee ekana vauvoille, vai mitä? Miks ei, varmaan tuo lisää hyvin itsevarmuutta imetyksen alkuun. Go girl!!
 
Tämä ohje liittyi siis tuohon radiin. Sain neuvolasta pediatri Eeva-Liisa Langillen näkemyksiin liittyvän ohjeen matkaan.
 
Onhan esim. tandem imettäjiä jotka imettää läpi raskauden. Ja sit tissit vissiin osaa tuottaa kahden eri ikäisen vauvan/lapsen tarpeisiin erilaista maitoa. Aikamoista. Ei siis itellä kokemusta mutta ihan ennen vanhaan oli kait yleisempää ja luonnollista. Jos sitä tavaraa tulee raskaana niin mikä ettei sitä pumppaisi varastoon..?
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Olin torstaina neuvolaläärillä ja kaikki hyvin, pientä kypsymistä jo onneksi tapahtunut. Ainoa asia mikä jäi vaivaamaan oli se, että sanoi vauvan pään olevan vielä ylhäällä. Kaksi viikkoa sitten olin toisella lääkärillä supistelujen takia ja tämä lääkäri sanoi, että pää on jo hyvin alhaalla. Tää eka lääkäri oli kyllä tosi varovainen, eikä kunnolla uskaltanut ees kokeilla... Harmittaa vaan kun nyt jäi sellainen olo että ei tiedä yhtään mikä tilanne on. Esikosta pää oli myös tässä kohtaa alhaalla, joten jos vaan uskon tuota varmemman oloista lääkäriä :rolleyes:
 
Kävin myös eilen 35+3 lääkärissä.Joulusta asti ollaan oltu tukevasti raivotarjonnassa.Kohdunkaulaa 2,5cm ja sormelle auki. "Onko kaiki huvin?" Kysyi lääkäri ja valitin tukkoista nenää ja kamalia liitoskipuja. "Tarviiko kipulaaketa,nukkuko uolla huvin?" Kysyi siihen lääkäri. Ja siinähän se käynti sitten oli. Eli ei tuolla liukuhihnalla paljoa pääse sydäntä purkamaan, Pääasia kuitenkin että kaikki on hyvin.Ei verenpainetta,ei protskuja,ei turvotusta. Ukko saa kotosalla toimia kaatiksena kun nyt joku uusi hormoni on taas saanut kyynelkanavat auki ja silmät pyörimään päässä.

Höh ja pöh.Kerjää sympatiaa tuttavallisesti ystävällisesti hän.

Hauskaa viikonloppua kaikille kanssakärvistelijöille!

Mainittakoon vielä, että mahatyttö on rauhoittunut huomattavasti eli kärvistely kohdistuu lähinnä keskipentuuni, jolla on onkelmia koulumotivaation kanssa. Pienet lapset, pienet vaivat.Isot lapset,vähän isommat murheet...
 
Liinuska, lähes nii kauan, ku vauva ei ole kiinnittynyt, se voi tulla sieltä alhaalta takasi ylös päin. :) tosi alhaalla vauva saa olla, että lääkäri tai neuvolatäti menee sanoon, että ei ole kiinnittynyt, mutta tuskin tuolta enään nouseekaan. Toisilla vauva laskeutuu vasta synnytyksessä. Se ei siis varsin kerro mistään. :) olin ite yli tunnin täysin auki ennen, ku pääsin ponnistaan. Odoteltiin vauvan laskeutumista. Toiset saattaa joutua odotteleen monta tuntia vauvan laskeutumitsa vaikka ovi ulkomaailmaan onkin jo auki. :)
 
Mistähän luin että uudelleen synnyttäjillä varsinkaan ei yleensä vauva kiinnity missään vaiheessa välttämättä.? Vai puhunkohan nyt höpöjä ja pöpöjä..
Mulla kuitenkin ollu pari viikkoa vauvan pää toooosi alhaalla. Ei tunnu mukavalta, suorastaan tunnen sen pään haarojen välissä ja kävelen tosi vänkästi. Lääkärikin sano et äkkiä sit sairaalaan ku alkaa tohinat.

Mikäköhän vempulatyttö meille tulossa kun vaikka jo laskeutunut niin silti potkii ku hullu. Välillä tulee kiljaisu suusta kun sattuu! Ei pojat tälleen mahassa mesonnu, ainakaan näin kovasti.
 
Joo ei kiinnity välttämättä kuin ennen synnytyksen käynnistymistä.

Aadaeveliina : Ikävä tunne kun tuntuu pää jo jalkovälissä.

mulla olis maanantaina soittoaika neuvolaan. Seuraava aika pitäis saada. Viikonpäästä neuvolatädil on talviloma. En tiiä sit milloi se kerkee ottaa mut vastaan.
 
Tänään oli lääkärineuvola, rv 35+4. Painoa oli tullu edelliskerrasta (4.2.) 1,3 kg, Hb 127, paineet 109/64, sf 31,5 cm. Kaikki oikein hyvin siis. Paikat on vielä aikalailla kiinni ja vauvakin melko ylhäällä, mutta onneksi raivotarjonnassa. Lääkäri totesikin, että ei ainakaan näillä näytöillä tartte ihan heti odotella syntyväksi. Edellisetkin on menny päälle lasketunajan (41+6 ja 40+5), niin taidanpa ihan suosiolla jo kääntää ajatukset maaliskuun loppuun ellei jopa aprillipäivään... :wacky: Hulluksi tosin saatan tulla ennen sitä, kun nyt on jo semmoinen fiilis, että riittäisi tämä raskaana olo ja jotenkin odotan jo sitä, että saa vauvelin kainaloon tuhisemaan! :happy:
 
Minulla kans oli tänään neuvola ja näköään mennään mymmeli aika samoilla ajoilla eli mulla 35+2. Painoa tullut kaikenkaikkiaan n.16kg. Sf 32 ja vauva raivotarjonnassa kiinnittynyt tuonne alas. Raudat hyvät ja pissa puhdas..ihana kun kaikki kunnossa nyt alkaa sitten viikottainen käynti neuvolassa.
 
Eilen oli neuvola, mittausten mukaan kaikki kunnossa. Sf-mitta oli 28,5 (rv 34) ja painoa tullut nyt yhteensä 6,3 kiloa. Pikkuinen on selkeästi ottanut loppukirin kasvun suhteen ja on raivotarjonnassa.
 
Mulla oli tänään neuvolalääkäri, 35+2. Kokoarvio oli tällä hetkellä 2,6 kg ja siitä pitäis kasvaa laskettuun aikaan mennessä vajaaseen 3,5:een :) Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut oikein mitään vielä.
 
Takaisin
Top