Neuvolakuulumiset

Täällä rv 38+3 ja neuvolassa käyty tänään

paino +1,8kg (kyllä pikkusen turvottaa tämä hemmetin kuumuus!!:angryfire)
Turvotus ++
RR 121/84 ,alapaine aavistuksen alkanut nousta mutta ok tasolla vielä kuitenkin (norm.65-77)
Pissat negat
Sf 33cm

Masun tutkiminen oli vaikeeta kun toosi kova supistus koko ajan päällä, tukalaa teki. Kivuton mutta älyttömän napakka harkkari melkein koko päivän ollut päällä?! Ja nyt illan mittaan olen ihmetellyt kun tuntuu että masusta toinen puoli on pinkeenä mut toinen ei :sad001 onkohan ihan normaalia..

Varailtiin ensi viikoksi aika mutta terkka vihjaili että ensi viikoksi löytyisi kyllä hyvin kotikäyntiaikoja :) ei pitänyt mahdottomana että tämä olisi ollut viimeinen käynti näissä merkeissä mutta saapi nähdä sitten :)

Olo on jo aika tukala ja kurja. Tuntuu että miehelläkin jotkut viimehetken hormonimyrskyt kun on ollut koko viikon vähän kireenä ja "suuttuu" helposti, alkaa möksää yms :sad001 toki hänelläkin painaa koko kesän työt ja loma alkaa vasta viikon kuluttua, joten siinä ehkä suurin syy. Mutta halit ja pusut ois tosi kivoja :Heartred pääasiassa raskausaika ollut parisuhteen kannalta mukavaa aikaa meillä :) ehkä tämä nyt vain jotain viime hetken levottomuutta, puolin ja toisin
 
mulla kans tota toispuolista vatsan pinkeyttä,oletinkii et vauva on siellä jotenkii vinksallaa,en sit tiiä mistä se oikeesi johtuu :) mut tuskin se mitää vakavaa on.
 
Tänään oli neuvola, nyt rv 38+2. Oma terkkari lomalla, joten sijaisen pakeilla olin.
Pissa puhdas.
Hemppaa ei taaskaan katottu, ja tuskin kattovat enää koko loppuaikana.
Verenpaine ja oma syke hiukan koholla, mutta niin se on ollu nyt useaan otteeseen näin loppuviikkoina.
Painoo tullu kaikkiaan nyt 7,6kg.
Sf-mitta 34cm ja vauvan syke hyvä.

Tänään mulle mainittiin siitä TAYS:n potilashotellista. Että sinne sitten jos oma ja vauvan vointi on hyvä synnytyksen jälkeen.
Viikon päähän maanantaille varattiin seuraava aika, jos nyt ei sitä ennen synny. Pää oli ainakin niin jumissa jo, ettei tää terkkari saanu sitä liikkuun.
 
Tänään oli tosiaan neuvola ja rv 38+5.

Pissa puhdas.
Hemoglobiinia ei kattonut, kun viimeksi oli niin hyvä lisäraudan takia.
RR 132/76 ja kuulemma normaalia, että nousee lopussa.
Sf-mitta oli kun olikin tippunu 32,5 (edellisellä kerralla 34)
Vauvan syke hyvä.
Sagan tulokset sain ja oli negatiivinen.

Ens viikolle varas ajan ja sano, että jos nyt lähtee aikasemmin syntymään, niin ilmottaa vaan, että voispi tulla kotikäynnille. :wink Siihen tähdätään, mutta olojen puolesta tää voi kyllä mennä ylikin...
 
tänään neuvolassa käyty 38+3
oma terkka oli tullu kesälomalta, ni käynti ei kestäny ku sen n.15min :cool05

paino oli pudonnut viikossa 100g
paineet 125/74
pissa puhdas
sf-mitta 37,5
tarjonta tietysti rt
sykkeet +140
liikkeet ++

viikon päähä varattii aika, sano että jos tulee muutoksia,ni saa soitella sit ja perua aikaa :D
 
Täälläkin oli tänään neuvola rv 39+5

Paino +200 viikossa ja vielä on matkaa 1,3kg lähtöpainoon eli hienosti tämä "norsu" saanut pidettyä painon koko raskauden kurissa melkeinpä pelkällä ruokavaliolla :)

Paineet 119/65
Pissa puhdas
Hb 137
Sf laskenut 33cm, ku viimeksi 34,5cm
Sykkeet +140
Liikkeet ++

Ja pää ei vieläkään kiinnittynyt, mutta ku toinen terkkari pyydettiin verestämään muistoja, ku tekevät jotain muutoksia, niin sanoi, ettei se kiinnittyminen ja todella alhaalle laskeutuminen ole niin ylistä uudelleen synnyttäjillä, kuin ensikertalaisilla.. En tuotakaan tiennyt, kun muistaakseni koko kiinnittymisestä en ole ennen tätä raskautta kuullut mitään :book1
 
Me käytiin eilen (38+6):

Paino +480/viikko (jee, kyllä sitä painoa lopulta sitten tulikin eli nyt ois 6,4 kg ihan neuvolakortissakin näkyvissä ja ekassa neuvolassa puntari näytti yläkanttiin eli ehkä sellanen 10 kg oikeesti)

sf 35cm
syke 135
proteiinit +/-
liikkeet ++
paineet 109/78
hb 118

Muistettiin viimein palauttaa sellaset tunnekyselyt ja niistä sitten keskusteltiin... Täti kyseli myös mieheltä paljon esimerkiksi tuntemuksista ja synnytykseen valmistautumisesta, mikä on ihana juttu kun meillä miehelle on tosi tärkeetä päästä mukaan neuvolaan :) (Mies on nyt työttömänä ja aikaisemmin ei tosiaan päässyt töistä kuin ultriin kun oli tuo 120km välimatka).

Seuraava käynti 40+2... jotenkin puoliksi uskon, että sinne ollaan menossa! :)
 
Meilläkin mies on ollut mukana melkein joka neuvolakäynnillä, onko peräti 2 kertaa niin ettei oo mukaan päässyt. Mulle on kans sanottu et uudellensynnyttäjillä ei oo niin yleistä se laskeutuminen kiinnittymisestä puhumattakaan. Meil ois huomen iltapäiväst neuvola ja vahvasti näyttää siltä että sinne mennään :BangHead .
 
^ Sama fiilis!
Aamulla neuvola ja toivoin ettei sinne tarviis mennä :angryfire (huomenna rv 39+6)
 
Sama vika täällä,aamulla neuvola. Toivottavasti olis nyt jo viimenen kerta ennen babya!
ensi viikon maanantaina olis äippäpolilla yliaikakontrolli. jaksaa,jaksaa vielä,yhtään ei oo odottavan aika pitkä!
 
Täällä aamulla taas koko kontrolli... Huomenna pitäisi selvitä lähdetäänkö kaveria häätämään yksiöstään vai odotellaanko tässä kaikessa rauhassa... Vähän ehkä jänskättää, mut miestä jännittää enemmän!! :D
 
Juu jos sitä aamupalaa ja laittas ittensä valmiiksi.ni pääsee NEUVOLAA:Sd
Näin jo viime yönä unta et meillä oli vauva ja olin iha pihalla et mitä.mun pitää tehä : D
 
jep,neuvolassa käyty.sf mitta oli noussu sentillä,paino noussu kilon verran,verenpaineet oli ekalla mittauskerralla taivaassa ja sit onneks toisella kerralla vähän laski,huh.liikkeet +,syke tais olla jotain 138??muut olikii ok.ja sain vielä maanantaille uuden ajan,voi kökkö sanon minä.
 
sama. käyty on.
rv 39+2
paineet 137/73.. yläpaine enemmä kunormisti alle 130... lie mitä meinaa mut sano että mittaa iltapäiväl uudellee ku meillä on oma mittari.. jos on 140 tai yli yläpaine soitto sairaalaa... mut sit se sanp et toisaalt se voi ennakoida lähestyvää synnytystä tai ku on nukkunu huonosti... no katellaa....
paino pysyny samas ku viime viikol.
sf-mitta 34 cm. ( sama ku viime vkl) vauva laskeutunu mut vähä kuulemma pää viel heilu.
turvotus +
pissa +/-
sykkeet 128-140.. vauva kai nukku...
liikkeet ++
täst kerrasta ei oikee jääny hyvä fiilis.....
mut kaippa kaikki nyt on iha hyvin.... rupee jotenki miettiii liikaa kaikkeee ku on niii lähellä kaikki ettei vaa satu mitäää.....
mut eiköhä kaikki oo iha niinku pitäää.....
 
mulla oli verenpaineet eka 137/101 ja toisella mittauskerralla 132/92. en kyllä yhtää epäile miks verenpaineet on taivaassa... :signs017
 
Mulla taitaa olla viimeinen neuvola takana. Ei varattu uutta aikaa, soittoa sitten ku vauva kainalossa/jos ei käynnistetäkään.
Tämä kyseinen neuvolantäti piti käynnistystä hyvänä ideana, hänellä kuulemma omat synnytykset molemmat käynnistetty aikoinaan. Kehotti että en tuhlaisi ihanaa loppuraskautta käynnistämisen miettimiseen vaan päättäisin sitten kun sen aika on.

Rv 38+1
Paino +78g
Turvotus -
Paineet 117/76
Pissa puhdas
Sf-mitta 34
Tarjonta RT
Liikkeet ++
Vauvan syke 130

Oon aika varma että viime viikolla annoin väärin päin painoni, koska korttiin merkittu painonnousuksi yli kilo. Ja nyt sitä
olis muka vaan 78g. Ainakin kävisi järkeen. Kaikenkaikkiaan kiloja tullut siis 18.8 :gen113
 
Takaisin
Top