Neuvolakuulumiset

Tänään käyty neuvolassa, rv 37+2.
Streptokokkia ei löytyny, joten hyvä hyvä!
Pissa puhdas.
Verenpaineet oli koholla, mutta ilmeisesti siitä syystä, etten ehtiny kauaa istuskeleen ennen mittausta. Ei ainakaan siis terkkari ollu huolissaan, kun tulos tuli vähän alaspäin hetken istuskelun jälkeen.
Hemoglobiinia ei edelleenkään mitattu.
Paino pysyny samassa viime viikon käynnistä, eli edelleen kaikkiaan tullut 7,3kg.
Sf-mitta tuli vähän alaspäin viime viikosta, niinkun vähän odotettiinkin, eli nyt 33cm.
Vauvan syke 145, ja pää oli kiinnittynyt.

Ens viikolle varattiin ns. varmuuden vuoks vielä aikaa, jos ei tässä nyt viikon sisällä synny. Kyllä on jännää! :)

Terkkari sanokin, että mitä enemmän alapäässä tuntuu kipuilua/tuikkasuita/painetta jne, niin sitä lähempänä lähtö on. Osas myös kertoo, että viimesinä päivinä, kun vauva lähtee hakeen sitä syntymälinjaa, niin vauva asettuu tohon keskelle, eikä enää majaile jommallakummalla puolella.
 
Hmm, mä en edes tiedä missä meidän vauva pötköttää, kun vatsa on NIIN pinkee koko ajan. :think005
 
Mulla oli jo pari päivää lupaaasti tuossa keskellä masua, mutta eilen illal kääns selän taas vasemmalle :sad001
 
Mulla vauvan pää on tuolla vasemmalla lantiota kohden. Yritin eilen etsiä jotain vinkkiä miten saisi keskitettyä, mutta en kyllä löytänyt.... Josko tuo itsekseen alkaisi keskittyä. Pylly on oikealla kylkikaarta vasten.
 
Taas neuvola takana rv 38+5.
Paino hiukan laskenut, pissa puhdas ja paineet ok.
Ja kun sydänääniä aloitettiin etsimään, niin rupesi täti sanomaan, ettei tulokas pidä hänestä, kun ei meinannut taaskaan ääntä itsestään päästää, mutta kyllä se elämöinti sitten alkoi ja sykkeet olivat loistavat.
Pää ei ollut vielä kiinnittinyt, mutta maha oli taas selvästi laskenut.
Sf-mitta oli 34,5cm.
Eilen myös koko illlan vihloi alapäähän ja sohvalta nouseminen oli tuskaa eli katsotaan nyt tuleeko sitä ensi viikon neuvolakäyntiä enää kohdalle :D
 
Tänään neuvola rv maagiset 40+1, eli raja ylitetty :) Paineet ok, pissa puhdas, painoa ei ollut tullut yhtään ja turvotusta jaloissa.

Mulla on liikkeet tuntuneet tosi huonosti pari viikkoa ja myös viimeisenä kahtena neuvolakertana vauvan sykkeet ovat olleet aika alhaiset. Neuvolantäti oli sitä mieltä että nämä asiat voisi varmuuden vuoksi kotrolloida sairaalassa. Soittelen vielä tänään ajan, toivottavasti kaikki hyvin. Sf-mitta 32 eli sekin alhainen, juuri ja juuri käyrällä. Vauva ei vielä kovin alhaalla, eikä kiinnittynyt.

Ens viikolle aika maanantaille, toivottavasti ei tarttis enää mennä.... :)
 
mulla neuvola tänää rv 38+1.. paineet ok , pissa oli ok, hemppa 108... kääk ja la parin viikon päästä. nyt paljo rautaa naamaaa!!!
sf-mitta oli 34 cm.. puol senttii kasvanu viime viikosta.. ilmeisesti vauva ei ollu vielkää kiinnittyny kunnolla... ja vauvalla on edellee tilaa likkua.. peppua oli ainaki vaihtanu paikkaa... eli sen selkä oli mun selkää päi enemmän... toivon mukaa vauva ei meinaaa viihtyyy masussa melkeee 4 viikkoo ku sil on tilaa siellä... mut eihä se et sil on tilaa ni meinaa tietty mitää.. se ehtii kasvaa ja ei kaikista vauvoista tuu samankokosia...:D pari neuvola kertaa on varattu vielä.. toivon mukaa ens viikko olis viimenen...
 
tänään neuvolassa pyörähetty 37+3.

streptokokki oli nega
paino oli noussu viime käynnistä 900g
turvotus +/-
paineet 126/77
pissa puhdas
sf-mitta 37cm
tarjonta rt
sykkeet +133
liikkeet ++

seuraava aika olis varattu sit viikon päähän, toivottavasti ei tarviis enää mennä :laughing005
 
Neuvolakuulumisista sen verran, että satuttaako neuvolantäti teitä vatsasta kun tunnustelee? Mulla viime kerralla sattui niin paljon, että ens kerralla sanon että ei niin kovaa!! Ei ne muutkaan sentäs oo satuttaneet vaikka tutkittu onkin.
 
Ei mua ainakaa oo sattunu kertaakaa, mut meiän terkkari onki jotenki tosi helläotteinen. Joskus joku sijainen on painanu vähän turhan lujaa, niin että on jääny jälkeepäin ikävä tunne. Kannattaa kyl sanoa vaa suoraa et ei niin kovakourasesti tarvi käsitellä. Se on sit neuvolantädin murhe jos ei saa asiaansa hoidettua hellemmin ottein.
 
Mulle on terkkarit heti alkuun onneksi sanoneet että sano vaan heti jos sattuu. Tällä hetkellä mulla on aivan ihana sijainen tammikuuhun asti, joka tekee kyllä työnsä todella huolellisesti :) etenkin masua tutkitaan kunnolla, ja sykkeitä kuunnellaan pitkään :) viime kerrallakin tutki huolellisesti sen kiinnittymisen, ja se kyllä vähän tuntui ikävämmältä kun päätä oli enää vaikea löytää ja saada tuntuviin. Meilläpäin siis terveydenhoitajat tekevät äitiys- ja lastenneuvolaa, eli samalla terkalla jatketaan. Joillain paikkakunnilla vissiin lastenneuvolaan siirrytään sitten erikseen?
 
Tänään neuvolassa käyty
Kaikki on hyvin mammalla sekä vauvalla...
Täti kyllä aika kovaa tunnusteli et misä pää menee mut sanoin sille et tekee aika ikävää niin se tuumas et en kaivele enempää kun se tuolla lähellä häpyluuta tuntuu olevan.
Varas mulle vielä pari käyntiä mutta epäili et käynnit jää mun osalta ens viikkoon kun tuota limatulppaakin on irronnut pieniä määriä HUI :)
 
Tääl kans neuvolasta kotiuduttu.
kaikki ok,hb oli noussu 121 ja painokii laskenu -420g :).kohdunkorkeus ei oo kasvanu nyt kolmee viikkoo eli pysyny siinä 34cm.verenpaineet taas maagiset 128/95.turvotuksesta pärähti taas plussa,mut senhän jo tiesinkii ennestää.
th kokeili miten alhaalla vauva on,niin sen verran alas on menny ettei terkka saanu enää vauvan päätä liikuteltua.jotain hyvää siis tälle päivälle vaikka aamulla olin ihan varma et vituiks tää päivä menee.
 
Lääkärillä pyörähdetty vauvan kasvu kontrollissa ja isohan tuo tuppaa olevan! Tiedä sitten miksi, kun sokerit yms on koko raskauden ajan ollu kunnossa ja oon yrittänyt pitää huolen omista syömisistäni ja liikkumisistani! Vauva oli kasvanut parin viikon takaisesta reippaasti ja oma paino oli pudonnut viikossa 800 g... Sain lähetteen äitipolille seuraavaan kasvukontrolliin, jos kaveri ei päätä syntyä LA:han mennessä... Ja sitten sovitaan käynnistyksestä!! Toisaalta on ihana tietää, että ei tartte näillä näkymin kärvistellä sinne viikoille 42+ jotain... :)
 
Mitä ihmettä. Tänään tuli postissa kirje jonka mukaan synnytystapa-arvioaika on peruttu. Uusi aika 19.8 eli siis n. viikkoa ennen laskettua aikaa :eek: Kuulostaa vähän omituisen myöhäiseltä, eikös se muksu voi olla jo pihallakin silloin..... Pitänee soitella äippäpolille. Voinkohan vaatia sieltä aikaisempaa aikaa? Paniikki, paniikki.

Jonnukka, mulla on ihan sama homma! Lähete laitettiin synnärille paino-arvioon ja synnytystapa-arvioon jo pari viikkoa sitten kun lääkäri totesi poitsun olevan hänen mittausten mukaan isompi tapaus... Odottelin sitten kutsua ja sain sen 13.8 eli mulla myös viikko laskettuun aikaan tästä päivästä. Ihmettelin tätä, että miksi näin viimetinkaan jättävät!

Soititko synnärille? Saitko aikaistettua aikaa?

Itse olen nyt vaan kärvistellyt ja ajatellut, että ehkä ne sitten siellä tietää kun on niin viimetinkaan laittanut ajan... Jännittää ihan hulluna vaan.

Neuvolassa viime viikolla kun täti kokeili vauvan asentoa sanoi, että pää on jo kiinnittynyt. Katsotaan mitä uutta kuulen tänään :)
Kovasti kyllä jo vihloo tuonne alas ja tuntuu, että vauva päällänsä "ruuvaisi" itseään alaspäin. supistuksia odotellessa...
Nyt viikot 37+6
 
Hatsii: Sen verran voin lohduttaa että ultratkin voi joskus antaa epätarkkoja painoarvioita, eli et välttämättä mitään jättivauvaa ole saamassa :) Hyvä silti että asia kontrolloidaan, eikä raskauden anneta jatkua liian pitkään. Mullakin esikoisen luultiin olevan laskettuna aikana vähintään 4 kiloinen ja kuitenkin sieltä syntyi 3300g oleva sintti!
 
Tänään oli neuvola rv38+3. Painoa oli tullu vaan 100g viime viikkoon. Ja turvotus yhellä plussalla, joten periaattees painoo ei ollu tullu ollenkaan vaa jopa ehkä laskenu :angel4 Jä mä ku olin jo varma et oli tullu toiset puoltoista kiloa lisää :happy093 RR 111/72, pissa puhdas ja sf-mitta 35. Sykkeet vaihteli 140-160 välil. Vauva on ehkä kiinnittynyt tai sitten ei. Ainakin se oli tullu alaspäin viimekerrasta. Terkkari vaan sano et on siinä ja siinä et heliahtiko se pää siel vai ei, mutta että syvällä se siellä on :)
 
Tänään oli neuvola viikoilla 38+3:

Hb: 125
Paineet: 127/78
Painon muutos: 117
Sf-mitta: 36
Syke: +
Liikkeet: ++

Vihdoin saatu painon nousu vähän hidastumaan ja samaan aikaan sf-mitta hypänny käyriltä. Mulla oli tosin supistus käynnissä, kun se täti ton mitan otti. Kun nousin siihen pöydälle, niin saman tien veti vatsan pinkeeks ja siinä jo jonkin aikaa odoteltiin, et vatsa ei olis ihan niin kova ollut, mut on todennäköisesti vaikuttanut kuitenkin tohon tulokseen. Vaan eipä ollut vauva vieläkään kiinnittynyt, vaikka kovasti olin jo niin ajatellut ja toivonut. Yritystä tuntuis olevan, kun niin kovasti vihloo tuonne liitokseen, mut siellä se pää vaan vielä liikkuu. Toivottavasti se vauva nyt sieltä mahtuu laskeutumaan.
 
Täälläkin tänään neuvolassa käyty. Vointi mallillaan. Ei turvotuksia,eikä mitään muutakaan vaivaa. Vauva kiinnittynyt ja lähtökuopissa. Sf-mittakin tullu pari cm alaspäin nyt 34. Katsotaanhan mitä tuleman pitää...:happy7
 
Täällä kans vauva kiinnittynyt kuulemma, ja värkki ollut sormelle auki jo heinäkuussa. Kas kun lääkäri ei siitä sen enempiä puhunut. Sf mitta oli laskenut viime viikosta sentin, nyt 35cm. Kysyin neuvolantädiltä onko mitään havaintoo mitä tapahtuu ja koska, niin ei kuulemma pienintäkään. Hänen mielestään mitään ei voida tietää. Turvotusta vähän ja paino oli vähän laskenu, ekaa kertaa raskausaikana, jeij!
 
Takaisin
Top