Neuvolakuulumiset

Jonnukka: Mulle kiloja on tullut 22kg. Turvotusta tosi paljon, mut kyllä sitä silti miettii, että miten helkutissa nää saa pois... :confused005
 
mulla kans jotain saman verran,en jaksa niistä ressata,tiiän et ne on pakko pudottaa jos meinas mahtuu muihinkii vaatteisii ku miehen ysäri nappiverkkareihin..antaa muuten yllätän paljon skarppii noi verkkarit :laughing021
 
Nii no on noi paineet kyllä yksilöllisiä. . Tai sillee... lu on ollu koko raskauden hyvät paineet.ni terkkari heti käskee soittaa jos menee yli 140... nukuin nyt pieney päikkärit nii jos vaikka paineet olis paremmat..
Mullaki on tullu 20 kg painoa :// mutta osa on kai sitä ihanaa turvotusta. Ja oon ilonen että nyt ei oo painoa tullut lisää :)
 
Julie00: mulla on ollu paineet koholla jo monta viikkoo, enkä ainakaan vielä oo synnyttänyt.. Tosin oon nukkunu miten sattuu, niin veikkaisin omalle kohdalle tota unen laatua, mikä sitten nostattaa paineita.
Ja painosta puheen ollen.. Esikoisesta tuli 16kg, ja tästä toisesta tullu tähän mennessä 7,6kg. :)
 
joo, no emmä uskokkaa et nyt toi paineden nousu aibakaa muhinkää synnytyksee vittaa... mittasin äsken paineet ni ne oli jo vähemmä. joka on tavallaa kyl hyvä.. ei tartte ressaa sit et nouseeko ne nyr....
tai voi ne tietty nousta mut mut.....
ehkä oitäs lopettaa tää kaikenmaailman kyttääkinen oireista ja yrittää vaa olla :D jos vaikka tuliski ylläri lähtö sit :D
 
Sama homma - pitäis olla kyttäämättä jokaista pientäkin oiretta ja vaivaa :) välillä en oikeestaan jaksakaan välittää mitä tapahtuu millonkin, mutta sitten taas alkaa se kyttäys :D
 
Meilläkin oli neuvola tänään. Aamulla oli kyllä niin apeat fiilikset, kun vielä joutui neuvolaan menemään. Oli se kuitenkin ihan hyvä reissu. Oli tämä oma neuvolantäti paikalla, ja vaikka viimeksi sain hänestä erilaisen kuvan, niin nyt kyllä hänkin vähän hämmästeli, että kuinkas minä vielä tänne tulen ilman vauvaa. Mutta kaikki arvot oli ok, paino noussut nyt ekasta neuvolasta 10,9 kiloa. Eli aika saman verran kuin esikoisesta. Paineet 123/75, pissa puhdas, sf-mitta 32,5 eli puoli senttiä lisää kahden viikon takaisesta. Vauvan sykkeet 144 ja terkka arvioi nyt painoksi 3,6 kiloa. Eli hänen mielestään olisi isompi kuin esikoinen syntyessään.

Minulla oli kyllä parempi mieli neuvolasta päästyäni kuin sinne mennessäni. Tätikin meinaan tuumasi, että jospa pidetään oikeana laskettuna sitä sunnuntaita, kun kaikki ultratkin ovat sitä näyttäneet. Ensi viikolle varattiin keskiviikoksi aika, merkkasi sen jo vauvakäynniksi, että toivotaan nyt. :D On se nyt ainakin alhaalla tuo Paken pää ja nyt tuntui kyllä jo vähän epämukavalta tuo mahan kokeilu. Vähän kyllä jännittää tuo koko nyt, vaikka ei mikään jättiläinen edelleenkään ole tulossa, mutta jos terkan arvio osuu oikeaan ja sitten jos tässä mennäänkin vielä yliajalle, niin... Nelikiloinen alkaa jo mielestäni kuulostaa aika hurjalle. Mutta toisaalta... Esikoisestahan silloinen neuvolantäti ei ruvennut painoa arvioimaan, joten en tiedä, olisiko se minkä verran heittänyt. Joten voihan se olla edes sata grammaa pienempi. :D Syntyisi nyt vaan, että mahtuisi varmasti tulemaan!
 
Täällä viimeinen neuvolakäynti takana ennen ensi tiistaille sovittua sektioaikaa, ja kaikki kunnossa. Seuraavan kerran pääsee tapaamaan sitten sijaisen sijaan oman neuvolantätin vauvan kanssa, todennäköisesti kotikäynnillä. :) Oma etappinsa kait se oli tämäkin, että tietää ettei ainakaan raskausaikana tarvitse sinne enää raahautua. :)
 
Tänään oli neuvola (taas) rv39+3. Painoa tullu +500g viimekertaseen ja seki tod.näk. turvotusta. Turvotus yhellä plussalla, pissa puhas. Paineet 110/76, hb 120 ja sf 35 (sama ku viimeksi). Liikkuu hyvin edelleen ja sykkeet huiteli kovimmillaan siel 170 asti, alko vauvaa suututtaa se sörkkiminen ja tökkiminen :love017 Vauva ei ilmeisesti ole vieläkä kiinnittyny, mutta on aina vaa alempana. Terkka kun yritti päätä tunnustella ni muksu pisti kädellä vastaan, että eipäs tönitä. Sulonen :Heartred Viikon päähän varattiin uusi aika, toivon niin kovasti et viimestää sinä päivänä jo oltas synnyttämäs eli 21.8.
 
Tsemppiä, Kellitys, kyllä se sieltä tulee maailmaan!

Täällä vihdoin neuvola 3 vk tauon jälkeen, nyt 37+4. Kaikki muu oli ennallaan eli hyvin (syke 128), mutta painonnousu oli taas tyssännyt, huoh. Painoa nyt 58,8 kg eli nousua vain 105 g/vk viimeisen kolmen viikon aikana! Lähtötilanteeseen tullut reilu kymppi, en ole kyllä tyytyväinen, heti mentiin ostamaan jätskiä ja kermaa mulle, litkin tätä kirjoittaessani kermaa suoraan tölkistä :)

Vähän siis hirvittää, mitä sieltä mahasta lopulta tulee, kun tämä on ollut koko kesän tällaista. Sf-mittakin oli pieni, 33 cm, kun esikoisen kanssa oli tässä vaiheessa 37 cm. Hyvin muuten mittasimme lauantaina, kun sain siipan kanssa tulokseksi 34 cm, minä nimittäin silloin jo hermoilin tuota kasvua, kun ei maha näytä siltä mihin olen esikon kanssa tottunut.

Joka tapauksessa nyt on kumottu kaikki isot pelot hepatoosista, raskausmyrkytyksestä sun muista, mitä olen tässä lopussa stressannut. Tuntuu, että Tyypin olisi jo paljon turvallisempi kohdun ulkopuolella, ja vielä pitää odottaa sektioon 12 päivää. Ensi viikkoon mahtuu onneksi vielä yksi neuvola.

Jaksamista kaikille loppumetreillä, varsinkin yliaikaisille!
 
Helli. Tuota samaa minäkin olen ajatellut, että jotenkin helpottaisi, kun vauva olisi ulkona. Olisi niin paljon helpompi todeta, että sillä on kaikki kunnossa tai sitten, että jokin on hätänä. Nyt "maha-aikana" se on kuitenkin sellaista arvailua. Vaikka useinhan ne pelot ovat turhia. Ja kiitos, nyt on taas vähän luottamusta siihen, että tämä Pake täältä uloskin tulee ilman käynnistyksiä. :)
 
Tänään käväsin neuvolas kaikki ok ja vaavin pääkin oli siellä missä pitääkin hyvin kiinnittyneenä. Ainut et pissas oli jotai häikkää... Epäilivät et jos ei oo tulehdus niin se on sieltä si kohta tulos! :blob8 No huomenna käyn viemäs kasan pissaputkia tk:hon jos nyt ei yöllä lähetä synnärille.. :eek: :fucyc
 
Helli: Mulla esikko pompsahti lopussa sf-mitta yläkäyrän päälle, lopputulos 3300g ja 48 cm. Tämä uusi tulokas taas tippui pois alakäyrältä, lopputulos 3220g ja 50 cm! Mä en kyllä näiden kahden lopputuloksen perusteella luota enää mihinkään käyriin :)
 
Tänään oli neuvolakäynti.
Nyt meneillään rv 38+5, painoa on tullut ensimmäisestä neuvolakäynnistä 21,8 kg
painon muutos/viikko -600 g, turvotus oli plussalla, paineet 128/81, virtsa puhdas, kohdunpohjan korkeus 37 cm, vauva oli pääalaspäin, lapsiveden määrä normaali, vauvan sykkeet 155 ja liikkui vilkkaasti mitattaessa.
Aika varattiin ens viikolle ja saas nähdä onko sille tarvetta. Sanoi, että jos syntyy sitä ennen, niin ilmoittele ja jos taas sattuis olee synnytys käynnissä, kun aika olis, niin ei tarvitse peruuttamisesta huolehtia.
 
Liinanna millä perusteella sulle sanottiin että lapsiveden määrä on normaali? Mulla neuvolassa pyydettiin näillä päivillä jo tarkkailemaan, että tuleeko tiputusta lapsvedestä.

Nyt viikot 39+3
vauvan syke 150 sf 37 paino noussu viikossa 1750!!! järkkyä.
Kunnolla on kuulemma pää kiinnittynyt ja viikon päästä uus aika jos ei ole vauva jo syntyny.
 
Känkkis: Minullakin merkattiin myös eilen neuvolassa korttiin, että lapsiveden määrä normaali. Neuvolantäti sitä mahaa heilutteli ja tunnusteli siten, että onko normaalisti lapsivettä. Näin on tehnyt joka neuvolassa. Ei ole myöskään käsketty sitä mitenkään tarkkailla, mutta en sitten tiedä, onko sillä mitään tekemistä asian kanssa, ettei ole ensikertalainen.
 
Oikeastaan tuo lapsivedenmäärä oli normaaliksi merkattu neuvolakorttiin. Tällä kertaa asiasta ei ollut puhetta, mutta joku kerta oli, kun mietin tuota sf-mittaa, kun on niin paljon (yläkäyrillä ja jopa sen yläpuolella mennään.. ) Varmistelin vaan, ettei ole tulossa isoa vauvaa. Ihan normaalin kokoinen on kuulemma. Sf-mittaanhan kuulemma vaikuttaa istukan koko, lapsiveden määrä ja äidin kehon rakennekin. Myös varmasti mulla se, että on ylipainoa ja rasvakerrosta mahassa.
Sf- mitan (kohdun) suuri koko ja pinkeys viittaavat runsaaseen vesimäärään, joten mulla voi olla aika paljon lapsivettä ja ilmeisesti siis ihan tunnustelemalla pystyy arvioimaan lapsiveden määrää.
 
Ei mullekaan oo mitään puhuttu lapsiveden seurailusta.. Lirahtaa jos lirahtaa, en viitti edes ressata asiasta :)
 
Takaisin
Top