Neuvolakuulumiset

Joo-o, neuvolassa käyty taas tänään, rv 40+2.. Eikä muuten menny ihan sillain kun olin kuvitellu.
no joo, pissa puhdas ja verenpaine 127/82.
hemoglobiinia nyt ei taaskaan katottu, edellis kerrasta onkin jo aikaa..
painoo tullu viime viikon käynnistä 1,5kg, joten nyt on tullu kaikkiaan 9,5kg alotuspainoon.
vauvan syke hyvä, sf-mittaa en tiedä kun sitä ei neuvolakorttiin merkattu, enkä hoksannu sitä kysyäkään.

mutta sitten kokeiltiin missä päin se vauvan pää menee.. Kaks viikkoo sitten pää oli kiinnittyny, eikä sijaisterkkari saanu päätä liikkumaan enää mihinkään. Mutta kappas kehveliä, nytpä se pää siellä sitten heilui! Vauva on siis irrottanut päänsä sieltä lantiosta ihan huolella, samalla kun on kääntänyt kylkeä, eikä sitten enää olekkaan kiinnittynyt! Voi prkl!!! :mad:
Eipä ole tämä pötkö syntymässä sitten ihan heti.. Miten tämmönen voi olla edes mahdollista, että vauva saa irrotettua päänsä sieltä lantiosta?? Mä oon aina kuvitellu, että kun se pää sinne kerran kiinnittyy, niin se ei sieltä enää irtoa!

No ens viikon alkupuolella sitten taas pitkästä aikaa omalle terkkarille, ja tod.näkösesti loppuviikosta äitipolille yliaikakontrolliin.
Nyt kyllä tuntuu vahvasti siltä, että käynnistykseen mennään. :sad001
 
No voi sun! Pakko kiusata vielä lisää muutenkin ODOTTAVAA äitiä. Itsellä ei kans ollu viimeksikään kiinnittynyt, mutta en perusta siitä, kun kuulemma ei se aina uudelleen synnyttäjällä niin tee, mutta jos se olisi kiinnittynyt ja noin irtosaisi, niin kyllä pistäisi harmittamaan ja itkisin myös varmasti asiaa!
Paljon voimia päivääsi LiMinni ja toivotaan parasta :love022
 
LilMinnille kovasti jaksamista pettymyksen kanssa! Toivotaan, että se ei kuitenkaan mitään merkitse ja vauveli syntyisi kuitenkin pian. Ei näiden synnytysten kanssa muutenkaan mitään voi ennustaa, siltä ainakin vaikuttaa. Tsempit sinne!
 
Mirabella: äläpä muuta sano.. Ennen kun se sijainen ehti edes kokeilemaan mitään, niin sanoin sille että ihan kun vauva olisi laskeutunut vaan entistä alemmas kun niin häpyluuta ja nivusia aristaa, mutta samassa sitten sijainen sanoi että eipäs olekaan, kun vauva on saanut päänsä irti lantiosta, ja että pää heiluu. Ja tunsin sen heilumisen itsekin, kun sekin oikeen pariin kertaan kokeiltiin. Siinä vaiheessa löi kyllä vähän tyhjää, että anteeks kuinka..
Pari minuuttia siinä yritin ymmärtää tilannetta, ja sitten sanoin että muistan selvästi miten pari viikkoo sitten pää oli jo jumissa.
Sijainen sanoikin kun kysyin mitä tämmönen tarkottaa, että vauva on muljauttanut itsensä kunnolla kyljeltä toiselle, ja ottanut niin vauhtia että on saanut päänsäkin irti, vaikka on ollut kiinnittyneenä.
Enkä edes yhtään kyseenalaista sijaisen taitoja, koska on ihan yhtä pätevä kun se mun omakin terkkari..
 
Juu mulla kans voi olla aika varma ettei olla kiinnittyneitä, ku tänään jo tuntui, että vauva olisi vaakatasossa mahassa. Onneksi nyt edes se lohduttaa, että kun on näin pitkällä, niin sen pään pitäisi pysyä alaspäin. Kamalaa, jos huomenna ultrassa näkyykin, että siellä ollaan perätilassa :schocked028
 
Mirabella: Mullakin ollut semmonen tunne välillä, että vauva hilluis mahassa poikittain, mutta koska se on ollut kumminkin kiinnittyneenä jo pidemmän aikaa, niin eihän se ole mahdollista. Ehkä se vaan on jo sen verran iso, että kun kunnolla venyttelee, niin tuntuu ja näyttää niinkun olis poikittain tuolla. Olis tosiaan aika järkyttävää kuulla tässä vaiheessa, että hei täällä ollaankin peppu alaspäin! :confused2
 
Minullakin muuten tuntui viimeisinä päivinä samalla lailla, mutta ajattelin, että vauvan pylly tunkee toiselta puolelta kylkeä ja jalat sitten toiselta puolelta. En ainakaan itse enää ajatellut, että olisi mitenkään poikittain kääntynyt. Yllättävän paljon niillä jaloillakin on pituutta, vaikkei sitä juuri huomaa vauvan synnyttyä, kun harvemmin niitä ihan suorina pitävät. :)
 
Sietäisin tänkin varmaan paremmin, jos pää ei olis ollu missään vaiheessa kiinnittynytkään, mutta kun se kerran on ollu kolmisen viikkoo sitten jo jumissa, niin kyllä tää vaan niin hämmentää.. Kuitenkin olettais ettei tää mun tilannekaan luulis olevan mahdollinen.
 
Mutta tosiaan uudelleen synnyttäjällähän ei välttämättä kiinnity ollenkaan, niin voisko olla jotenkin sidonnaista sitten siihen asiaan... :confused004
 
LilMinni, minkähänlainen vauva teille syntyykään, kun saa jo masussa noin paljon aikaseksi :love7
Toivotaan nyt ettei vaikuta synnytyksen käynnistymiseen.
 
Suviii: jos vaan ens viikon neuvolakäyntiin asti oon vielä kasassa, niin otan kyllä puheeks että voiko näin käydä vaan uudelleensynnyttäjille.. Ja miten yleistä tämmönen on, koska en oo tosiaan mitään tietoo aiheesta löytäny. Kerroin nää uutiset omalle äidille puhelimessa, ja kyllä oli hänkin aivan ulalla, että miten näin voi käydä. Jotenkin mun järkeen ei vaan sovi se, että sieltä lantiosta pääsis noin vaan irti, kun siellä on kerran täysin jumissakin oltu.. Kun vaan tilaisuus tulee, niin kaivan kyllä kaiken tiedon irti.

Känkkis: taitaa olla tämä vauveli ainakin sellanen draamakuningas, kun saa sukulaisensa kiipeilemään seinille :D
toivon myös ettei tää tempaus vaikuta synnytyksen käynnistymiseen mitenkään negatiivisella tavalla.. Kyllä se laitto vähän miettimään, että mahtaako vauvan päässä olla jotain mustelmaa/ruhjetta, kun on ittensä irti vääntänyt..
 
Tänään oli siis jälleen kerran neuvola, rv 40+5.

Pissa puhdas.
Hemoglobiinia ei katottu, kun viimeksi oli niin hyvä.
RR 133/76 (sama, kun viimeks)
Sf-mitta 32
Vauvan syke hyvä/rauhallinen (ilmeisesti nukkui just sillon)
Paino oli noussut 78 kiloon, eli nyt tullut sitten 23 kiloa koko raskauden aikana. o_O

Eipä siinä oikein mitään uutta sitten ollutkaan. Sf-mitta pienentyny puolella sentillä ja paino mulla noussut taas vähän. Ja tosiaan se lähete tehtiin sinne äitipolille, jos vaikka tästä mahasta pääsis joskus eroon! :happy112
 
Neuvola 41+2 ja jatkossa vaihtuu neuvolantäti, onneksi. Otin pukamaongelman puheeksi ja hän otti oppaan ja alkoi lukemaan pukamista, sanoin että antaa olla, kysyn apteekista olisko jotain apua. Lopulta hän kehotti ostamaan sitä ainetta, mitä telkussa mainostetaan, kun raapivat pyllyä puuhun... Tajusin että ei se ole pukamiin vaan kutina ongelmaan... Mutta näillä mentiin eteenpäin.

pissa ok
rr 129/86 painoa +1050, apua, mun paino on niin plussaa kokoajan että pahaa jo tekee.
sf 38
vauvan syke 130 ja perjantaina yliaikakontrolli.
 
Mulla jäi neuvola välistä, kun olinkin sairaalassa lapsivesimeno epäilyn vuoksi. Joka nyt oli tavallaan turha käynti, kun ei ollutkaan lapsivettä, vaikkakin kätilö sanoi, ettei turhia käyntejä olekaan. Toisaalta sai kuulla vauvan sydämmen sykettä pitkään ♥ ja sain tietää, että kohdunsuu oli pehmeä.

Maanantaiksi uusi aika neuvolaan. Toivottavasti ei tarvitse enää mennä, vaan tulis lähtö sairaalaan synnyttämään.
 
Mullakin olis maanantaina neuvola. Tänään toivottavasti olis tullut postissa kirje yliaikaiskontrolliin, joka sekin on varmaan alkuviikosta. Neuvolaan oon menossa, mutta sitten jos pääsis jo käynnistykseen, niin olis tosi jees. :thumleft

^ Ei tosiaan tarviikaan mennä neuvolaan, kun tuli kirje, että samaan aikaan olis aika äitipolilla. Jes! :smiley-ashamed004
 
Tänään oli viimeinen neuvolakäynti ja tarkkailu siirtyy nyt Jorviin. Huomenna soitto sairaalaan (kumpaankohan se pitää soittaa äitiyspolille vaiko synnärille... ) niin seuranta jatkuu siellä. Toivottavasti lähtis nyt syntymään, vaikka sinänsä ihan mielenkiintoista olis tietää painoarviota, nähdä vielä ultrakuvaa jne. Mielummin tietenkin haluisin jo vauvan vaan syliini.

Hmm mielenkiintoista mun neuvolakorttiin on merkattu raskausviikko kohtaan 40+9 :confused004
Painoa oli tullut yli kilo/vk...
RR 129/82
Kohdunpohjankorjaus 38
Sykkeet 140
Liikkeet ++
Pää alhaalla siis RT

Vauvan pylly oli ihan ylhäällä. Neuvolantäti kyseli, että onko raskasta hengittää. Kauhistuttaa minkälainen jättivauva sieltä oikein on tulossa... :eek:

Voi kun tuo synnytys lähtis käyntiin NYT!! :BangHead
 
Takaisin
Top