Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
seurannut olen ahkerasti tedän kuulumisia mutta kirjotellut en ole :D
Mulla tänään viikkoja 40+4. Neuvolassa täti sanoi että vaavi tulee parin päivän sisällä. Sf mitta viimeksi 34cm.
ja nyt 27cm. Ja poitsun pää kiinnittynyt. Aikas paljon laskeutunut :) Toivottavasti pääsee kohta myös synnyttämään ;)

täällä just kotiuduttu neuvolasta, rv 39+4

Paino 78,3 (+1000g[:'(])
turvotus +
Rr 122/64
pissa puhdas
Hb 115
Sf 32,5
Rt
syke + 120-150 (aluksi syke 120-130, kunnes tiiti potkaisi jolloin syke hyppäs 150 [:D])
liikkeet ++

Pää heilui enää tosi vähän eli aika lailla kiinnittyneinä siellä ollaan. Seuraava käynti on ens keskiviikkona. Vielä on max. 2 käyntiä ja jos ei ole käynnistynyt itsestään rv 41+5 mennessä, saa kuulema lampsia suoraan synnytyssaliin vaikka ei olis mitään oireita, toisaalta helpottava tieto että on edes joku ns. eräpäivä tällä ipanalla [:)] tosin toivon että tulis aikaisemmin ja ei tarviis käynnistellä...

Eilen neuvolassa kävin, en kerenny aiemmin kirjottamaan, eli 38 + 1:

Painonmuutos 1600g/vk (KAUHEETA[:@])
Turvotus +
RR 124/84 (verenpaine vähän noussu, käski ottamaan yhteyttä jos ilmenee muita oireita)
pissa puhdas
kohdunpohjankorkeus 32 (viikko sitte 34, ilmeisesti poju laskeutunut)
lapsiveenmäärä normaali vaikka terkka sano että "kyllähän täällä tätäkin lapsivettä on", mitähän tuokin nyt sitte tarkottaa? [8|]
RT
syke 120-135

Kuulkaa. Mulla oli ke 40+0 neuvola ja painomuutosta 2,8 KILOA. Eli teillä ei yhtään kauheeta... [:D]

Mulla tanaan neuvola rv 40+2 - eli paikallinen LA.

Eipa siella mitaan erityisempia selvinnyt. Verenpaine normaali, pissanaytteen olin unohtanut, mutta katilon mielesta ei tarpeellinen, kun on aina ollut puhdas ja verenpainekin oli ihan ok. Hemppaa ei otettu - as usual. En viitti siita ees stressaa, syon rautaa - auttaa sit tai ei..

Paino nyt 68 kg (katilo kutsui tata nyt sitten loppupainoksi[;)]) - eli 13 kg lisaa lahtopainosta (sama kun viime raskaudessa synnyttaessa, eli oon tyytyvainen[:)]).

Yha vaan ollaan persus alhaalla, kuten arvailinkin. Vahan viela alempana kuin viimeksi, veikkaili katilo.

Sain uuden ajan ensi perjantaiksi, jos silloin viela ollaan yhtena kappaleena, niin sit yliaikakontrolliin rv 42+0. Eivat kuulemma mielellaan kaynnistele peratilasynnytysta, mutta keisarinleikkausta yritetaan valttaa kai vielakin enemman, etta mitaan paivaa en "erapaivaksi" sitten saanut[>:]

Katilo toivoi mun puolesta, ettei tavata ensi viikolla, mutten siita mitaan isompaa toivoa repinyt. Aattelen, etta kattellaan. Tulee se sit sielta joskus..

Ostin ison pussin irtokarkkeja, jotka laitan tonne sairaalakassiin. Voin sit siella sairaalassa herkutella kotiinpaasya odotellessa[8D]

Mirde ja Esikoinen tää painonmuutoshomma taitaa olla nyt tätä, itsellä on yleensä tullu joku 350-450g/vk ja viimeksi 2100g/vk [&:]

Olin just aiemmin tyytyväinen, että oli tullut 12-13kg lisää, että jos max. 14kg tulisi lisää niin olisin tyytyväinen, tällä vauhdilla jos tässä vielä neljä viikkoa odotellaan niin.... [:@]

Tänään kävin synnytystapa-arvioinnissa terveyskeskuksessa.

RV 36+3
Pissa puhdas, lepopaineet 112/67. Syke 69
Hemppaa ei mitannut eikä ottanu sf mittaa. Turvotuksia on aika reippaasti. Painoa viime kertaiseen tullu 100g yhteensä 12,3kg..
Painoarvio tällä hetkellä ultran mukaan noin 2900g, liikkeet hyvät. Käyrällä olin puoli tuntia, syke 140-160..
Kohdunsuu oli auki yhdelle sormelle, ja pehmeä. Kaulaa jäljellä vielä noin 2,5cm. Supistuksia on tullut jo aika paljon nii ne on pehmittäny ja aukaissut kohdunsuuta. Oli jo kiinnittynyt oikeaan paikkaan, kun kokeili ala kautta nii sanoi et pää tuntuu jo tosi hyvin. Ultrallaki ku katsoi nii näkyi pieni nenänpää ja leuka [:D]

Ei varmaankaan mene enää kovin kauaa ennen ku pitää lähtä sairaalaan kun oli jo nyt auennut paikat. Ens viikon torstaina on seuraava käynti neuvolassa.

Sulla on Grenie samalla tavalla kehittyny tilanne ku mitä mulla oli pari viikkoo sitten siel vikal lääkäri käynnil. Tosin tämä mun masukki ei oo vielläkää kunnolla kiinnittyny eikä laskeutunu ihan alas. Sitä odotellessa...

Meidän vaavi on ollut "oikein" päin jo kauan aikaa, mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt alas, on paremminkin vähän sivussa. Ei ole kyllä vielä paikat auenneetkaan, pehmenneet kyllä ja kaulaa jäljellä n. 2cm.

Eilen vauveli möyrysi mahassa niin, että pää tuntui aika ylhäällä sillä puolella missä se on - toki voin olla väärässä, mutta tuntui, että vauva olisi vähän poikittain, pää vasemmalla ja pylly oikealla puolella aika lailla keskellä masua... Toivottavasti ei käänny enää ympäri vaan pysyis pää alaspäin vaikka vähän sivussa vielä pää onkin! Ensin terkka meinasi, että onko pää niin alhaalla ettei yletä siihen, mutta sitten se pää löytyikin vähän sivusta... [8|]

viimeinen neuvolakäynti takana. Terkka ei antanut enää uutta aikaa kun naistenklinikalla olivat viime viikolla sitä mieltä että jos tuun rv 39 vielä kontrolliin niin aletaan harkitsemaan käynnistystä. Näitä kun ei yliaikaisiksi haluta.
Kaikki oli ok mutta toi sf-mitta aiheutti hilpeyttä. 41cm!!! Ei tarvii miettii, miksi on hankala olla[:D] Mahan ympärys 118cm

Hienoa Scarlett että kaikki ok! En tiedä olenko jotenkin väärässä luulossa, että kaksoset syntyvät monesti ennenaikaisesti? Sulla on kuitenkin mennyt noin pitkälle hyvin!

Täällä sf-mitta 30,5 - uskon että sulla tukalaa yli 10cm suuremman kanssa! Tsemppiä!

Scarlett, uskon kyllä että on hankalaa olla... Jos mulla olis SF mitta 41 niin taitais kohtu olla jossain tissien yläpuolella.. [:D]
Mulla on ollu korkemmillaa SF 32 ja sekin oli tukalaa.. Pakko olla kokoajan selkäsuorana, tai muuten on vaikee hengittää ja potkut tuntuu ikävästi rintsikoitten kaaritukiin..
On kyllä ihme ettei kaksoset oo halunnu vielä ulos.. Siellä on niin kiva köllötellä täyshoitolassa, vaikka varmasti vähän ahasta onkin... [:)]

Meidän pojat on niin mamman-poikia jo nyt etteivät malta tulla ulos[:)] Kyllähän suurin osa kaksosista syntyy ennenaikaisesti mutta ois pitänyt tietää ettei nää meidän kuulu siihen jengiin. Mä oon onneks 176cm pitkä joten toi 41cm mahtuu muhun suht hyvin. Tekee kyllä kipeetä ja selkä suorana istutaan täälläkin. 

Pikaneuvola 40+3

Pissa puhdas, mutta verenpaineet edelleen koholla, ekalla mittauksella huima 155/101 ja tokalla 124/94.

Vauvalla sykkeet 135 ja liikkeet ++

Soitan yhden jälkeen äippäpolille, jonne laittoi mulle lähetteen yliaikaiskontrolliin, normaalisti pitäisi päästä vasta ensi viikon ke jolloin 41+5, mutta sanoi että kohoneiden paineiden takia varmaan pääsen jo tällä viikolla. Jollei, niin sitten loppuviikolla uusiksi vielä neuvolaan, jossa katsotaan pissa ja paineet.

Voi scarlet mä voin vaan ihailla sun jaksamista. Olis kiva nähä susta jokin masukuva? Et kui iso se kaksosia odottavan masu oikeesti on noin niinku viimesillään?

Toivottavast Tweety ei ehdi kovin pahaksi kehittää paineita vaan saisit vauvan jo ulos.

Eemi, samaa toivon täällä, sain onneksi jo huomiselle ajan äippäpolille.

Joo, täälläki oli tosiaan sillon viikko sitten neuvola, jossa terkka ei tiennyt sit onko perätilassa, ja laitto ajan ultraan,joka oli sit tänään..

Siellähän se vaavi istuskeli.. Täydellinen perätila, kuulemma.

Lähete äitipolille, jonne aika sitten keskiviikkona. Tarkat mitat ja koko katotaan,ja päättävät sit et yrittääkö edes kääntää, vai mitä tehä. Toisaalta tuntuu et no toivottavasti kääntyis vielä, ei tarvis leikata. Mut toisaalta taas jos leikataan, nii vois olla et saan keskiviikkon jo tietää leikkauspäivän [:)]

Ja jos päättää et leikataan, ja vaavi on yli 3 kilonen jo, niin sanon että saiskos mahd. pian leikkauksen, mulla on nimittäin niin tukala olla,ja liikkua ja tää turvotus ja kaikki.
Se ultraaja sano, että jos veet menee, tai verta alkaa vuotaan, niin makuulle,ja ambulanssi tilata heti, että se vauva voi työntää jalkansa ulos [:D] Ninjana sit toinen koipi ulkona, ja toine ylöspäin. [:D]

Huomenna taas neuvolakäynti. Painoa varmaan tullu sen + 3 kg viikossa. ainaki jos uusia arpia taas kahtoo [:@]

tänään neuvola 38+6

pissa puhdas
painonmuutos +1kg/vko [:'(]
turvotus ++
sf laskenu viikossa 2cm, nyt oli 33
rr 106/61
hb ei mitata enää näillä viikoilla, ei kuulemma ole hyötyä..
syke 140

JA TAASKAAN ei osattu sanoa kuinka päin ipana tuolla on! jopa lääkäri viereisestä huoneesta kävi koittamassa eikä saanu selkoa, mutisi vaan että "sydänäänet kuuluu kyllä aika ylhäältä, laita lähete Jorviin tarjonnan tarkistukseen" prkl mä en jaksa hypätä siellä jatkuvasti! viimeksi kävin vastaavassa tarkistuksessa kaksi viikkoa sitten ja todettiin rt, tuolloin sanoi se ultraaja että pienet on mahdollisuudet että se siellä enää asentoa vaihtaa. JA MIKÄ PRKL se sitte on joka mua tuonne häpyliitokseen painaa niin julmetusti jos ei pää!?!?

Tästä ois varmaan pitäny loppu kirjoittaa tonne jurputukseen mutta en jaksa.

Neuvola takana: 40+6. Painonmuutos -350gr: jee.

Verenpaine vähän koholla, mut mä uskon että on väsymyksestä ja supisteluista.. pissa puhdas jne. Hb noussut, sf tais olla 35. Pää luun alla kiinni ja muutenkin hyvin kiinni. Sit tärkein: kohdunsuu auki reilu 2cm, kaulaa vähän jäljellä.. mutta jotain sentäs!! Viikossa tapahtunut. Jossei olis, näillä suppareilla, auennut, niin mä olisin saanut itkuparkukohtauksen.. sei oo nytkään kaukana. Sanoi, että jos jatkuu tällaisena tilanne, niin mennä sairaalaan hakemaan kipupiikki tms: sais levättyä.. Nyt grammanen panadol hetulaan ja koettaa levätä.. Jospa, oi jospa.. suppailee edelleen ja yhä samalla voimalla.. mut jos tuo sisätutkimus taas auttais..

Takaisin