Neuvolakäynnit

tiistaina kävin kans neuvolassa, täti oli viimestä päivää ennen virkavapaata ja varmaan tajus ettei
oot puhunut mulle mitään juttuja mitä pitäis eli vierähti sitten 2,5 h siellä..

vaavi nukkui kun sydänääniä kuunneltiin, ja muuten kaikki normisti. Painoa oli lähtenyt 800 grammaa,
toivottavasti suunta on tästä lähin tämä.. Ja ens viikolla taas.. siellä saa nyt olla kokoajan pyörimässä...
Saa nähdä kuka mut ottaa vastaan..
 
Neuvolakäynti takana:

RV 37+6
Paino +600g/vko (alusta 11,9kg)
Paineet 136/80
pissa puhdas
Sf 35
rt I
syke 140
liikkeet +
Painoarvio 3600g

Terkka kommentoi että vauva ei alemmas enää pääse, että seuraavaksi syntyy jos alemmas yrittää..[:D] Kuulemma on harvoin ensisynnyttäjällä tuntenut pään noin alhaalla (sitä melkein ei saa kiinni päältäpäin) Vaikka mun maha näyttää olevan tosi ylhäällä ja vauvan peppu on tuossa rintojen alla, niin ilmeisesti mun fysiologialla mitään mahan laskeutumista ei mahdu tapahtumaan, oisikohan sitten pitkä vauva? Vähän jäi vaivaamaan miksi liikkeistä kortissa vain yksi plussa (käsillään protestoi pään kopelointia) mutta ei tainnut potkia siinä mitattaessa. Mutta kaiketi olisi sanonut jos ei olisi ollut ok...?  Arveli ettei menisi yli lasketun ajan (viikko sitten lääkärikäynnillä kaulaa 1,5cm ja kohdunsuu pehmeä, neuvolassa ei niitä katsota). Mutta viikon päästä uusi käynti neuvolassa, terkka arveli että nähdään kuitenkin vielä silloin.
 
Täällä käytiin eilen äippäpolilla,kun vaavi on perätilassa. Lapsivettä niin vähän, ja vauva laskeutunu pyllyllään ihan sinne kuoppaan, etteivät edes alkaneet yrittään kääntää, niimpä siis.. Tänne syntyy pieni tyttö ens keskiviikkona. [:)]

Sanoin etten halua perätilassa synnyttää, joten ei alkaneet edes sitten mitään siitä onneksi jauhamaan, sano vain että ketään he eivät pakota siihen.

Verikokeissa käydä maanantaina, ja anto sen peräruiskeen et kotona pistää se tiistaina sitten.

Vaavin syntymäpäivä on sit viimeistään 18.8, jossei halua aiemmin ite tulla ulos.. Viikkoja on tuolloin 39 + 0. Ihanaa, pääsee näistä tuskista! Ja ihanaa, saa oman pienen rakkaan syliin <3
 
Heka21, tosi hyvä etteivät alkaneet siitä alateitse-synnyttämisestä painostamaan ja väkisin kääntämään. On varmaan aika jännää tietää varmasti milloin muksu viimeistään syntyy[:)]
Mä meen myös äippäpolille 18.8. ja viimeksi lupailivat käynnistystä jos vielä yhtenä kappaleena olen. Joten toivon todella että nää syntyy viimeistään tuolloin 18.8.
 
Taas neuvolassa, 41+0

Pissa edelleen puhdas, paineet edelleen korkeella 135/93

Vauvan sykkeet 135 ja liikkeet ++

Turvotus ilmeisesti hiukan vähentynyt, paino -500g

Maanantaina sitten äitiyspolille, otan kassin mukaan, vaikkei ne sitä kuitenkaan sillon vielä suostu käynnistämään..
 
Neuvolakäynti takana, viikkoja 41+0.

Pissa olikin tällä kertaa puhdas, joten siitä ei huolta.
Verenpaineet edelleen hiukan koholla, mut ei mitään huolestuttavaa.
Täti kyseli, et pystynkö mitään syömään, että mahtuuko mun mahaan mitään, ku kohdunkorkeus oli 35cm ja maha piukeena. Ei mulla kyllä mitään ongelmaa oo ollu[:D]

Mies oli mukana ja kysy sitten, et pitäskö tässä vaan levätä, neukkutäti sano, et nyt on hyvä jos keksis vähän tekemistä päiviin, ettei tuu hulluks. Itkut on ihan normaaleja ja hermo menee pienestä. Helpotti kyllä kuulla nuo sanat ammattilaisen suusta. Eilen rupes ottaan pannuun tää odottaminen ja jotenki oon tosi herkillä. Mies ei tiedä mitä uskaltaa enää sanoo, ku itku tulee pienestäkin.

Ens viikon tiistaille katottiin aika, että meen sit neuvolaan jos ei oo vauvasta kuulunu mitään. Toivottavasti ei tarttis mennä...
 
Mä kävin taas äitiyspolilla, tänään siis viikoja 41+3.

Paineet itsellä koholla, muttei enää ihan hirveästi, turvotusta joo..

Tehtiin taas sisätutkimus ja ultrattiin tällä kertaa tuplasti kun oli opiskelija huoneessa, vauvalla kaikki hyvin. Tämän maanantain painoarvaus oli 3800, viikko sitten 4100, saas nähdä mikä tulee..

Mutta tärkeintä on että saatiin käynnistysaika! Torstaiaamuna 08.00 saamme marssia TYKSin synnärille ja käynnistetään, jollei ennen sitä mitään tapahdu..
 
mulla oli neuvola 41+0, kaikki niin kuin ennenkin...seuraavan kerran pitää mennä keskiviikkona jolloin 41+2 mikäli ei lähde syntymään ennen sitä..ja tosiaan lauantaina saan sitten mennä aamu 9 jälkeen kysiin synnärille...
 
39+1 neuvola tänään

Paino tippunut -1150g/vk [:D] Huomasin kyllä itsekin, että jalat eivät ole olleet niin pahasti turvoksissa nyt kun on sentään ainakin öisin ollut viileämpää [:)] Oon kyllä syönyt kuin possu viime aikoina! En tiedä miten ruoka (ja herkut) maittaa niin...

Eli jos näillä mennään niin painoa on tulut 12kg [:)]
Verenpaineet ovat olleet koholla viikosta 35, ei kuitenkaan hälyttävästi.
Pissa puhdas
Päätä särki tänään - nukuin kyllä niin huonosti, että itsestä tuntuu että johtuu siitä. Jos vielä särkee päätä niin pitää mennä loppuviikolla uudelleen mittauttamaan verenpaine raskausmyrkytyksen varalta.
Vauvan sykkeet hyvät ja liikkeet ++
Sf-mitta 31

Terkka ei meinannu aluksi löytää vauvan päätä, mietti onko se niin alhaalla ja epäili jo, että onko vauva kääntynyt ympäri. Pää löytyi kuitenkin ylempää kuin mistä terkka etsi, eli on vauva oikeinpäin, mutta ei ole laskeutunut eikä pää kiinnittynyt. Tuntui kuulemma yllättävänkin ylhäällä pää. Tiesin itsekin, ettei se ole laskeutunut, koska en tunne mitään paineentuntua alhaalla vaan ihan elämäni kunnossa olen.

Eli tuskin tässä ollaan synnyttämään menossa vielä pitkään aikaan. Melkein toivoin, että terkka ei olisi päätä löytänyt, niin että olisin päässyt ultraan [:)] Uskoin kuitenkin itse, ettei se ole kääntynyt. Viikon päästä taas ja sitten varataan aika yliaikakontrolliin (?) kuulemma. Luulenpa, että yliajalle ollaan menossa... [8|]
 
Jaaaa sitten olisi 41+0 neuvola takana....
Proteiinit antoi yhden plussan, muuten kaikki hyvin ja normaalisti.

Soitin kättärille varatakseni yliaika kontrollia, mikä "normaalisti" olisi 41+5 eli ensi maanantaina,
mutta kun ne nyt odottavat sitä lähetettä neuvolasta jossa näkyy se proteiinin yksi plussa, niin
pitää sitten soittaa perjantaina aamusta että mennäänkö sittenkin sillon jo vai odotellaanko
maanantaihin. Eli ei mitään aikaa vielä.... Eli lisää odottelua..... Onneksi on jätskiä pakkasessa....
Olikin tullut vaan 1,4kg TAAS viikossa..... [:D]
 
Tulipahan taas neuvolassa käytyä..
RV 39+4
paino +500g/vko
RR 152/72( yläpaine vähän koholla mutta eipä tuo siitä oikeen mitää tuumannu)
Sf-mitta 35( laskenu sentillä)
RT
syke 135
liikkeet ++

Nyt oli laskeutunu ja kiinnittyny, tosin tuo tuli jo aikasemmin huomattua. Ei kuulema saanu päätä hievahtamaankaa. Ens viikolla olis maanantaina neuvola käynti ja sitten viellä yks loppuviikosta. Jos sille loppuviikon käynnille meen ni sit ne varaa äippäpoli ajan porii ja ruvetaa miettii käynnistystä. Täällä siirrytään äippäpolin asiakkaaks ku raskaus on kestäny 10 pv yli lasketun ajan. Toisaalta aika jännää et sit rupee viimestää tapahtuu jotain. Ah, mutta todella toivon että tä nyt kuitenki syntys ennen... [:D]
Välillä kyllä onkin melkosta paineen tunnetta alhaalla. Iltaisin ja öisin supistelee mut ei mitenkää tosi kipeesti. Mut joskos se lähtö sieltä joskus tulis..
 
mulla on nyt viimeinen neuvolakäynti takana...

Tiiti oli vihdoin ja viimein älynnyt kiinnittyä [:)] proteiini oli plussan ja miinuksen välimaastossa, muttei terkka ollut siitä kovin huolissaan kun ei mitään muita oireita ole ollut...sanoi vain että pitää seurata tuleeko päänsärkyä, näköhäiriöitä tai ylävatsakipua...Sano myös et voi johtua siitäkin et valkovuoto lisääntyy hieman ennen synnytystä..tänään onkin ollut melkein kirkkaan keltaista tuo vuoto...

jospa oi jospa se kohta lähtisi syntymään...
 
Neuvolassa käyty rv 40+0

RT
sf-mitta laskenu entisestään, nyt enää 32cm
painon muutos 0kg/vko [:)]
rr 100/67 (ihmekään kun huimaa koko ajan)
syke 130
liikkeet norm.
pissa puhdas

seuraava käynti 24.8 ellei oo syntyny ennen sitä..

Riitu mulla on nyt muutaman päivän ajan vaan lisääntynyt toi valkovuoto, on ihan juoksevaa ja sitä tulee paljon...
 
Mä haluun kans! Ja liityn tuohon lisääntynyt valkovuoto-kerhoon, pari päivää tullut niin ihan vetistä kuin sellaista geeliä
ihan urakalla!  Toivotaan että se jotain merkkaa?
 
Äitipolikäynti takana täälläkin. Ja näillä näkymin viimeinen sellainen. Jos eivät ensi yönä synny niin huomenna pitäisi mennä käynnistykseen aamulla. Jos vaan naistenklinikalle mahtuu, ainakin viime pe ja la siellä oli sulku.
Kokoarvio 3,5kg/muksu joten kyllä nää saisivat ulos tulla jo. Positiivinen ylläri oli että B on kääntynyt, nyt molemmat on RT! Ihan uskomatonta että on mahtunut vielä kääntymään ja vielä uskomattomampaa on etten mä ole kääntymistä huomannut!
Kohdunkaulaa pehmeä reuna jäljellä ja kohdunsuu reilu 4cm auki. Vannottivat tulemaan nyt yöllä heti jos vaan supistukset alkaa. Ei kuulemma heitäkään innosta että synnytän kaksoset tuolla tien päällä[:D]
 
Mä en voi kuin ihmetellä luontoäidin sulle scarlet antamia lapsen kantovoimia. Voiko kukaan kuvitella et sussa on jo 7kiloa pelkkää vauvaa!!! Eikä juurikaan valitusta. Sä olet uskomaton[:D]. Mä en tohon pystyis. Mut oletpa jo reippaasti auki. Mut ei kai se sunkaan kohtu enää enempää voi venyä nii alkaa aukeemaan. Mut onneks saat ihan kohta vauvelit syliisi[:D]. Ja todennäkösesti rytinällä tulevat ennakkoastelmia katsoen.

Tsemppiä kaikille muileekin jotka ovat kohta puoliin jakautumassa.
 
Eemi, jotenkin uskomattomalta tää tuntuu itsestänikin. Nyt sitten vielä vika rutistus huomenna ja that's it! Tosiaan, vauhti voi olla aikas reipas. Mä kertoilen sit kun tiedän[:D]
 
Neuvolassa kävin.

Ei mitään erikoisempaa.. Ainut mistä vähän valitti nii paino oli noussu viikossa 900g eli nyt yhteensä 87.7kg (alkupainosta 13,7kg lisää) Muuten kaikki oli ok. Sanoin siitä hengenahdistuskohtauksesta mikä oli sunnuntaina, nii eipä mitään erikoisempaa maininnut. Sanoi vaan et jos tulee uudestaan tai alkaa tuleen muita ongelmia nii pitää käydä sitte äippäpolilla. Toivottavasti ei tuu enää samanlaista.. sillon tuntu ettei saa hengitettyä ollenkaan [:o] Vauvalla tuntui olevan kaikki ok.
 
Takaisin
Top