Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On vähän hassua mennä huomenna neuvolaan, kun perjantaina viimeksi kävin neuvolalääkärillä [:D] mutta ei ollut loppuviikolle aikoja - käyn kuitenkin ihan mielellään kuuntelemassa sydänääniä ja aina kysyn jotain typerää samalla [:D]

Äippäpolilla käyty, kaikki ok
virtsassa proteiinia hieman ollut jo pidempään
vauva on ultran mukaan noin 3 kiloinen nyt, eli ihan mukavan keskikokoinen neiti sieltä tulossa, on mun mahakin aika paljon pienempi, kun aiemmin. 
verenpaine ok
ketoaineita virtsassa (huonosti olen syönyt viimeaikoina)
muuten kaikki ok, vauvan sydänfilmi loistava :)

Neuvola 37+0:

- RR 124/78
- pissa +/- (prot)
- sf 36,5 cm (edellinen 35 cm kaks viikkoo sitten)
- Pojan sykkeet n. 130, vaihtuvuutta normaalisti
- paino + 1,5 kg/vko [:@][&:] (turvotukset)
- Hempparia ei katottu, kun on ollu 151 viime kerralla

Seuraava aika varailtiin viikon päähän. Toivottavasti ei tarvii mennä enää sitten [:D]..[;)]

Hemppa 151! Huhhuh. Oon vähän kateellinen. Ärsyttää tämä oma valmiiksi hävitty taistelu sen kanssa[:@] jos huomenna ei ole noussut 100 ylöspäin niin lopetan raudan syönnin!

Madie, siis oliks sul hemppa ehkä 105 tai 101??? Tuskin 151[:D] Eka katoin, et miten ootki saanu sen noin korkeelle ja sit ihmettelin, et ku kirosit, ettei se nouse!
Toivottavasti nyt kuitenki olis auttanu edes jonku verran rauta. Koita ajatella, että kuinka alhaalla se vois olla jos et ois syöny rautaa ollenkaan!!!

Sartza: HP86 sanoi et hänen hemppa oli tuon 151 :) Madie sitä kommentoi :) Sinulla meni Tyttöset sekaisin [:D]

Joo tosiaan HP86:n hemppaa tarkoitin. On se jännä miten siinä voi olla noin suuret erot[:D] Mulla siis oli se 100 viime kerralla.

Äitipolikäynti takana täälläkin. Eikä mitään ihmeellistä. Käyrät hyvät molemmilla. Painoarvio A 3179g ja B 3109g. Kohdunkaula lähes hävinnyt, vähän reunaa jäljellä. Kohdunsuu sormelle auki. Ehkä nää joskus syntyy[:D] Seuraava aika kahden viikon päästä mutta toivottavasti ei tarvitse enää mennä. 

onko kenellekään tehty kohdunkaulan "tilannekatsausta" perusneuvolakäynnillä? Mä haluaisin sen huomenna. Ihan välttis. Eikä oo siis lääkärikäynti.

miekin olen kateellinen HP86 hempalle! Itselläni 98 eikä millään nouse, lopetin raudansyönnin jo jokin aika sitten, kun ei muuta vaikutusta ku musta kakka ja maha sekaisin [8|], no eipä enää ku muutama viikko ja asia toivottavasti korjaantuu [:)]

Scarlettille tulossa aika isot kaksoset.. Mä oon jotenkin aina kuvitellu että kaksoset on melkein poikkeuksetta aina alle kolmekilosia.. [8|]

Neuvolakäynti (37+1) taas takana ja viikon päästä uudelleen

Painoa oli tullut viidessä päivässä 1,2kg![:@] eli 2100g/vk! [&:] Voi järkky! Söin kyllä viikonloppuna vähän turhankin hyvin, ja eilen tuli syötyä lettuja ja jätskiä ja kaikkea hyvää... plääh. Tänään keitto- ja salaattilinjalla - ensi viikolle ei kyllä enää paino nouse, siitä koitan pitää huolen! [&o]
On kyllä semmoinen pullukka olo kasvoissakin. Terkkari meinasi, että taitaa olla turvotusta kun on noin noussut.

Verenpaine mitattiin taas kahdesti, ekalla kerralla 135/83, toisella yrityksellä 131/76, tuumasi vain, että onhan tuo noussut, mutta että ei hälyttävästi mitenkään.
Pissa puhdas
Hemoglobiinin taisi unohtaa mitata, kun alussa tuumasi että mitataan se, mutta taisi jäädä! Unohdin itsekin.
Sf-mitta 30,5
Rt
Syke 120-135
Liikkeet ++

Heinäkuun on ollut sijainen, nyt vasta tapasin "oikean" terkan ensimmäistä kertaa, koska muutimme heinäkuun alussa. Sijainen oli mukava, mutta olin kyllä iloinen tähän "oikeaankin"! [:)] Keskusteltiin synnytyksestä aika pitkään ja oli hyvä kerrata vielä asioita. Vauvan päätä etsiessä kyllä sattu vähän kun niin kovakouraisesti paineli, pää oli alaspäin, mutta ei vielä ihan alhaalla, vähän sivussa oikeastaan vielä. Ei välttämättä olla siis ihan vielä synnärille menossa, vaikka kuulemma voi joskus nopeastikin pää kiinnittyä alas ja synnytys käynnistyä.

Kysyin painoarviota ja vissiin täällä lähetetään ultraan tarkistettavaksi vain jos epäillään kovin pieneksi tai suureksi. Kysyttäessä terkka arveli että aika siro vauva on, joku 3kg. Toivottavasti on oikeassa [:)]

Viljonka, miulla on hemppa ollu matalimmillaan raskauden aikana 131..ja korkeimmillaan 172..oon ihmetelly toisten hemppareita, jotenki outoa että miulla näin korkeella koko ajan[8|]

^Hyvä se on vain, elimistösi jaksaa tuottaa rautaa niin paljon että sekä sulle että vauvalle riittää, jaksat ehkä ollakin :) täällä kun tuntuu että kaikki hyvää vauva ottaa itselle eikä minulle jää mitään :) ei jaksa nostaakaan mitään kahta kiloa painavampaa vaikka olen ihan hyvänkokoinen naiseksi 174cm ja isolihaksinen [:)] . Mulla on lisäksi matala verenpaine, joten en kirjaimellisesti jaksa tehdä mitään. Onneksi kohta olen taas normisti terve ja reipas [:D], pääasia on että vaavilla olisi kaikki hyvin [:D]

Essi83, alle 3kg:n kokoisina mäkin odottelin näiden syntyvän. Mutta täytyyhän jonkun tehdä ns poikkeus sääntöön[:D]

Mirde, mulle ei oo koskaan tehty kohdunkaulan tarkastusta normineuvolassa. Ei missään raskaudessa. Mutta eihän mikään estä sua kysymästä. Jos ei terkka itse tee niin aina hän voi laittaa sut lääkärille tarkastukseen.

Viljonka, täälläkin mennään 92 hb:llä. Mutta mulla kyllä rauta auttaa, nyt oon vaan pitänyt taukoa syömisessä. Pitää aloittaa uudestaan. Ootko kokeillut montaa merkkiä? Mulla ei ollu Obsidanista mitään apua mutta Retafer puree hyvin.

Mä syön kans Retaferia ja se on kyllä auttanut. Se on tosin kalliimpaa mut tehoo ainakin.
Ja mä syön sitä oikeestaan sen takia ku ne tabletit on pieniä ja helppo niellä (mulla ollu pennusta lähtien semmonen ongelma et isot tabletit pyörii suussa, ne ei mee alas vaikka kuin yritän[:(])

esikoinen, mulla on sama syy alunperin Retaferin syömiseen. Mä en saa isoja tabletteja millään alas joten Retafer on mulle loistava vaihtoehto sekä koon että tehon puolesta.

Neuvolassa käyty rv 38+0

pissa puhdas
painon muutos 0,0kg/vko (jeeeee, eka kerta koko raskausaikana [:D] )
sf 35
rr 107/62
liikkeet ++
syke 140
hb ei mitattu
rt

mikähän on, kun meidän ipana tuottaa noille neukkutädeille ongelmia jo tässä vaiheessa [:D] taas kesti KAUAN että sai selvitettyä ipanan asennon. eikä muuten, selvitti kyllä missä on peppu ja jalat, mutta päätä ei löytänyt. No sitä kävi sitten kaksi muutakin terkkaa kokeilemassa, eikä kukaan sitä löytänyt [:D] viimesin terkka joka kokeili, on vanha konkari ja sanoi ipanan pää luultavasti niin alhaalla että heidän kädet ei vaan yksinkertasesti riitä koittamaan niin syvältä.. mutta että kuitenkin olisi siis pää siellä missä kuuluukin. Antoivat varmuuden vuoksi ohjeen, että jos lapsivedet holahtaa, niin mennä makuuasennossa ja HETI sairaalaan (tai soittaa lanssi) samoin jos supistukset alkaa niiin ei kannata kuulemma kovin paljon odotella. Mulla on kuulemma synnyttäjän lantio [:D] VArmuuden vuoksi varattiin seuraava käynti ens viikolle samalle päivälle ku lääkäri on paikalla, että lääkäri koittaa sitten vielä alakautta ja varmistaa että pää siellä alhaalla on. Sano vaan terkka, että saattaa samalla sitten käynnistää synnytyksen, sopii mulle [;)] Muutenkin puhui että " saa nähä nähdäänkö ees ens viikolla..."

Neuvolasta lyllerretty kotiin, 39+0

Kaikki oli taas hyvin ja normaalisti, jopa hemoglobiini oli taas noussut, vaikken sitä rautaa
pystynytkään syömään kuin 6pv/kahteen viikkoon. Nyt oli 131, jeeeee!!
Onneksi nousi, olisin muuten joutunut kokeilemaan jotain muuta rautavalmistetta (nyt söin obsidania)
eikä hirveesti innostanut, kun näistäkin vietin lauantaina 3tuntia kippurassa kun sattui niin paljon!
Mies ihan huolissaan että "ootko nyt ihan varma ettei noi oo niitä supistuksia, pistäiskö meidän nyt varmuudeksi
lähteä käymään jossain..." [:)] 

Pitu, mulla sanoi juuri tänään että RT ja kuulemma ei neidin päätä enää tunne käsikopelolla, kun on niin alhaalla ja ihan kiinni, ylsi kuulemma leukaan asti mutta muuta ei enää tunne, oiskohan sullakin sama [:D]

Takaisin