Neuvolakäynnit

Voi perse Mirde!! Kyllapa sua nyt koetellaan [>:] Jos ei pian ala helpottaa, niin kayt vaatimassa sen kipupiikin. Miks kaikkien synnyttajien pitais jaksaa jotain tahtitieteellisisa kipumaaria??

Lahetan kanssa sulle taalta voimahalit!!
 
Voi Maisan.. <3!! Mä voisin marssia sinne jo nyt kuulemma, mut koetan jaksaa vielä.. ettei se sit vaan hidasta tms. Toisaalta se voi auttaa rentoutumaan ja sitä kautta nopeuttaakin.. mut katotaan, mikä fiilis myöhemmin. Mä en oo tiennyt, että tää oikeesti voi olla näin pitkässä liemessä... ihan järkkyä..[:(]
 
Mua aina ottaa kaaliin, kun juttelee muiden aitien kanssa ja siella joukossa on AINA useampi, joilla oli sika nopea, lahes kivuton synnytys ja ihanat katilot ja kaikki oli taydellista [:@] Arsyttaa sitten olla se, jonka mielesta koko toimistus oli ihan perseesta, koska se teki kipeaa, kauan ja kohdalle osuneet katilot oli ihan idiootteja..

Toivon, etta kaikki muut synnytyksen osiot, paitsi toi synnytyksen alku, sulla on sit sita mukavampaa luokkaa.
 
^ [:D] Joo, niin se menee.. tasan ei mee onnen lahjat.. tässäkään.. [:'(] Mutta koetetaan kestää ja toivotaan meille jatkoon kaikkea ja pelkkää hyvää [;)]!! ja kiitos, taas. [:)]
 
Kävin äitiyspolilla, eka käyrälle jossa vauvan sykkeet normaalit. Mulla oli paineet hiukan laskenut, onneksi. Oisko ollut 124/92
 
Sitten sisätutkimus ja ultra, kohdun kaula 2 cm, pehmennyt ja auki sormelle. Painoarvio 4100g [&:]
 
Oli aika kovakätinen täti, saa nähdä oliko siitä kaivelusta mitään hyötyä.. Jos ei mitään tapahdu, niin perjantaina neuvolaan tsekkaamaan pissa ja paineet, ja sitten maananaina takaisin polille. Lupasi sentään että ensi viikolla käynnistävät jollei ennen sitä tule.
 
Tweety, me mennään kyl taas käsikädessä. Suunnileen samoin kävi mulla siel äippäpolilla ja mä meen kans just perjantaina neuvolaan tsekkaamaan pissanäytteen[:D]
Mä tosin meen vasta seuraavan kerran polille ens pe, jolloin on viikkoja täynnä 42. Toivottavasti ei tarttis sinne asti odotella!!!
Tosin sulla vauvalla kokoa 1000g enemmän, ku mulla, et siinä me kyllä erotaan. Toivottavasti pääsisit jo pian tositoimiin, ettei kasvais enempää!!!
Voimia!!!
 
Tänään neuvola 38+1

Samaa rataa kuin ennenkin,
pissa puhdas
hemoglobiini 135
verenpaineet koholla, mutta eivät edelleenkään huolestuttavasti kuulemma 134/83 tai jotain
turvotusta - on!
liikkeet ++
sykkeet 115-130, normaalia vissiinkin, niin terkka selitti
sf-mitta pienentynyt 1 cm - 29,5cm

Terkka oli aika varma, että tavataan viikon päästä ja niin olen minäkin. Ei tunnu yhtään siltä, että olis vauva syntymässä vielä, eikä ole ollut kipeitä supistuksia. Terkka totesi, että eipä sitten kiirehditä vauvaa maailmaan. Käski kuitenkin soittaa synnärille jos tulee jotain myrkytysoireita tai muuta. Mun pitää kyllä taas kattoo TAYSin synnytysvalmennus netistä et muistasin millon sairaalaan pitikään lähteä [:D]

Tsemppiä Sartzalle ja Tweetylle - olitteko molemmat menossa TAYSiin? Kertokaahan sitten kokemuksia [:D] Mielellään positiivisia [:D] pitää käydä joku ilta tsekkaamassa edes ajoreitti perille asti :D

Piti käydä lisäämässä painonmuutos, olin niiin mielissään [:D] Viimeksi +2100g/vk, nyt -750g/vk - luulin että painonnousuun vaikutti viimeksi osaksi se, että oli ensimmäistä kertaa neuvola iltapäivällä ja siksi turvotusta enemmän. Nyt oli samaan aikaan, mutta silti paino laskenu, ei tosin ollutkaan niin turvonnut olo kuin viimeksi. [:)] Huh, säikähdin jo, että tätäkö tämä on loppuaika, et viimeisillä neljällä viikolla +8kg [:D]
 
Lidia, mun neuvolatäti käski käydä ajamassa reitin synnärill etukäteen, ku sen mielestä se on vähän kummassa paikassa. Mun mielestä oli ihan hyvät opasteet, mut tietenki jos tulee vaik kiire niin on hirveetä jos paikkaa ei löydäkkään.

Moni sano mulle, et varatkaa sit parkkirahaa. Nyt ku ollaan siel pari kerta käyty niin ollaan jätetty parin sadan metrin päähän sellaselle parkkialueelle missä maksetaan vasta poislähtiessä, ei siis tarvi huolehtia sitä. On siinä ihan vieres tietenki paikkoi parkkimittarilla, mut me ajateltiin, et mies vie mut sit sinne oville ja käy ite heittään auton sinne parkkiin.

Ei ehkä nyt kyl kuulunu varsinaisesti neuvolaosioon...
 
Mulla oli aamulla neuvola, 40+2...

Tällä kertaa olikin sijaisen sijainen [X(] mikä oli kyllä tosi hyvä juttu kun sattui olemaan myöskin kätilö [:)] Tiiti oli ilmeisesti noussut koskapa sai sf-mitaksi 34cm, on kuulema hyvin yleistä et silleen sahaa edes takas ennen kun kiinnittyy kunnolla..tunnustellessa mahan päältä tiitin asentoa kysyi onko mulle tehty painoarviota ja sanoin sen olleen sillon vkolla 37+ jotain ja oli 3,3kg, nyt terkka-kätilö sanoi että hänen mielestään olis tällä hetkellä 3,5kg että maksimissaan 4kg syntyessään, toivotaan että pitää paikkaansa [:)] Kaikki oli muuten hyvin, pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Painokin oli jopa tippunut -560g [:D] tosin uskoisin johtuvan siitä et nyt on ollut paljon viileämpää eikä turvota niin paljon..eilen tosin join aika paljon, ehkä normaalia hieman enemmän ja kävin vielä saunassa illalla, muutaman supistuksen sai saunominen aikaiseksi mutta siinäpä se sitten taas oli..

Seuraava käynti onkin jo maanantaina, meidän yliaikaisten pitäis tän terkan mukaan käydä 2 kertaa viikossa, tosin viime viikolla terkka sanoi että tämän viikon käynnin jälkeen olis enää 1 käynti.[8|] Mä taidan suosiolla lopettaa toivomisen et tää napero tulis maailmaan ilman käynnistystä, ei tarviis pettyä joka aamu siihen ettei lähtö tullutkaan. Näin ollen alan odottamaan tän kuun 21.päivää jolloin mulla on viikkoja 41+5 kasassa ja saan ottaa sairaalakassin kainaloon ja suunnistaa synnärille!
 
40+0 neuvola takana...

Kaikki hyvin ja normaalisti, kyselin tuosta käynnistelystä ja että millon sitten yliaikais kontrolli olisi,
olen samoille linjoille lähtenyt kuin Riitu, helpompi odottaa että sitten parin viikon päästä, menee
odottelu halpommin kuin se että koko ajan kyttää kaikkia tuntojaan ja tuntemuksia [:)]

Ensi viikolla olisi vielä "normaali" aika, sitten 23.8. kontrolli jos ei vielä ole tullut, jossa sitten katottais
kokoa ja muuta. Täällä päässä (helsinki) käynnisteltäisi vasta 42+2 jos ei mitään kummallista tule. Eli viimeistään
perjantaina 27.8. pääsee sitten hommiin [8|]  Huh, tuntuu että siihen on ikuisuus! Mutta onneksi on tosiaan
nyt joku "käytettävä ennen"-tyyppinen päivä, tietää ettei ainakaan sen jälkeen tarvitse enää odottaa!

Vitsit että olen huono tässä odottelussa!! [:D]
Viime yönäkin näin unia että supisti kunnolla ja heräsin innoissani että JEEEEe nyt mennään, mutta untahan se vain oli..
Mulla ei siis vieläkään yhtään "oikeeta" supistusta tullut, eli varmaan vasta sitten kun on tosi kyseessä [;)]
 
Huhhuh, kylläpä nykyään käynnistellään myöhään[:-] kohta varmaan ei käynnistellä enää ollenkaan ja vauva saa olla vaikka viikolle 50 asti mahassa!

Jaksamisia odotteluun![:)]
 
Taas yksi neuvola käynti takana, nyt oli pitkästä aikaa omahoitaja paikalla.
rv:38+4
paino +500g/vko
RR 131/75
pissa puhdas
sf mitta 36
tarjonta rt
syke 120
liikkeet ++

Syke oli kovin alhanen kun vauva nukku, nous tohon 120 kun heräs. Sf-mitta menee taas yläkäyrällä. Eikä mukelo oo hiffannu laskeutua lantioo. Oli sitä mieltä että ens viikon keskiviikkona nähään viellä. mutta mä oon kyllä ihan samaa mieltä. josko toi sit jo ens viikol olis laskeutunu...[>:]
 
Mulle tuli tänään yliaikasuuskontrolliaika: ens ma.. mä ehkä kualen, jos sinne "pitää mennä".. muutenkin tuntuu just, että "turha" käynti tulossa: tänään tehty kaikki samat, mitä siellä tehdään: lääkäri, ultra ja käyrät.. mutta mennäänhän me, jossei aiemmin tule aihetta.. [;)] Eiks se kuitenkin oo "vaan" yliaikasuuskäynti: käynnistysaika tulee sit myöhemmin?
 
Mulla on maanantaina sama juttu Mirde, käsittääkseni ne vaan tsekkaa että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin.
 
Ultrataan ja otetaan käyrät ja tehdään sisätutkimus. Mulle ne lupasivat eilen, että ensi viikolla käynnistetään, ettei tarvitse sille seuraavalle odotella.
 
eilen neuvola viikkoja 39+3[8|]

Painoa oli sitten tullut kaikkien viimeisen neljän viikon edestä[&o]
1.7kg viikko[:'(]
turvotus +
RR 119/75
P 65
Hb 127[:D]
Sf 35
sykkeet vavella +150
RT

ootellaan vaan että synnytys lähtis käyntiin...onhan tässä suppaillu joo[&:][:@]
ei uskaltanut terkka arvailla enään H-hetkeä[>:]
 
Neuvolassa taas kävin.

rv 37+2
paino 86,8kg (+583g/vko)
turvotus +
paineet 131/73 syke 74
pissa puhdas
hemppa 131
sf-mitta 32 (keskikäyrän alapuolella nyt)
rt
syke 140
liikkeet ++

seuraava käynti ens viikon torstaina.
 
äippäpolilla käyty rv. 39+1 tarjonnan tarkastuksessa TAAS

RT niinku mä koko ajan oon sanonut, mutta eivät neuvolassa uskoneet prkl [:@]

oli sama kätilö kun viimekin kerralla 2vko sitten tarjonnan tarkastuksessa käydessä ja ihmetteli kovasti että miten ne neuvolasta taas laittaa tulemaan.. no niinpä! on se kumma miten se osasi pelkästä vatsan painelusta sanoa heti että rt:ssa on, sitte koitti parin sekunnin ajan tuolta lantiosta sitä päätä -löysi heti. naureskelin sille että viime viikolla neuvolassa kolme terkkaa kävi painelemassa, eikä kukaan siltikään osannut sanoa tarjonnasta mitään [8|] sanoi sitten että katsoo nyt vielä ultralla, mutta että jos ei ole rt:ssa niin hän lupaa mennä uudestaan koulunpenkille [:D] otti meille vielä kuvankin ipanan päästä ja sanoi että vie neuvolaan terveisiä [8D]
 
Miks nykyään tulee joka viikko melkein kilo painoa lisää?[:'(] Tässähän ehtii sellaiseksi tankiksi, että huhhuh. Jos vielä 4 viikkoa pitää kärsiä niin pakko varmaan alkaa katsoa mitä sitä suuhunsa pistää.

Ei taaskaan mitään ihmeellistä neuvolassa, kaikki ok[:)] Vauva lähtökuopissaan odottelemassa toiminnan alkamista. Sf-mitalla ei kuulemma ole näillä viikoilla enää mitään väliä, kun saattaa valehdella vaikka kuinka paljon vauvan ollessa jo niin alhaalla. syke oli +150 mikä tuntui hirveän korkealta, kun yleensä +130, mutta ei kai siinä mitään ihmeellistä ollut kun ei se tätsy mitään ainakaan sanonut.

Sain ajan ens viikolle vaikka täti sano, että ei tarvii muistaa peruuttaa jos tulee lähtö. No enköhän mä sinne kuitenkin vielä ens viikolla joudu.
 
Neuvolasta kotiuduttu RV 39 + 1:
pissa puhdas
paineet 120/74
painonmuutos/vko +600g
turvotus +/-
kohdunpohjankorkeus 33 (viime viikolla 32, kaks viikkoo sitte 34)
rt
syke 130-140
liikkeet ++
 
Takaisin
Top