Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miu kiitos,mut hei 3:ssa päivässä :/

On niin kamalan raskasta taapertaa muutoinkin [:D]
Noh, kunhan on tullu minuun eikä vauvaan se paino [;)]

On tullu tosi paljon painoo nyt kesän aikana... huh, se on vaan tää kuuuuumuus eiks ni?[;)][;)]

Tähän vähän erilainen neuvolakäynti:

Eli kotikäynti viikon vanhan vauvelin luona.

Käytiin vähä läpi synnytystä ja tuntemuksia. Imetyksen sujumista nukkumisia yms. Kaikki näyttäs olevan ok.

Vauva oli keränny painoakin oikein hyvin.
Syntyessään siis 3490 ja kotiin lähtiessä 2vrk oli jotain 3300g en muista tarkaan ja tänään huimat 3650g!![:D][:D]
On joo saanut tarpeeksi maitoa[:)].

Napakin irtosi tänään.

Mulla kohtu niin pieni jo et piti ihan ettiä[:)].
Vuoto alkanut selvästi vähenemään. Kysyinkin et voiko se loppua jo näin pian niin sanoi et kestää vaihdellen 2-6 keskimäärin. Mut vaihtelua on. Viimeksi yli 6vk. Mä niin toivoisin pääseväni näistä hiostavista vaipoista!
Haavan osalta näyttää hyvältä myös. Kipukin laantunut, eikä juurikaan enää vaivaa.
Painoa mammalla vielä..... ÖH paljon. No ei sitä mitattu tässä yhteydessä... Mut silti.
Pahin vaiva tällä hetkellä toi häpyliitoksen kipu. Ihan niinkuin silloin viikon 20 jälkeen ku alkoi löystymään paikat nii nyt vissiin menossa toiseen suumtaan ja siksi kipuilee.

Neuvolakäynti 38+5

Paino 78.7 muutos per vko 560g
Turvotus +
Verenpaine 135/88
Pissa valkuainen 2+ sokeri -
Kohdunpohjankork.34

Pää oli tosi alhaalla. Laskeutunu siis tällä viikolla niinku oon kivuista ajetellukki. Harj. supistuksiakin on ollut ihan kiitettävästi tällä vkolla

Nyt sitten huilaillaan kun oli tuota valkuaista pissassa.Muuten olo on hyvä. Paino on noussut tasaisesti koko raskauden ajan. n 15 kg tullu. Mutta heti jos tulee huono olo, päänsärky,silmiin häikkää niin saan mennä äitiyspolille.
Verenpaine on kyllä noussu hieman viimeisen kolmen kerran jälkeen, mutta ei hälyttävästi.
Mutta jos vkonloppuna ei tapahdu mitään ihmeempiä on mulla maanantai aamulla heti seuraava neuvola.

Huomenna pitäisi mennä kaverin häihin Kurikkaan(vaasasta n. 85 km, toki Seinäjoen sairaala vain 20 min ajonmatkan päässä)

Katsotaan nyt mihin päin tää olo tässä menee. Nyt tämä menee tuonne sängynpohjalle huilailemaan.

Lääkärineuvola 36+4

Painoa +315g/vk (nyt 74,6kg, yht. 13kg tullut)

Turvotusta...on - pallonilkat [&:]
Pissa puhdas
Verenpaine ekalla kerralla 134/87, uudelleen mitattuna 130/81 eli on vähän noussut, mutta ei kuulemma hälyttävästi. Vissiin aina nousee loppuraskautta kohden, toivottavasti ei vain yrittänyt rauhoitella! Tosin kauhealla kiireellä painelin neuvolaan, kun herätyskello ei herättänyt [:@] heräsin sitten 10 min ennen kuin oli pakko lähteä!
Sf-mitta 29,5 cm, ihan alakäyrillä mennään.
Liikkeet ++
Syke vauvalla 120-130, kuulemma vaihtelee. Viimeksi oli 135, sitä ennen aina ollut 140. Minä jo huolestuin, mutta ihan normaalia kuulemma.

Kohdunsuu kiinni, mutta pehmennyt vähän, pituus 2 cm (?). Oliskohan se sanonut että kohdunsuu vielä takana tai jotain, ja että on vähän pehmennyt, mutta että voi mennä ihan hyvin ylikin lasketun ajan. Vauveli on vieläkin onneksi pää alaspäin ja toivottavasti ei pyörähdäkään ympäri enää!

Tiistaina seuraavan kerran neuvolaan - jo!

En kyllä edelleenkään saanut minkäänlaista arviota vauvan painosta (enkä muistanut kysyä). Kerran on terkka sanonut ettei varmaan kovin iso ole tulossa. Ultrattu on viimeksi rakenneultrassa rv 20.

Meillä oli keskiviikkona poitsun kanssa neuvolakäynti, poikkeuksellisesti menimme neuvolaan...Yleensä kait ne tekee kotikäynnin, mutei nyt...

Pojalle oli tullut painoa lisää kotiinlähtöpainosta 235 g/6päivää, eli nyt siis 2690 g...Muutoin poitsu kunnossa, iho ei ollut kuivanut ja napa hyvän näköinen...Napatynkä irtosi siis 9 pv ikäisenä...

Ensi viikolla olis sit eka lastenneuvola ja äipällä ois lopputarkastus elokuun lopussa...

mulla oli kans tänään neuvola rv38+4

paino: 77,3kg (muutos +500g/vko)
turvotus +
rr 120/74
pissa puhdas
hemppaa ei otettu
sf 32 (viimeks 32,5)
rt
syke 130-150 (tiiti jumppaili just ennen mittauksia [:D])
liikkeet ++

pää tuntuu ihan alhaalla, muttei ole vielä kiinnittynyt...mistä johtuu että pään kokeilu tekee kipeää? kun terkka kokeilee päätä ja pyytää vetämään keuhkot täyteen ilmaa ja sit puhaltamaan ulos, vasemmalle puolelle tuntuu todella ikävälle...en vaan älynnyt terkalta kysyä...

Mulla Riitu ihan sama juttu. Pää oli alhaalla, mut ei kunnolla kiinnittyny ja kipeetä teki, ku sitä kokeiltiin. Kertaakaan aikasemmin ei siis oo sattunu yhtään... Mut en siis tiedä mistä johtuu, mut kai ihan normaalia???

Mulle se terkka sanoo joka kerta, että saattaa tuntua kipeelle ja sano jos ottaa liikaa. Eli kai ihan normia? Joskaan mulla sei oo tätä kertaa ennen sattunut juur lainkaan. EHkä se on hyvä merkki siitä, että pikkuinen on alaalla?

Uudelleen synnyttäjillä ei välttämättä Miu kiinnity/laskeudu..
Mullakin ollu vauveli loppuun asti toooodella ylhäällä,3 päivää nyt tästä "synnytykseen"
ja nyt tuntuis olevan pää liikkumati siellä[:D]

Miu, Juu, täällä nro. 1 tulossa, että en sit tiiä, mut näin se tosiaan sano neuvolas, ettei oo viel ihan kiinnittyny, ku pää vielä liikkuu.
Mulla se kipu tuntu siitä kohtaa mistä se paineli, eli ihan tosta alhaalta, missä nyt vois kuvitella sen pään olevanki.
Mut tästä just huomaa, kuin erilailla kenelläki menee, vaikka tosiaan viikkoja voi olla ihan eri määrä...
Mä varmaan sit kannan tätä mahassani viel kk päästäki[:D]

Mites muuten, oon jostain lukenu ettei kaikilla ees se pää kiinnityny ennen synnytystä (siis ensisynnyttäjilläkään)? Tai ainakin yks tuttu kerto ettei hänellä esikoisen kohdalla ollu tapahtunut sitä kiinnittymistä ennen synnytystä.. Kysäsin tota neuvolassaki alkuviikosta (tosin vastavalmistunut terkkari) ja se sanoi, että pään kiinnittyminen tapahtuu ennen synnytyksen alkamista ensisynnyttäjillä [8|]. Miten teillä uudelleensynnyttäjät on menny?

juuh ensisynnyttäjillä vaavi yleensä kiinnittää kupolinsa lähtökuoppiin, mutta uudelleen synyttäjillä masuasukki ei kiinnity välttämättä ollenkaan vasta kun synnytyksessä, jollon vaavi punkee itsensä lähtöasemiin.
Just viime neuvolareissulla terkkari asiaa mulle vahvisti[:D]

täällä kans eka tulossa ja kuten sartzakin kuvaili kipu tuntuu siinä kohti mistä terkka painaa, jotta tuntee pään...oikea puoli ei kipuile mulla ollenkaan mutta vasemmalla tuntui siltä kuin terkka olis puukkoa yrittäny työntää siitä kohti sisälle [8|] otappa näistä sitten selvää...

Neuvolassa taas käyty.......40+0

painoo tullu taas enemmän ku laki sallii n. 5:ssä päivässä..

Viimeks oli 75,1 ja nyt 76.2..[&o] NYT RIITTÄÄ, näin pienellä aikavälillä.TAAS.[&o]

RR 136/88
pissat (+)-
sf 38
Rt
syke +140
liikkeet ++

Pää ihan alhaalle painunut, ei liiku enään.

Neukka sano että oli aatellu että josko tänään tuun niin se pistää lähetteen  painoarvioon ja sepustelee että mulla on ollu huono olo jne.IHANA täti <3

Saas vaan nähdä kuinka pian sieltä tulee lippulappua tai soittoa ..
Masu on niin hurjan iso jo että pieni tää laps ei enää ole.
Ja itse kun olen niin mahottoman lyhyt ja pien muuten niin senkin takia....

Zaijaijaih, tuli juur äsken kiva suppari.. voi kun kovenis!!
Plääh... toivo on turha asia.[;)]

ginessa, tsempit täältä jaksamiseen! Saat kaikki mun sympatiat, meillä kun on mittojen mukaan lähes saman kokoiset masut. Toivottavasti saat nopsasti aikaa tsekkaukseen. Mutta ennen kaikkea toivotaan että typy ymmärtäis tulla pian ulos ihan itsestään.

Mä meen huomenna äitipolille tarkastukseen. Saas nähdä mitä päättävät mun osalta siellä. Mutta jos kasvu on jatkunut normisti niin painoarvio lähentelee 3,3kg per muksu. Ja jos raskaus jatkuu lähelle viikkoa 40 niin saan sitten 4kg painoiset kaksoset. Mä en oikeesti tiedä miten mun kroppa moisen kestäis joten toivottavasti ei mee ihan sinne asti.

Mä en voi scarlett kuin nostaa sulle hattua!!! [;)]

Ginessalle tsemppiä!! Mä NIIN tiedän fiiliksen...

Kuinkas usein teilla oikeen on noita loppuajan neuvoloita? Mulla vaan viikosta 36 ollut joka toinen viikko. Eli seuraavan kerran vasta LA:na perjantaina.

Voi voi ginessaa - toivon niin, etta vauveli jo pian sulle tulis, tai ainakin se painoarvio.. Yrita jaksaa.

Mulla on ollu nuiden verenpaineiden takia, vaikka ei hirmu korkeet ole ollutkaan
mutta kuitenkin seuraillaan, kesäkuulta jokatoinen ja sit joka viikko, nyt pari viimestä viikkoa 2 krt viikossa.

Nyt seuraava 41+0 on neuvola...ei heeeelevetti.. emmää haluu[&:][:D][&o][:D]

Kiitos Maisan, yritän jaksaa, painaa nii pirusti että huhheijjaa[>:]

Maisan: mulla on kaikki ollu ok - viikosta 36 eteenpäin ollut neuvola viikon välein, siinä välissä pari kertaa kahden viikon välillä ja aiemmin neljän viikon välein.

Mun neuvolatäti soitti äsken ja vaihtoi keskiviikon lääkärineuvolan aamusta iltapäivälle. aloin vasta myöhemmin miettimään, että kai mulla silti on se lääkäri siinä samassa kun yleensä tuolla on lääkäri paikalla vaan keskiviikkoaamuisin. Menee niin hermot, jos en taaskaan pääse lääkäriin kun sitä on siirretty jo 3 kertaa viikolla[:@] Nyt kuitenkin viikot on sitten 37 niin olis jo aika päästä siihen viimeiseen lääkärineuvolaan.

Mulla on ollut käynnit viiikon välein viikolta 34 alkaen. Tosin viime viikolla en halunnut mennä kun kaikki on kuitenkin aina samalla lailla. Jos nyt viimesinä viikkoina kuitenkin menis aina kun aikaa tarjotaan[:)]

Takaisin