Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pähkylä, toivottavasti ei palais kiusaan sua vaan lentäis vaikka kuuhun!!!
Inhottavaa tollanen turhanpäivänen mäkätys. Osaan arvostaa kyllä nyt enemmän omaa neuvolatätiäni, vaikka sekin välillä tuntuu ärsyttävältä (mutta kukapa ei tuntuis ärsyttävältä tässä tilassa???[:D])

Mun kaasolle, joka on nyt viikoilla 20+ jotain, oli ekassa neuvolassa sanottu, että max 8 kiloa saa tulla lisää. oli myös paasattu rasvaisten juustojen ja muiden poisjättämisestä ruokavaliosta, että ei vaan paino lähde nousemaan... Kyseessä yli 170 senttinen n 55 kiloinen urheilullinen entinen syömishäiriöinen (jos siitä nyt koskaan parantuu...). Eikös sen pitäisi olla niin, että jos on alipainoinen, niin olisi tosiaan vaan hyvä saada vähän enemmän vararavintoa jo ihan imetystäkin ajatellen?? Mulla oli puoleenväliin mennessä paino noussut 10 kiloa, eikä kukaan mulle paasannut syömisestä tai kiloista neuvolassa...

Louvre,No huhhuh, mitähän sekin neukkutäti on oikein ajatellut tuossa sun kaason tapauksessa? Koko raskaushan siinä on jo heti pihalla jos varsinkin entiselle syömishäiriöiselle alkaa kiloista paasaamaan! Törkeetä[:@]

Mullekaan ei oo kukaan sanonut painosta mitään missään vaiheessa, ei edes silloin kun oli tullut +1600g/vko. Onneksi niin, koska ehtiihän siitä painosta myöhemminkin stressata!

Mun neukkutäti eikä sijainenkaan oo sanonu mitään painosta vaik sitä tuli yhen kerran 2 kg 2 viikon aikana, sen jälkeen on tullu 1300 jne.. ite oon valittanu ja kauhistellu/lue- nauranu asialle ja ne vaan kuittaa että eihän toi oo mitään ja varmaan turvotusta jne....
Tyhmää toi tollanen paasaaminen.
Eriasia kuitennii jos 25-30 kg vetää itteensä lisää painoa, vaikka ei sekään tavatonta ole.
Eräs kaverini joka on tikkulaiha, sai 30 kg joka raskaudessa, ja laihtui samoihin mittoihin aina raskauden jälkeen kuin ennenkin.[:-]

Itellänikin ollu syömihäiriö, nyt yritän ottaa kaiken huumorilla..näkee sitten naurattaneeko sitten taas jossain vaiheessa.
Luotan imetyksen voimaan, niinkuin edellisen jälkeen laihduin hyvin, ja ylikin .[;)]
No aina kaikki ei pysty imettää..on stressiä, lääkitys jne.leikkauksen jäljiltä...

Onnellinen oot ginessa, jos imetys vie pois kilot. Mulla ei viimeksi lahtenyt grammaakaan imettamalla. Pakko oli vaan treenata[>:] Arsytti oikein, kun mun yksi antiurheilullinen kaveri sit laihtui kepeesti imetyksen voimalla..[:-]

Tasan ei kay onnenlahjat tassa asiassa naemma..

Maisan, se oli 9 vuotta sitten... tiedä häntä miten nyt käy.
Toivon että ylipäänsä SAAN imettää, että maitoa tulee!![:-][;)]

Noh, oon kyllä aina käyny paljon kävelylenkeillä, paitsi nyt kun noi kintut on ollu 2,5 kk tooodella turvoksissa.
......

Toivottavasti imetys onnistuu - ja kilot haviaa [;)]

Kylla makin alkupainoon paasin, piti sitten vaan treenailla.[:)] Varmaan ihan hyvaksi vaan mulle, etta on niinku pakko treenata. Kay vaan kateeksi, kun joku paasee helpommalla. [&:]

Se tassa sisarusten hankkimisessa muuten onkin hankalaa, etta kroppa ei nuorene yhtaan, aineenvaihdunta hidastuu ja silti pitais paasta niista kiloista eroon.. Mua vahan pelottaa, etta onnistuuko talla kertaa pelkan liikunnan avulla..

Mulla on kyllä ollu aina mukavat terkat ja niiden sijaiset. Viimeksi terkka totesi vain että nyt on tullut vain 400g/vk painoa, että viimeksihän sitä oli tullut vähän reilummin. Ei siis edelliskerralla valittanut mitään tai sellaista, totesi vain, että nyt on näin. [:D]

Jaaha...se olis viis tuntia vielä ja sitten suuntaan sairaalaan. Huomen aamulla sit sektio. Vähän (paljon) kyl jännittää, mut kai se tästä. Ilmottelen sitten tarkemmin, kun pääsen sairaalasta.

Neuvolassa käyty rv 39+0

Painoa tullut +500
Turvotus ++
RR 138/93
Pissa (+)-
Sf 35  Viimeksi 37
Sykkeet 140-148
Rt ja tuntus olevan pää lähtökuopissaan ...
ei ollu ihan varma saiko päätä heilumaan.

Masun ympärys yleensä aamulla 112 ja iltasella 113..ollut jo jonkin aikaa näin(yli viikon )[;)]
Torstaille seuraava aika...toivotaan ettei tarttis mennä [:D]

Paljon tsemppiä nuuskulle! [:)]

Itellä huomenna ylimääräinen ultra Jorvissa, vauva kun ei tunnu osaavan päättää missä asennossa tuolla mahassa olisi. Jos on siis huomenna "väärässä" asennossa niin se tietää ehkä jotain toimenpiteitä riippuen tuosta etuseinäistukasta ym. Tällä hetkellä itellä tunne että tuolla masussa kellittäs "oikein" päin [:)]

Nuuskulle tsemppiä täältäkin!

Pitu86llakin on jännät paikat huomenna. Toivottavasti vauva on oikein päin.

Neuvolassa käyty täälläkin. Kaikki ok jos ei turvotusta lasketa. Jostain syystä mun jalkaterät on vaihtaneet väriä ja ovat ihan tummanpunaiset. Terkka varovaisesti kyseli että onko mulla ollut veritulppaa jaloissa. Ei oo ollu, toivottavasti ei tule nytkään. Sf 36. Painoa tullut lisää noin 1,5kg/viikko. 14kg alusta. Eikä tämä aiheuttanut mitään kommenttia terkalta, totesi vaan että turvotus aiheuttaa. Aika erilaista on siis suhtautuminen painonnousuun eri paikoissa.

Juu sepä olikin sitten viimeinen "oikea" neuvolakäynti, seuraavan kerran nähdään kun täti tulee kotikäynnille [:)]

Rv 38+3
Painon muutos/vko +350g
RR 128/85
B-Hb 122
Kohdunpohjan korkeus 32
Sydämen syke 155-157
Liikkeet ++

Sf-mitta laskenut kaksi senttiä edellisestä kerrasta, vauvan pylly tuntuu kuulemma melko alhaalla jo. Mittaajakin oli tosin eri viime kerralla, mutta on hyvinkin mahdollista että vauva todella on laskeutunut. Eihän se raukka tiedä syntyvänsä leikkauksella, voisi minun puolestani olla vähän ylempänä ja painamatta rakkoa [;)]

Olisi kiva kuulla miten Esikoisen synnytystapa-arviointi meni?

Nuuskulle tsemppiä!

Multa tais jäädä tänne osioon laittamatta kertomusta viime perjantailta.
Eli Äitiyspolilla käytiin Synnytystapa arvioinnissa

Normaalia synnytystä odotellessa lantion suhteen. Sain selville että mulla on kummaltakin puolen murtunu lantio,ihan tuolta alhaalta sillon 16 veenä. Ja mä oon tähän asti luullu että oikeella puolen vaan kolmesta kohden.
No mutta onneksi ei haittaa
Sydänkäyrällä oltiin kymmenen minuuttia, ja syke oli alimmillaan 125 ja kun Piipiäinen alkas riehumaan,nousi 150 ja tais mennä ylemmäski,mutta sitte taas nopeesti laski alas,kun totes ettei pääse pakoon

Lääkäri tutki kohdun tilanteen, ja tuntu kyllä vähän epämukavalta kun se tunnusteli nuo luut ympärillä jne, varoitti kyllä joka kerta etukäteen että nyt tuntuu epämukavalta.
Vaavilla on pää vielä ylhäällä ja muutenkin paikat on vielä siinä kuosissa ettei ainakaan ens viikolla oo tulossa mihinkää.
Liikkua saa normaalisti ja peittoakin heilutella ahkerasti,kun se edistää tuota kohdunkaulan kypsymistä."Lääkärinmääräys"

Ultralla katottiin vielä viimeiseksi ja painoarvio oli 3100g.
Taisin siinä nähdä sitten pikkuisen palleroiset,kun lääkäri mittaili reisiluun pituutta, aika selvät pallerot ja pötkö näkyi, jäin vaan tuijottaan niitä,jossen sitten tulkinnut ihan väärin
Saas nähdä nyt sitten onko mun tuntemukset ja näköhavainto oikeassa,kun tämä syntyy.

Mutta kaikin puolin oli mukava käynti.
Paitsi että alapäässä tuntui vielä illallakin epämukavalta,mutta ei enää lauantaina onneksi. Kakkoseen ei laitettu yhtäkään sormea, vaan lääkäri jotenkin vaan paineli tuosta ulkopuolelta ja tunnusteli niin.

Nuuskulle tsempit täältäkin! [:)]

Minä tosiaan kävin siellä synnytystapa-arvioinnissa sillon perjantaina. Ihan ok meni kaiin puolin vaikka aamulla meinasin soittaa etten pääse tulemaan kun jänsätti niin paljon. [:D]

ENsiks kuunneltiin sikiön sydänääniä n. 10min ja seurailin liikkeitä. Samalla kätilö kerto et kun meen lääkärin luo nii se tekee sen sisätutkimuksen joka saattaa tuntua ilkeelle. ok.
Se olikin sit ilmeisesti se mukavampi lääkäri tai sit se oli vaan hyvällä päällä kun oli perjantai. [;)] Se kerto koko ajan mitä teki ja mikä tilanne kohdunsuulla ja lantiossa tilavuudeltaan. Ikävältähän se tuntu mut onneks se laitto sitä geeliä joka liukasti vähän niin ei ehken ihan niin paljoo sattunu mitä ois voinu luulla. [:D] Normaalia synnytystä täälläkin odotellaan, lantio tarpeeks tilava, kohdunsuu edelleen kiinteä ja kohdunkaula ei oo vielä lyhentyny. Poju kiinnittymässä, vielä heilui vähän kuulemma pää kun kokeili.
Painoarvio nyt 2610g eli ei luvassa kovin isoa synnytettävää. Jos nyt pitää paikkaansa (itse olin yli 4kg) [:D]
RR 106/60.

Mitähän muuten meinaa kun välillä tuntuu että pissattaa hirveesti ja sit ku menee pissalle nii ei sieltä tuukkaan mitään? ihan pientä lorinaa vaan mut ku yrittää ängätä niin se ei auta yhtään eikä pissa rupee valumaan yhtään paremmin?
Onkohan se kun poju on laskeutumassa niin painaa samalla rakkoa vai voisko olla joku tulehdus kyseessä?
Toivottavasti jollakin kokemusta asiasta. [;)]

Esikoinen mulla on kanssa sama juttu..
Oon aatellu, että pikkunen varmaan painaa virtsarakkoa kun pissattaa kokoajan ja juuri mitään ei tule..
Sais kyllä laskeutuakkin.. Perjantaina ei ollu vielä laskeutunnu..
Seuraava neuvola on vasta ens viikon keskiviikkona, sillo sitte varmaan selviää enemmän missä mennään...

Takaisin