Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää pelkään et mä taas jumitus johonkin asentoon mihin olen itteni laittanut. Ja kun sattuu niin paljon niin en halua ja tajua vaihtaa ollenkaan. Sit olen ihan senkin takia niin puutunut ku monta tuntia samas asennossa. yritän yt keskittyä siihen et en jäis paikalleni.

Ja yks juttu mitä tuli mieleen. Äiti antoi mulle yhden ainoan neuvon viimeksi ennen kuin lähdin synnyttämään. Sanoi, että "mieti ja keskity siihen mihin päin ponnistat." Ku jännitellä voi kuulemma miten vain mut ponnistuksen suunta olis hyvä parilla ponnistuksella löytyä niin ei kulu turhaan voimia turhiin ponnistuksiin, jotka saattaa mennä ihan harakoille jos ponnistaa väärin. tätä asiaa ei voi selittää ja opettaa etukäteen vaan pitää vain itse kokeilla sitä et minkälainen ponnistaminen tuntuu osuvan vauvan kohdalle. Mäkin ensin ja sinne mennessäni ajattelin et miten mä tiedän mikä osuu ja on hyvä ja oikea suunta. Mutta tosiaan parilla kertaa sen vaan huomaa. ja sit kätilö antaa yleensä palautetta et kuinka ponnistaminen edistää tilannetta.

Hui nuusku, onnea nyt matkaan siihen hetkeen!![:)]
Innolla ootellaan teiän kuulumisia!![;)]

Eemi,mites supparit,loppuiko vai jatkuiko?[:-]

Hei,täällähän lähtee moni synnyttämään tai ainakin jo ihan starttiruudussa[:D]Onnea matkaan<3

Mulla toi paino taitaa kaikki olla vatsassa ja rinnoissa+reisissä[:'(]Yöks,kamalat reidet[:@]
Ei se kumma kyllä kovasti näy ulospäin että on +17 kg(no itse kyllä nään)

Elysee mulla on ihan sama, maha, rinnat, reidet ja takapuoli; noissa on mun kaikki 18kg. [:'(] Ja sen näköset on kyl reidet ja takapuoli, ihan arpia ruennu tulemaan ku eiku vaan paisuu ja paisuu. Inhottaa kun ei mitkään housut mahu jalkaan enää. Toivon että pian synnytyksen jälkeen rupee kilot karisemaan!

nuuskulle tsemppiä hurjasti ja illinkin lähtö lähenee [:D] mahtavaa[:D] Mites Eemi?? joko alkaa tapahtua?[;)] Entä ginessa onko limatulpan jälkeen supparoinu edes kovemmin?[:D]
Itellä tulee edelleen jotain limatulpan riekaletta ja kipeitä suppareita tuli taas yöllä...vaan ei niistä säänöllisiä saa[:-]
Limatulpan irtoamisen jälkeen voi mennä helposti tovi ennen kun pääsee tositoimiin, joten en nyt hirveästi vielä hihku[8|]

Muutamia painostavia on nyttensä tullut eilen ja tänään, mutta vähissäpä ovat.[:-]
Joinain päivinä enemmän ja joinain ei ollenkaan, ainakaan muuta kuin "vatsan kovetuminen" ilman mitään tunnetta.[:-][:-]
Limoja tulee sillon tällön.Hmm.
Tahtoo jo synnyttääääääääää -niinku me kaikki varmaan -heh[:)]

Kääntöyritys tehty, mut vauva ei suostunut kääntymään. Tuntu kyl vähän inhottavalta ja sit alko jo sattuu, joten lääkäri lopetti yrityksen. Lauantaina mennään sydänkäyrille ihan vaan tarkastukseen, et kaikki on ok. Maanantaina sitten sairaalaan ja tiistaina sektio. Jännää kyl tosiaan, että viikon päästä ollaan jo pienen käärön vanhempia <3.
Ai niin ja noita raskausviikkoja mulla on nyt 35+5 eli kun sektio tehdään, niin 36+3.

Neuvolalääkäri viikkoja 35 + 1

- Painoa tullu 2 viikossa 3,6 kg!! Ekasta neuvolasta 16,5 kg..

- Paineet 119/77

- Pissa puhdas

- Sf 32

- RT

- Liikkeet ja syke + (Loppu just patterit siitä masiinasta, niin ei tarkemmin kerinny sykettä mitata)

- Kohdunsuu pehmeä, ja kuulemma sormelle auki ( 1,5 - 2 cm )
Sano et pää tuntuu, et kiinnittynyt on, mut vähän hölskyy vielä.

Eli kaikki ok. Turvotuksesta vaan sano, että jos tulee jotain näköhäiriöitä, tai ylämahakipuja, niin olla yhteyksissä heti, et jos sit onki se raskausmyrkytys, et se voi olla melko vaarallinenki. Painoakin tullu melko paljon nyt, melkee 2 kiloa viikossa [:@] Mut tosiaan pissa, ja paineet oli kuitenkin ok, yleensähän niissä on jotain,jos se myrkytys on. Jospas se tästä helpottas pikkuhilijaa.. Uus aika ens keskiviikkona, viikon välein loppuun..

Lähtis jatkaan unia, ku nukuin niin huonosti viime yön. Veskii ei tarvinu herätä ku kerran, mut tuo helvetin kuumuus, ja selkäkivut valvotti, ei mitenkään päin ollu hyvä olla. Synttäritki olis, mut ei jotenki kiinnosta nyt yhtään..

Ooh Nuuskun kans ollaan kohtalotovereita! [:)] Jännä miten sinulla noin aikaisin suunniteltu sektio, minulla se on vasta rv39+4. Vähän jännittää, toivottavasti muksu ei yritä aiemmin ulos [:-]

Muoks. vasta jälkikäteen älysin lukea edellisen sivun jutut, sori. Enpä siis enää ihmettele Nuuskun sektion ajankohtaa [:)] Tsemppiä kovasti!

Taas tylsä perusneuvolakäynti, jossa ei juurikaan mitään ihmeellistä. Paitsi hemoglobiini! Miten voi olla mahdollista, että oon syönyt 3 viikkoa rautaa joka päivä ja mun hemoglobiini on tippunut 110->100?[:@] Nyt pitää joka toinen päivä syödä 2. Onkohan nexiumilla ja primperanilla vaikutusta tähän? Täytyy varmaan koettaa niin, että ottaa rautalääkkeen aina illalla eikä aamulla.

Ensi viikolla ei tarvitsekaan mennä kun kaikki arvot oli niin hyvät muuten. Painoakin oli tullut vaan 100g! Seuraavan kerran sitten lääkärineuvola 4.8.

Neuvolasta tultu, kaikki hyvin paitsi hemoglobiini 112 joten nyt sitten pitää sitä rautaa ruveta puputtamaan.. aika pitkälle selvisin kuitenkin ilman [:)]    Kaikki muuten hyvin ja normaalisti ja samaa kuin ennen... Ja painoa tullut taas se 1,5kg viikossa, mutta kun mulla tuo painoindeksi oli alunperin niin matala, sanoi neukku täti että ihan normaalia että oainoa tulee suhteessa enemmän.

Kun oli mahaa aika tunnustella niin kovasti taas tuli noita kivuttomia suppareita, jouduttiin siinä hetki odottelemaan, mutta edelleen pää siellä lähtökuopissa ja sanoi että hieman sitä saa liikutettua, mutta ei pitäisi päästä "karkaamaan" enää sieltä mihinkään ! jJeee!

Neuvolassa käyty

rv 38+3

pissa puhdas
painoo oli tullu 1kg viikossa eli yhteensä nyt 5,5kg koko raskauden aikana
rr 130/72
hemppaa ei otettu
sf 33cm
vaavin syke +135
Liikkeet ++

Madie: mä olen syönyt rautaa alkuraskaudesta asti kun hb putosi 143->110 ja siinä pyynyt, vaikka kaksi viikkoa vedin tupla-annostakin. Jätin pari viikkoa sitten kokonaan pois kun ei kerran näytä imeytyvän, niin tänään oli neuvolassa jo 124[:)]

Heisku: mulla myös tänään 38+3 ja neuvola... saas nähdä vieläkö ens viikolla mennään [:D]
pissa puhdas
ei turvotusta
painoa 120g viime viikosta, kokonaisuudessaan jotain 14[8D]
rr 126/86
Hb 124
sf 32,5
syke 165
liikkeet +++ [:D]

35+3 neuvola

Paino tippunnu kahessa viikossa 100 grammaa.. [:)] Nyt siis alusta tullu 13,2 kg.
RR 127/77
SF 32
Raivotarjonnassa edelleen, syke keskimäärin 134
Liikkeet ++
Hemoglobiinia ei mitattu
Pissa puhdas

Eli kaikki oli hyvin seuraavaksi onkin sitten lääkärineuvola 4.8. Sitten näkee onko supistukset tehneet millasta jälkeä kohdunkaulalle.

Taallakin neuvola takana RV 38+2.

Piti ottaan tytar mukaan, kun muistin miehen loman vaarin, mutta kiltisti leikki silla aikaa kun aitia tutkittiin.[:)] (Poislahto olikin sitten kirkumisen kanssa - ymmarran tietty pettymyksen kun siella neuvolassa on NIIN paljon jannia leluja, joita ei kerinnyt kokeilla.[>:].)

Joo, eli painoa viimekerrasta + 1kg, eli 12 kg alkupainosta. (Ei kylla ihmekkaan, olen herkutellut karkilla kun saa ei ole hellinyt..)

Verenpaine oli hyva ja pissa oli puhdas ja hemppaa ei taaskaan tarkistettu, kun ma jo syon rautaa..

Vauvelilla hyvat sykkeet ja peratilassa edelleen kokkii, kuten tiesinkin, koska toi paa tossa oikeen rinnan alla pullottaa edelleen. [:-] Katilo nauroi makeasti, kun kerroin, ettei paljon ultrassa oltu peratilasynnytyksen rutiineista kerrottu. Oli kuulemma saanut kirjeen, josta sai kuvan tarkasta informoinnista.[8|] Ei tullut mieleen mitaan ekstrakysymyksia, joten aika lyhyeksi kaynniksi jai..

Ostin taas kotimatkalla irtareita ja nyt toi vauveli pyorii hulluna - tai tulla liikaa herkkuja [;)]

34+3

paino 86,1kg + 933g/vko
Turvotus ++
Paineet ok
pissa puhdas
hemppa 133
sf mitta 33cm
rt
syke 144
liikkeet ++

Viime kerralla oli vähän sokeria pissassa nii nyt sanoi ettei siitä kannata välittää ollenkaan ku oli kuitenki sokerirasitustesti ok. Munuaiset on raskauden aikana aika kovilla. Mut ei puhunu et pitäisi sokeria alkaa välttämään. (oon syöny liikaa makeaa[:)])

mullakin oli neuvola tänään 37+4

Paino 76,8, sama kuin viime viikolla eli lisää ei ole tullut [:)]
Turvotus +
RR 112/64
Pissa puhdas
Hb 118
Sf 32,5, viimeks 33 [8|]
Rt
Syke + 120-130
Liikkeet ++

Pää kuulemma liikkuu vielä, eli ei ole kiinnittynyt...

Eilen tuli muutama todella kivulias vihlaisu jonnekkin tuonne sisälle, veikkaisin kohdun suulle tai jonnekkin sinne...Tänään heiluteltiin miehen kanssa peittoja ja sen jälkeen kun kävin vessassa tuli paperiin hieman verensekaista nestettä? Limaa se ei ollut, joten en usko et olis limatulppa(a) ollut, mutta ilmeisesti siellä paikat alkaa pikku hiljaa aukeemaan tai jotain kun tuota verituhrua tuli paperiin, pyyhin vielä useamman kerran ja jokaisella pyyhkäisyllä sitä verta oli paperissa, mietin jo että lähtikö vedet tulemaan kun oli tosiaan niin vetistä se pyyhkimäni, mutta ei sitä ole sen jälkeen tullut, eikä pikkuhousunsuoja ole kastunut ainakaan niin että se tuntuisi...lähdettiin sitten käymään kaupassa ja muutama mukava (kipeä) ilmeisesti supistus tuntui [;)] jospa tämä tästä lähtis etenemään pikku hiljaa [:)]

Tiistaina kävin neuvolassa 35+1

Painoa lisää +443g/viikko, yhteensä 12kg, nyt sais riittää painon lisääntyminen [:D]
Turvotusta edelleen....
RR 132/78
Pissa puhdas
Hemoglobiini 127, en ole syönyt missään vaiheessa rautaa [:)]
Kohdunpohjan korkeus 28 - alakäyrällä mennään
Syke 135
Liikkeet ++
Tarjonta rt niin kuin viimeksikin

Turvotusta siis ainoastaan ongelmana ja samat ohjeet sain kuin joku toinenkin täällä, että jos tulee näköhäiriöitä tai ylävatsakipuja niin yhteys synnärille sitten - Toivotaan ettei sellaista tule! Mielelläni odottelen ihan rauhassa laskettuun päivään asti ja sitten käynnistyminen luomuna kiitos [:D]

Nuuskulle onnea matkaan!

ALKUPERÄINEN: Sartza

Eilen kävin neuvolassa ja lääkärillä. Ärsyttää koko homma... Tää sijaisterkkari rupes meuhaan, et mul on ollu sokerit koholla. Sit sanoin, et niin ne kaks arvoa oli siinä rajalla ja 2 viikon kotiseurannan jälkeen todettiin, ettei niis mitään ollu. Ja tästä kuitenki jo aikaa useampi kk. Merkkas oikein ne nyt sit merkkaustussilla, et varmasti ne loistaa sieltä. Sit ku menin vaa'alle eikä ollu tullu mitään muutosta viiime viikkoon, niin hän totes, että onneks ei oo tullu yhtään lisää painoa, kun viimeks oot näköjään keränny niitä aivan liikaa. Siis tarkotti viime kertaa, kun oli kahdessa viikossa tullu 2kg, johon sillonen sijaisterkka vaan totes, et helteet tekee sitä. Nyt siis tullu yhteensä 5kg, niin jotenki ärsytti koko muija, argh...[:@]

Toihan kuulostaa ihan mun normiterkalta! Aina kun oli tullu vähänkin painoa edellisestä viikosta niin kohdeltiin kuin rikollista. Ja kaiken kaikkiaan olen siis lihonut raskauden aikana kokonaiset 300g... Ei kyllä harmittanut pätkääkään kun sen loma+lomautus alko. Ehkä se on hyökännyt nyt sua kiusaamaan. Otan osaa, mutta ei kyllä tarvi palauttaa sitä eukkoa tänne.

Takaisin