Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle sano kätilö siell tayssin pelkpolilla, et kyllä kokenut kätilö/lääkäri näkee, että kestääkö väliliha vai ei. Siis, että ne katsoo millanen se kudos on. Ja parempi just, että repee vähän, koska sillon paranee nopeemmin ja paremmin, ku siisti leikkaushaava.
Oli muuten myös sitä mieltä, että se välilihan hierominen jollain öljyllä on aika turhaa hommaa. Vlliliha kuulemma kestää tai ei kestä, mut siihen ei oikein ite voi vaikuttaa. Sairaalassa sitä voidaan "hautoa" lämpimällä kääreellä, joka auttaa siinä hetkessä.
Että näin hän sanoi mulle, tiedä sit mikä on totta ja mikä ei. Muutenki tuntuu, et kaikkialla sanotaan vähän erilailla!!!

Jaha - tosiaankin, eri mielta nayttavat olevan tosta leikkauksesta[8|] Ota siita sitten selvaa.. Voihan olla, etta on parempi leikata, jos nayttaa silta etta repee pahasti, muuten kait pikku repeema ei juuri haittaa??

Se laakari sanoi, etta kayttavat pihteja valilla saadakseen paan ulos helpommin, jos on toi peratila. Ei kuulemma ollut mikaan iso juttu.. (No ei kai sille mieslaakarille - mun persehan se siina repee..[:@])

Viimeksi mulla vahan repesi - pari tikkia muistaakseni sain. Aika akkia paranin onneksi.

Meillekin sanottiin valmennuksessa, että mieluummin leikataan kuin annetaan revetä: leikkauksella saadaan suunta oikeaksi eikä repeä peräaukkoon päin, kuten muuten kuulemma tekisi. Mut nää on "niin näitä".. Lisäksi meille sanottiin, että venyttely voi hyvinkin auttaa. Mä en voi käsittää, etten oo saanut sitä tehtyä!! Vaikka mun piti tehdä "kaikkeni" sen eteen, etten repeä eikä leikata.. huoh.. Huono mä.

Neuvolakäynti tänään takana. Painoa oli mullekin tullut viikossa 1,3kg: kauheeta!! Oikeesti!!! Ja nyt mulla on raskausarpia alavatsalla: kaheeta sekin!!! [:@] EN ole rasvaillut mahaa, enkä aio tehdä sitä nytkään. EHkä... [:D] Pissa puhdas, hb noussut 129:n, mikä on mulle ihan loisto hb normielämässäkin!! [:)] Liikkeet oli vallattomat: "suutahti", kun koeteltiin päätä. Pää oli jo tosi alhaalla, muttei vielä ihan kiinni: sai liikkumaan vähäsen. Verenpaine on mulla hassusti niin, että yläpaine on matala ja alapaine normi. Tai en mä tiedä, onko se hassua.. Edelleen mennään keskikäyrän vähän alapuolella, joskin nyt siihen tuli pompsahdus, kun neiti veti herneet siitä pään koettelusta ja painoi vastaan käsin ja jaloin.. [8D]

Neuvolassa kysyttiin, haluanko vielä lääkärille. Totta mooses halusin! [:D] Joten ensi viikolla pääsen ensin neuvolaan ja sit neuvolalääkärille koko- ym. arvioon. Haluan kuulla kohdunsuun tilanteen jne.

Vein aamulla pissikeruupurkin ja kävin samalla verikokeissa...Tossa puol tuntia sitten soittivat äitipolilta ja HUOMENNA aamulla pitää mennä synnytyksen käynnistykseen...Ne olivat saaneet ne pissatulokset ja proteiinia oli sen verran että lääkärit sanoivat et parempi tulla käynnistykseen...Eli huomenna siis rv37+5...Nyt alkoi jännittämään...[;)] Eiks tässä ollutkaan enää kahta viikkoa aikaa sopeutua ajatukseen? No parempi että nyt kun vauvalla vielä kaikki hyvin niin käynnistetään, ennenkuin istukan toiminta heikkenee tai jotain sellaista...

Et tällaista tällä kertaa...Voi olla etten nyt sitten vähään aikaan pääse tänne kertoilemaan tietoja...En meinaa ottaa konetta mukaan, paitsi jos synnytyksen käynnistys ei etene, niin sit pyydän miestä tuomaan koneen...[8D]

Sme, tsemppiä tulevaan!!! Oi kuinka muakin alkoi nyt jännittämään sun puolesta! Aika jännä tunne varmaan, ku tietää tollain etukäteen, et nyt se sit rupee huomenna (ehkä) syntymään... Uijuijui[:D][:D][:D]

Ei siis tietenkään kivaa varsinaisesti tuo käynnistys, mut toisaalta varmaan helpottavaa, kun tietää, et sit on vauvalla kaikki hyvin ja oma olokin helpottaa!

No niin tästäkö ne synnytykset nyt lähtee kunnolla käyntiin[:D]

Onnea matkaan Sme! Me jäädään jännityksellä odottelemaan vauvauutisia[:)]

Voi että, ajatella että Sme:llä on piakkoin pikkuinen nyytti sylissään. <3

Ps.
Mä kyllä ottaisin koneen mukaan heti,kun kaikilla ystävilläni kestäny väh.sen vuorokauden että on alkanut kunnolla jotain tapahtumaan. En halua pelotella mitenkään, mutta voihan siihen mennä aikaa vuorokausi,kaks...
Toivottavasti ei sun osalla!! Onnea matkaan ja toivottavasti ei tarvi kovin kauaa pikkuista odotella maailmaan siellä laitoksella.

IIIIIk, Sme- zemppiä synnytykseen [:D]
Kaikki menee varmasti jouhevasti ja loistavasti.!!
Annahan kuulumisia sitten kun on syntynyt [:D][;)]

Tsemppiä Smelle synnytykseen![;)] Muakin rupes jännää vähän Smen puolesta.[:D] Hassua että elokuisia rupee jo tulemaan ja että ekoilla on jo hyvin viikot kasassa. Oma vauveli toivottavasti säilyy masussa vielä muutaman viikon.

Stemppiä Sme synnytykseen. Usko vaan niin kaikki menee hyvin ja lopussa se isoin palkka ja kiitos seisoo.

Ihanaa et tämä homma nyt tosiaan alkaa. Ja mä en ole ensimmäinen[;)].

juu sehän tässä hieman jännittää et käynnistys kestää ja kestää...Mutta...Ehkä hyvä et on tälleen ekakertalainen niin ei oo mitään vertailupohjaa entiseen...[;)]

Kiitos kaikille tsemppauksista...[:D] Laitan heti viestiä tapahtumista kun kynnelle kykenen...[8D]

Sme:lle tsemppiä huomiselle ja ponnistus voimia [:)]

Täällä käyty neuvolassa tänään

rv 37+3
Pissa oli puhdas
veren paineet hyvät 126/70
paino oli noussut 223 viikossa, yhteensä painoo tullut nyt 5kiloo
hemoglobiinia ei mitattu tällä kertaa viikko sitten oli 112 rautakuurilla ollaan. Ei mitattu sen takia koska neukku täti sano ettänyt kun on helteet ja turvotusta niin se neste voi laimentaa sitä tulosta..
syke oli +125 rauhallinen ja hyvä
liikkeet ++
Vauva on raivotarjonnassa ja kiinnittyny hyvin tiukasti synnytys kanavaan ja pää on kuulemma todella alhaalla jo joten lähtö voi olla pian edessä [:)]
sf mitta oli 32cm

madie: meillä onki melki saman kokoset masut vaikka sun masu tapaamisilla on näyttäny niin söpöltä pieneltä ja sirolta [:)]

Oho! Nytkö se meidän elokuisten jakautuminen sitten alkaa tosissaan [:)] Hurjasti onnea Sme!! Tsemppiä! Täällä ollaan hengessä mukana ja jännäillään puolestasi [;)]

Sme:lle paljon tsemppiä ja ponnistusvoimaa!! [:)]

Neuvolakuulumisia rv 36+2
Verenpaine 116/74, pissa puhdas, lapsiveden määrä 9,2, painoarvio vaavilla nyt 2600g (syntymä painoarvio on hieman alle 3500g), vaavi on vieläkin pää ylhäällä ja kääntämään ei ruvettu koska vaavilla "vääränlainen" asento, liikkeet ++. 2vkon päästä uudestaan ultraan ja silloin toivottavasti on poitsu pää alaspäin tai sitten tää mamma leikataan [X(]

Huoooh.. mä kävin tänää neuvolassa ylimääräisellä kuuntelulla: mulle tuli eilen illalla tosi huono olo, joka jatkui aamulla. Lisäksi sykkeet olivat korkean oloiset. Neuvolassa sykkeet korkealla ja niissä vaihtelua, jonka seurauksena sain lähetteen synnytyspäivystykseen. Siellä päästiin käyrille (käytiin välissä kotona syömässä: se auttoi meillä viimeksi) ja HUH: kaikki normia!! Lisäksi päästiin ultraan ja -tattadaa- neiti oli kääntynyt eilisestä raivotarjonnasta sivutarjontaan!! Voi jessus!! EI ihme, että eilen ja tänään on ollut meno päällä.. Nyt tuli lähete ens viikolle polille ja katotaan, onko kääntynyt takas raivotarjontaan vai pitääkö tuuppia..

Päätin, etten sillä ressaa. Pääasia, että kaikki oli kunnossa. Huonoon oloon ehdottivat syyksi helteitä ja ohjeeksi tuli juoda enemmän. Vielä..

Takaisin