Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^mä taas aikanaan sain vaatia esikon kohdalla synnytystapa-arviota,vaikka olen pienikokoinen[8|][8|]
Ja edelleen mua ihmetyttää ettei sitä noteerata että olen pieni ja vatsassa kasvaa suuri vauva....
"Kun kerran 4 kg synnyttänyt,kyllä onnistuu uudelleen"[&o]
Mä nyt tähänkin hoen sitä että olen järkyttynyt[&o]

Tänään neuvola 34+5 ja ensimmäistä kertaa pikään aikaan EN ollut pyörtyä neukkutädin eteen!!! [:D]
Mulla on parit viime kerrat tullut TOSI paha pyörrytyskohtaus aina neuvolassa....

Paino + 100g/vko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ei enää kiloa viikossa, sokeri-lakko toimii!!!!! [:D]
RR 112/66   kuulemma tosi paljon paremmat kuin viimeksi [:)]
Pissa puhdas[:)]
Kohdunpohjan korkeus 31, pienentynyt siis melkein 2cm eli pikkainen on laskeutumassa lähtökuoppiin!!!!! [:D]
Painoarvio (käsin tunnustelemalla) 2500g Eli ei se jättiläinen jota olen pelännyt!! [:D]
RT  Vieläkin [:)]
Sydämmen syke 140+
Liikkeet ++

Oli pikaisin, tehokkain ja mukavin neukku käynti ikinä  [:D]

Kertokaas viisaammat ja kokeneemmat:
Mites toi synnytystapa-arviointi, tutkitaanko siellä alakautta vai masun päältä ja miten ne sen lantion kattoo et mahtuuko tulemaan? Mies ois halukas lähtemään mukaan kattelemaan pikkuista ultrasta mut se sano ettei sitä kiinnosta jos tutkiivat alapäätä sun muuta siellä.. [:)] Vaikka onhan se nähnyt sen ennenkin mut kuitenkin, ymmärsitte varmaan yskäni. [:D]

O-Ou!! Tänään oli neuvolalääkäri (rv 35+5) ja kohdunsuu oli pehmennyt ja sormelle auki![:-] Että juu...lääkäri meinasi, että vauva on valmis tulemaan oikeastaan milloin vaan...Jänskää!![:o]
Niin ja meillä tuo tyyppi on koko ajan kasvanut yläkäyrän yläpuolella ja oon siitä ollut aika huolissani, että kuinkahan iso se oikein mahtaa olla...No sain numeron äitiyspolille ja huomenna pitäisi varata aika sinne, niin katsovat ultralla ja tekevät kokoarvion...Kuinkahan pian sinne saa yleensä ajan?? Ja mitä siellä tarkalleen tehdään??

esikoinen: veljen ex-vaimo sanoi että joutui tuohon synnytystapa arvioon ensimmäistä odottaessaan kun se on niin pieni ja hento... ja ne sitten tutki persauksen kautta lantion tilavuuden. vissiin ihan nyrkki pyllyyn tekniikalla. [:'(] onneks mulla on levee lantio, että eiköhän se ipana sieltä mahu tulemaan, eikä tarviis mitään arvioita ruveta tekemään!

ilo on täysin minun puolellani [:D] mukava kun pystyn vaikuttamaan sinun muutenkin niin hyvin nukuttuihin öihisi! [;)]

Ei ne ihan nyrkkiä sinne persreikään tunge kun kokeilevat häntäluuta, sormen vain [:D] Ja tässäkin vaihtelee käytännöt eri paikoissa, joka paikassa ei persausta ronkita, joten älä suotta Miu etukäteen menetä yöuniasi [:D] Minä ainakin kieltäydyn kohteliaasti jos lääkäri haluaa kakkoseen jotain tunkea. Sieltä tulee tavaraa ulos, ei mene sisään [:D]

Siippa lähtee ihan mielellään mukaan synnytystapa-arvioon, vaikka tietääkin että siellä varmaan taas ronkitaan alapäätäni. On kuulemma jo tottunut [:D]

kuopiossa kyssillä olivat tutkineet sen lantion tilavuuden, niin oli sinne kuulemma ainakin enemmän kuin yks sormi mennyt. ainakin kertoi tämä ko. henkilö että ei hänelle muita vaihtoehtoja annettu millä olis se tutkittu.. [:D] hah, vahingonilo= paras ilo [:D] mut eiköhän se ole ihan tapauskohtaista, se ko.henkilö on oikeasti todella pienikokoinen, painaa ehkä juuri ja juuri 50kg, semmonen kukkakeppi.

tänään oli lääkärineuvola...vähän tuntui kyllä turhalle, ei mitään uutta tietoa...kysyin painoarviosta niin sanoi että kun sf-mitta on kasvanut niin nätisti niin ei yleensä ultralla katsota kokoa...mutta lupasi jutella th:n kanssa ja kysyä mikä käytäntö on kun minä haluaisin tietää minkä kokoinen ipana mun sisällä kasvaa, tää lääkäri oli sijainen...Seuraava neuvola mulla onkin jo heti ens maanantaina ja tästä lähin joka viikko...

mutta niitä tietoja:

paino 76,5kg (muutos/vko +668g)[:-] eniten tähän mennessä mutta sanoi sen johtuvan turvotuksesta..
turvotus +
RR 122/76
pissa puhdas
Hb 114 (tippunut edellisestä (119) vaikka syön rautaa..)
sf 32,5cm. Sai eka mitaks 31cm, kattoi miten se kulkee käyrällä ja mittas uudelleen [8|] saaden lukemaks 32,5cm
painoarvio kohtaan laittoi N
Rt
syke ++140-160, tiiti karkasi doblerin alta niin sykekin tiheni [:D]
liikkeet ++

ja tosiaan seuraava neuvola jo ens maanantaina...

muoks. ainiin ja siis kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3cm, ettei sielläkään mitään muutosta [>:] sanoi tosin että ihan kun olisi alkanut pehmenemään, mutta merkkas silti korttiin että kiinteä..

Tuli sitten tänään käytyä ultrassa ja ensi vkolla sitten uudemman kerran ultraan. Ensi vkolla olisi myös neuvola mutta sanoivat äippäpolilla että pitää soittaa neuvolaan ja sanoa että olen menossa ultraan uudestaan että ottavat siellä sitten kaikki mitat. Poitsu ei ole kääntynyt vielä pää alaspäin ja siksi tämä "ramppaus" ultrassa. Jossei ensi vkolla ole vielä kääntynyt niin sitten yrittävät kääntää. Jos sekään ei onnistu niin sitten 2vkon päästä uudestaan ultraan jossa tarkastetaan tilanne ja jos ei vieläkään pää alaspäin niin aletaan miettiä synnytystä/leikkausta.
Mutta vkoja 34+6, verenpaine 128/73, vaavi pää ylöspäin ja liikkeet ++, lapsiveden määrän kohdalle tuli AFI 10 ja painoarvio 2264g.

Kiitosta vaan Lemppi kovasti rohkaisuista. Panikoin muutenkin helposti asioita niin sinä kerrot vielä tuommosta. [:(]
Kerrotko Emilia kun oot käyny siellä synnytystapa-arvioinnissa et millanen se oli, et osaan varautua etukäteen. [:D] Minäkin pieni ihminen joten varmaan just se pahin edessä.

Kävin tänään ultrassa.. Oli ehkä vähän parempi rakenneultra nyt kuin viikolla 20.

RT
Lapsivettä hyvä määrä
Painoarvio 1975g
Vastaa viikkoja 32+6
Syntymäpainoksi kätilö arvoi n. 3,5kiloa.
Istukka etuseinämässä ja toimii hyvin.
Huomenna neuvolalääkärillä käynti [:)]

kokoarviosta, mulle on tehty kun esikoista odotin. Ultra + sisätutkimus millä on arvioitu lantion kokoa. Sekä lisäksi muksusta kokoarvio myös käsin. Kun näistä ei löytynyt mitään ihmeellistä, ei otettu kuvia eikä mitään muutakaan. Ei siis mikään ihmeellinen toimitus. Esikoinen oli syntyessään yli 4kg, samoin toinen. Kun esikoisen kohdalla on arvioitu että 5kg lapsikin mahtuu hyvin tulemaan ei sen jälkeen ole ollut tarvetta erikseen miettiä kokoa. Tälläkin kertaa kokoa on seurattu / seurataan muksujen kehityksen varmistamiseksi, ei niinkään synnytystä silmällä pitäen.

Viime viikolla A oli RT 1,9kg ja B PT 2,2kg. B ei oikein pysy mitoissa; on muuten saman kokoinen kuin A mutta jalat on huimasti pidemmät. Jalan mitta vastasi viikkoja 34 vaikka mitatessa oli vasta 32. Painoero johtuu tod näk juuri tuosta mitasta, näin ainakin lääkäri epäili. Saapa nähdä miten pitkä poika meille on tulossa[:)]
Olin viime viikolla myös ekan kerran käyrässäkin. Mietin jo aiemmin että mitenköhän hoidetaan kahden muksun ktg-seuranta samaan aikaan mutta nyt se selvisi. Tulee vaan useampi lätkä[:D]

6. neuvolakäynti takana, rv 32+5

Pissa puhdas
Paino +280g/vko (alusta 8.9kg)
Paineet 125/78
Hemppaa ei otettu, koska flunssan yhteydessä otettiin samalla kuin tulehdusarvot (silloin 126)
Sf-mitta 30
Liikkeet ++
Syke vaihteli 140-160
Tarjonta rt

Sykettä ja tarjontaa ei jostain syystä merkannut korttiin..? Oman terkan sijainen oli mutta ihan mukava. Sf-mitaksi sai ensin sanojensa mukaan "liian vähän" ja mittasi uudestaan (edellinen mitta 27) - ota noista sitten selvää.

Kahden viikon päästä lääkärineuvola. Vähän hirvittää kun ei ole sama kiva lääkäri kuin ekalla lääkärineuvolakäynnillä vaan joku ulkomaalainen mies.. [:-] mutta ei kai siihen kuole.  Pakko oli tuo aika ottaa kun sitten ei kolmeen viikkoon ollut lääkäriä ollenkaan paikalla..

Tulin just äsken neuvolasta.. Paska fiilis.

Sf on vaan 29 ja laskussa ollut viimeiset 3 käyntiä.. (tosin 3 eri mittaajaa) josta johtuen ensi viikolla uusi neuvolakäynti..

Mulle on tullut myös raskausarpia.......prkl.... täti sanoi ettei rasvaaminen auta että laita öljyä. No kiitti tässä vaiheessa kun ne arvet jo on!!! [:(]

Esikoinen, kerron toki, IASiinhan sinäkin olit menossa? Itse en todellakaan ole pienikokoinen, lähinnä se perätila on kysymysmerkkinä joten ei välttämättä ole ihan samanlainen arviointi meillä molemmilla. Neuvola olisi ollut samana päivänä, mutta terkkari siirsi sen myöhemmäksi kun kuulemma siellä mittaavat paineet yms.

Joo eli on pudonnut yläkäyrältä alakäyrälle viimeisen kolmen käynnin aikana. Sain ylimääräisen ajan ensi viikolle ja terkkari sanoi että se on sitä varten että tarkistetaan onko tarvetta laittaa lähetettä ultraan missä selviää jos vauva ei kasva tarpeeksi.. [:o] [8|]

Muoks. eli
sf on nyt 29 2 viikkoa sitten 28 ja siitä kaksi viikkoa sitten 27.

niin, en sitten tiiä, kun oli outo terkkari, että onko hän sellanen vauhko ylitarkka? Kun tuntuu että on isojakin eroja näissä tädeissä että mihin he reagoivat..

Tuntuis olevan vahan ylireagointia Josefinan terkkarilla... Mulla ei ole enaa edes mitattu kohdunpohjan korkeutta. Viimeiset kaks kertaa jaanyt jo mittaamatta. Eli viimeks mitattu vkolla 30... Onko se nyt sitten niiiiin tarkea se sf?? Itse en pida sita minaan, koska se vaihtelee seka mittaajasta etta vauvan asennosta ja mistahan muustakin...

Oon Aamun kanssa samaa mieltä.. Mullakin oli viime käynnillä kasvanut kolmessa viikossa vaan sentin toi sf ja terkka sano sen heti johtuvan siitä, että ipana oli poikkitarjonnassa (sitä edellisellä kerralla oli siis rt) Saa nähä mikä on tilanne huomenna, itestä tuntuu et nyt oltas taas rt:ssa. Siskolla muuten kasvoi tuo sf yli käyrien koko raskautensa ajan, joutui lisätutkimuksiin joissa ei selvinny mitään -ei ollu liikaa lapsivettä eikä lapsikaan ollu iso. Se on niin mittaajasta ja vauvan senhetkisestä asennosta kiinni, että en kyllä ite alkais enempää stressaamaan.

Takaisin